Aihe: Nettikitara.com - kokemuksia? 1 2 | |
---|---|
![]() 13.02.2022 20:25:30 | |
Millaisia kokemuksia ihmisillä on tästä yrityksestä? | |
![]() 13.02.2022 20:31:43 | |
Asun melkein naapurissa ja kaveri on sieltä jotain ostanutkin. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. | |
![]() 13.02.2022 21:30:06 | |
Vain hyviä kokemuksia itsellä. Rehdin oloista toimintaa ja mukava palvelu. Kaksi edullista kitaraa sinne myynyt, yhden ostanut ja muutamia testaillut. Kitarat on laitettu kuosiin ja ainakin testaamani yksilöt olleet ihan hyvissä säädöissäkin. | |
![]() 13.02.2022 22:04:06 | |
Hyväkuntoisessa 750€ käytetyssä LTD:n kitarassa olikin vähän enemmän jälkeä mitä kuvat antoivat ymmärtää. Kielet oli kehnot (tämä oli tiedossa), mutta säädöt olivat todella pielessä, tämä ei itselleni ole ongelma. Floikka oli kuitenkin nähnyt elämää eikä pitänyt virettä mutta sehän korjaantuu yleensä ankkururuuvien vaihdolla. Yksi nauha vaati hiontaa mutta sitä esiintyy myös kalliimmissa soittimissa. Kitaran kylkeen ostin tweedsalkun. Postituksessa salkku oli päällystetty vain harmaalla paperilla, salkussa oli vaahtomuovia bodyn kohdalla estämässä pahimmat heilumiset, kitara kuitenkin pääsi liikkumaan. Tuli kuitenkin varovaisesti -lähetyksenä ehjänä perille. Vanha oppi siis pätee eli soittovermeet on hyvä aina kokeilla ensin, olkoon käytetty tai uusi, sama mistä sen hommaa. :) Fiksua kaupankäyntiä kuitenkin, myyntikuvista ei vain kaikki aina käy ilmi. Paskaa soittoa jo syksystä 2008 | |
![]() 14.02.2022 06:27:42 | |
Myyjä ei kerro kitaran puutteita. Itse pitää syynätä todella tarkkaan. Paskaa myy. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. | |
![]() 14.02.2022 07:49:17 (muokattu 15.02.2022 19:42:47) | |
Yhden kitaran olen ostanut se oli sellainen kuin odottaa sopikin yli 40v kitaraksi.netin kautta ostamaani vahvainta odottelen alkuviikosta tulevaksi sekin on kasarilta joten käytönjälkiä varmasti on mutta ne ei haittaa jos se toimii normisti.nyt on kasarivahvain kotona ja testattu,hyvin pelaa vaikka ikä näkyy ulkokuoressa ikä näkyy ei se ikä vaan asenne | |
![]() 14.02.2022 08:05:52 | |
KaRa: Myyjä ei kerro kitaran puutteita. Itse pitää syynätä todella tarkkaan. Paskaa myy. Oho, ehkä itellä kävi sit vaan tuuri. Netistä ostaessa saa tavaran palauttaa kahden viikon sisään, ja liikkeestäkin ostaessa saa palautta jos tuote ei vastaa kuvausta. https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/ … /vastuu-kaytetyn-tavaran-virheesta/ Käytetty tavara myydään usein sellaisena kuin se on-ehdoin tai muuta samankaltaista varaumaa käyttäen. Tällöin myyjä ei ole vastuussa esimerkiksi vioista, jotka johtuvat tavaran käytöstä ja luonnollisesta kulumisesta. Sellaisena kuin se on -ehto tai muu vastaava varauma ei välttämättä vapauta myyjää vastuusta. Tällöinkin tavarassa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, jos -myyjän antamat tiedot tavaran ominaisuuksista tai käytöstä eivät pidä paikkaansa ja annetut tiedot ovat voineet vaikuttaa vaikuttaneet kauppaan. -myyjä jättää ilmoittamatta tiedossa olevasta tavaran ominaisuuksia tai käyttöä koskevasta merkittävästä seikasta, ja laiminlyönti on voinut vaikuttaa kauppaan. -tavara on hintaansa ja olosuhteisiin nähden huonommassa kunnossa kuin ostajalla oli perustellusti aihetta edellyttää. | |
![]() 14.02.2022 22:08:56 | |
