Aihe: Fostex E!6
1
tulipuna
01.11.2024 13:45:43
Onko kiinnostusta Fostex e16 kelanauhurissta.Myisin pois.Uutta vastaava laite.Mukana tulee oheislaitteita..
wavelength
01.11.2024 13:50:28

Myynti-ilmoitukset voi laittaa tuonne tori-osioon.
Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine
basisti1971
01.11.2024 16:54:45
Moi.

tulipuna: Onko kiinnostusta Fostex e16 kelanauhurissta.Myisin pois.Uutta vastaava laite.Mukana tulee oheislaitteita..

Kyllä E16:llekin oma fanikuntansa lukuisista tyyppimurheista ja kaikkia vastaavia vaivaavista yleismurheista huolimatta löytyy, joten kunhan hinta on -mnettorilla tai millä foorumilla haluatkin kaupata- kohdallaan, ja ilmoituksesta löytyy huoltohistoria, varmasti löytyy uhri.

Tuossa:

https://www.classicaudio.fi/product/fostex-e-16/

lienee kohtuullinen hintareferenssi:
-Huollettu laite ja huollosta dokumentti
-Fostex 4035 synkka
-Fostex 8316 kauko-ohjain
-22 kertaalleen käytettyä, määrittelemättömän merkkistä/laatuista/ikäistä nauhakelaa
Hp koko läjälle on ollut 1090€.
Tosin aikalailla mahdotonta tietää millä hintaa on mennyt kaupaksi.

Nauhat saattoivat olla käyttökelpoisia tai sitten eivät olleet, mutta toki tyhjillä 1/2" NAB keloillakin on arvonsa.
Ja 1/2" nauha on kohtuuhintaista.

Laitetta jonka hultohistoria on hämärän peitossa, voi olla vaikeaa -jopa mahdotonta- saada mihinkään älykkääseen hintaan kaupaksi.

Joku voi samankaltaisesta paketista olla valmis enemmänkin maksamaan, mutta luultavammin satkun-pari vähemmän huomattavasti mieluummin ;).
C-kasetin raidanleveys kun on mitä on vaikka kuinka olisi 15ips laite ja avokelat, joten nykyworkflow jossa yhdistetään DAWia ja avokelanauhuria taitaa suosia tuossa raidanleveydessä 1/4" kasiraitureita, kuten R8:ia.
Tai jopa kasettineliraitureita.
Itse valitsin toisen suunnan ja hankin MSR-24:n kun sopivan hintainen osui kohdalle.

Kuten tuossa yllä todettiinkin, mnettori-ilmoitus paljastanee nopeahkosti löytyykö kiinnostusta vai ei.

T:Samuli
Mikael
03.11.2024 12:38:01 (muokattu 03.11.2024 12:40:43)

basisti1971:
https://www.classicaudio.fi/product/fostex-e-16/

Mulle ei tuolla näy hintaa. Vain "myyty". Mikähän sen pyyntihinta oli?

E16 oli mun eka moniraituri ja siitä on kivoja muistoja. Välillä noi aina houkuttaa mut sit kun takemmin asiaa ajattelen, niin ei kyllä riittäis enää kärsivällisyys noidan kanssa puljaamiseen :D
Fuzz is Clean!
basisti1971
04.11.2024 07:37:03
Moi.

Mikael: Mulle ei tuolla näy hintaa. Vain "myyty". Mikähän sen pyyntihinta oli?

Fostex E16 Googlehaku näyttää tuon 1090€.

Riippuen botista ja ko. sivun koodista, Google näyttää haun kohteena olevan kikareen hinnan botin vierailun hetkellä, tai jonkun sopivasti hämäysmielessä koodatun hinnan tai koodinpätkän samalta sivulta.
Priorisoinneista ja algoritmeistä riippuu päivittyykö hinta hakuun seuraavilla botin vierailuilla.

Ainakin omasta mielestä tuo hinta on kuitenkin varsin likellä sitä mitä tuollaisesta täällä meillä ollaan valmiita maksamaan, ja mitä mm. mnettorilla E16:sta on viimeaikoina pyydetty, joten voi hyvinkin pitää paikkansa.
Maailmalla tilanne on kovasti toinen, hinnat ovat nousseet aivan käsittämättömiksi.
Mulla on hämärä muisti-/mielikuva että jollain mnettiläisellä on kytköksiä Classic Audioon, ja saattaisivathan he asialliseen kysymykseen vastata muillekin jos asia oikein kiinnostaa.

Koska tuo kyseinen yksilö ei ole enää ainakaan tuolta ostettavissa, asiallahan ei kuitenkaan oikeasti ole merkitystä kuin niille jotka kuvittelevat että tuonkin tyyppisen laitteen joku aiempi hinta(pyynti) on tiukka referenssi kaikkien vastaavantyyppisten kikareiden arvoon.
Ja/tai niille joiden mielestä esineiden kauppahinta säilyy maailman tappiin samana, kuten niillekin joiden mielestä käytettynä ostetusta tavarasta ei saa pyytää enempä kuin summan mitä itse -tai pahimmoillaan jossain määrittelemättömällä kauppapaikalla tai yksityisellä- on jossain vaiheessa maksanut :/.

Itse vierailen harvakseltaan Classic Audion sivuilla mutta musalaitehakujen ohjaamana muutaman kuukauden välein kuitenkin, enkä muista tuota kyseistä raituria nähneeni joten oletan suht. tuoreeksi tapaukseksi, siksi linkitin mahdolliseksi hintareferenssiksi.

Mikael: E16 oli mun eka moniraituri ja siitä on kivoja muistoja.

Samoin, mulla tosin muistot ovat syystä jos toisestakin vahvasti kaksijakoisia ;).
Itse laitteessa ei sen kummempia vikoja tai huolia tosin ollut, oli varsin tuore ja kävi hankintapaikan johdosta samointein huollossa.

Mikael: Välillä noi aina houkuttaa mut sit kun takemmin asiaa ajattelen, niin ei kyllä riittäis enää kärsivällisyys noidan kanssa puljaamiseen :D

Voi olla että jahka saan tuon oman setuppini kunnolla läjään ja pääsen tositoimiin, saattaa omakin mielipide muuttua, mutta sen verran rankasti rakastan analogitekniikkaa ja avokelamoniraitureita että tuskinpa niin pääsee käymään.
Ja jos niin kuitenkin kaikesta huolimatta käy, tuli digirajapinnaksi ja raiturivaihtoehdoksi hankittua myös MX2424 :D.
Digitiskiin en sentään ole vielä sortunut.

T:Samuli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)