Mikael 07.06.2025 13:41:24 | |
---|
rintapek: Se tarkoittaa, et Gubbestudioon tulee nyt sit vihdoin ihan tarkoitukseen tehdyt pienet monitorit. Ootko jo päätynyt johonkin tiettyyn merkkiin ja malliin? :) Fuzz is Clean! |
rintapek 07.06.2025 16:34:26 | |
---|
Mikael: Ootko jo päätynyt johonkin tiettyyn merkkiin ja malliin? :) En. Gubbelandiahan on loppuiän projekti joten joten tuskin mikään on lopullista. Mut jospa löytyis pienet, söpöt ja niin hyvät, että raadollisuudessaan paljastaisivat kaikki virheet mitä teen. Mut ei kait niin hyvää monitoria ole keksittykään joka niin monesta virheestä selviäis. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
shuffle 08.06.2025 08:20:18 | |
---|
oksatboys: Tuo on hyvä kikka "ekvalisoida" kitaran alapäätä. Ei mitään väärää siinä! Teipillä kun peittää puolet aukosta, niin kumina vähenee. Ihan toimiva joskus lähimikityksessä. Jep, huomasin. Olen myös vihdoin huomannut eron yläpään määrässä äänittäessä uudet kielet vs. vanhat kielet akustisella kitaralla. Vanhoilla kielillä alkaa äänittäessä alapää korostua ikävästi, semmoinen huono kumiseva tunkkainen alapää. No sen saa equlla aina jotenkin kuntoon, mutta se ei ole sama soundi. Kielet soundaavat hyvältä noin kolme tuntia, sen jälkeen ne ovat goodbye akustisessa kitarassa äänitysmielessä. Sähkökitarassa ei ole niin väliä. Päivän fiilistelyksi äänitin eilen ehkä elämäni parhaimman oton bassolla. En enää pystynyt samaan, kun myöhemmin kokeilin. Se oli se yksi hetki. Basso on niin eri kuin kitara, en ole basisti. Bassoa täytyy soittaa eri groovessa kuin kitaraa. Kitaraa soittaessa pyrkii sellaiseen vähän letkeään timeen, vähän nojaamaan taakse, se tulee automaattisesti. Bassoa täytyy skulata just timessä, seisoi ikään kuin omillaan irti komppikitarasta. Kitaristilta se onnistuu hetkittäin kun saavuttaa sen flown. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
rintapek 12.06.2025 22:16:59 | |
---|
niit DAWin templateja minun piti tekemäni.'Aattelin, että teen niitä jonain kauniina päivänä. Ja sit aloinkin tekemään sen nimistä laulua. Templatet ehkä saan aikaiseksi jonain kauniina päivänä, laulu valmistui just äsken. Rautalankaskitta piti vääntää vaikeimman kautta ja mulla meni siinä aikaa ja kyllästyin kuuntelemaan omaa ääntäni, joten ensimmäistä kertaa eläissäni käytin tekoälliä. Laitoin oman lauluraitani tekoälliin ja siellä sen "lauloi " "Josh". Lisäsin "Joshin" suorituksen oman lauluraitani rinnalle. Eli tossa on liidlaulu tuplattuna, minä ja "Josh" unisonossa. Tulipahan tuotakin testattua. Päivä oli hyvä ja kaunis. jos joku tahtoo kuulla niin tossa: https://maihinnousu.net/s/34342Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
shuffle 13.06.2025 10:55:55 (muokattu 13.06.2025 11:01:52) | |
---|
Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
Mikael 15.06.2025 17:25:47 (muokattu 15.06.2025 17:29:26) | |
---|
Kesäloma, joten parasta puuhaa on studion siivous ja snadi uudelleenjärjestely kesän sessioita ajatellen. Kiipparit valmiina tositoimiin: https://muusikoiden.net/dyn/users/184744.jpg Kuvan perällä Elkatone-lepa. Leslie on efektinä sellainen mistä en oo oikein vielä löytänyt uskottavasti toimivaa plugaria. Äänittäessä muutenkin on kyllä mukavaa puuhastella myös ihan oikeiden soittimien ja efektien kanssa, jos vaan on aikaa. Virtuaalisoittimet on kyllä kivoja nekin, mutta kyllä omat fiilikset saa korkemmalle näillä. Fuzz is Clean! |
