Aihe: Audio Technica AT2020 mikki, onko ees hyvÄ?
1
Jale
01.07.2006 15:16:53
Ajattelin tuollaisen hommata, kun ainakin Computer Music lehdessä ylistivät..Tiedä sitten onko hyvä. Kokemuksia? Tulis ihan kotistudiokäyttöön. Laulun ja akustisen äänitystä.

Esimerkiksi täältä löytyy:
http://www.hedcom.fi/kauppatuotteet?group=2.0&subgroup=2.0.2.
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
Antti1
02.07.2006 14:16:15
Koitappa haulla, pitäisi löytyä jonkun verran juttua aiheesta.

Pääpiirteittäin toi vissiin on kuitenkin hyvä mikki, joskin täysin poikkeava merkin yleisestä linjasta. Mä harkitsin tuon ostoa kanssa (ostin huomattavasti kalliimman Violet Designin Black Knightin), koska AT:lla on kivan pehmeä soundi yleensä. Toi kuitenkin on selkeä poikkeus ja kuulostaa huomattavasti kirkkaammalta. Ei välttämättä huono asia kuitenkaan.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
mhelin
03.07.2006 14:42:44 (muokattu 03.07.2006 14:53:17)
Tuo on elektreettimikki, eli sen kapseli on esipolarisoitu pysyvästi. Varsinaiset konkkamikit tarvitsevat n. 430-60V polarisointijännitteen. Sen vuoksi saundikin on erilainen. Esim. DPA (ja B&K), Earthworks, AT, AKG (C1000,C2000B), CAD (e100&e200), Behringer (C2) ja jotkut muut studiomikkien valmistajat käyttävät noita elektreettikapseleita yleensä halvemmissa malleissa, (poikkeuksena DPA/B&K), kovin suuria tuolla tekniikalla toimivia kapseleita ei käsittääkseni voi valmistaa. Joissakin mikeissä käytetäänkin useita kapseleita rinnakkain kytkettynä ja vierekkäin/päällekkäin sijoitettuna (muodossa jossa suuntavuus on haluttu) jotta pinta-ala olisi suurempi. Olikohan uusimmassa Riffissä joku tällainen X/Y stereomikki jopa avattuna jossain kuvassa.
Jale
04.07.2006 13:16:29
Pitäs melkein saada jostain lainaan ja testata kyseinen mikki. Hieman epäilyttää tuo monessa arvostelussakin mainittu äänen kirkkaus.
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)