mhelin 12.02.2009 22:28:17 | |
---|
Vieläköhän sadan vuoden päästä joku vastaa näihin samoihin vuonna 2004 tehtyihin kysymyksiin t.bone mikeistä? Ei taida kyllä enää alkuperäinen kysyjä olla edes elossa. Suosittelen muuten ostamaan evilbaysta MXL 603:n omnikapselit ja ruuvaamaan ne noihin t.bone puikkoihin (ja modaan pari konkka sieltä sisältä parempilaatuisiksi): http://cgi.ebay.co.uk/STEREO-PAIR-O … faultDomain_0?hash=item120323013101 |
Henri93 15.02.2009 11:28:07 | |
---|
HYI HYI. Älä missään nimessä osta SC 600. Ite ostin sen. Soundi oli ihan karsea ja mikki suhisi ja rätise ja sillä saanu mitään kuulostaan järkevältä. Onneksi sain myytyä eteenpäin sen :D. Anteeksi sille joka osti multa sen :D. Mutta ei kyl kande. Toi b1 on vähän epäilyttävä ainaki laulun nauhotuksessa. b2 on ihan jees laulu nauhotuksiin. Kätevää kuin poni, helppoa kuin saippua |
Niq 15.02.2009 12:09:22 | |
---|
HYI HYI. Älä missään nimessä osta SC 600. Ite ostin sen. Soundi oli ihan karsea ja mikki suhisi ja rätise ja sillä saanu mitään kuulostaan järkevältä. Onneksi sain myytyä eteenpäin sen :D. Möit sitten tietoisesti rikkinäisen mikin ehjänä eteenpäin. Hyvä jätkä. En ole yhteenkään t.boneen törmännyt joka olisi täysin käyttökelvoton uutena, siis rätisevä tai suhiseva, noissa halvoissa konkkamikeissä on ongelmana ohut soundi ja suuntakuvion epämääräisyys. Kyllähän ne sitten ajan myötä alkaa kenkkuilla, pidikkeet hajoaa, liittimet alkaa pätkiä yms. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Henri93 15.02.2009 16:49:08 | |
---|
En mä myynnyt sitä rikkinäisenä :D. Vaan pistin sen thomannin korjaukseen. Ja ne lähetti uuden tilalle. Sen sitten myin. Et en nyt ihan niin kettumainen tyyppi oo :D. Ja siis noi samat ongelmat oli siinä uudessaki. Eli huono ominais soundi. Kätevää kuin poni, helppoa kuin saippua |
DDelay 22.04.2009 13:13:36 | |
---|
sattuuko kukaan tietään notta onko nuissa t.bonen isokalvoisissa kondensaattorimikeissä mahdollisuus korvata phantom patterilla? olisi tarkoitus hommata halpis isokalvoinen konkkamikki. patteriasia olisi siksi tärkeä , koska ajattelin kokeilla käyttää etusena jo omistamaani line6 podia. jos kuitenkaa tommasta halpis isokalvoista konkkaa patterilla ei ole saatavilla, pitänee hommata etuseksi vaikka art tube. It`s all in your mind |
jPekka 22.04.2009 22:15:30 | |
---|
DDelay: sattuuko kukaan tietään notta onko nuissa t.bonen isokalvoisissa kondensaattorimikeissä mahdollisuus korvata phantom patterilla? Ei tule kyllä mieleen yhtäkään isokalvoista konkkaa, joka toimisi patterilla. Voi niitä olla, mutta ei kovin montaa mallia varmaankaan. Yksi mahdollisuus on tietysti satsata isokalvoiseen usb-mikkiin. Ne eivät tarvitse erillistä phantomjännitettä, vaan ottavat käyttöjännitteensä usb-johtoa pitkin. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
DDelay 22.04.2009 23:18:43 (muokattu 22.04.2009 23:28:16) | |
---|
jPekka: Ei tule kyllä mieleen yhtäkään isokalvoista konkkaa, joka toimisi patterilla. Voi niitä olla, mutta ei kovin montaa mallia varmaankaan. Yksi mahdollisuus on tietysti satsata isokalvoiseen usb-mikkiin. Ne eivät tarvitse erillistä phantomjännitettä, vaan ottavat käyttöjännitteensä usb-johtoa pitkin. itseasiassa ostin just t.bone sc440 usb mikin käytettynä , mutta eihän sillä näköjään onnistu useamman raidan äänitys koska latency on liian suuri(ei ole asio ajureita). It`s all in your mind |
