Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson les paul Burstbucker mikit?
1
HansOskar
07.09.2010 09:36:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi
Olen hankkimassa les paulia strandardina, ja mietityttää noi Burstbuckerin mikit. Minkälaisia mielipiteitä ne synnyttää? Oliko vanhemmat paremmat? Kyse on perus rock saundista ja bluesista, ei mättö hevistä.

-Ronne

Void
07.09.2010 11:05:09

HansOskar: Moi
Olen hankkimassa les paulia strandardina, ja mietityttää noi Burstbuckerin mikit. Minkälaisia mielipiteitä ne synnyttää? Oliko vanhemmat paremmat? Kyse on perus rock saundista ja bluesista, ei mättö hevistä.

-Ronne

Mulle on jäänyt Gibsonin Burstbucker Pro -mikeistä mainio kuva rock- ja bluesmeiningeissä. Metalliin sun muihin raskaisiin ovat sitten jo hieman tukkoiset. Olen huono keksimään soundiadjektiiveja, mutta itelle valittamisen varaa ei ole jäänyt ja jokaista mikkiswitchin asentoa tulee käytettyä. Eivät ole turhan kuumat ja soundi on melko heleä ts. ei tunkkainen... en tiedä onko tämä sulle plussaa vai miinusta. Erityisesti kaulamikistä diggaan. Oikein säädettynä kiva tuhti tone joka ei hukkaa yläpäätä.

"Oliko vanhemmat paremmat"... paha sanoa kun "PAFfeja" on ollut niin monia erilaisia. Jos pitää verrata esim. 498t ja 490r -mikkeihin niin mielestäni Burstbuckerit vievät voiton. Tasapainoisempi ja omaan makuun dynaamisempi setti. Paljoa en ole mikkienvaihtoja tosin puljannut, joten saa tarttua kommentteihin jos joku ihmetyttää ;)

War... war never changes.
HansOskar
07.09.2010 12:29:03

Tere
Noita Bustbuckerin mikkejä on tosiaan ainakin pro, ja tavalliset, onko niissä sitten eroja muutakuin nimi?

-Ronne

joukov
07.09.2010 12:35:21

Linkit Gibsonin mikkivertailu sivuille:

http://guitargeek.com/chat/showthread.php?t=90017

http://www.gibson.com/en-us/Divisions/Gibson%20Gear/Pickups/

Google auttoi taas...

Vice President of KISS Army Finland
LesPaul70
07.09.2010 12:38:55

Öh, ne ei siis ole "Burstbuckerin mikkejä" vaan Burstbucker on mikkimallin nimi ja Gibsonin mikeistä on kyse.

Ovat hyviä ja monipuolisia. Yleiskäyttöisempiä kuin 49*-sarja, modernimpia kuin '57 Classicit.

Ja Burstbucker PRO (joka siis on vakiona mm. tiettyjen vuosimallien LP Standardeissa) on sitten ihan eri juttu kuin pelkkä Burstbucker. Tavalliset Burstbuckerit ovat Alnico II -pohjaisia ja vintage-tyylisiä, alun perin Gary Mooren makuun tehty versio historiallisista PAF-mikeistä. Eli eräänlainen vaihtoehto '57 Classicille. Burstbucker Pro puolestaan on vahattu ja Alnico V -pohjainen, soundiltaan selvästi särmikkäämpi ja modernimpi kuin pelkkä Burstbucker.

Mutta kyllähän nuo kelpaavat musatyyliin kuin musatyyliin siinä kuin yleiskäyttöiset PAFit yleensäkin, mainitsemiisi musatyyleihin jopa erittäin hyvin.

Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
HansOskar
07.09.2010 17:26:04

Kiitos valistuksesta!

-Ronne

hollstro
07.09.2010 19:15:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burstbucker I ja II on mun mielestä parhaat Gibsonin mikit, ja kaikkea on tullut kokeiltua. III on mun makuun liian kuuma.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti