MadMatt 16.06.2006 20:29:13 (muokattu 17.06.2006 10:11:11) | |
---|
Omistatteko paljonkin rautaa mitä ei tule juuri ollenkaan käytettyä. Nykyisin kun nuo softat tuntuvat hoitavan lähes kaiken.. Behringerin kaikki putkiprosessorit seisovat käyttämättöminä, ehkäpä tuon magicianin voisi johonkin väliin sijoittaa. Akain sämpleriinkään ei ole tullut koskettua pariin vuoteen. |
loosah 16.06.2006 22:50:51 | |
---|
Omistatteko paljonkin rautaa mitä ei tule juuri ollenkaan käytettyä. Nykyisin kun nuo softat tuntuvat hoitavan lähes kaiken.. Meitsiltä löytyy yamahan fx-500 multiefekti kitaralle. Sitä en en oo vuosiin käyttänyt mihinkään. Siihen saatta kyllä olla syynsä... Vois kyllä kokeilla jollain kierolla tavalla jossain. Hieno flanger tai jotain = ) GIGO |
Timo JM 17.06.2006 10:06:23 | |
---|
Kyllähän noista räkkivehkeistä on suurin osa tullut myytyä tai varastoitua. Seuraavat tuosta kuitenkin vielä löytyvät: - Music Quest 8Port/SE Midi Patch Bay - Roland GI-10 Midi Interface - Rockman Sustainor - Alesis D4 Drum Module - Alesis 3630 Compressor ...siis mun mielestä. |
jPekka 17.06.2006 22:59:39 | |
---|
Joo, aika vähälle käytölle ovat viime aikoina jääneet Korg A3 -multiefekti, Korg DRM-1 -rumpumoduuli sekä Behringerin linjamikseri ja dynamiikkaprosessori. Aakolmosta taisin viimeksi käyttää silloin, kun äänittelin siitä impulsseja SIRiä varten... "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Janus 18.06.2006 00:24:59 (muokattu 18.06.2006 00:26:39) | |
---|
Lähes tarpeeton on tällä hetkellä TC Electronicin M300-reva. Odottaa sijoitustaan pikku-PA-systeemiin. Dynacordin CLS-222:ta (paras analoginen leslie-simulaattori, pesee mennen tullen Rotospheret jne) tulisi käytettyä enemmän, mutta se pitäisi taas huollattaa, nykyisellään etuaste särisee ja räpsyy vähän liikaa. Seuraavat räkkisynat on käyttämättömänä 90% ajasta, mutta silloin kun tiettyjä juttuja äänitetään, niin se extra 10% on sellasta korvaamattomuutta, jota ei saa mistään softasta tai muusta rautasynasta: Korg TR-rack E-Mu E6400 Ultra -sampleri Korg Wavestation A/D Lisäksi Kurzweil K2000 on käytössä harvemmin, lähinnä spare-kontrollerina. EDIT: Lisäksi käytöstä poissa on tällä hetkellä Fostex D-108 -kovalevyraituri, jonka kovo pitäisi vaihtaa. Samaten Behringerin räkkimikseri odottaa sijoitustaan uuteen osoitteeseen, tällä hetkellä käyttämätön. |
Mikael 20.06.2006 10:45:39 | |
---|
Varmaan anoa joka lojuu nurkissa ihan jouten on vanha Roland DD1000 -digitaalidelay. Onneks on sen verran pieni räkki, että pysyy homma aisoissa. Siitä mistä aita on matalin... |
ejhfi 20.06.2006 12:58:47 (muokattu 21.06.2006 07:21:13) | |
---|
Behringerin kaikki putkiprosessorit seisovat käyttämättöminä, ehkäpä tuon magicianin voisi johonkin väliin sijoittaa. Magician on aika ehdoton koristus 8:lla VU-mittarillaan. Vielä kun saisi aikaiseksi väsätä laite, joka tekisi pelkkää brummia, niin paletti olisi liki täydellinen. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
varakeef 20.06.2006 13:41:29 | |
---|
Kyllä minusta voisi ihan hyvin olla valeräkkejä niinkuin hevibändeillä ennen vanhaan valekaiuttimia. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Lennu 20.06.2006 14:37:32 | |
---|
