Aihe: Digi002
1
burnt
30.09.2003 12:13:10

Mitä mieltä digi002 laitteesta? Onko kenelläkään käytössä, ja onko hintansa väärti? Lähinnä tulee mieleen, että projektit on helposti siirrettävissä "oikeaan" studioon miksattavaksi Pro Toolsin ansiosta. Toinen listalla olisi RME multiface, mutta sekin softan kanssa kipuaa samoihin hintoihin.. hmm. Taidan olla mielikuvamainonnan uhri, vai olenko?
Fortune
30.09.2003 12:26:20
Äkkiä mielikuvana tulisi minulle mieleen seuraavia etuja ja haittoja (täysin mutua, niinkuin koko mies):

Edut:

-softa ja hardis pitäisi periaatteessa olla viimeisen päälle yhteensopivaa (utopiaa?)
-juuri tuo ylöspäin yhteensopivuus isompiin PT-systeemeihin
-tuon yhteensovituksen myötä myös tuotetuen pitäisi olla spesifikoituneempaa ja toimivampaa kuin jonkin kaikenkirjavista palikoista kootun systeemin kanssa (utopiaa?)
-periaatteessa valmis paketti (mikki)etusineen jne.

Haitat:

-mahdollinen kankeus laajentamisen suhteen ja yhteensopimattomuus muiden valmistajien lisukkeiden kanssa
-päivittäminen?
-kuinka laadukkaita etuset yms. ovat, pitääkö kuitenkin hommata lisärauhasia?
Säätäjä
02.10.2003 20:27:58 (muokattu 02.10.2003 20:30:51)
Itselläni on ollut "mikseriversio" käytössä n. ½ vuotta, olen todella tyytyväinen. Isäntänä PC P4 2.4GHz muistia 1GB, erikseen kovot audiofileille ja softille. Teen rokkia, poppia, räppiä, whatever... Mielestäni toimii hyvin kaikenlaisen musiikin (mitä itse teen) luomiseen/tallentamiseen. Lue www.digidesign.com minimilaite-/yhteensopivuusvaatimukset tarkkaan niin uskon, että pelittää sullakin loistavasti. Hyvät monitorit kannattaa hommata, jos ei vielä oo. Jos kelaat tätä mikseriversiota, plugarisetti mikä tulee mukaan on aika "kiva". Pro Tools-softa käyttäjän kannalta on yllättävänkin selkeä (jos perusasiat hallussa), ei turhia valikoita sekoittamassa päätä.

-mahdollinen kankeus laajentamisen suhteen ja yhteensopimattomuus muiden valmistajien lisukkeiden kanssa

Jos meinaat esim. lisää mikkietusia, adat-bridge on hyvä vaihtoehto. Halvin mitä itse olen nähnyt on 8:n etusen Behringer, muistaakseni n. 250€, laadusta en tiedä. Presonuksen/Focusriten vastaavat ovat hyviä, hinta pomppaa jo yli 1000€:n.

Toslink (ADAT/ S/PDIF optinen), S/PDIF koaksiaali, 1 Midi In, 2 Midi Out.... Liitännöistä löytyy valmistajan kotisivuilta. Edelleen www.digidesign.com

Pro Tools Le käyttää RTAS- ja Audiosuiteplugariformaatteja. Jos aikoo käyttää esim. pelkkiä VST-plugareita, voi silloin miettiä, onko Pro Tools järkevin softa tai voiko korvata VST:t jollain muulla.

-päivittäminen?

Softapäivitys:

Pro Tools:
netti (yleensä, kun pilkun jälkeiset numerot vaihtuu)
musiikkiliikkeet (kun ensimmäinen numero softaversiossa vaihtuu)

Plugarit: Yleensä valmistajien kotisivuilta omalla käyttäjätunnuksella

-kuinka laadukkaita etuset yms. ovat, pitääkö kuitenkin hommata lisärauhasia?

Etuset Focusrite=riittävän laadukkaita. Kuten mainitsin, adat-bridge jos 4kpl ei riitä (yhteensä 12kpl etusia, riittää yleensä kotiin ja muuallekin) tai jonkun toisen mikserin 4 etusta ohjaamalla analog input 5-8:aan (yhteensä 8kpl etusia, riittää yleensä kotiin).

Mitä mieltä digi002 laitteesta?

Vastasi täysin omia odotuksiani, mielestäni Digi002:den avulla saa laadukasta jälkeä kivuttomasti.

Onko kenelläkään käytössä, ja onko hintansa väärti?

On, ja on.
En ole aivan varma, mutta tiedän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)