Aihe: Mikit
1
JPQ
23.12.2008 14:34:37

Muistelen näin dynaaminen oli laululle/puheelle parempi ja muille lähteinen konkka entäs mikä olis 0-200e luokan mikki joka sopis kaikkeen ?
noh jos ajattelee aloittaa yhdellä mikillä.
Mikael
23.12.2008 14:44:21 (muokattu 23.12.2008 14:46:15)

Isokalvoinen kondensaattorimikrofoni on yleishyvä kaikkeen äänittämiseen ja hyvä eka mikki nykään kun varsin edullisestikin saa ihan laadukkaita isokalvoisia. Esim. Rode NT1A, Oktava MK319, Studio Projects B1 tai B3, sE Electronics SE2200A ovat kaikki perushyviä edullisia isokalvoisia.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
JPQ
23.12.2008 15:03:13

Miten telineiden laita? kotimaasta varmaan ostan erityis lisä kiitos siitä itellalle.
ps. mikit on otsikkona kun en osannut oikein lyhyesti ilmaista itseäni muuten.
Kukkis 77
23.12.2008 15:13:58

Miten telineiden laita? kotimaasta varmaan ostan erityis lisä kiitos siitä itellalle.
ps. mikit on otsikkona kun en osannut oikein lyhyesti ilmaista itseäni muuten.

König & Meyerit on aika peruskamaa ja hyviksi havaittuja. Saanee melkein joka putiikista.

Itse en ainakaan enää ikinä osta mitään milleniumin halpispaskaa, ei kestänyt edes treenikämppäkäyttöä.
"Näin ollen päästään siihen lopputulokseen, että kitaristin taito on hänen nopeudessaan ja siinä liksien ja nuottien (en nyt tarkoita satunnaisia vaan musiikin teoriaa mukailevia) määrässä" -kruise
Mikael
23.12.2008 15:14:14 (muokattu 23.12.2008 15:15:06)

Joku perus K&M-merkkinen puomillinen teline on suositeltava. Telinessä ei kannata säästää sitä kymppiä ja ostaa halpisrimpulaa, sillä ne menevät nopeasti rikki. Esim K&M 210/2 on hyvä ja varmatoiminen peli joka kestää hyvin käytössä.

...kukkus oli nopsampi :D
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
jPekka
23.12.2008 16:17:33

Niin, ja muistetaan tietysti että konkkamikki tarvitsee sen phantom-jännitteensyöttöä tarjoavan etuvahvistimen...
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Värinä
23.12.2008 18:30:29
Itseltä löytyy yksi Staggin teline joka on ollut ihan passeli. Jämäkkää tekoa on. Milleniumit hajoilee vierestä, mutta toi kestää. En sitten kyllä muistaa oliko tuo paljonkaan perus K&M:ää halvempi. Mutta K&M:llä ei voi mennä vikaan. Noi milleniumit tuppaa tosiaan hajoileen aika helposti. Itse olen parikin vääntänyt rikki kun on yrittänyt kiristää puomia sen verran, että vähän painavampi konkkamikki pysyisi kohdillaan.
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
Timo JM
23.12.2008 19:44:04

Jep, yksi isokalvoinen konkka ja muuta ei tarvita.

Itselläni on kotona halpa rimpula ständinä. On toiminut ja kestänyt kyllä ihan hyvin vuosia mutta totta puhuen käyttömukavuudeltaan... no, rimpula.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
samantien
24.12.2008 00:12:59 (muokattu 24.12.2008 00:18:59)
Itseltä löytyy yksi Staggin teline joka on ollut ihan passeli. Jämäkkää tekoa on. Milleniumit hajoilee vierestä, mutta toi kestää.

vaan kylläpä kerran thomannin sivuja katsellessa pistin merkille, että millenniumin mikkitelineen kyljessä oli staggin logolätkä vielä paikoillaan kuvassa. eiköhän oo hyvin pitkälti samaa kamaa.

E: http://www.thomann.de/fi/millenium_ms2003.htm siinähän se on, kun pyöräyttää telineen ympäri.

itse myöskin suosittelen jotain vähän laadukkaampaa telineratkaisua tuohon. äänet k&m ständeille. laadun näkee jo siinäkin, että muttereita ja ruuveja ei tarvi kiristää koko kehon voimalla, että puomi ei lähde valumaan mikin painosta.
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
tommiot
24.12.2008 02:48:20 (muokattu 24.12.2008 02:50:12)
vaan kylläpä kerran thomannin sivuja katsellessa pistin merkille, että millenniumin mikkitelineen kyljessä oli staggin logolätkä vielä paikoillaan kuvassa. eiköhän oo hyvin pitkälti samaa kamaa.

E: http://www.thomann.de/fi/millenium_ms2003.htm siinähän se on, kun pyöräyttää telineen ympäri.

itse myöskin suosittelen jotain vähän laadukkaampaa telineratkaisua tuohon. äänet k&m ständeille. laadun näkee jo siinäkin, että muttereita ja ruuveja ei tarvi kiristää koko kehon voimalla, että puomi ei lähde valumaan mikin painosta.