marke-: Oho, ehkä itellä kävi sit vaan tuuri. Netistä ostaessa saa tavaran palauttaa kahden viikon sisään, ja liikkeestäkin ostaessa saa palautta jos tuote ei vastaa kuvausta. https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/ … /vastuu-kaytetyn-tavaran-virheesta/ Täsmennys: siis jos nettikauppa on tehty elinkeinonharjoittajalta. Kuluttajien välinen kauppa voidaan tarvittaessa käsitellä siviilioikeuden puolella. Tai jonkin mopojengin avustuksella. | |
![]() 14.02.2022 23:55:03 | |
KaRa: Myyjä ei kerro kitaran puutteita. Itse pitää syynätä todella tarkkaan. Paskaa myy. Tämä onkin se syy miksi käytettyjen kitaroiden myynti tulee vähenemään liikkeissä. Kun pitää syynätä suurennuslasin kanssa että varmasti ei ole mitään vikaa. Helpompaa on vaan myydä uusimpia malleja suoraan pahvilaatikosta. Ostimpa kerran kitaran Thomanilta. Se oli I-ha kiva mut... | |
![]() 15.02.2022 07:51:22 (muokattu 15.02.2022 07:55:57) | |
Little Savage: Tämä onkin se syy miksi käytettyjen kitaroiden myynti tulee vähenemään liikkeissä. Kun pitää syynätä suurennuslasin kanssa että varmasti ei ole mitään vikaa. Helpompaa on vaan myydä uusimpia malleja suoraan pahvilaatikosta. Helpompaa olisi vain kertoa että kitara on itse tehty jätteestä ja kaikki mm. otelauta merkinnöistä lähtien on päin vittua. Ei käytettyjen kitaroiden myynti mihinkään tule vähenemään. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. | |
![]() 15.02.2022 08:26:48 | |
KaRa: Helpompaa olisi vain kertoa että kitara on itse tehty jätteestä ja kaikki mm. otelauta merkinnöistä lähtien on päin vittua. Ei käytettyjen kitaroiden myynti mihinkään tule vähenemään. Sehän on jo vähentynyt. Monikaan liike ei ota vaihdossa kuin hyvin valikoiden soittimia ja lähes kaikki käytetyt on myyntitilissä. Viime vuosituhannen puolella liikkeistä(joita oli muutenkin enemmän) löytyi käytettyjä vaikka kuinka paljon ja ne myös kävivät hyvin vaihdossa. | |
![]() 15.02.2022 08:34:25 | |
mpekkanen: Sehän on jo vähentynyt. Monikaan liike ei ota vaihdossa kuin hyvin valikoiden soittimia ja lähes kaikki käytetyt on myyntitilissä. Viime vuosituhannen puolella liikkeistä(joita oli muutenkin enemmän) löytyi käytettyjä vaikka kuinka paljon ja ne myös kävivät hyvin vaihdossa. Se ei varmasti johdu soittimien laadusta, nettitorit tarjoavat vain paremman markkinan vanhasta tavarasta eroonpääsemiseksi. Eihän liike voi vaihdossa tarjota lähellekään markkinahintaa vaihtotuotteesta, koska sen pitää itsekin saada siitä jotakin. Näin ollen kuluttajan kannattaa ilmanmuuta myydä se vanha tavara itse. | |
![]() 15.02.2022 08:45:26 | |
hallu: Se ei varmasti johdu soittimien laadusta, nettitorit tarjoavat vain paremman markkinan vanhasta tavarasta eroonpääsemiseksi. Eihän liike voi vaihdossa tarjota lähellekään markkinahintaa vaihtotuotteesta, koska sen pitää itsekin saada siitä jotakin. Näin ollen kuluttajan kannattaa ilmanmuuta myydä se vanha tavara itse. Näinhän se on tietysti aina ollut. Eli suoraan myymällä saa todennäköisesti paremman hinnan kuin liikkeessä vaihdossa, olipa soittimen laatu mikä tahansa. Toisaalta jos kitara on vuosia myymättä netissä, paremmalla hinnalla, niin kyllä sille ajallekkin voi jotain arvoa antaa. Nettikitara.comista ei ole omakohtaista kokemusta. | |
![]() 15.02.2022 08:52:24 (muokattu 15.02.2022 08:52:44) | |
