Aihe: Laulaminen kerrostalossa + ääneneristys 1 2 | |
---|---|
![]() 16.01.2009 15:39:54 | |
Toinen vaihtoehto, jos opiskelija olet, on opiskelija-asunto. Niissä kuitenkin melskataan ja naapurit voivat soittaa lähinnä poliisille, kun ei niitä säätiöitä kiinnosta joku musisointi. Ja arvatkaa, kiinnostaako poliiseja joku muu kuin ampujat ja pommiuhat, jos kyseessä on opiskelija-asunto. No ainaan muusta ei ole kokemusta. ;) Toiminu jo puoltoista vuotta ittellä tää vaihtoehto. (Anteeks naapurit!) Viimeks kun äänitettiin hieman göteborg -tyylisiä voksuja, oli mekkala kuulunu neljä kerrosta ylenpänä asuvan frendin asuntoon asti. Silti kukaan ei oo tullu kertomaan, että pitäis olla hiljempaa. Hyvä meininki! | |
![]() 16.01.2009 16:00:45 | |
Silti kukaan ei oo tullu kertomaan, että pitäis olla hiljempaa. Hyvä meininki! Ei kait siinä kukaan uskalla mitään tulla sanomaan, ilman poliisia ainakaan, kun äijät kuulostaa kuolemalta tai vähintään joltain manalan demonilta. :) | |
![]() 16.01.2009 19:42:55 | |
Vanha kerrostalo, jossa on paksut seinät! Niitä tosin löytyy lähinnä keskusta-alueelta, mutta ennen elementtiaikaa rakennetuissa taloissa on yleensä aika hyvä äänieristys, joskin tietenkin poikkeuksiakin löytyy. Asunnon sijainti ei ole kuitenkaan ollenkaan niin tärkeä kuin seinien paksuus. Allekirjoitan tämän. Itse asun 1950 erittäin jämäkästi rakennetussa kerrostalossa joka sijaitsee vilkkaan kadun varrella. En olisi uskonut että voi kerrostalossa näin hiljaista ollakaan. Ainoastaan ikkunan avatessa huomaa että kadulta tulevan huomattavan metelin. Olen asunut myös asunnoissa joissa parin asunnon päästä kuuluu yskiminen ja naapurin puheesta saa kohtuullisesti selvää. You are everything a man should be: you're young, stupid, and... mean! | |
![]() 16.01.2009 22:51:33 | |
Kemijärveltä saa halpoja asuntoja. Jos ostat Helsingistä kaksion, saat samalla rahalla kuulemma Kemijärveltä kerrostalon. Eli nyt vaan miettimään haluaako soittaa tappoheviä Kemijärvellä vai hiljaisen miehen valssia Helsingissä. Whack Follol De Rah! | |
![]() 17.01.2009 16:38:20 (muokattu 17.01.2009 16:39:18) | |
Ylin kerron ja kulmahuoneisto, työhuone sinne ihan kulmaan ja siihen kelluva lattia. sE Reflexion Filter auttaa jota huoneen akustiikka on äänittämiseen kehno: http://www.seelectronics.com/rf.html Ennen ei ollut mitään - nyt on. | |
![]() 18.01.2009 23:27:14 | |
Ylin kerron ja kulmahuoneisto, työhuone sinne ihan kulmaan ja siihen kelluva lattia. Toi kuulostaa hyvältä. Ainakin jo pelkkä ylin kulmahuoneisto itsessään minimois valittajia pois. Ja ehkä siitä vois keskustella jo etukäteen naapurien kanssa, ennaltaehkäisevästi.. Sinänsä laulukopissa harjoittelu ei kyllä kovin nautinnollinen kokemus varmasti ole:( Mut nauhotus on tietysti eri juttu. Vielä vastauksena pariin edelliseen kommenttiin niin: hoas kämpässä olen 2v asunut ja on kyllä ollut hyvä siitä, että eivät ole valittaneet täällä - aiemmissa kylläkin. Mutta opiskelu ei kestä ikuisesti ja edessä on muutto uuteen koppiin. Pohjoisessa on kyllä halvemmat kämpät, mutta duunipaikka ei ole itsestäänselvyys, ellei omaa hyvää pisnis-ideaa tms.. Treenikämppä sitten taas täällä etelässä esim musahotelli on yksinäiselle sudelle liian kallista ja eikä sitä töitten jälkeen jaksais sinne raahautua, jos haluais vaikka aprx joka päivä treenata laulua. | |
![]() 21.01.2009 00:54:00 | |
