matti_ 29.12.2007 11:09:30 | |
---|
Tulipahan tällainen mieleen, vaikka en nyt töissä olekaan :P Mulla on tuommoinen Roland VS-840 digitaalinen 8-raituri, jolla äänittelen soittimet. Pianon "äänitän" M-audion midikiipparilla. Tuo koskettimistohan toimii USB:llä, mutta raituri luonnollisesti ei. Miten tuota raiturin MIDI-systeemiä voisi hyödyntää tietokoneen kanssa? Kiipparissakin on tuollainen ihan tavallinen midirööri, eli saisiko raiturin sen kautta jotenkin masiinaan vai onko olemassa jotain piuhaa, jonka toinen pää on tollanen missä on sikana nännejä ja toinen pää usb - ja jos, niin mitä siitä hyötyy..?! Ei viittis kaikkia piuhoja ostaa sokeena jos joku vaikka osaisi kertoa että ei kannata.. ja onkohan aluekaan taas oikea :/ |
milcoin 29.12.2007 16:36:41 | |
---|
Tulipahan tällainen mieleen, vaikka en nyt töissä olekaan :P Mulla on tuommoinen Roland VS-840 digitaalinen 8-raituri, jolla äänittelen soittimet. Pianon "äänitän" M-audion midikiipparilla. Tuo koskettimistohan toimii USB:llä, mutta raituri luonnollisesti ei. Miten tuota raiturin MIDI-systeemiä voisi hyödyntää tietokoneen kanssa? Kiipparissakin on tuollainen ihan tavallinen midirööri, eli saisiko raiturin sen kautta jotenkin masiinaan vai onko olemassa jotain piuhaa, jonka toinen pää on tollanen missä on sikana nännejä ja toinen pää usb - ja jos, niin mitä siitä hyötyy..?! Ei viittis kaikkia piuhoja ostaa sokeena jos joku vaikka osaisi kertoa että ei kannata.. ja onkohan aluekaan taas oikea :/ Mitä sä siis tarkalleen ottaen haluat tehdä? "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
matti_ 30.12.2007 15:33:21 | |
---|
Tarkalleen ottaen seuraavan lainen systeemi olisi mielessä: Yleensä noiden raitureiden midisysteemit on kai tarkoitettu ulkoisen sekvensserin ohjaamiseen (ja/tai päinvastoin) ?! Tarkoitus olisi siis käyttää tuota kontrollerina Cubasessa. Kontrolleri, jossa on tyyliin play-nappula ja jogirulla maksaa ainakin 200 euroa... vähän kallis plei-nappula mun makuun. Feidereitä en välttämättä tarvi, varsinkaan motorisoituja sellaisia, vaikka saattaishan nekin säkällä toimia. Mutta siis midikontrollerina haluaisin tuota käyttää. |
J-PPP 30.12.2007 20:07:54 | |
---|
|
matti_ 01.01.2008 00:25:36 (muokattu 01.01.2008 00:26:04) | |
---|
tupla |
matti_ 01.01.2008 00:25:45 (muokattu 01.01.2008 00:26:57) | |
---|
Onnistui! Feiderit ei toimi, en tiä miksi, mutta jogirulla, sekä play, rec yms. nappulat pelittää. Elikäs ostin midi-usb piuhan http://www.m-audio.com/products/en_us/Uno-main.html 39 eurolla. Aikansa sai raapia päätä noiden asetusten kanssa, mutta nyt toimii... kallis piuha, mutta toisaalta säästinpähän ainakin yhden kontrollerin hinnan. |