Aihe: 2xada8000->pc
1
nomidi
30.01.2006 14:12:20
tarkoitus olisi äänittää max 16 raitaa kerralla kahden Behringer ada8000:n avulla. Mikähän olisi halvin laite kannettavan pc:n ja noiden behkujen väliin? Joku kahdella adat-portilla varustettu firewire- tai pcmcia-laite ilmeisesti (onko sellaisia)?
superfly
30.01.2006 15:03:02
Meillä on treenikämpillä kaksi Marian Marc-korttia samassa koneessa ja 16-raitaa sisään ADAT-väylien kautta hoituu niillä melkoisen vanhallakin koneella.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
PIM
30.01.2006 15:09:34
tarkoitus olisi äänittää max 16 raitaa kerralla kahden Behringer ada8000:n avulla. Mikähän olisi halvin laite kannettavan pc:n ja noiden behkujen väliin? Joku kahdella adat-portilla varustettu firewire- tai pcmcia-laite ilmeisesti (onko sellaisia)?

Vähissä taitaa olla ja nekään mitään halpoja ole. RME Cardbus pcmciakortti ja sille ulkoinen Digiface boxi on ainoat alle tonnin vehkeet mitä mulle tulee nyt yhtäkkiä mieleen.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
nomidi
30.01.2006 15:09:37
Meillä on treenikämpillä kaksi Marian Marc-korttia samassa koneessa ja 16-raitaa sisään ADAT-väylien kautta hoituu niillä melkoisen vanhallakin koneella.

marianit käy pöytäkoneeseen (pci-väylä) mutta haen läppäriin sopivaa ratkaisua.
superfly
30.01.2006 15:13:36
marianit käy pöytäkoneeseen (pci-väylä) mutta haen läppäriin sopivaa ratkaisua.

Oho, sori. Luin taas hieman huonosti...
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
SF3YLO
30.01.2006 18:17:30

Samantyylistä ratkaisua olen itsekin etsiskellyt, mutta ei tunnu löytyvän. Itselläni on fostexin vf-160:ssä kiinni ada8000 ja koneelle pitäisi saada fostexista tai behringeristä, tai miksei molemmista 8 (16) raitaa kerralla.

Ainut vaihtoehto tuntuu olevan digidesignin 002rack. Sillä saisi laitteen omilla 8 sisään ja ada8000:lla toiset 8. Hinta n.1200e ja sisältää softan. Joka muuten on aika arvostettu - ainakin useimmissa piireissä...
nomidi
30.01.2006 19:55:51
Vähissä taitaa olla ja nekään mitään halpoja ole. RME Cardbus pcmciakortti ja sille ulkoinen Digiface boxi on ainoat alle tonnin vehkeet mitä mulle tulee nyt yhtäkkiä mieleen.

2xada8000+digiface+cardbus, yht. 1361 eur T-kaupasta. Ei ihan mahdoton hinta mielestäni.

Adat-noviisina kysyn: saako tuolla kombinaatiolla myös 16 raitaa ulospäin samalla, kun otetaan 16 sisään? Mihin asti pcmcia:n kaista riittää 24/48-resoluutiolla?
nomidi
30.01.2006 19:59:28
Ainut vaihtoehto tuntuu olevan digidesignin 002rack. Sillä saisi laitteen omilla 8 sisään ja ada8000:lla toiset 8. Hinta n.1200e ja sisältää softan. Joka muuten on aika arvostettu - ainakin useimmissa piireissä...

tästä tulikin mieleen: mikä on nykyään projektitiedostojen siirrettävyys esim. Cubasen ja Protoolsin välillä, eli miten hyvin lukevat toistensa formaatteja?
milcoin
30.01.2006 23:23:12
tästä tulikin mieleen: mikä on nykyään projektitiedostojen siirrettävyys esim. Cubasen ja Protoolsin välillä, eli miten hyvin lukevat toistensa formaatteja?

