varakeef 06.10.2008 15:17:49 | |
---|
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
pointfiveo 06.10.2008 21:04:13 | |
---|
Onko miten toimiva ratkaisu käyttää nappikuulokkeita ja heittää päälle kuulosuojaimet? Luulisi, ettei klikki vuotaisi korvakäytävästä enää ulkoilmaan? |
Sahtimies666 06.10.2008 21:12:38 | |
---|
Onko miten toimiva ratkaisu käyttää nappikuulokkeita ja heittää päälle kuulosuojaimet? Luulisi, ettei klikki vuotaisi korvakäytävästä enää ulkoilmaan? Kyllähän tuo saattaa helpostikin toimia, varsinkin jos napit on vielä kossin sparkplugit. Mutta siis lähinnä kuitenkin rumpalille nauhotuksiin, miksausta yms en kait suosittelisi. |
pointfiveo 06.10.2008 21:20:04 | |
---|
Haen nimenomaan vain ratkaisua rumpujen nauhoittamiseen liittyen. Rummut ja erityisesti pellit soivat kovin. |
HTMono 06.10.2008 22:40:48 | |
---|
Oisko ne nyt sitten noista jommat kummat? http://www.thomann.de/fi/vic_firth_sih1_kopfhoerer.htm http://www.thomann.de/fi/extreme_isolation_ex29.htm Noista Extreme Isolationeista ei nyt kokemusta ole mutta itse en kyllä Vic Firthin luureja suosittele hirveästi kenelläkään. Ovat todella "matalat", se kaiutinhässäkkä on ihan kiinni korvassa eivätkä tunnu edes eristävän kunnolla. Aivan järjettömät kuulon tuhoajat luonteeltaan. Ovat tietysti varmasti parempi kuin aloittajan nykyinen tyyli mutta kannattaisi silti ehkä etsiä jotain laadukkaampaa. If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |
keyboardplayer 06.10.2008 23:16:24 | |
---|
Extreme Isolationit hommasin joku aika sitten ja täytyy sanoa, että älkää antako nimen kauheasti hämätä. Muuten ihan ok luurit. |
pointfiveo 07.10.2008 00:40:09 | |
---|
Miten ihmiset sitten yleensä ovat kiertäneet tämän ongelman, että overeihin tulee klikkiä? Tekemällä jotain radikaalisti erilailla? |
Nitrodelay 07.10.2008 09:01:38 (muokattu 07.10.2008 09:04:55) | |
---|
Onko miten toimiva ratkaisu käyttää nappikuulokkeita ja heittää päälle kuulosuojaimet? Luulisi, ettei klikki vuotaisi korvakäytävästä enää ulkoilmaan? Toimii, olen käyttänyt paljonkin tota, mutta nykyisin AKG 271:siä, koska soittokontrolli taustojen kanssa on jotenkin parempi. Klikin vuotoa voi vältellä esim. duunamalla klikki rumpukoneella tms. alempitaajuiseksi, esim. joku ravistin klikiksi. Sellainen kimeä "sukellusveneen etsintäpiippi" tahtoo siirtyä nauhalle. ...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon.... |
varakeef 07.10.2008 09:02:51 | |
---|
Tuossa konkreettisessa tilanteessa luulisin, että klikkiä voisi säätää hiljaisemmalle kappaleen hiljaisessa kohdassa. Onko apukäsiä tai automatiikkaa? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
jPekka 07.10.2008 09:27:00 | |
---|
Toimii, olen käyttänyt paljonkin tota, mutta nykyisin AKG 271:siä, koska soittokontrolli taustojen kanssa on jotenkin parempi. Klikin vuotoa voi vältellä esim. duunamalla klikki rumpukoneella tms. alempitaajuiseksi, esim. joku ravistin klikiksi. Sellainen kimeä "sukellusveneen etsintäpiippi" tahtoo siirtyä nauhalle. Asiaa auttaa myös, jos leikkaa kuulokkeisiin menevästä tavarasta ylätaajuudet pois. Vaikkapa kahdeksasta-kymmenestä kilosta ylöspäin. |
Mikael 07.10.2008 10:22:41 | |
---|
Onko miten toimiva ratkaisu käyttää nappikuulokkeita ja heittää päälle kuulosuojaimet? Luulisi, ettei klikki vuotaisi korvakäytävästä enää ulkoilmaan? Mulla ainakin toimii tämä. Inhimillisyys on hyve. |
