Aihe: Mikkitestin nettijatkot
1
Razumihin
09.07.2003 19:06:08
Aluksi suuri kiitos ja hatunnosto testin tekijöille ja jakelijoille!

Olen itse aloittelija mikkitietouden alalla, joten kyseinen testi oli todella avartava. Mikkien vertailu pelkän muistikuvan perusteella on lähes mahdotonta pelkästään muuttuvien olosuhteidenkin takia. Tietysti vankalla kokemuksella saavuttaa tietoutta mikkien soundieroista ja toiminnasta, mutta kokemattomien on lähes mahdotonta löytää itselleen sopivia mikkejä ilman tämän tyyppistä vertailua.

Asiaan:

Olin heti ensi hetkestä yllättynyt kuinka selkeitä mikkien erot todellakin olivat, varsinkin erot dynaamisiin mikkeihin olivat todella selvät.

Miten testin tekijät ja muut testin kuunnelleet suhtauduitte tulokseen? Tuliko yllätyksiä? Mikä mikeistä nousi omaksi suosikiksenne ja miksi?

Millaisia äänityksiä olette tehneet kyseisillä mikeillä?

Muuttaisitteko / kokeilisitteko eri mikkejä ennen käyttämienne tilalle tämän testin kuunneltuanne?

Toimivatko mikit mielestänne jokaisessa testissä olleessa äänityksessä (rummut, puhe, kitara) yhtähyvin vai olisiko jokin mikki selvästi parempi esim rummuissa kuin puheessa/ laulussa?
juki
10.07.2003 10:29:15
Jep Jep, topikki on paikallaan ja ei muuta kuin porukat kommentoimaan kuulemaansa ja kokemaansa IMO hengessä!!

Testejä kun kuuntelee niin ymmärtää (näin aloittelijana) paremmin miksi esim. sieltä 'kotistudiosta' voisi olla hyvä löytyä äänityksiin joku konkkakin sen luotettavan 57:n rinnalle.

Tuota on tullut kuunneltua muutamaan eri otteeseen hiukan eri lähestymistavoilla. Ensin kaikki vaan putkeen, sitten samat suuntakuviot yhdessä eri ääni lähteillä ja vielä filtterien toimintaa. Kun omaa kuvaa oli muodostunut, niin pitipä pistää vielä hintajärjestykseen (joista ei ollut juurikaan ennakkoon ajatusta) ja verrata tuohon, koska budjettimikki on kuitenkin itsellä hakusessa.