mikke69 11.07.2004 14:40:03 | |
---|
Kyselinsin kokemuksianne kitaran äänittämisestä. Olen kotikoneelleni äänitellyt lähinnä kitaravahvistimen kautta. Kotona tämä tuottaa pieniä aikarajoitteita tuon äänen suhteen -eli kovin myöhään ei pysty äänittelemään. Kyselenkin lähinnä kommentteja näistä Podeista yms malllintavista efekteistä. Onko niistä äänityksessä mihinkään. Entä Putkietuasteet, millä hinnalla saa kelvollista ääntä? Onko kunnon vahvistinta voittanutta!? |
askomiko 11.07.2004 15:22:32 (muokattu 11.07.2004 15:23:28) | |
---|
Minusta ainoa joka oikeasti pärjää vahvarille on ilmainen guitar suite. Särösoundien osalta siis, twängiä ja ruttua siitä ei vielä oikein irtoa. http://www.simulanalog.org/GSuite.zip Kyseessä siis VST-plugari, eli tarvitset niitä oivaltavan ohjelman. Sitten vain piuha sähkiksestä koneeseen ja menoksi. DI-boksi jos on vielä välissä niin ollaan jo ihan deluxea. Tuossa muutama pätkä kyseisellä systeemillä tehtyjä: http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/plugarit/ Podin särösoundeista ei ole minulla hyvää sanottavaa, liian pehmeää muhjua. Ehkä vuorenhuippusooloa varten ok. Mutta kyllähän niillä ,moni vääntää. Riippuu siitä mitä haet ja mihin tyydyt. |
mikke69 11.07.2004 17:30:32 | |
---|
Kyllähän nuo VST-demot aivan hyviltä kuulostivat. Olen vain kohtuu vähän perehtynyt tuon PC:n käytössä että sieltäkin kautta soundit saisi. Eikä meitsillä ole PC netissä että saisi noita imuroitua. Kyllä tämä vahvari ja mikki yhdistelmä taitaa olla se paras ja yksinkertaisin... |
BenGlenton 11.07.2004 18:20:34 | |
---|
Tuossa muutama pätkä kyseisellä systeemillä tehtyjä: http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/plugarit/ Nuohan olivat h*lvetin hyvän kuuloisia! Onko noita äänitettäessä ollut joku DI-boksi tms. koneen ja kitaran välissä, vai millaisella setupilla olet tehnyt? Onko nuo klipit äänitetty noilla GSuiten plugareilla `? http://www.supremecourtband.fi |
marke- 11.07.2004 20:49:06 | |
---|
Niin askomikon kitara ei varmaankaan myöskään ole paskimmasta päästä? 400 euron telecasterilla ei kyllä tuo guitar suite hullullakaan säätämisellä tuottanut kovinkaan kummoista tulosta.. tosin välissäkään ei kyllä ollut juuri mitään muuta kuin piuha. No chiefs, all indians. |
askomiko 11.07.2004 21:28:16 (muokattu 11.07.2004 21:31:31) | |
---|
Välissä ei mullakaan ole muuta kuin piuha, mutta mikkietunen oli matalaimpedanssinen, eli sama kuin olisi DI-boksi välissä. Ei senkään vaikutus tosin valtaisa ole, vähän yläpäätä vain tuo lisää. Eikä noissa kitaroissakaan mitään kummallista ole. Käyttämäni särösäädöt on DS-1 tai SD-1, en prkl muista, kumpikin kyllä toimii. Pieni gaini, vola täysillä. JCM900, B-kanava, presenceä ja middleä vähän ylemmäs defaulttiasennosta. |
nihil 12.07.2004 13:09:38 | |
---|
Voisitko vielä kertoa, millä ohjelmalla noilla pluggareilla voisi soitella? Löytyy ilmaisia? |
Jonkke 12.07.2004 13:22:27 | |
---|
|
kivi 13.07.2004 02:59:34 | |
---|
Niin askomikon kitara ei varmaankaan myöskään ole paskimmasta päästä? 400 euron telecasterilla ei kyllä tuo guitar suite hullullakaan säätämisellä tuottanut kovinkaan kummoista tulosta.. Mä olen kans löytänyt Gsuitesta varsin hyvää soundia, myös 300 markan kitaralla. Välissä Fender Vintage Voltage -piuha, Art Tube Pak optinen kompura/putkietunen ja 75 ohmin koaksiaalia. Valitettavasti ei ole verkkosivua, että pääsisi esittelemään. Mutta varsin hyvin osasi nuottien loppuvihellykset ja muut. harmi vain, että JCM900 joka on paketin paras mallinnus, ei oikeastikaan ole kauhean monipuolinen vahvistin, jos haluaa muutakin kuin heviä. |
askomiko 13.07.2004 12:56:00 | |
---|
Näin on. Mutta tuo paketti luo uskoa, notta se on mahdollista ylipäätään tehdä hyvin. Eiköhän ne vielä joskus.. |
nihil 14.07.2004 23:31:48 (muokattu 15.07.2004 00:05:08) | |
---|
Jonkke: kiitos! Toimii oikein hyvin, on vain aivan kauhea latenssi tällä leikkikaluäänikortilla puhumattakaan äänenlaadusta kun mikkietunen on mikä on. Joo, SB livehän tässä on.. Saa namiskojen asennosta riippuen joko hirveää surinaa tai pörinää aikaiseksi. Voisi olla aika ostaa joku kelvollinen äänikortti ja pikkumikseri niin voisi kotonakin hyödyntää tietokonetta. Ehdotuksia ? :) Geneerisillä ASIO-ajureilla sai kyllä vähän apua latenssiongelmaan. |
jPekka 15.07.2004 00:16:15 | |
---|