kansimies 07.04.2010 15:14:46 | |
---|
USB-mikkiä on tässä koitettu löytää ja erityisen kiinnostavia olisivat juurikin nuo sc440 usb ja sc450 usb. Mitään überlaadukasta ei ole tarpeenkaan löytää, tulee ihan omaan iloon äänittelyyn... Mitenhän noilla pärjää? Laulua ja akustista kitaraa lähinnä äänitellään. |
mobbi 09.04.2010 20:34:01 (muokattu 09.04.2010 20:34:48) | |
---|
Itse voin sanoa sen verran että kun olen änittänyt sekä roden putkimikillä ja 50€:n t.bonella, ainut ero on t.bonen tunkkaisuus. Satasella saa jo laajakalvoisen, josta kuluttaja ei kuule enää eroa. E: Ennen kun ammattilaiset rupeaa tätä kommentoimaan niin tämä oli tälläinen karkea kotistudiomielipide ;) Melodeathia kansalle? : www.mikseri.net/hypothesis |
Teijo K. 09.04.2010 23:33:21 | |
---|
mobbi: Itse voin sanoa sen verran että kun olen änittänyt sekä roden putkimikillä ja 50€:n t.bonella, ainut ero on t.bonen tunkkaisuus. Satasella saa jo laajakalvoisen, josta kuluttaja ei kuule enää eroa. E: Ennen kun ammattilaiset rupeaa tätä kommentoimaan niin tämä oli tälläinen karkea kotistudiomielipide ;) Yhtä karkea kotistudiomielipidé multa, että ainakin Röden K2 on aavistuksen kireä. Mulla on T-Bonen SC 450 tuolla, ja joo. Ei tästä kauaakaan oo kun diggailin mutta se on varmaan mennyt rikki kun nykyään se kuulostaa mu mielestä vähän "halvalta". Ihan jees mutta ei vaan sit kuitenkaan... |
Kalmo 10.04.2010 01:22:59 | |
---|
Kun yli vuoden vanhaa ketjua tässä puidaan, niin eikös noilta valmistajilta, tai kilpailijoilta, ole tullut mitään uutta? Vanhassa usein vara parempi, mutta kyllähän mikkienkin hinta/laatusuhteen luulisi koko ajan paranevan. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Murgo 12.04.2010 06:59:41 (muokattu 12.04.2010 07:02:07) | |
---|
DDelay: itseasiassa ostin just t.bone sc440 usb mikin käytettynä , mutta eihän sillä näköjään onnistu useamman raidan äänitys koska latency on liian suuri(ei ole asio ajureita). Vanha kysymys, mutta kun tämä latenssiongelma aina välillä näyttää pomppaavan esiin (tuolla jossain toisessa ketjussa jopa väitettiin ettei USB-mikillä onnistu moniraitaäänitys ollenkaan latenssin takia). Eli netistä ladattavalla ASIO4ALL-nimisellä "yleismallisella" ASIO-ajurilla ainakin itse olen saanut tuon T-Bone SC450USB:n latenssit täysin siedettävälle tasolle, jotain muutamaa millisekuntia ei oikeasti huomaa ja jos häiritsee niin voihan ne raidat siirtää täsmälleen kohdalleen jälkikäteen. Ilman tuota ajuria latenssi tosiaan on sitä luokka että tekee hommasta todella hankalaa. Muuten tuo SC450USB on ainakin itselläni pelannut moittettomasti, kuulostaa hyvältä, ei suhise tai rätise, tosin nyt olen sitä myymässä koska hommasin ZOOM R16-muistikorttiraiturin treeniäänityksiin ja kotiin olen hankkinut pöytäköneen ja siihen ESI Maya44-äänikortin jossa on itsessään mikkietunen phantomilla, joten USB-mikille ei enää oikein käyttöä löydy kun läppäristäkin lakkasivat nimenomaan USB-liittimet toimimasta. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |