Muusikoiden.net
17.12.2018

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ostin OGRE Guitar Magnox M1 MAGNESIUM-Kitaran, niin..
1
Luuviulu
30.09.2018 20:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli vaan mieeen, että pitääkö tollasta kitaraa varoa roudatessakin yhtä paljon, kuin suunnilleen lasia?? ..Tarkoita, että siinä, kun tavallinen puusta valmistettu keåin lapa vaika osuu (johonkin), ni siihen tulee vaan kolhu. ..mut mitenkäs on KOKONAAN lavasta kaulaan ja bodyyn asti siis PELKÄSTÄ Magnesiumista vamistettu Keppi, ni JOS sen lapa osyy johonkin, ni kuinka haurasta sellanen mahtaa olla, tarkoitan, että voiko vaikka koko kitara hajota siitä lavan kulmaan osumisesta, jossa vaikka Fender Tele vaan saa pikku naarmun??

-Onko jollain kokemuksia?? Mahtava soundi Kepistä lähtee, varsinkin Sustain on ihan järjettömän pitkä :)

Melko harvinaisia ovat kyllä Suomessa.

Ikä 35v. Kotipaikka: Turku. Kotimaa: Suomi. -Kuulun kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon. Olen kaksikylkinen, puolikarvoituksellinen, kynnellinen ja näennäisesti vapaa olento.
Laulava Kylätohtori
30.09.2018 21:30:32

Jospa minä arvailen sillä aikaa, kun odotetaan tietäjiä.

Voisi kuvitella, että kyllä se kestää. Toki riippuu seoksesta jne, mutta eikös esim. Kuplan moottori ole magnessiumia? Ja siitähän Mangels taisi tehdä myös alumiinin kanssa vanteitakin. Joten ei kai tuo ihan pienestä kolhusta rikki mene...

Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
30.09.2018 21:36:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä veikkaisin ja arvailisin myös että ei ole ihan kaikkein haurainta matskua. Mä tyypittelin joskus musafasulla tommosta ja se on kyllä järjettömän makea kitara. On oikeastaan itseänikin kuumotellut moinen jonniin verran. Onnea vaan uudesta kitarasta :-)

"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
BugBadWolf
30.09.2018 21:45:59

Tuossa telineessä on yksi sellainen.

Ei se ainakaan naamalleen kaatamalla katkea (T: nimim "Kokeilin Kerran"). Muutenkin on varsin jämäkän tuntuinen peli. Kaulapainoisuus vähän rassaa, joten hihnatappien kannattaa olla hyvät. Kyllä sen varmaan mutkalle saa, jos tarpeeksi korkealta ja kovaa pudottaa.

Kohtele kuin normaalia kitaraa. Se piisaa.

Ja kyl-lä. Sellainen sustainhirviö on, ettei yksikään puupalikka ole samaan pystynyt. Mikityskin venyy joka suuntaan. Jokaisen kannattaisi kokeilla ainakin joskus.

En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
niviman
30.09.2018 21:47:12

Tuo Magnox viittaa metalliseokseen jossa on 99 prosenttia magnesiumia ja prosentti alumiinia. Sitä on käytetty ydinvoimaloiden reaktoreissa polttoainesauvojen päällystämiseen. Kitaran luulisi kyllä kestävän normaalia käyttöä.

Luuviulu
30.09.2018 22:07:07

Kiitos kaikille erittäin asiallisista ja tiedokkaista vastauksista.

Sitä kun tossa on soitellut ja suorastaan rakastunut sen kanssa sooloiluihin, niin alkoi vaan pelottaa asia, josta en mitään tiedä, mutta nyrpä tiedän ja ei tarvii enää peöätä sitä, että kun pikkasen osuu (kitaran jokin osa johonkin), niin sitten sen kepin kanssa Sooloilut loppuivat iäksi siihen.............

-Tämän kans kun oln sooloillu, ni ei edes halua enää sooloilla millään muul kepil. -No Kampea ei toki ole, mut siis Perus-Telellä ei huvita paljoa sooloilla, ihan vaan esimerkkinä :)

-Tätä kauppaa en kadu!!! :) :)

Ikä 35v. Kotipaikka: Turku. Kotimaa: Suomi. -Kuulun kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon. Olen kaksikylkinen, puolikarvoituksellinen, kynnellinen ja näennäisesti vapaa olento.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti