Aihe: AKG C2000B vai Audio Technica AT3035 ??
1
Klooni
13.06.2005 18:38:25
Kotistudioon hommaamassa mikkiä, kun en näistä mitään ymmärrä niin pyytelen sitten Teiltä apuuuuva :-)

Olisi kiva kuulla mielipiteitä että kumpi noista ja vielä että miksi ?

.. Kiiiiiiioksia
Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna ! www.klooni.net
dewil
13.06.2005 21:10:19

Jotta vois sua paremmin auttaa, niin mihin tarkoitukseen olet mikkiä pääasiassa hommaamassa ja miten olet päätynyt valitsemaan noitten kahden väliltä?
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
Klooni
13.06.2005 21:46:41
Katos pentele, mihin jäi puolet tekstistä ...

Niin siis kyse on puhtaasti laulun nauhoittamisesta, näyte musiikista löytyy :

http://www.mikseri.net/artists/?id=44305

Se miten noihin kahteen on päädytty on ollut aktiivinen lukeminen netissä ja budjetti (abouttis se 200 ekua).
Toki jos samaan hintaluokkaan löytyy parempia vaihtoehtoja niin saa ehdottaa :-/

Mikistä mennään Behringerin DDX3216 mikseriin ja sieltä creamwaren kortin kautta koneelle ...
Risk
13.06.2005 22:29:23
Rode NT-1A on aika tyypillinen valinta tuohon tarkoitukseen ja hintaluokkaan.
M.i.k.key
13.06.2005 23:11:45
Rode NT-1A on aika tyypillinen valinta tuohon tarkoitukseen ja hintaluokkaan.

Onko tuo asiallinen, itsellä olisi myös mikrofonin osto edessä. Lähinnä lauluun, myös akustiseen kitaraan mutta joskus vähän mihin milloinkin.
Mä lopetan nää hommat!
Niskamies
13.06.2005 23:20:43
Onko tuo asiallinen, itsellä olisi myös mikrofonin osto edessä. Lähinnä lauluun, myös akustiseen kitaraan mutta joskus vähän mihin milloinkin.

Uskoisin että toi Röde toimii. Mulla ei ole kokemusta Rödeistä kuin NT-5:sta, mutta ne olivat hintaisikseen erinomaiset.
Virallisesti semi-pro!
Mikael
13.06.2005 23:24:28

NT-1A on hyvä. Mulla oli viime kesänä yksissä sessioissa ja toimi. Selkeästi parempi kuin se edellinen NT-1.
"Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu-
Klooni
14.06.2005 09:11:53
Olen ollut käsittävinäni että tuo NT-1a olisi alapäästä vähän ponneton ? tai ainakin useamassa arvostelussa on sanottu että on jopa "liian kirkas" alapään kustannuksella ...
jPekka
14.06.2005 09:44:36

Olen ollut käsittävinäni että tuo NT-1a olisi alapäästä vähän ponneton ? tai ainakin useamassa arvostelussa on sanottu että on jopa "liian kirkas" alapään kustannuksella ...

Tuota on mielestäni sanottu lähinnä edeltävästä mallista eli NT-1:stä. Jolla on aika kirkas yläpää. Mikä saattaa tietysti joskus olla hyväkin asia - itse siirryin äänittämään omia laulujani taas Oktava MK-219:n sijaan NT-1:llä, kun periaatteessa vähän "huonompi" mikki saa minun lauluääneni kuulostamaan (edes) vähän paremmalta.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
Mikael
14.06.2005 10:02:47

Edeltävä malli NT-1 oli nimenomaan räikeä ja terävä yläpäästään, mikä teki yleisvaikutelman ohueksi ja ponnettomaksi. NT-1A on huomattavasti tasapainoisempi kokonaisuus - varsinkin yläpään on nyt selvästi miellyttävämpi.
"Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu-
mhelin
14.06.2005 18:54:07
NT-1a:ssa on huomattavasti parempi kapseli kuin NT-1:ssä, se on varmaan ihan hyvä peli. Omaa NT-1:stäni olen jonkin verran modannut ja saanut saundin vähän paremmaksi, mutta se kapseli tosiaan ei ole kummoinen. Siinä on varsinaisen kalvon yläpuolela sellainen pienempi levy ("hf-disk") korostamassa yläpäätä, mutta sen saa näppärästi pois. FET:in jälkeiset konkat ovat aika pieniä (0.1uF) ne kannattaa vaihtaa jotain 0.47uF - 1uF kokoisiksi niin saa lisää botnea. Kapselin ja FET:in välinen konkka on hyvää laatua, FET:istä en ole varma (kokeilen varmaan vielä toista). Studio Projectsin mikit ovat aika hyvää laatua, esim. C1:ssä on käsittääkseni sama kapseli kuin NT-1a:ssa - 797:n kapseli, (joka on ehkä paras kiinalaisista), mutta botnea on paljon enemmän. En usko että nuo Oktavat ovat sen kummempia, halvoista osista nekin on tehty.

Noista AKG:n elektreettimikeistä ehkä C4000B alkaa jo olla hyvä (maksaakin enemmän).

Yksi uusi ja mielenkiintoinen mikki olisi Violetin the Black Knight, hintaa sillä 325EUR (http://www.violet-design.com/index. … ;Itemid=83&op=page&SubMenu=). Jos noi Violetit näytää Bluelta niin johtuu siitä että ne on suunnittelut sama tyyppi.
22442244
15.06.2005 15:21:37
Minä suosittelisin AKG:tä. C2000B on todella laadukas ja edullinen ja tulee hyvällä shockmountilla. Omistan myös C4000B:n, joka on myös erinomainen mikki. Molempien soundi on mielestäni "lämmin ja antaa keskiverto laulajalle anteeksi" enemmän kuin voimakkaasti yläpäätä korostavat esim Rödet ja Behringerin B2, joissa minun mielestä "kylmä", toki neutraali ja laadukas soundi. Tunnetta ja rapeutta laulust puutuu. Näin.... AKG:n SolidTube on mielestäni tosi "lämmin" myös laulu käyttöön. Eikun kokeilemaani.
Klooni
16.06.2005 13:10:47
No NT-1a on nyysitty broidin studiosta ja tulee testikäyttöön parin viikon sisään, saas nähdä miltä epeli kuullostaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)