Aihe: Työkokemus uupuu
1
Jale
25.08.2005 16:36:17
Studion suunnittelu aivoissa jatkuu. Sain teiltä todella hyviä vinkkejä ja ajatuksia, kiitän! Nyt on tehty taloon remonttia ja nyt olis polttopuiden vuoro..Asiaan.

Eli mun pitäsi saada työkokemusta ennenkuin ne Uusyrityskeskuksella puoltavat minua. Idean he jo hyväksyivät. Ajatushan oli perustaa liikkuva studio. Eli äänittelisin bändikämpillä yms jne..

Voisin mennä sieltä missä aita on matalin. Eli tiedän studion(alkeellisen moisen) kotikaupungissani, jonne pääsisin milloin vain. Tosin siellä ei käy ketään, kun se on kaupungin oma studio ja meno ei ole kovin aktiivista. Jonkun tutun/tuntemattoman bändin voisin sinne pyytää ja äänitellä että miksutella. Mutta enhän opi mitään uutta/yhtikäs mitään. Olen myös tarjoutunut miksaamaan ilmaiseksi himassa bändien tuotoksia jotta saisin jonkinlaista portfoliota aikaiseksi (kun omia biisejä ei aina kehtais esitellä..www.mikseri.net/jale) ja ehkä moinen poikisi joskus jotain.. mutta yhteydenotot ovat olleet todella vähäisiä. Apuva!

Onko kaupalliset studiot yleensä kuinka innokkaita ottamaan esim. TEV:in (työelämävalmennuksen) kautta juippeja oppimaan? Kellään kokemuksia?

Eiköhän perusteta porukalla Muusikoiden.net äänitys/miksaus leiri,kasataan jonkinlainen kattaus ja opitaan yhdessä.
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
kivi
25.08.2005 16:52:56
Eli tiedän studion(alkeellisen moisen) kotikaupungissani, jonne pääsisin milloin vain. Tosin siellä ei käy ketään, kun se on kaupungin oma studio ja meno ei ole kovin aktiivista. Jonkun tutun/tuntemattoman bändin voisin sinne pyytää ja äänitellä että miksutella. Mutta enhän opi mitään uutta/yhtikäs mitään.

Kullä mun mielestäni kaupungin studion miksaajana oppii vaikka mitä, eikä vähiten sitä psykologiaa ja nöyryyttä, joilla ne laivatkin seilaa
:-)

Pari kaveriani on esimerkiksi ansainnut kannuksensa kasiraidalla Espoon kaupunginstudiossa, Kannunsillanmäessä, joskus hämärällä 80-luvulla, ja ovat sittemmin kehittyneet arvostetuksi täys- tai puoliammattilaisiksi. Helsingin kaupungin Munkan demostudiosta taas ovat nousseet mm. Hiili Hiilesmaa ja Jukka Puurula.

Mene tosiaan kaupungin studioon vakkariksi, pistä sana kiertämään että sieltä saa halpaa demopakettia, ja anna bändien parveilla - et uskokaan kuinka paljon opit.

Nykyään oppii ihmetemppujakin enemmän, kun kaikki demobändiläiset ovat lukeneet netistä erilaisia äänitysvinkkejä silmänsä soikeiksi, ja kaikkia niitä pitää tietysti kokeilla - äänimiehen työ on myös oppimista joka päivä
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Jale
25.08.2005 19:20:51
Juu, ei ollu tarkotus vähätellä kaupungin studioissa työskenteleviä tai että se olis ihan paskahomma. Tai olettaa että olisin niin kova jätkä, että mulle kelpaa vain "oikeat" studiot. Mieluusti sitä kattos vierestä jonkun kokeneemman tekosia aluksi,kait. Well, taidanpa tehdä parit puhelut heti huomenissa...
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
pasilian
26.08.2005 17:20:53
Eiköhän niitä bändejä rupea tulemaan kaupungin studioon, kun tuttusi esittelevät demoa jonka olet tehnyt perkeleen hyvin, pistäen peliin kaiken osaamisen ja hulluuden.
Mikael
26.08.2005 17:32:19 (muokattu 26.08.2005 17:33:34)

Yks mahdollisuus on laittaa vaikka tonne torin Äänitys- ja Livepalvelut palstalle ilmoitus, jossa ilmottaudut vapaaehtoiseksi studioapinaksi sessioihin vetämään piuhoja, siirtämään mikkejä ja purkaan ja pystyttämään setuppeja äänittäjän apuna. Samalla näet miten homma toimii ja voit kysellä/keskustella asioista äänitääjältä sopivissa tilanteissa. Näin mä sain ainakin valtavasti oppia - kerroin muutamalle tutulle äänittä/tuottajahahmolle, että tuun oppipalkalla hommiin eikä mennyt kauaa kun puhelin soi...
Oli miten oli, mutta näin on.
Czar
26.08.2005 19:12:46

Voisin mennä sieltä missä aita on matalin. Eli tiedän studion(alkeellisen moisen) kotikaupungissani, jonne pääsisin milloin vain. Tosin siellä ei käy ketään, kun se on kaupungin oma studio ja meno ei ole kovin aktiivista. Jonkun tutun/tuntemattoman bändin voisin sinne pyytää ja äänitellä että miksutella. Mutta enhän opi mitään uutta/yhtikäs mitään. Olen myös tarjoutunut miksaamaan ilmaiseksi himassa bändien tuotoksia jotta saisin jonkinlaista portfoliota aikaiseksi (kun omia biisejä ei aina kehtais esitellä..www.mikseri.net/jale) ja ehkä moinen poikisi joskus jotain.. mutta yhteydenotot ovat olleet todella vähäisiä. Apuva!

Ottaen huomioon, että minä saan "työkokemusta" äänittelemälläja miksaamalla kaljapalkalla entisen lukioni tiloissa bändejä, joita entinen opettajani ei yksin studioon suostu laskemaan, suosittelen, että otat sen kaupungin pestin vastaan.

Ja uutta oppii kyllä aina; niitä yllätyksiä ja uusia juttuja tulee vastaan, ainakin minulla. Ei kai tämä homma nyt ihan silkaksi rutiiniksi koskaan ehdi muuttumaan, eihän?
But baby's on fire
And all the instruments agree that
Her temperature's rising
But any idiot would know that
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)