Ihan täyspäisen oloinen kaverihan se on. Hyvin sujuivat neuvottelut sähköpostitse joskus silloin kun putiikilla oli vain nettisivut eikä vielä myymälää. Olisi kiintoisaa poiketa myymälässä joskus. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 30.01.2024 06:48:29 (muokattu 30.01.2024 06:49:40) | |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 713 päivää vanhaan aiheeseen! Oli pakko kuitenkin kirjoittaa, kun tämä tuli Googlen haulla vastaan. Ehkä joku kaipaa uudempaa tietoa. Netin kautta tilaamisesta mulla ei ole kokemusta, mutta näin tamperelaisena olen vuoden sisään hankkinut itse kivijalkaliikkeestä kaksi kitaraa ja saanut molemmilla kerroilla neuvoteltua hyvät diilit niille. Ensin olen netistä tsekannut kitaroiden kuvat ja tiedot. Plussat ja miinukset on näiden kahden kitaran kohdalla huomioitu hyvin ja ne ovat pitäneet paikkansa kun olen mennyt myymälään katsomaan ja testailemaan. Säädöt kepeissä on ollut myös kohdallaan. Tää nyt menee vähän tällaiseksi kehumiseksi tämä viesti, mutta tuolla putiikissa saa rauhassa tutkia ja soitella kiinnostavia skeboja ja myyjä on asiallinen kaveri. Näistä mun ostamista kitaroista kertonut ihan rehellisesti mitä toimenpiteitä hän seuraavaksi niille itse tekisi esim. ensimmäisen kohdalla sanoi, että virittimien vaihto voisi tulla kyseeseen. Toistaiseksi olen kuitenkin pärjännyt alkuperäisillä virittimillä, vaikka on tullut vinguteltua sieluni kyllyydestä ja vedettyä ties millaisia bendejä, mutta kyllä tuossa vinkissä totuuden siemen kuitenkin piilee, koska päivittämällä asiallisiin lukkovirittimiin tuo kitara olisi entistäkin parempi mun tarpeisiin. Nämä mun kitarat on 80-luvun hevikeppejä. Noista uudemmista myynnissä olevista soittimista itsellä ei ole mitään käsitystä, mutta mikäli myymälässä ei pääse käymään, niin suosittelen kyselemään ja keskustelemaan kaikesta mikä nyt mieleen juolahtaa, vaikka ostopäätöksessä mikään ei epäilyttäisikään. Ja näinhän se kannattaa toimia aina muutenkin, jos ostaa käytetyn soittimen netistä ilman että edes joku paikallinen kaveri pääsisi tsekkaamaan tavaran. Tulipas nyt kovin mairea teksti, mutta kun omat kokemukset on niin hyvät ja en keksi moitteen sijaa, niin vaikea hakea mitään miinuspuolia jos sellaisia ei ole, heh. Hienoa, että tällaisia liikkeitä löytyy niille, jotka ovat samanlaisia hulluja kuten minä eli budjettiluokan käytetyt instrumentit kiinnostaa jollain selittämättömällä tavalla. Sitten jos kaipaa jotain oikein viimeisen päälle hienoa ja spessua käytettyä Tampereelta, kannattaa suunnata katse Kitarakuuhun. Mutta se on eri juttu se. Ehkäpä tämä nosto saa uutta keskustelua aikaan ja muiltakin päivitettyjä kokemuksia tästä liikkeestä. Älä ala mulle! | |
![]() 30.01.2024 07:27:31 | |
Muutama kerta täältä tilattu ja ei mitään ongelmia, myös palautukset hoituneet nopeasti ja luotettavasti. | |
![]() 31.01.2024 07:23:07 | |
Täältä on tullut tilailtua ja olen myös myynyt tavaraa tuonne. Ei mitään moitteita koskaan. Yhtenä hauskana esimerkkinä palvelun tasosta on seuraava: Ostin otsikon liikkeestä kitaran (Samick Les Paul). Kitara oli muuten todella hyvässä kunnossa, mutta yksi nauha ei soinut kunnolla ylärekisteristä. Kysyin neuvoa asian korjaamiseen Facebookin ryhmästä, niin kyseisen liikkeen myyjä oli noin tunnin päästä puhelimitse jo yhteydessä ja hyvitti osan ostohinnasta, koska eivät olleet huomanneet asiaa. Missään kohtaa en siis valittanut liikkeestä tai heidän laadustaan, vaan ainoastsaan kysyin korjausvinkkejä netistä. Täysin omatoimisesti olivat huomanneet viestin, ottivat yhteyttä ja halusivat korvata asian. Ihan ainutlaatuista palvelua. | |
![]() 30.03.2024 19:37:21 | |
Hyvä kauppa ja mukava kauppias. Asioin kylläkin aina paikanpäällä, joten tiedän mitä saan. | |
![]() 30.03.2024 23:19:35 | |
Voinen suositella kyllä. kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 31.03.2024 09:04:47 (muokattu 31.03.2024 09:05:13) | |
Harvemmin tuolta on tyhjin käsin päässyt lähtemään, kun on erehtynyt poikkeamaan. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)