Kyllä minusta voisi ihan hyvin olla valeräkkejä niinkuin hevibändeillä ennen vanhaan valekaiuttimia. Hehe, joo. Semmosia kasaan taitettavia pahvilaatikoita, jotka menee mikserikeissiin. Niihin olis maalattu kaikennäkösiä vehkeitä ja pistettypari lediä vilkkumaan. |
sami_sumea 20.06.2006 14:42:52 | |
---|
Omistatteko paljonkin rautaa mitä ei tule juuri ollenkaan käytettyä. Mulla on räkissä mm. Digitechin Studio Quad v2 josta olen hukannut muuntajan, sekä alunperin huone-eq:ksi ostettu Alesis PEQ-450. Digitechiin taisin kytkeä virran viimeksi joskus vuonna 2002, ja Alesikseen vuosi sitten. Lisäksi hyvin vähäisellä käytöllä selviävät nykyisin myös Emun ESI-4000 sampleri ja Novationin Nova II keyboard, joista kumpikaan ei ole tällä hetkellä edes kiinni setupissa. ESI pitäisi oikeasti jaksaa kytkeä, koska se on hyvä padien väsäilyyn, Novan vois laittaa vaikka myyntiin mutta kun se näyttää niin saakelin hyvältä :) ... "Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002. |
Puavali 20.06.2006 15:03:31 | |
---|
Hehe, joo. Semmosia kasaan taitettavia pahvilaatikoita, jotka menee mikserikeissiin. Niihin olis maalattu kaikennäkösiä vehkeitä ja pistettypari lediä vilkkumaan. "Kanadassa opiskelleita ammattimiehiä..." Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
kivi 20.06.2006 15:37:03 | |
---|
Mulla on räkissä mm. Digitechin Studio Quad v2 josta olen hukannut muuntajan, sekä alunperin huone-eq:ksi ostettu Alesis PEQ-450. Digitechiin taisin kytkeä virran viimeksi joskus vuonna 2002, ja Alesikseen vuosi sitten. StudioQuad löytyy multakin ja sen nauhakaikumallinnus tempo follow'lla on varsin hyvä olemassa, eikä vokooderikaan ole huono. Multa löytyy noin 32 unittia kaikkea turhaa räkeistä, mutta syynä on lähinnä se ettei koskaan tiedä mitä tarvii, ja toisaalta mä olen vähän liian helposti ottanut palikoita mukaan muualle, ja niin sotkenut kaikki johdotukseni ja patchaukseni. Sen seurauksena laitteet pitäis tietenkin patchata uudestaan, ja niin varmaan teenkin heti kun jaksan. Tällä hetkellä kalusto kumminkin nilkuttaa niin, että vain 4-5 rakkainta kaikua on kiinni ja nekin suoraan kolmannessa adat-muuntimessa joka palvelee mulla kahdeksan inserttipisteen virkaa. |
JPQ 20.06.2006 20:17:15 | |
---|
Mulla turhimmat on Ensoniq SQR+ ja Roland M-OC1. Tosin en ole aikonut silti luopua niistä. |
Conrad Lant 22.06.2006 13:55:53 | |
---|
No one prayed for Sodom |
loosah 22.06.2006 14:16:51 | |
---|
GIGO |
Leikari 22.06.2006 16:02:08 (muokattu 22.06.2006 16:05:57) | |
---|
Mulla turhimmat on Ensoniq SQR+ .... jos sä et vaan osaa käyttää sitä ;-) omani ostin 60,- eurolla ja on takuulla sen väärti. Tehtaan presetit on ihan sieltä p..tä (siis preseteistä) - - pistä transwavet töihin! - - muutenkin olen ostellut noita 80-luvun räkkilaitteita kun halvalla on vastaan tullut. Tämmöiselle kotipuuhastelijalle niistä on paljon iloa ja näyttää hienolta (... ja vanhanaikaiselta - sanoo varmasti jo joku :-) ... ja onhan se hyvä, että jotkut noita studioista poistettuja ja ammattisoittajien hylkäämiä museokamoja huolivat - itselleni hinta-/laatusuhde on ollut hyvä. KÄyttövarmuus on ollut erinomainen kun liitännät ovat lo-tech midillä - silti suurimpaan osaan löytyy