Mikael 26.06.2025 17:52:20 (muokattu 26.06.2025 18:52:50) | |
---|
Taannoin kun siirryttiin pienempään soittotilaan bändin kanssa, niin rumpujen äänittäminen ja etenkin tilasoundin tallentaminen mietitytti, mutta nyt muutamienkin sessioiden jälkeen on kyllä hyvät vibat. Yleisrumpusoundi on aikaisempaa selvästi tiukempi ja etenkin botnen osalta paremmin läjässä, mutta nyt löytyi myös hyvä tapa saada huonetta talteen ja kuten monesti vahingon kautta... Äänitimme pohjia jäsen PJS:n kera ja rumpujen lisäksi Rhodes ja demolaulu. Normi laulumikin ollessa kotosalla laitettiin tehtävää suorittamaan SM57 ja sen rumpuvuoto kuulosti justkin hienolta. Mikki siis suoraan suunnattuna poispäin rummuista. Tästä innostuneena viriteltiin 57-pari (n. ORFT) about huoneen toiseen päähän puolitoista metriä seinästä osoittamaan kohti seinää, läpi Sebatron VMP-putkietusten ja avot! Mitä tyylikkäin huonetila tallentui kovalevylle! Tähän asti oon käyttänyt UAD Sound City -plugaria mutta nyt on kyllä hyvä analoginen oma vaihtoehto! Yllättävän hyvän ja isohkon kuuloisen tilavaikutelman saa loihdittua kurittamalla viisseiskojen tuottamaa signaalia kompuralla. Fuzz is Clean! |
wavelength 30.06.2025 17:15:39 | |
---|
Mikael: Tähän asti oon käyttänyt UAD Sound City -plugaria mutta nyt on kyllä hyvä analoginen oma vaihtoehto! Yllättävän hyvän ja isohkon kuuloisen tilavaikutelman saa loihdittua kurittamalla viisseiskojen tuottamaa signaalia kompuralla. Sound City on huima, mutta kyllä oikeassa tilassa on sitä jotakin! Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine |
wavelength 30.06.2025 17:21:15 | |
---|
Reilun vuosikymmenen palvelleet ja edelleen huippusoundiset Genelecin 8030A:t ja 7050B saavat pian siirtyä studiolta autuaammille metsästysmaille, kunhan posti tuo 8331A:t ja 7350A:n sekä kalibrointihärvelin. Oiskohan sitten kuuntelun endgame saavutettu? Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine |
Mikael 01.07.2025 19:12:08 (muokattu 01.07.2025 19:28:20) | |
---|
wavelength: Oiskohan sitten kuuntelun endgame saavutettu? Ehkä hetkeksi :D Hyvä setti kyllä varmasti. Fuzz is Clean! |
wavelength 02.07.2025 21:27:25 | |
---|
Mikael: Ehkä hetkeksi :D Hyvä setti kyllä varmasti. On hyvä! Nuo edelliset Gensut oli mun ekat kunnon monitorit, joiden käyttöönotto oli melkoisen korvia avartava kokemus. Alkuun ajelin niitä suoraan Macbookin kuulokelähdöstä, mutta jossain vaiheessa kuvioihin tuli RME:n äänikortti, jonka astetta paremmat muuntimet avasivat kuuntelua rutkasti lisää, ja tämä parani entisestään siirryttyäni isompaan tilaan johon värkkäsin akustoinnit kohdalleen. Tämä viimeisin päivitys on jälleen aika iso steppi eteenpäin stereokuvan, yksityiskohtaisuuden ja tasapainoisen soinnin suhteen. Joskus koitin vanhoja Gensuja Sonarworksin kanssa, mutta tämä kaappien oma DSP tuntuu kyllä tykittelevän parempaa lopputulosta. Eikä ainakaan omaan korvaan kuulu sitä kireyttä, mistä monet tuntuvat Geneleccejä moittivan. Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine |
oksatboys 03.07.2025 14:59:38 | |
---|
