matti_ 16.09.2008 13:42:46 | |
---|
Tekeeks se siitä sit jotenkin parempaa? Kyllä se hyvin tehtynä minusta toimii, kun saadaan selvä ero hiljaisten ja kovien kohtien välille. Ei siinä kuitenkaan enää luonnollisuuden kanssa hirveästi ole muutenkaan tekemistä siinä vaiheessa kun äänitettä kaiuttimista kuunnellaan... kyllä semmonen tasapaksu jöötti on mun mielestä aika raskasta kuunneltavaa, varsinkin jos se on nollassa jatkuvasti (niinkuin tämä metallican levy) |
Roberto 16.09.2008 14:50:06 | |
---|
Kyllä se hyvin tehtynä minusta toimii, kun saadaan selvä ero hiljaisten ja kovien kohtien välille. Ei siinä kuitenkaan enää luonnollisuuden kanssa hirveästi ole muutenkaan tekemistä siinä vaiheessa kun äänitettä kaiuttimista kuunnellaan... kyllä semmonen tasapaksu jöötti on mun mielestä aika raskasta kuunneltavaa, varsinkin jos se on nollassa jatkuvasti (niinkuin tämä metallican levy) Joo, mut toimiakseen pitäisi transientit ym. olla kondiksessa tai ainakin elää sen vola-automaation hengessä että illuusio dynamiikasta säilyy. Tällä kyseisellä levyllä kaikki atakki on muussattu siihen malliin ettei lähde ns. yhtään. |
sirdickyj 16.09.2008 14:58:44 | |
---|
Joo, mut toimiakseen pitäisi transientit ym. olla kondiksessa tai ainakin elää sen vola-automaation hengessä että illuusio dynamiikasta säilyy. Tällä kyseisellä levyllä kaikki atakki on muussattu siihen malliin ettei lähde ns. yhtään. Mites, voisko sun mielestä toi olla n.s. lähtökohta jo, ettei lähde yhtään, kun huomioidaan, mikä bändi on kyseessä? Jospa bändi, jolta "lähtee" ei olis tarvinut tällaista käsittelyä? Joe Doakes akustinen trio livenä pe 19.9. Mäntyharju/ Ravintola Krouvi |
Roberto 16.09.2008 15:03:12 | |
---|
Mites, voisko sun mielestä toi olla n.s. lähtökohta jo, ettei lähde yhtään, kun huomioidaan, mikä bändi on kyseessä? Jospa bändi, jolta "lähtee" ei olis tarvinut tällaista käsittelyä? No sepä se. Tosin moni hyväkin nykybändi tuutataan levyillä aika makkaraksi. Ihme touhua. |
Vesihiisi 16.09.2008 16:10:01 | |
---|
|
Toad 17.09.2008 03:18:49 (muokattu 17.09.2008 03:21:30) | |
---|
Augh.. kyllähän tää käy korviin tää jööti, pahankuuloista. Ei vaan jaksa kuunnella montaakaan biisiä putkeen. Harmi, kun biisimateriaali kuulostaa pitkästä aikaa mielenkiintoiselta. Kyl tässä semmosia masterointirajoja rikotaan mitkä sais jäädä vielä rikkomatta. Joo, mut toimiakseen pitäisi transientit ym. olla kondiksessa tai ainakin elää sen vola-automaation hengessä että illuusio dynamiikasta säilyy. Tällä kyseisellä levyllä kaikki atakki on muussattu siihen malliin ettei lähde ns. yhtään. Surullista mutta erittäin totta. consider silence. |
Exhausted 17.09.2008 08:37:39 | |
---|
Ilmeisesti tuo levy on vedetty vituilleen masteroinnissa, koska tuosta GH versiosta näyttäisi löytyvän dynamiikkaa. En ole kuullut tosin vielä GH versiota.