Heh, mulla on 3 tai 4 kpl vanhoja Milleniumin ständejä, jotka on aivan suoria kopioita K&M:stä. Okei, erona on se että K&M on Made in Germany ja Millenium on Made in Europe. Ja myöskin K&M on mennyt vähän kieroksi, Milleniumit ei. Jos silmät sidottais niin eihän noita erottais toisistaan mitenkään. Mut noissa ei oo teleskooppipuomia niin siitä vähän huonoja :( Hinta oli kuitenkin puolet K&M:n vastaavasta. Harmi kun ei myydä enää.
mhelin
24.12.2008 13:13:56 (muokattu 24.12.2008 13:16:28)
Violetin Black Knightin saa nyt 269 EUR hintaan Oktava-onlinesta (loppuunmyyntihinta):
http://www.oktava-shop.com/view_prod.php?id=73
Tuota parempaa konkkaa on vaikea löytää mistään mihinkään hintaan (paremman näköisiä kyllä on helppo löytää..).

http://www.noretron.fi/index.php?si … 21&group_id=19&prod_id=3903
koopop
24.12.2008 18:22:58

Niksi-Pirkassa oli taannoin ratkaisu aiheeseen:

"Vinkki kotimuusikoille, joilla on usein pulaa mikrofonitelineistä. Kiinnitä sukkahousut kattoon ja sujauta mikrofoni lahkeeseen. Saat tilaa säästävän telineen, jossa on myös valmis puhallussuoja!"

:D
adretlan
24.12.2008 20:32:49
Menee ehkä vähän hintaluokasta yli (joten periaattessa tämä viesti on turha) mutta rodelta kannattaa nt1 sijasta sijoittaa nt2. Se on oikeasti jo hyvä konkka, joka toimii kaikessa. Nt1 on joskus vähän toivomisen varaa. Nt2 eduiksi vielä kolme erilaista suuntakuviota. Lisää roimasti monipuolisuutta mikitysvaihtoehtoihin.

Tosin hinta (thomannilla) noin 90e kalliimpi. Mutta tuo on sijoitus joka kannattaa tehdä. Mieluiten minä omistaisin nt2 kuin nt1 :)
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
JPQ
25.12.2008 10:14:12 (muokattu 25.12.2008 10:15:09)

Pidetään mielessä toi rode ehdotuskin ja sitten kmää kauppiaskin ehdotti (se kauppias jota aattelin käyttää). ps. mulla mikseri jossa phantom syöttö joten se siitäkin asiasta. ja tulevassakin mikserissä on kun luultavasti uusin tässä joskus senkin.
jonza
29.12.2008 13:37:47
Heh, mulla on 3 tai 4 kpl vanhoja Milleniumin ständejä, jotka on aivan suoria kopioita K&M:stä. Okei, erona on se että K&M on Made in Germany ja Millenium on Made in Europe. Ja myöskin K&M on mennyt vähän kieroksi, Milleniumit ei. Jos silmät sidottais niin eihän noita erottais toisistaan mitenkään. Mut noissa ei oo teleskooppipuomia niin siitä vähän huonoja :( Hinta oli kuitenkin puolet K&M:n vastaavasta. Harmi kun ei myydä enää.

Mikä on teleskooppipuomi? Nois nykyisissä kympin puomittomissa milleniumeissa on teleskooppivarsi, mut ei kai teleskooppipuomeja oo kun jossain overheadiständeissä?

Mä tilasin joskus 5 milleniumia, ja kuudes tuli mikkisetin mukana. Puomiständeistä halvimmat, eli ms-2003 ja ms-2005, meni kaikki paskaks melkein heti. Se kahdenkympin ms-2001:nen taas on kestänyt oikein hyvin. Kaikkein paskin noista oli toi 2003:nen, josta on hajonnut suunnilleen kaikki mitä vaan voi. Siit kympin versiosta ei sentään mee ku jalat... jää puomit vielä uusiokäyttöön :)

Ainoat kelvolliset milleniumiständit mun mielestä on ehkä ms-2001, ja se suora limppujalallinen ständi, mikä kestää kai lähinnä siks et siinä ei ole juurikaan mitään mikä vois mennä rikki. Mun mielestä ainakin staggin ständit vaikuttaa just yhtä paskoilta kun milleniumitkin, ja toi 2001:nen varmaan alkaa on aika samaa luokkaa niiden muutaman kympin K&M-ständien kanssa. Ite tilaan seuraavaks yhden sellasen kympin suoran ständin lisää, ja varmaan pari kertaa edellä mainitun K&M 210/2 ständin. Epäilen kyllä että toi K&M on ihan tasan samoista nippeleistä kasattu kun se 2001:nenkin, mut sen verran anaalista noi muut puomilliset milleniumit on ollut, et on tullut mieleen et toi mun 2001:nen onkin vaan joku laatupoikkeama.
tommiot
29.12.2008 15:49:04
Mikä on teleskooppipuomi? Nois nykyisissä kympin puomittomissa milleniumeissa on teleskooppivarsi, mut ei kai teleskooppipuomeja oo kun jossain overheadiständeissä?

http://www.thomann.de/fi/km_21140_v.htm teleskooppi
http://www.thomann.de/fi/km_21160.htm ei teleskooppi
Eli löytyy ihan tavallisista mikkiständeistä.