Niq 07.10.2008 11:01:24 (muokattu 07.10.2008 11:02:09) | |
---|
Mulla ainakin toimii tämä. Niin mullakin. Parasta tietenkin jos pystyy hoitamaan rumpalille oman pikkumikserin mistä voi säätää klikin ja rumpujen balanssia itse ihan lennossa. Mulla on semmonen viidenkympin behku tuossa hommassa, siihen tulee toiseen kanavaan linja äänityskoneelta (josta tulee klikki ja pohjat) ja toiseen kanavaan overit, virveli ja basarimikki suoraan mikseriltä. Siitä on hyvä säätää sit itselle sopiva voluumi ja EQ:takin tulee jonkun verran väännettyä koska nuo sparkplugit tuuttaavat bassoa niin pirusti. Mikään ei oo vittumaisempaa kuin yrittää soittaa mutaisen alapäämuhjun päälle komppia. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Danko 07.10.2008 11:48:41 | |
---|
Klikin vuotoa voi vältellä esim. duunamalla klikki rumpukoneella tms. alempitaajuiseksi, esim. joku ravistin klikiksi. Sellainen kimeä "sukellusveneen etsintäpiippi" tahtoo siirtyä nauhalle. juum, toolsin klikin presetti 'MPC Click' on kans suunniteltu vuotamaan luureista mahd. vähän. Mystisesti hintahtavat romantikot #3 Siis ei voi haluta haluavansa. Tai voi, mutta ei silti ala haluta sitä mitä haluaa haluta. -kondensaattori |
Mikael 07.10.2008 13:28:46 | |
---|
juum, toolsin klikin presetti 'MPC Click' on kans suunniteltu vuotamaan luureista mahd. vähän. Ja on erittäin vittumainen kuunnella :P Mä käytän yleensä sitä marimba-klikkiä jos on kiire tai sit rakentelen Reasonilla biisiin sopivan klikin jonka kans on kiva vedellä. Inhimillisyys on hyve. |
Aki 07.10.2008 18:40:01 | |
---|
"Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
Ston3Cold 21.11.2008 22:59:44 | |
---|
Parhaat ~150€ luurit tähän saakka on M-Audio Q40. Laittakaa päähän jos jostain löydätte. Vieläkö ne on parhaat? Millainen äänenlaatu verrattuna näihin suosituimpiin kuulokkeisiin? Kestääkö tuo irroitettava piuha ja pehmustemateriaali? En ole vielä löytänyt päähäni, mutta kiinnostavat. Jos idea on tarpeeksi hullu, se voidaan toteuttaa joko kokonaan, osittain tai ei ollenkaan. |
Ziggy Bubba 22.11.2008 07:15:36 (muokattu 22.11.2008 07:16:45) | |
---|
Luulisin että monet meinaavat luurejaan käytettävän suoraan lähteestä - ilman kunnollista vaffaria siis. Mun nähdäkseni tämä asettaa kuulokkeille jo ihan eri vaatimukset, eli ei voida puhua "yleisesti hyvistä" luureista. Monet kuulokkeet ovat täys-sudet yhdestä lähteestä, mutta loistavat toisesta... Omassa kotistudiossa vaihtelevat Beyerin DT770:t, Senkun HD25:t ja Denonin D2000:t. Jos näistä haluaisin edukkaan vaihtoehdon kotistudioon, niin se olisi ehdotta DT770 - mukavuus ja edukas hinta ovat ratkaisevat tekijät. HD25 on itellä ipodin perässä... Todella passeli vaihtoehto tohon hommaan muuten, vaikka avoin parin kympin hintainen Senkun PX100 antaakin ihmeen hyvän vastuksen. Ai niin, kuulokevahvarinani toimii Heed CanAmp. |
Mimako 24.12.2009 19:30:58 (muokattu 25.12.2009 03:32:51) | |
---|
Lataa...
lataa...
lataa.. Nyt!
NOIN!!! |
redhat 25.12.2009 02:27:20 | |
---|
|
lasal 25.12.2009 20:52:22 | |
---|
> en kyllä Vic Firthin luureja suosittele hirveästi kenelläkään. vanha viesti mutta ansainnee varmuuden vuoksi minunkin varoittaa Vic Firthin surkeudesta. Eristää kyllä ja voi etukuuntelussa kuulla onko kanavassa jotain vai ei. Mutta soundi onneton |