harmi vain, että JCM900 joka on paketin paras mallinnus, ei oikeastikaan ole kauhean monipuolinen vahvistin, jos haluaa muutakin kuin heviä. Mnjaa, olen tuota menestyksellisesti käyttänyt raitojen tuplaukseen niin, että vaikkapa vasemmalla puolella on alkuperäinen, puhtaahko kitararaita (H&K:n Cream Machinelta koneelle) ja oikealla puolella on raidan kopio niin, että mukana on JCM900-simu tuomassa _vähän_ lisää säröä ja särmää sekä erilaista equtusta. Lopputulos ei kuulosta erityisen heviltä 8-) "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |
Listen 15.07.2004 09:08:17 (muokattu 15.07.2004 11:15:38) | |
---|
Itse nauhoittelen nykyään kotona kitarat Bossin moniraitatallentimella (BR-8) ja Digitech RP200-kitaramultiefektillä. Digitechissä on minun mieleiseni vahvistinmallinnokset (toimivat hyvin myös styrkkarin kanssa), mutta kaiutinsimulaatiot ovat köpöiset ja prosessoidunkuuloiset, ja niitä on vaan pari erilaista, joten ne tulevat BR-8:sta (jossa taas on minusta huonommat vahvarimallinnokset). Joku aika sitten kokeilin tätä systeemiä ekan kerran, ja kuulosti mielestäni oikein hyvältä. Sittenhän sen varsinaisesti tietää kun joskus äänittää ne kitarat oikeasti, nyt vaan jammailin. Mutta oli mukava huomata, että edullisista sähkiksistänikin saa ihan hyviä soundeja. Pelkän BR-8:n kanssa mietin monesti, että pitäiskö sittenkin hommata joku kalliimpi kitara. Aikanaan omistin Tech 21 GT2-pedaalin (siis ei-mallintava), jossa oli ihan hyvät soundit, mutta varmaan olisi pitänyt olla joku kaiutinsimulaattori perässä, huomasi etenkin luureilla kuunnellessa. on vain aivan kauhea latenssi tällä leikkikaluäänikortilla puhumattakaan äänenlaadusta kun mikkietunen on mikä on. Joo, SB livehän tässä on.. Löytyisiköhän ohjelman äänikorttiasetuksista valinta "Direct sound" tms. Omassa Blasterissa (4.1 Digital) sillä saa latenssia pienemmäksi. "Hän oli lämminsydäminen ystävällinen ihminen, joka tuli toimeen jopa ulkomaalaisten kanssa". -Englantilaisessa lehdessä julkaistusta muistokirjoituksesta. |
Dr.El 21.07.2004 21:16:04 | |
---|
Autaakaahan mua ton Kristal ohjelman kaa ko kävin hakeen sen mutta tulee viiveellä äänet siinä. Vaikka millä saundilla koittaa! Ja mistä saa lisää noita soundeja...siis noitten lisäksi mitä askomikkolta "imutin". |
Torniojaws 21.07.2004 23:44:47 | |
---|
Autaakaahan mua ton Kristal ohjelman kaa ko kävin hakeen sen mutta tulee viiveellä äänet siinä. Vaikka millä saundilla koittaa! Ja mistä saa lisää noita soundeja...siis noitten lisäksi mitä askomikkolta "imutin". Laske ASIO-latenssia niin pienelle kuin saat (toivottavasti 2 ms tai alle). Kristal | Engine | Preferences ... | Audio Setup | ASIO Control Panel A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
marke- 22.07.2004 09:30:11 | |
---|
Autaakaahan mua ton Kristal ohjelman kaa ko kävin hakeen sen mutta tulee viiveellä äänet siinä. Vaikka millä saundilla koittaa! Ja mistä saa lisää noita soundeja...siis noitten lisäksi mitä askomikkolta "imutin". Jep. Eli äänikorttikauppaan sitten jos ei muuten tokene. Joku kortti etusijalla missä on hyvin matala latenssi. Suosittelen: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-151498.html No chiefs, all indians. |
Mrezzye 28.07.2004 12:40:28 (muokattu 28.07.2004 12:57:50) | |
---|
Tekeekö DI-boksi käytännössä muuta kuin vahvistaa sitä signaalia? Ajaako esim. MXR Micro Amp saman asian? ...Let him who hath understanding, reckon the number of Ezzymania... |
Mikael 28.07.2004 13:15:33 | |
---|
Tekeekö DI-boksi käytännössä muuta kuin vahvistaa sitä signaalia? Ajaako esim. MXR Micro Amp saman asian? DI-loota muuttaa myös impedanssia ja mahdollistaa myös suoraan linjaan äänittämisen lisäksi samanaikaisesti singnaalin kuljettamisen myös vahvistimelle, jolloin sama suoritus voidaan äänittää omille raidoilleen sekä puhtaana suoraan linjaan, että vahvistimen kautta mikillä. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
mr.jackson 28.07.2004 19:09:04 | |
---|
meillä on kitara nauhotukset niin kuinka saisin saundin vähän tukevammaksi???? kun se on niin saatanan räkänen vaikka on kyllä ihan hyvät vehkeet. olen koittanu diboksin kautta ja vahvistimen ja diboksin kautta mutta ei sekään kauheesti auttanu niin kertokaa te kokeneimmat kuinka se onnistuu???????? |
Cornflake 28.07.2004 23:59:38 | |
---|
Mrezzye: Tekeekö DI-boksi käytännössä muuta kuin vahvistaa sitä signaalia? Ajaako esim. MXR Micro Amp saman asian? Kaksi eri asiaa. Kuten tuossa tulikin: DI-boxin kautta voi rojut vetää suoraan pöytään mikittämättä skobea. Tuo MXR Micro Amp taasen on boosteri jolla saa lisää gainia. Joka voisi olla kova sana (jos tätä haetaan?)!;-) |