Mä tilasin joskus 5 milleniumia, ja kuudes tuli mikkisetin mukana. Puomiständeistä halvimmat, eli ms-2003 ja ms-2005, meni kaikki paskaks melkein heti. Se kahdenkympin ms-2001:nen taas on kestänyt oikein hyvin. Kaikkein paskin noista oli toi 2003:nen, josta on hajonnut suunnilleen kaikki mitä vaan voi. Siit kympin versiosta ei sentään mee ku jalat... jää puomit vielä uusiokäyttöön :)

Ainoat kelvolliset milleniumiständit mun mielestä on ehkä ms-2001, ja se suora limppujalallinen ständi, mikä kestää kai lähinnä siks et siinä ei ole juurikaan mitään mikä vois mennä rikki. Mun mielestä ainakin staggin ständit vaikuttaa just yhtä paskoilta kun milleniumitkin, ja toi 2001:nen varmaan alkaa on aika samaa luokkaa niiden muutaman kympin K&M-ständien kanssa. Ite tilaan seuraavaks yhden sellasen kympin suoran ständin lisää, ja varmaan pari kertaa edellä mainitun K&M 210/2 ständin. Epäilen kyllä että toi K&M on ihan tasan samoista nippeleistä kasattu kun se 2001:nenkin, mut sen verran anaalista noi muut puomilliset milleniumit on ollut, et on tullut mieleen et toi mun 2001:nen onkin vaan joku laatupoikkeama.

Joo mulla on juuri noita MS-2001 ständejä, en vaan muistanut mallia. Se on nykyään kuvissa eri näköinen (näyttää muovisemmalta, eli ei taida olla enää se suora k&m kopio).
jonza
29.12.2008 18:05:45 (muokattu 29.12.2008 18:06:44)
Joo mulla on juuri noita MS-2001 ständejä, en vaan muistanut mallia. Se on nykyään kuvissa eri näköinen (näyttää muovisemmalta, eli ei taida olla enää se suora k&m kopio).

Se ms-2003:nen oli se k&m-kopio. Se yks ruuvi on kyl nykyään erilainen kuin ennen. Mulla meni just siitä ekana siitä puomipidikkeestä se ruuvipuolen tulppa irti, ja sit hajos jalat, ja ekan jalan hajoamisen jälkeen hajos just se ruuvi mikä on noissa uusissa kuvissa vaihdettu sellaseen muoviseen kai noissa molemmissa malleissa, tai siis se väännin. Niissä 2001ssä on paljon järeämpi se puomia pitelevä osa. Jalat lähinnä kuitenkin noissa huolestuttaa... niitä kun on aika paha alkaa korjailemaan.

Miks muuten nykyään pidetään niin paljon isoa konkkaa yleisesti parhaana aloitusmikkinä? Kyllä mä ainakin ajattelisin et paremmin pärjää aluksi puikolla ja parilla dynaamisella. Yks on melkein takuu varmasti jossain lojumassa, ja siihen kun lätkäsee seuraksi vaikka sc140 tai sc150 mikin tai pari, ja ostaa vaikka vielä yhden hiukan erilaisen dynaamisen halvimmilllaan muutamalla kympillä, ni pärjää kyllä vallan mainiosti. Laajakalvoisilla pitäis sit jo olla hyvän kuuloinen tilakin missä äänittää, ja yllättävän usein dynaaminen ois kuitenkin sopivampi vaikka konkallakin pärjäis. Monesti ite huomaan et jos otti molemmilla, niin tulee käytettyä konkkaa vaan mausteena. Erityisesti jos äänittää sellaista musaa et tarvii saada rumpujakin narulle, niin puikko-dynaaminen yhdistelmä olis mun mielestä paljon tarkoituksenmukaisempi. Tyylinsä kullakin, mut jotenkin vaan tuntuu et isosta konkasta aloitetaan monesti vaan siks et se on ikään kuin professionaalimman oloinen vaihtoehto.
Värinä
30.12.2008 17:02:37
Jokseenkin samaa mieltä Jonzen kanssa. Itse olen tässä viime aikoina huomannut, että aika usein tarttuu käteen ihan se perus 57. Tosin mikkivalinnat teen aika pitkälti fiilispohjalta, kun ei niin paljoa ole vielä tuota kokemusta tullut. Mutta harrastuksen alkuvaiheessa tuli aika usein pistettyä kaiken eteen vaan se laajakalvokonkka. Nykyään sitä käyttää lähinnä akustisen kitaran ja laulun äänittämiseen. Ja sähkiksessä kans aika usein (varsinkin kliineillä soundeilla). Mutta esim tamburiinit ja shakerit tulee nykyään aika usein vedettyä ihan vaan 57lla. Ja yhden kerran vedettiin laulutkin 57:lla ja sekin kuulosti hyvältä.
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)