Aihe: Interface harrastelijalle?
1
Parni
06.05.2009 12:00:32

Joo heittäkääs jotakin hyvää hinta-laatusuhteeltaan olevaa peliä tuollaiseen lähinnä harrasteluäänityksiin. Tarkoitus olis ostaa toneport UX-2 lisäks rumpujen äänityksiin jokin äänikortti/interface, jolla saisi näppärästi myös rumpuhommia ääniteltyä. Toneportissa tuppaa olemaan se ongelma, että raitoja saa hankalasti kahta useampaa sisään koneelle, ja muutenkaan ihan käyttis siihen hommaan se ei ole. Mikään ammattitason vehje ei tarvitsisi olla. Neuvokaa tyhmempää näissä asioissa..
metal on metal
Cornflake
06.05.2009 13:14:29
http://www.thomann.de/fi/presonus_firepod.htm

Tosta (ja vastaavista) löytyy paljon juttua haulla.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
masterhat
12.05.2009 11:05:57 (muokattu 12.05.2009 11:06:46)
E: oho, etit monikanavaista, ei mitään
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
ensivian
16.05.2009 09:50:18

Itseltä löytyy Alesis Multimix 8 USB 2.0 ja ihan tyytyväinen olen.

http://www.thomann.de/fi/alesis_multimix_8_usb_20.htm
Murgo
16.05.2009 12:16:06

ensivian: Itseltä löytyy Alesis Multimix 8 USB 2.0 ja ihan tyytyväinen olen.

http://www.thomann.de/fi/alesis_multimix_8_usb_20.htm

Miten tuossa multimixissä muuten, kuinka monta kanavaa siinä menee koneelle eli pystyykö mikserin kaikki 8 kanavaa (4* mono+ 2* stereo) äänittämään yhtäaikaa eri raidoille vai ainoastaan yhdelle stereoraidalle miksattuna?
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
puusormi
16.05.2009 14:31:12

Monet tuntuvat tykkäävään Tascam us-1641 purkista. USB 2.0 väyläinen, 8 mikkietusta, 2 instrumenttisisäänmenoa ja 4 linjatasoista. Ulos tulee 4 linjatasoista. Itse olen tuota aika vakavasti harkinnut tuota läppärin kaveriksi. Maahantuojan hintakin alle 400e.
Saapiko lähettää terveisiä?
masterhat
17.05.2009 22:51:47
usb usb, firewire ja läppäri on aika demonimainen combo
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Niq
18.05.2009 10:19:05

masterhat: usb usb, firewire ja läppäri on aika demonimainen combo

Komppia tälle ja tuolle Tascamille. Mahdolliset pienet eteen tulevat USB-ongelmat voi kiertää asentamalla erillisen USB-kortin koneeseen että saa hiiret sun muut oheislaitteet eri piirin taakse. Mahdollisista Firewire-ongelmista ei pääse eroon välttämättä kuin vaihtamalla kuun ja tähtien asentoa. Toisilla toimii, toisilla ei.
"I have a cunning plan" -Baldrick
puusormi
18.05.2009 10:28:45

puusormi: Itse olen tuota aika vakavasti harkinnut tuota läppärin kaveriksi.

OT: Miten pienet latenssit tuolla Tascamilla muuten saa käytännössä ilman pahempia napsuja modernilla koneella? Kiinnostaisi ottaa live-käyttöön boxia myös jos tulee hankittua.
Saapiko lähettää terveisiä?
Niq
18.05.2009 10:57:39

puusormi: OT: Miten pienet latenssit tuolla Tascamilla muuten saa käytännössä ilman pahempia napsuja modernilla koneella? Kiinnostaisi ottaa live-käyttöön boxia myös jos tulee hankittua.

En nyt tarkalleen matalinta latenssia muista, mutta olen kitaramallinnosplugareiden kanssa soitellut, samoin kiipparilla vst-instrumenttien kanssa ja eipä minun korvani viivettä huomaa. Sitten jos lähtee jonkun 20-30 raidan päälle plugareineen vetämään mallinnoksien kanssa pienimmällä latenssilla, niin ainakin mulla loppuu jerkku jostain päin, koska pätkiminen alkaa. Mutta livenä luulis pelaavan ihan ookoo.
"I have a cunning plan" -Baldrick
aro
24.05.2009 11:31:12
Moi,

Saahan Alesiksen multimix 4-interfacesta myös useamman raidan kerrallaan softaan? (samalla tapaa kuin kasista). Pitää kysellä tyhmiä kun tuoteselosteista ei tarpeeksi hyvin selviä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)