OMFI-formaatti toimii ainakin teoriassa sessioden siirtämiseen softien välissä. Ainakin Nuendo exporttaa ja PT-lukee (tarvit lisäksi digitranslatorin) ja toisin päin. Kannattaa tosin testata toimivuus jollain muulla kuin sillä tärkeimmällä projektilla.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
PIM
31.01.2006 07:08:47
2xada8000+digiface+cardbus, yht. 1361 eur T-kaupasta. Ei ihan mahdoton hinta mielestäni.

Adat-noviisina kysyn: saako tuolla kombinaatiolla myös 16 raitaa ulospäin samalla, kun otetaan 16 sisään?

Kyllä saa.

Mihin asti pcmcia:n kaista riittää 24/48-resoluutiolla?

Sinne minne Firewiret ja Usbit ei riitä;-) Periaatteessa toi vastaa suurin piirtein samaa kuin laittaisit kortin suoraan kiinni PCI-väylään.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Metamorfoosi
31.01.2006 07:56:16
Voisin esittää tähän aihetta hipovan jatkokysymyksen myös. Itselläni on myös käytössä yksi ADA8000 kiinnitettynä E-MU 1212M:ään, joka näin ollen ajaa myös rautamikserin virkaa. Kovasti tekisi kuitenkin mieli myös toista ADA8000:sta liittää järjestelmään mutta ADAT liitäntöjä täytisi saada lisää. Osaako joku sanoa pystyisikö tätä systeemiä laajentamaan tuollaisella Marian Marc-kortilla? Oma vaisto sanoo että mahdollisesti, mutta sulautuuko tuo nyt sitten saumattomasti E-MUn PatchMix:iin niin onkin yhtä kysymysmerkkiä.

Harkinnassa on ollut jo jopa RME:n RME 9652 HDSP johon saa 3xADAT, vaan nälkä tuppaa kasvamaan syödessä... Sitäpaitsi jotenkin hirvittää tämänhetkinen tekniikan kehitys - Apple jo taisi heittää vesilintua vanhalla PCI-väylällä ja siirtyi PCI-express aikakauteen, eli onko muutaman vuoden päästä myös PC-pöntöissä ongelmia löytää emolevyä PCI-äänikorteille.. Valintoja, valintoja. Argh.
Danko
31.01.2006 09:40:11

Samantyylistä ratkaisua olen itsekin etsiskellyt, mutta ei tunnu löytyvän. Itselläni on fostexin vf-160:ssä kiinni ada8000 ja koneelle pitäisi saada fostexista tai behringeristä, tai miksei molemmista 8 (16) raitaa kerralla.

Entäpä tämä: http://www.m-audio.de/fw1814.htm ? (498e T-kaupassa)
M-Audion tuotteisiinkin saa nykyään PT:n.
romantikkoitkijät #37 "Elä Dunkkis mulle rupee...!" -Lilli
nomidi
31.01.2006 13:06:54

tunnetko noita rme:n vehkeitä tarkemmin; pystyykö totalmixillä tekemään kuuntelut soittajille/laulajille submix-toiminnon avulla, ts. korostamaan esim. kitaristin luureihin oman soiton?
Daunt
31.01.2006 13:19:13
tunnetko noita rme:n vehkeitä tarkemmin; pystyykö totalmixillä tekemään kuuntelut soittajille/laulajille submix-toiminnon avulla, ts. korostamaan esim. kitaristin luureihin oman soiton?

Pystyy, mutta mitään EQ:a siinä ei sitten ole. Perkeleen monimutkainen systeemi tosin. Ainakin mulle :)
Dauntless -Death/Thrash Metal-
nomidi
31.01.2006 13:34:21
entäs synkronointi? Adatin kautta vai wordclockilla, ada8000:t orjana?
nomidi
31.01.2006 15:21:14
OMFI-formaatti toimii ainakin teoriassa sessioden siirtämiseen softien välissä. Ainakin Nuendo exporttaa ja PT-lukee (tarvit lisäksi digitranslatorin) ja toisin päin. Kannattaa tosin testata toimivuus jollain muulla kuin sillä tärkeimmällä projektilla.

Voisiko tuota yhteensopivuuden epävarmuutta kuvailla samantapaiseksi kuin esim. MS Officen ja Open Officen?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)