manne 31.08.2005 17:06:55 | |
---|
Olisiko käyttäjien kokemuksia "väännöstä" jaettavaksi? Olen ajatellut ostaa ja olisi hauska saada hiukan kuulla kokemuksista ja mihin tasoon laittaa odotukset. |
koopop 31.08.2005 22:25:15 (muokattu 31.08.2005 22:26:19) | |
---|
UAD:ssa riittää potkua aika isoihinkin miksauksiin.. Mulla on vanhassa himademotuskoneessa (833mHz P3) yksi UAD, ja miksaan sillä helposti isojakin sessioita. Riippuu tietysti mikä kortin versiota ajattelet, esim. StudioPakissa olevat 1176LN, LA-2A ja Pultec vievät eniten tehoa, 9 kpl 1176LN tai 9 kpl Pultecia kerralla (muistaakseni). 1176SE, mikä on hemmetin hyvä kompura myös, vie vähemmän tehoa, niitä saa lätkittyä parisenkymmentä, siis stereona, joten pitäisi yhden kortin riittää! Esim. EX-1:siä saa jo niin paljon ettei pitäisi ihan heti loppua kesken. Suosittelen lämpimästi, siinä on parhaat plugarit mitä olen ikinä kuullut! Powercoressa on paremmat kaiut, mutta UAD on dynamiikassa ehdoton ykkönen. http://www.chrismilne.com/uadforums |
TmuKoo 31.08.2005 23:24:52 (muokattu 31.08.2005 23:39:12) | |
---|
Itsellä oli tuo studio pak, ja kyllä sen plugareilla aika nopeasti kunnon miksauksessa sai loppumaan tehot. Mutta olivat plugarit kyllä todella huikean soundisia. Tällä hetkellä olen ilman UAD:tä, koska kerään rahaa ultra pakia varten. 1176Ln vei muistaakseni 15% kortin tehoista, mutta 1176SE ei paljon kalpene sen rinnalla, se vei 5%. Nigel vie myös tehoja, kuten myös kaiut, pultec ja ultra pakin lisäplugarit. Mutta sellainen yleistuntuma jäi että helposti saa isommissa sessioissa tehot loppu, plugarit ovat vaan niin pirun hyviä että niitä pitää joka paikkaan tunkea...:) Tosin voit ostaa halvimman project pakin studio/ultra pakille kaveriksi ja voit käyttää samoja plugareilla siinä. EDIT:Powercoren kaiut ovat kyllä juu hyviä, mutta eivät uad:n vastaavat kauheasti jää jalkoihin, ja ultra pakin plate 140 on aika mainio kyllä! Mutta siksi kannattaakin ostaa powercore kaiuille ja uad dunamiikalle, niin tehot riittää...:) www.isatjapojat.com |
jPekka 01.09.2005 09:49:39 | |
---|
Olen ollut huomaavinani, että käyttämällä paljon samaa pluginia (eri säädöillä) saa ikään kuin enemmän tehoa irti kuin käyttämällä vähän kaikkia. Ja jos rupeaa kortin teho loppumaan, niin aina voi sanoa kohdalleen saaduille raidoille ja jopa ryhmillekin että "freeze". Ainakin kaikissa hyvissä äänitysohjelmissa 8-) Sen tosin olin huomaavinani, että se UAD:n tehomittari ei tunnista (ainakaan n-Trackin) freezeä, vaan laskee niidenkin raitojen plugarit edelleen käytössä oleviin tehoihin. Asiaa auttaa se, että poistaa asetuksista käytöstä sen "Limit CPU load" -valinnan. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
TmuKoo 01.09.2005 11:27:04 | |
---|
Juu, sama homma cubasessa, niin uad:n ja powercoren kanssa että freezellä korttien cpu mittarit jäävät silti entisiin lukemiin vaikka freezaat raidan. Ahaa, eli tuolla limitin poistamalla uad:ssa voisi kiertää tuon ongelman? Mainiota! www.isatjapojat.com |
manne 17.10.2005 21:27:31 | |
---|
|
TmuKoo 17.10.2005 23:58:41 (muokattu 17.10.2005 23:59:34) | |
---|
Jep, ja uad on julkassut uuden flexi paketin vai mikäköhän sen nimi olikaan, että saat 500$ edestä valita tuohon settiin omia plugareita oman maun mukaan, jotain perusplagareita siinä jo valmiiksi kuitenkin jo tuli. Ja hinta muistaakseni oli jossain project ja studio packin väliltä. kannattaa etsiä tarkempaa tietoa, nämä oli "hieman humalaisen" miehen muistikuvia puoliltaöin...:) Mutta kummatkin kortin (uad/powercore) omanneena annan reilut äänet uad:n puolesta, se rokkaa...:) EDIT: Laiskimmille vielä linkki valmistajien sivuille...:) http://www.uaudio.com/products/digital/flexipak/www.isatjapojat.com |