Aihe: Universal Audio DSP kortit ja ProTools
1 2
maza
16.08.2011 09:37:30

Mun mielestä se EQ3 on ihan jees lähes kaikkeen, mutta jostain syystä olen itse tykästynyt kovasti tuohon API 550A -plugariin. Sillä saa kitarat rokkaamaan, kun buustailee 2-4 desibeliä jostain kolmen kilon tienoilta.
Kallekorvola
16.08.2011 17:59:18
GrooverMan:Omalla koneella mulla ei Toolsin mukana tulevien eq:den lisäksi oo ku Bomb Factoryn Pultec bundle, en ainakaan tähän asti oo kovin kipeästi kaivannut muuta.

Meillä on jokunen erilainen EQ -plugari, mut viimeaikoina oon tarvinnu oikeestaan vaan kahdenlaista EQ:ta: sellasta jolla voi muokata yleisesti soundin luonnetta (BF Pultec), ja sellasta joka kykenee tarkkoihin leikkauksiin (Digi EQ3). Rauta-EQ:ta löytyy riittävä määrä sit kun haluaa asioita OTB.

Kompuraosastolla plugareissa sit taas BF1176, BF Fairchild, Focusrite Red -akselilla (nämäkin melko basic-kamaa), ja raudalla loppulanaus, jos vielä tarpeen...

Noita UA-plugeja testailin joskus, mut eipä oo tullut tarvetta ostaa. Ihan hyviä ovat kyllä nekin.
sami_sumea
16.08.2011 22:39:08

Noita UA-plugeja testailin joskus, mut eipä oo tullut tarvetta ostaa. Ihan hyviä ovat kyllä nekin.

UA:n Pultecci o kyl hyvä. Muita en juuri o tarvinnut.

...
http://www.soundreel.com
Mikael
17.08.2011 20:08:46

sami_sumea: UA:n Pultecci o kyl hyvä. Muita en juuri o tarvinnut.

Siis muita Pultec-mallinnuksia, muita EQ:ita, UAD-plugareita vai ylipäätään plugareita?
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
CryptoFib
17.08.2011 21:05:23
Ja minua taas kiinnostaa, että mikä Pultec-laitos tarkalleen tässä on puheena? Siis esikuvamalli?
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
sami_sumea
17.08.2011 21:42:42

Mikael: Siis muita Pultec-mallinnuksia, muita EQ:ita, UAD-plugareita vai ylipäätään plugareita?

UAD:n plugareita... Toi Pultec on melkeinpä ainoa joita noista käytän. Mut mulla onkin vaan toi peruspäkki.

...
http://www.soundreel.com
jPekka
17.08.2011 21:46:42

CryptoFib: Ja minua taas kiinnostaa, että mikä Pultec-laitos tarkalleen tässä on puheena? Siis esikuvamalli?

EQP-1A. Sitähän ne kaikki mallintavat. Tai onhan UA:lla ja muutamalla muulla se keskitaajuuspalikkakin, mikäs sen mallinumero taas olikaan...
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Kallekorvola
17.08.2011 21:50:52
jPekka: EQP-1A. Sitähän ne kaikki mallintavat. Tai onhan UA:lla ja muutamalla muulla se keskitaajuuspalikkakin, mikäs sen mallinumero taas olikaan...

MEQ-5. Sitä tulee harvemmin käytettyä, mut ihan OK sekin.
Mikael
17.08.2011 21:59:53

Mä ostin vähän aikaa sit IK-Multimedian tarjouskampanjasta Fairchild ja Pultec -plugarit kun ajattelin et tehokkaan koneeni kanssa saisin lisää samaa iloa natiivina mut pettymys oli valtava, sillä ne ei olleet lähelläkään sitä mitä UAD:n vastaavat. Tietty varmaan rautaan tottuneet on samaa mieltä mistä vaan plugareista mut mä todella diggaan noista UAD:n versioista. Sama juttu BF:n sen 1176-mallin kanssa. Makuasioita toki mut UAD:n klassikkokompuramallinnokset on kevyesti parhaita niistä mitä mä oon kokeillut.
CryptoFib
17.08.2011 22:48:06 (muokattu 18.08.2011 00:34:16)
Hulluna kiinnostais aivan hulluna kuulla objektiivinen mielipide ja mahollisesti jopa joku testi mp3, tai wav, ku vedettäis samoilla korostetuilla asetuksilla joku äänipätkä UAD-pultecin ja tämän http://www.gersic.com/plugins/hosted/antress/ModernBlackDragon.dll läpi (vst-plugari). Se on Antressin näkemys pultec-kloonista. Tietäis vähän, että miltä ne saundais. Tämä ihan kuriositeettinä. Tuosta vois päätellä tasan, että kumpi kuulostaa paremmalta, hajottaa vastetta vähemmän ja sen semmosta. Kumpi kuulostaa enemmän alkuperäseltä on toinen juttu.
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
GrooverMan
18.08.2011 14:38:20
Kallekorvola: MEQ-5. Sitä tulee harvemmin käytettyä, mut ihan OK sekin.

