Aihe: PRS SE Custom 24 vs PRS SE Custom 24 anniversary 35th
1
tkb76
14.02.2020 22:12:45
PRS kitaroista mitään tietämättömänä olen puntaroinut kahta otsikossa mainittua kitaraa. Videoita ja esittelyitä olen katsellut viikon ripiitillä näistä kahdesta. Tuo juhlamalli tuntuu kiinnostavan ehkä enempi, mutta..niin, mutta. Jos oikein hoksasin niin tuo PRS SE Custom on valmistettu Koreassa ja juhlamalli Indonesiassa.

Herättääkö valmistusmaa millaisia ajatuksia?

Entä kumpaan sinä taipuisit ja mielellään perusteluita kaipaisin?

Kyseessä siis 2020 mallit!

-Toni-
LaMotta
14.02.2020 23:39:32

tkb76: Herättääkö valmistusmaa millaisia ajatuksia? -

Joo. Olisi pysynyt USAssa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
tkb76
14.02.2020 23:58:20
LaMotta: Joo. Olisi pysynyt USAssa.

Juu kelpais kyllä usa jos pysyis mun budjetissa!
T_V_H
15.02.2020 07:52:42 (muokattu 15.02.2020 08:42:08)
Osta se kumpi kiehtoo enemmän. Äkkiseltään ei muuta eroa, kuin mikit ja ulkonäkö. Satku hinnassa kai myös.

Ja ei en pidä valmistumaata juttuna, millä olisi mitään merkitystä. SE kitaroilla on melko hyvä maine mitä tulee laadunvalvontaan, eli en usko ongelmia tulevan kummassakaan. Jos tulee, niin palautusoikeus ja takuu on keksitty. Paul Reed Smith voi olla kumma setä, mutta en usko sen nimeään ihan mihin tahansa laittavan.

En tiedä oltiinko tässä tosissaan, kun toivottiin, että olisi pysynyt Amerikassa. Toivottavasti ei, sillä eihän nämä ole edes PRS merkiltään nämä kitarat vaan SE. Sama kuvio, kun vaikka Gibsonilla ja Epiphonella. Ei pitäis yhdenkään Teddy & the Tigers fanin pahoittaa mieltään Amerikkalaisettomuudesta :)

E: Kysyit kumman itse ottaisin. En kumpaakaan, vaan

https://www.thomann.de/fi/prs_se_custom_24_roasted_maple_tg.htm

Koska hienompi. Ja muutenkin tavallisen, sillä niitä saa väreillä mitkä miellyttävät minua enemmän.

E2: Jos se amerikkamojo saa jenkkipurkan maiskumaan kiihtyneemmin suussa ja Buickin kaasupolkimen painumaan syvemmin lattiaan, niin kyllähän ihan aitojakin Paul Reed Smithejä näkyy käytettynä tuohon samaan rahaan. Arvokin pysyisi paremmin. Silmänkarkkia toki vähemmän. Itse menisin mielummin käytetyllä joka tapauksessa, sillä SE Custom 24:sia näkyy myös hyvillä hinnoilla tuolla torilla. Ymmärrän toki, jos ei vaihtoehto ja haluaa uuden. Yleensä alle tonnin Amerikkalainen on pelkistetympi Mira malliltaan, mikä kyllä on hieno sekin mielestäni.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1504925
tkb76
15.02.2020 18:43:27
PRS made in USA kiinnostaa kyllä kans kovasti jos löytyy alle 1500€ ja pitäisi kyllä olla aika silmäkarkki. Meillä kun noi kitarat on myös ihan sisustus elementtejä. Saa siis ehdottomasti tarjota!!!

Korealaiseen laatuun on itsellä vahva luotto ja ei aiheuta itselleni päänsärkyä vaan päinvastoin. Tuo Indonesia vähän lyö itselläni silmille, mutta juu tuskin Paul nimeensä antaa jos sekundaa pukkaa. Jälleenmyyntiarvoa vaan ajattelin jos kitara ei itseä miellytäkkään.
hallu
15.02.2020 22:06:01
tkb76: ............. Jälleenmyyntiarvoa vaan ajattelin jos kitara ei itseä miellytäkkään.

No halvemmat menee torilla nopeammin ja suhteessa paremmalla hinnalla kuin kalliit..... noinniinkuin karkeasti yleistäen. Mitä valmistusmaahan tulee, niin jos soitin on hyvä niin ihan sama missä on tehty. Mulla on ollut pari Indonesiassa tehtyä bassoa ja hyvä ovat olleet molemmat joten en enää arvioisi soitinta valmistusmaan perusteella.Toki jos varaa on niin mieluummin kalliimpi kuin halvempi, ikuisuutta vartenhan nuo hankitaan. Eli itse pyrin ostamaan aina niin kalliin kuin perse kestää, koska yleensä kalliimpi on vielä parempi. Mutta en enää nykyisin katso yhtään nokan vartta pitkin edullisiakaan on meinaan ihan perkeleen hyviä luuttuja ihan pikkurahalla torit ja kaupat väärällään.
Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa.......
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)