wavelength: Reilun vuosikymmenen palvelleet ja edelleen huippusoundiset Genelecin 8030A:t ja 7050B saavat pian siirtyä studiolta autuaammille metsästysmaille, kunhan posti tuo 8331A:t ja 7350A:n sekä kalibrointihärvelin. Oiskohan sitten kuuntelun endgame saavutettu? Kova setti epäilemättä. Itsellä on 8330 + 7350 setti ja todella hyvä on sekin. Kovasti on toi koaksiaalinen gässittänyt, mutta nykyiseen tilaan ja tarpeeseen en ole raaskinut ostaa. Oiskohan toi "Genelecin riipivän yläpään" maine perua jostain vanhemmasta sarjasta tai ihan puhtaasti siitä että on kuunneltu huonoa tuotetta? Olen siis tuota kritiikkiä kuullut mutta en ymmärrä. Enemmän noi Genelecit kuulostaa hieman tumpuilta verrattuna esim. Yamahan tuotteisiin. |
Danko 03.07.2025 15:30:52 | |
---|
oksatboys: Oiskohan toi "Genelecin riipivän yläpään" maine perua jostain vanhemmasta sarjasta tai ihan puhtaasti siitä että on kuunneltu huonoa tuotetta? Mitä noilla joskus työskennellyt, niin 1031/1032:ssa oli kyllä "raikas" yläpää mitä vaivaa en 80xx-sarjalaisissa havainnut. "Taivaassa perspillut meitä kaikkia odottavat." -Epämuusikko |
oksatboys 03.07.2025 16:29:28 | |
---|
Danko: Mitä noilla joskus työskennellyt, niin 1031/1032:ssa oli kyllä "raikas" yläpää mitä vaivaa en 80xx-sarjalaisissa havainnut. Juu, ja se alumiininen pienempi purkki, olikohan 1029, tais olla myös noita raikkaita. |
Mikael 03.07.2025 20:06:28 (muokattu 03.07.2025 20:07:04) | |
---|
Mulla oli aikanaan 8020+7040 -kombo ja mä kyllä koin sen setin ylä-middlen itelle ongelmalliseksi ja "kireän/ärhäkän" oloiseksi. Järjestäen myös luotto-masteroijalta tuli palautetta, että miksaukset on 2-5kHz alueelta turhan pehmeitä. Vaihto Neumann KH120A-monitoreihin korjasi tilanteen kertaheitolla ja myös ko masteroija huomasi asian. Fuzz is Clean! |
oksatboys 03.07.2025 20:48:57 (muokattu 03.07.2025 20:50:12) | |
---|
Mikael: Mulla oli aikanaan 8020+7040 -kombo ja mä kyllä koin sen setin ylä-middlen itelle ongelmalliseksi ja "kireän/ärhäkän" oloiseksi. Järjestäen myös luotto-masteroijalta tuli palautetta, että miksaukset on 2-5kHz alueelta turhan pehmeitä. Vaihto Neumann KH120A-monitoreihin korjasi tilanteen kertaheitolla ja myös ko masteroija huomasi asian. Mulla oli joskus 8020:t musan kuunteluun aikoina jolloin en äänitys/miksaus hommia vielä edes harrastanut. Muistan kyllä että haikka oli esim. Steely Danin levyillä aika viiltävä :D Se oli varmaan sitten se Genelecin yläpää mistä tässäkin puhutaan. Edit: Nuo vanhat analogiset ovat toki eri kaiuttimia sisuksiltaan kuin nykyiset. Ehkäpä asia on korjattu... |
Flash 29.07.2025 09:07:13 | |
---|
https://www.thewrongcarband.com/ |
Muovinen 02.08.2025 09:34:13 (muokattu 02.08.2025 09:39:59) | |
---|
Toimitin kaksi raitaa sync musa listaukseen jossa pyydettiin energistä sporttirokkia ja molemmat meni kehujen kanssa läpi. Vielä pitäisi opetella nopeammaksi, että saisi useamman raidan deadlineen mennessä valmiiksi mutta siihenkin auttaa se, että tässä samalla muodostuu kuhunkin genreen sopiva template. Ja tietysti tärkeintä olisi nyt saada se eka soppari johonkin kirjastoon tehtyä. Mutta hyvällä mallilla on! Toinen raidoista: https://www.taxi.com/members/jnb8Fm … they-sport-good-but-we-sport-better Viikon päästä mulla on studion avoimet ovet täällä Muhoksella, tervetuloa. Lupasin tällaisen pitää kun sain kunnalta avustusta laitehankintoihin. Kutsu: https://www.dropbox.com/scl/fi/jhzb … =t436dm3ex1f7hkx0upuvsbi3m&dl=0 |
Muovinen Tänään 07:47:50 | |
---|
|