ÄäniVeikko 19.03.2008 19:45:52 | |
---|
Milläpä mikitystekniikalla olette nauhoittanut sahaa? Jos olette.. Soittimena muuten törkeän kaunis ääninen.. |
Danko 19.03.2008 19:50:33 | |
---|
CAP-pari laajakalvokonkilla luulis toimivan, hakee vaan korvalla mikin optimaalisen paikan botnen ja atakin suhteelle, ja raitojen pannauksella määrittää leveyden stereokuvassa. Mystisesti hintahtavat romantikot #3 studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP |
Mikael 19.03.2008 20:20:57 (muokattu 19.03.2008 20:21:27) | |
---|
Sen ainoan kerran mä muistaakseni päädyin ottamaan pienikalvoisella konkalla soittajan olan yli jousikäden puolelta sahaan päin suunnaten "soittajanäkökulman" ja sit noin metrin päästä edestä isokalvoisella AB-parilla. Mikit olivat muistaakseni KM184 ja C4000b. Inhimillisyys on hyve. |
ÄäniVeikko 19.03.2008 21:03:02 | |
---|
Jep, lähes vastaavia kokemuksia lueskelin, jossa konkkamikki/nauhamikki on asetettu sahan yläpuolelle (tai lattian ja sahan väliin) osoittamaan kohtisuoraan sahan pintaan. Tämän parina on sitten käytetty tilaa ottamassa joko stereo paria tai ihan palloa. Mikin paikkaa/asentoa vaihtamalla saa varmaan säädettyä sitä kuinka kovaa jousen hankaus ääni tallentuu. Tuo CAP - parikin on kyllä testaamisen arvoinen. |
tri_Tulimaa 24.03.2008 15:51:51 | |
---|
Äänihän lähtee sahassa voimakkaimmin siitä kohdasta, mistä jousella vedellään, tuo CAP-pari voisi siinä suhteessa tuoda jotain jännää lisää soundiin. Itse äänitin Itkevän tytön albumille viimeksi vaan tylysti edestä n. sahan keskikohdan korkeudelta yhdellä laajakalvokonkalla, koska olin nähnyt jonkun ranskalaisen tyypin tekevän niin... jossakin. Tuottaja ei ollut onneksi paikalla. Aiemmin ehdotettu olan yli äänitäminen saattaa kyllä vähentää mahdollista jousen krahinaa. |
Cornflake 25.03.2008 16:21:57 | |
---|
Mä nauhotin moottorisahaa ihan 57:lla. Työturvallisuus oli isoin ongelma. Ihan hyvin tuli surina nauhalle. Jonsseredi ois tosin saanut olla vähän mökkisahaa miehekkäämpi peli. Moottoripeleistähän tässä puhuttiin... I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
matti_ 30.03.2008 01:29:30 | |
---|
Äänitettiin stemmalaulusessioissa käsisirkkeliä puolenmetrin päästä laajakalvokonkalla. Kyllä se aika rokilta kuulosti :) |