Aihe: Äänenmittaus
1
Bazil
21.10.2008 19:52:16

Tervepä terve!

Pitäs saada äänentaso siedettävälle (= subjektiivinen) tasolle naapurirauhan takaamiseksi. Treeniksen naapuritalossa parin kerrosta ylempänä pitäisi joku mittaus tehdä. Millaisia mittalaitteita on olemassa / soveltuu moiseen ja olisiko joku Helsingissä valmis lainaamaan tai tulla mittaamaan puoleksi tunniksi kakkukahveille/kaljamakkaroille.
hape
21.10.2008 20:36:38

Mun käsittääkseni desibelimittareita saa lainaan jostain kaupungin virastolta, oiskohan ympäristökeskukselta. Voi olla, että olen väärässä, mutta semmonen käsitys mulla on. Kuulonhuoltoliitolta, tinnitusyhdistykseltä tms. kannattaa varmaan myös kysyä.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
ahjteam
22.10.2008 18:08:46 (muokattu 22.10.2008 18:09:29)

Desibelimittarin saa Clas Ohlsonilta jollakin kuudellakympillä ja siitä on hyötyä myös joskus muulloinkin kuin tuolla yhdellä käyttökerralla...
www.keikkapaikka.info
kivi
22.10.2008 18:16:10
Desibelimittarin saa Clas Ohlsonilta jollakin kuudellakympillä ja siitä on hyötyä myös joskus muulloinkin kuin tuolla yhdellä käyttökerralla...

En suosittele käyttämään kuudenkympin desibelimittareita sen kummemmin kuin minkään Nokia-kännykän "desibelimittaria" tuollaiseen tarkoitukseen. Tarkoitus olis kuitenkin saada sellaista tulosta, jonka perusteella pystyy tekemään ratkaisuja.

Vuokralle kunnollinen dB-mittari, ja eri mittauspainotukset haltuun kun kerran melurajoista puhutaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kalmo
22.10.2008 22:01:15
Jos o tarkoitus vain määrittää melutaso, jonka naapuri sietää, niin sen voi mitata ihan millä desibelimittarilla hyvänsä, kunhan jatkossakin sitten käyttää sitä samaa.

Jos on tarkoitus mennä käräjille, niin sitten on eri juttu.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)