editori pc:llä. Virta päälle ja paanalle - päivityksiä ei tarvita ja soitto soi. Ymmärrän silti kyllä, että ammattihommissa toimiva tietokoneympäristö on kätevin ja edullinen sekä ajantasainen ja kustannustehokkain. June 2006 Sound On Soundissa on muuten aihetta koskeva pääkirjoitus. Pääpointtina, että musiikkiteknologiassa on ollut muutamia merkittäviä harppauksia - viimeisimmäksi työsketelyn siirtyminen tietokonetyöasemiin. Toimittajan otaksuma kuitenkin on - ja siihen on jo merkkejä olemassa - että rauta iskee takaisin so. erilliset räkkikomponetit palaavat. Eivät kuitenkaan entisenlaisina vaan integroituneena tietokoneisiin (... itselle tulevat mieleen heti virus ja creamware noah) firewiren kautta - eli kontrolli tietokoneen isolta näytöltä olevassa käyttöliittymässä/näppiksessä jne., mutta prosessointi räkkiyksikössä. Etuna, että kun nyt on luotettu tietokoneen raakaan laskentavoimaan niin se jaetaan. Studionpitäjälle kirjoittajan mukaan etu tulee esim. kun tietokonesysteemissä rauta, käytöjärjestelmät yms. uusiutuvat (pakko suorituskyvyn takia) niin homman päivitys/ylläpito vie resursseja ja hukkaa vaikka koko päivän aikaa kun systeemi voidaan joutua asentamaan uudelleen vs. ruuvit ja piuha irti & uutta vermettä tilalle. Räkkilaitteet ovat siis luotettavampia ja joustavampia koko systeemin kannalta. ... saa nähdä - ihan uskottava visiointi kait? Soitetaan jamia! |
Conrad Lant 22.06.2006 16:34:11 | |
---|
Heh heh. Pitäis asiakkailla olla oma räkki täynnä tollasia. " Juu juu...tosta saat rumpuja lujempaa ja laulua kirkkaammaks ja mitä vaan..." Mulla on noita funklogicin räkkifillejä pari tullut hankittua muun roinan mukana. Tähän mennessä kaikki asiakkaat ovat olleet riittävän huumorintajuisia kun olen pointannut että "tosta saa sitten vääntää jos tulee ylitsepääsemätön hinku osallistua miksaamiseen". Tai sitten se palindrometeriin syttyvä valo (!) vaan on riittävissä määrin hämäävä. No one prayed for Sodom |
Hannu H. 22.06.2006 17:32:19 | |
---|
Behringerin HA8000 (tai joku semmonen) kuulokevahvistin seisoo käyttämättömänä tuossa kun se haluaa yli 100ohmin kuulokkeita. Ei tullu moinen mieleen ostaessa. Pitänee koittaa vaihtaa vaikka hatulliseen paskaa tuo joskus. Tällä hetkellä sen tärkein käyttötarkoitus on olla päällä ja näyttää hienolta kun valoja loistaa =) |
MadMatt 22.06.2006 18:20:43 | |
---|
Tällä hetkellä sen tärkein käyttötarkoitus on olla päällä ja näyttää hienolta kun valoja loistaa =) Behringer sarjastani sain hienot jouluvalot. tuli oikeen harras tunnelma : ) |
Janus 22.06.2006 19:07:50 (muokattu 22.06.2006 19:09:12) | |
---|
http://www.funklogic.com/palindrometer.htm http://www.funklogic.com/mastererizer.htm Hei, mä oon pari kertaa oikeesti käyttäny tota kun piti saada kohinaa ja staticcia aikaseks ;) sori OT, jatkakaa. EDIT: Dynacordin CLS-222:ta (paras analoginen leslie-simulaattori, pesee mennen tullen Rotospheret jne) tulisi käytettyä enemmän, mutta se pitäisi taas huollattaa, nykyisellään etuaste särisee ja räpsyy vähän liikaa. Tuli käytettyä tänään ekaa kertaa tänä vuonna. Mahtavuutta. Bonarina A/B testaus Rotosphere II:n kanssa - ei mitään kysyttävää, Dynacord (+ H&K Tube Factor) pesee sen mennen tullen, MOT. |