Harvemmin kans tulee tota käytettyä, kitaraan presenssiä voi kyl kaivaa. Sit on vielä EQH-2 jota oon harvemmin käyttäny myös, jäänyt tutustuminenkin siihen vähemmälle.
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
PwrChordAccent
18.08.2011 21:34:26

CryptoFib: Hulluna kiinnostais aivan hulluna kuulla objektiivinen mielipide ja mahollisesti jopa joku testi mp3, tai wav, ku vedettäis samoilla korostetuilla asetuksilla joku äänipätkä UAD-pultecin ja tämän http://www.gersic.com/plugins/hosted/antress/ModernBlackDragon.dll läpi (vst-plugari). Se on Antressin näkemys pultec-kloonista. Tietäis vähän, että miltä ne saundais. Tämä ihan kuriositeettinä. Tuosta vois päätellä tasan, että kumpi kuulostaa paremmalta, hajottaa vastetta vähemmän ja sen semmosta. Kumpi kuulostaa enemmän alkuperäseltä on toinen juttu.

Jos viihdyt 09-alueella, tule joku hetki kuuntelemaan. Ei tuolle Uad:n Pultec Pro:lle pärjää kuin alkuperäinen rauta.
Kyllä siitä saa...
Sowa
20.08.2011 13:06:08
Asiastanne toiseen.

Yhtä asiaa mitä pidän vaan ite henk. koht loistavana tdm/dsp plugareissa on se että pystyy nauhoittamaan viiveettömästi isollakin bufferilla.

Koska itellä tulee usein niin juuri tehtyä. Nativella kaatuu koko roska jos on muutenki sessiossa tavaraa ja sit joudut bufferia pienentämään.

Nyt moni miettii "miks hitossa pitää plugareiden kans nauhottaa?".
No se on vain toimintatapani, ja mones tapaukses toimii parhaiten :)
Mikael
20.08.2011 13:18:32

Sowa: Asiastanne toiseen.

Yhtä asiaa mitä pidän vaan ite henk. koht loistavana tdm/dsp plugareissa on se että pystyy nauhoittamaan viiveettömästi isollakin bufferilla.

Koska itellä tulee usein niin juuri tehtyä. Nativella kaatuu koko roska jos on muutenki sessiossa tavaraa ja sit joudut bufferia pienentämään.

Nyt moni miettii "miks hitossa pitää plugareiden kans nauhottaa?".
No se on vain toimintatapani, ja mones tapaukses toimii parhaiten :)

Miten tämä liittyy UAD:n plugareihin paitsi etteivät ne ole TDM?
Sowa
20.08.2011 13:38:09
Mikael: Miten tämä liittyy UAD:n plugareihin paitsi etteivät ne ole TDM?

Kun en siis tiedä tuosta UADin DSP hommasta vielä paljon mitään rehellisesti.

Niin kun PT HD:lla hommia on tehty niin tdm plugareillahan pystyy täysin viiveettömästi työskentelemään.

Mutta toimiiko tämä samalla tavalla UADin plugareissa jotka siis ottavat prosessointitehonsa DSP kortilta?
ploughman
22.11.2011 00:08:36 (muokattu 22.11.2011 00:15:24)
Mikael: Toisaalta tässähän ei makseta pelkästään väännöstä, vaan erittäin laadukkaista plugareista joita ei muille alustoille ole saatavilla. Mä olin ihan tyytyväinen jo tohon UAD-1:seen.

Juuh.

Itse olen nyt pitkän mietinnän jälkeen alkanut harkitsemaan tuota UAD2 - Laptopia.

Pääasiassa olen aina ollut Waves-käyttäjä, mutta alkaa tuntumaan siltä, että nämä UAD-plugarithan voisivat "oikeasti" toimia raudan "korvikkeena". Transient Designer, EL Fatso ja miksei tietenkin nuo klassiset kompurat (La-2, 1167...), jotka rautana maksavat kuitenkin aina 1500-2500e, olisi mahdollista ottaa käyttöön ilmana satojen tuhansien pankkilainaa.

Ehkä ainakin UADilla voisi saada lisäaikaa siihen, että on joskus tulevaisuudessa varaa hankkia nuo kaikki oikeasti räkkiin. Sen mitä UAD2:lla saan on esim. 3-4 kanavaa Fatsoa ja se ei plugarien määrän puolesta ole kovin paljon, jos ajattelee, että itse plugari maksaa 200e ja sitten taas tuo kortti sen 280e.

Klassikkokompuroita tuolla saa jo kahdellekymmenelle kanavalle joten se onkin jo ihan mukavasti, vaikka noita värittäviä kompuroita ei nyt ihan kauhean usein niin montaa tarvitsekaan.

UADin kohdalla kuitenkin voinee jo alkaa ajattelemaan saundin muokkausta autenttisemmin niillä välineillä, joita ne edustavat. Eli tavallaan se laatu korvaa määrän tässä tapauksessa. Se ns. perusplugarihelvetti (Gatet, kompurat, perusfiltterit) tulee kuitenkin sitten pääasiassa Digidesignin ja Wavesin nippeleistä (RCompit ja muut jotka tietenkin huutavat hevissä joka kanavalla)...

UAD siis kaikkien näiden kommenttien perusteella kuitenkin vissiin ihan sijoittamisen arvoinen peli olisi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)