Guitar Herohan miksaa lennossa koko ajan biisiä, koska kitaran ja muun biisin täytyy tulla eri raidoilta, jotta peli voi antaa palautetta kitararaidalla väärinsoitetuista osista. Tämän vuoksi päällä ei voi olla minkäänlaista masterkompura/limitterihässäkkää, josta tuo levyversion särö tulisi. |
Groovi 17.09.2008 10:54:27 | |
---|
moni hyväkin nykybändi tuutataan levyillä aika makkaraksi. Ihme touhua. Vielä omituisempaa on se että vanhat ja legendaariset pitkän linjan bändit ovat lähteneet samaan touhuun mukaan. Nykyään soundit tehdään liikaa tietyllä kaavalla, ja kaikki bändit sekä soittajat samassa genressä kuulostavat tietyllä tavalla toisiltaan. Hyvä rumpali saa satasen kamat kuulostamaan miljoonaluokan vehkeiltä. Huono rumpali ei saa miljoonan kamoja kuulostamaan edes satasen vehkeiltä. |
Mikael 17.09.2008 11:08:41 | |
---|
Vielä omituisempaa on se että vanhat ja legendaariset pitkän linjan bändit ovat lähteneet samaan touhuun mukaan. Nykyään soundit tehdään liikaa tietyllä kaavalla, ja kaikki bändit sekä soittajat samassa genressä kuulostavat tietyllä tavalla toisiltaan. Onneks sentään hyvää ja omaperäistäkin soundia tehdään nykyäänkin. Radiosta tai telkkarista niitä vaan ikävä kyllä harvemmin kuulee... Inhimillisyys on hyve. |
Vesihiisi 17.09.2008 15:36:06 | |
---|
Guitar Herohan miksaa lennossa koko ajan biisiä, koska kitaran ja muun biisin täytyy tulla eri raidoilta, jotta peli voi antaa palautetta kitararaidalla väärinsoitetuista osista. Tämän vuoksi päällä ei voi olla minkäänlaista masterkompura/limitterihässäkkää, josta tuo levyversion särö tulisi. Tämänhän voi siis olettaa johtavan siihen että joku rippaa nuo raidat, laittaa ne verkkoon ja niistä aletaan kasaamaan omia master-versioita. En tosiaan tullut ajatelleeksi että irrallaanhan noiden täytyy olla, varsinkin jos ne päätyvät Rock Band peliin. |
Hanok 17.09.2008 16:13:27 | |
---|
Tämänhän voi siis olettaa johtavan siihen että joku rippaa nuo raidat, laittaa ne verkkoon ja niistä aletaan kasaamaan omia master-versioita. En tosiaan tullut ajatelleeksi että irrallaanhan noiden täytyy olla, varsinkin jos ne päätyvät Rock Band peliin. Kyllähän noita GH-versioita on jo näkynyt esim Youtubessa, torrentteina kuulemma löytyy jo koko levykin. Mikäänhän ei muuten estäisi tekemästä vastaavia master-prässejä myös GH:hon, mutta syystä tai toisesta näin ei kuitenkaan ole toimittu. Niin, itse en kylläkään ole kuullut kuin lyhyen pätkän GH-versiota The Day That Never Comesista. Sen perusteella kyllä vaikutti tosiaan eroa olevan muihin versioihin nähden tuossa klippauksessa. |
Exhausted 17.09.2008 16:47:16 (muokattu 17.09.2008 16:47:24) | |
---|
Mikäänhän ei muuten estäisi tekemästä vastaavia master-prässejä myös GH:hon, mutta syystä tai toisesta näin ei kuitenkaan ole toimittu. Tämä sama master-särötys pitäisi tehdä lennossa pelin aikana niin, että se vaikuttaisi pelaajan vaikutettavissa olevaan raitaan ja taustoihin. Ehkä prosessointiteho ei riitä tähän? Ainakaan täysin samaan efektiin ei edes voida päästä. |
Mikael 17.09.2008 16:55:14 | |
---|
Meitsi rupee masteroimaan tästä lähtien Guitar Herolla koska siinä on näköjään just hyvä soundi! Inhimillisyys on hyve. |
milcoin 17.09.2008 17:37:08 | |
---|
Meitsi rupee masteroimaan tästä lähtien Guitar Herolla koska siinä on näköjään just hyvä soundi! Wanha. Mä oon miksannu jo vuosia GH:lla. Masterointi hoidetaan kato iTunesilla. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
jannu 17.09.2008 17:42:58 | |
---|
Wanha. Mä oon miksannu jo vuosia GH:lla. Masterointi hoidetaan kato iTunesilla. Kyllä WinAmpin EQ-ikkunan gain-liuku ääriasennossa on ehdottomasti parhaan kuuloinen masterkompura ja brickwall-limitteri samassa paketissa. "Just tell me fucking why everything becomes an issue!" |
Exhausted 17.09.2008 18:12:24 | |
---|
Itse tykkäsin jo pienenä laittaa kasettimankan graafisen eq:n kaikki säädöt täysille. Louder=Better :--) |
axelsson 17.09.2008 22:01:53 | |
---|
Itse tykkäsin jo pienenä laittaa kasettimankan graafisen eq:n kaikki säädöt täysille. Louder=Better :--) Mulla ei ollu ku tone -säädin. Mut mä opin tekee kompromisseja. Uh. |
Johann Onn 18.09.2008 00:08:36 (muokattu 18.09.2008 00:10:56) | |
---|
Mulla ei ollu ku... ..."Loudness" namiska, 25 vuotta sitten Philipsin stereomankassa. Eli jonkinnäköinen kompressori / ala- & ylätaajuuksien korostaja. Tai jotain sinnepäin. |
Roberto 18.09.2008 07:15:16 | |
---|
|
Roberto 18.09.2008 07:45:43 | |
---|
Mites, voisko sun mielestä toi olla n.s. lähtökohta jo, ettei lähde yhtään, kun huomioidaan, mikä bändi on kyseessä? Jospa bändi, jolta "lähtee" ei olis tarvinut tällaista käsittelyä? Siitä soittohommasta puheenollen... http://www.youtube.com/watch?v=9z1Rd1KWDP4 |