Kyllä se kummasti auttaa kun taloon muuttaessaan paiskaa kättä naapureiden kanssa ja kertoo vähän kuka on ja mitä huumeita käyttää... höhö! Ei vaa -> Ensiksikin - Harva kotiäänittäjä laulaa tyyliin joka päivä aamusta iltaan tai illasta aamuun. Toiseksikin, useimpia tuntuu häiritsevän naapurustoon kulkeutuvia desibelejä enemmän se, että he kuulevat nimenomaan omaa laulua, ehkä omia biisejä.. niitä syvimpiä tuntoja joita on pihakeinussa rustattu paperille silloin, kun muut muka nukkuu. Kolmanneksikin, jos joku neuvoo kerrostalon jossa ei ole naapureita, niin sinne voisi tietenkin mennä, mutta normaalisti naapurit on joka paikassa ja varsinkin päiväsaikaan laulusta valittaminen lienee vain tekosyy päästä nälvimään sitä pitkätukkaista seinänaapuria. Me asutaan 20-luvulla rakennetussa kivitalossa (kerros) ja ollaan aika hyvin perillä siitä, mikä naapurissa asuvan nuorenparin suhdetta riivaa, vaikka emme haluaisikaan. On myös tullut huomattua kuinka hankalaa asiaan on puuttua, vaikka kuulun taloyhtiön hallitukseen. Eli, minä ainakin laulan sillon kun laulattaa, varsinkin päiväsaikaan. Jos se joskus jotakin häiritsee, niin muuttakoot vaikkapa omakotitaloon. Akustiikka onkin sitten eriasia. Ennen rakentelin kaikenmaailman systeemit laulu- ja akustisen kitaran äänityksiä varten, mutta nyttemmin olen ollut huomaavinani olohuoneestamme löytyvän tietyn kohdan, jossa tiettyyn suuntaan laulaessa lopputulos ainakin toimii. | |
![]() 14.02.2009 23:51:06 | |
Ensiksikin - Harva kotiäänittäjä laulaa tyyliin joka päivä aamusta iltaan tai illasta aamuun. Toiseksikin, useimpia tuntuu häiritsevän naapurustoon kulkeutuvia desibelejä enemmän se, että he kuulevat nimenomaan omaa laulua, ehkä omia biisejä.. niitä syvimpiä tuntoja joita on pihakeinussa rustattu paperille silloin, kun muut muka nukkuu. Varmasti iha periaatteesta/vittuillessaan valittavat. Totta. Noh, toivotaan, että uudessa kopissa saa rauhassa reenata. Päädyin vielä tältä erää säästämään - jospa asuntojen hinnat vielä tästä tippuvat vaikkapa vuoden sisään. | |
![]() 30.03.2013 13:06:21 | |
Itse olen nyt 3kk laulannut mikkiin ja sen aikana ei tultu valittamaan paitsi eilen naapuri tuli jotain räyhäämään että pitäis rajoittaa äänen käyttöä yms. Ihmettelen vain että vaikka olen kyseisen naapurin nähnyt tulevan vastaan vaikka kuinka monta kertaa tuota ennen nii ei oo sanonu yhtään mitään asiasta. Kummallista. | |
![]() 02.12.2014 10:20:53 | |
Nostellaan vanhaa ketjua... Oon laulanut nyt tässä muutaman kuukauden kovaa ja korkealta ja vihdoin sain ensimmäiset naapurien vihat niskaan. Kyseessä oli alakerrasta naapurit, joilla on siellä jokin yksityisvastaanotto, joka toimii 8-16. Sain ehdotuksia, että jos laulaisin heidän töiden jälkeen, mutta omaan aikatauluun tietysti sopii paremmin sama aika, kun he ovat paikalla. Lain puitteissa tietääkseni saan ja kuka vaan saa hoilata, jos ei ole hiljaisuuden aika. Olenko oikeassa? Toki johonkin kompromissiin naapurirauhan takia olen heidän kanssaan valmis, joten mietin onko kellään mitään ideaa kuinka eristää alas menevä ääni? | |
![]() 02.12.2014 12:46:11 | |
Tappivanukas:Toki johonkin kompromissiin naapurirauhan takia olen heidän kanssaan valmis, joten mietin onko kellään mitään ideaa kuinka eristää alas menevä ääni? http://www.hs.fi/koti/a1412306150036 Istu ja pala! | |
![]() 02.12.2014 15:00:56 | |
anapena: http://www.hs.fi/koti/a1412306150036 Enemmän oli mielessä jotkin halvat tee se itse viritelmät, kun ei toi opiskelija budjetti ihan 10000e äänieristyksiin taivu. :D Ihan asiallinen artikkeli muuten oli kyllä. | |
![]() 02.12.2014 16:57:55 | |
Tappivanukas: Enemmän oli mielessä jotkin halvat tee se itse viritelmät, kun ei toi opiskelija budjetti ihan 10000e äänieristyksiin taivu. :D Ihan asiallinen artikkeli muuten oli kyllä. Tee sohvasta, peitoista, matoista, tyynyistä ja patjoista itsellesi laulukoppi asuntosi sellaiseen huoneeseen, joka on kauimpana häiriintyneestä naapuristasi. Sitten on tietenkin elegantimpia ratkaisuja, mutta ne maksaa. En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja | |
![]() 02.12.2014 17:27:44 | |
Tappivanukas: Enemmän oli mielessä jotkin halvat tee se itse viritelmät, kun ei toi opiskelija budjetti ihan 10000e äänieristyksiin taivu. :D Ihan asiallinen artikkeli muuten oli kyllä. Arvasin joo, mutta äänieristäminen ei ole halpaa. Kotitarveakustointi voi sitä olla. Istu ja pala! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)