rattledad 03.09.2006 20:29:05 (muokattu 03.09.2006 20:30:36) | |
---|
|
fox 03.09.2006 20:32:10 | |
---|
Tyttöbluesia, mutta varmaan jollain muulla kitaralla: http://www.archive.org/details/Words Mhh.. Bonnie Raitt, puhumattakaan sitte fanittamastani ja useita blues-palkintoja kumartaneesta Karen Lawrencesta (Blue By Nature) voisi tuo HelloKitty olla sopiva, Telen jälkeen.. ;) Ja Karen Lawrence ehdottomasti kannattaa tsekata, she plays a real mean blues... |
MadMatt 03.09.2006 20:34:50 | |
---|
sikaarilaatikkokitara |
mr bluesman 04.09.2006 00:34:06 | |
---|
Eka viestini tänne - terve kaikille! Kitarahan voi olla mikä tahansa, mutta yksi asia, jota minä jostain syystä arvostan itse, on kaulamikki. Lämmin bluessaundi, mielellään aika puhdas - siitä se blues irtoaa... Bluesterveisin
Kari |
Werihukka 04.09.2006 00:38:57 | |
---|
Eka viestini tänne - terve kaikille! Kitarahan voi olla mikä tahansa, mutta yksi asia, jota minä jostain syystä arvostan itse, on kaulamikki. Lämmin bluessaundi, mielellään aika puhdas - siitä se blues irtoaa... Ja Duncan Invader kaulamikkinä! NaM! :) Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
fox 04.09.2006 00:45:27 | |
---|
Eka viestini tänne - terve kaikille! Kitarahan voi olla mikä tahansa, mutta yksi asia, jota minä jostain syystä arvostan itse, on kaulamikki. Lämmin bluessaundi, mielellään aika puhdas - siitä se blues irtoaa... Onko nuo kitarat sun omatekemiä? Strat ainakin... tervetuloa vaan.. |
Werihukka 04.09.2006 00:47:36 | |
---|
Onko nuo kitarat sun omatekemiä? Strat ainakin... tervetuloa vaan.. Ja ompas komeita vermeksiä! :) Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
fox 04.09.2006 00:52:46 | |
---|
Ja ompas komeita vermeksiä! :) Kieltämättä, mutta taas hiukka kritisoisin tuon strat-tyyppisen mikkien sijoittumista.. ottavat molemmat aika paljon samoja kerrannaisia soivasta kielestä.. muuten on tosi hieno se. Ja hei, jos sillä bluesia soittelee, niin voipa olla vaikka kuinka hyvä, joskin omintakeinen mikkien sijoittelu. Jos kritiikki sallitaan. |
mr bluesman 04.09.2006 01:20:48 | |
---|
Kiitoksia kommenteista! Straton mikit on humppia, mutta ne on kytketty siten, että tallamikki on humpuuki ja kaulamikki toimii kahtena yksikelaisena. Hain sitä lämmintä saundia ja onhan siinä se Straton oma saundikin, kun räplää kytkintä. Tele on yli 20 vee vanha (rakkain kitarani) ESP:n kaula Kitarapajalta ja "Strato" on omatekemällä kaulalla. Satulat messinkiä ja itse duunattuja. Nyt juuri valmistui uusin Strato (nickname Blondi), joka vaikuttaa lupaavalta, kerron lisää kun projekti on ***täysin*** valmis... Mukavaa hommaa! Bluesterveisin
Kari |
fox 04.09.2006 01:32:10 | |
---|
Kiitoksia kommenteista! Straton mikit on humppia, mutta ne on kytketty siten, että tallamikki on humpuuki ja kaulamikki toimii kahtena yksikelaisena. Hain sitä lämmintä saundia ja onhan siinä se Straton oma saundikin, kun räplää kytkintä. Jeps jeps.. Jonkunverran itekin pelannu noitten kytkentöjen ja kitarasähköjen kanssa.. 8) Tuolta jotain löytyy, esim. tuollanen.. http://www.lehmo.com/fox/lataamo/WolfStrat.jpg |
mr bluesman 04.09.2006 19:13:51 | |
---|
Jeps jeps.. Jonkunverran itekin pelannu noitten kytkentöjen ja kitarasähköjen kanssa.. 8) Tuolta jotain löytyy, esim. tuollanen.. http://www.lehmo.com/fox/lataamo/WolfStrat.jpg Rankan näköiset mikit, man. Just sain Blondiin tehtyä messinkisatulan - alkuperäinen muovihely meni muruiksi, joten messinkitangon kimppuun. Nyt pitää odotella, mitä kaula jatkossa tekee, kiristelen sitä pikkuhiljaa ja toivon parasta. Bluesterveisin
Kari |
mr bluesman 04.09.2006 19:38:39 | |
---|
Paninpa huvikseni tuon uuden Straton kuvan näkyville - vaaleahan se on, mutta pitäisköhän sittenkin nimeksi laittaa Whitey? ;) Bluesterveisin
Kari |
fox 04.09.2006 20:28:40 | |
---|
Paninpa huvikseni tuon uuden Straton kuvan näkyville - vaaleahan se on, mutta pitäisköhän sittenkin nimeksi laittaa Whitey? ;) Vitsi, hieno on se(kin).. Juu, tuo Wolf-strat on mikitykseltään "hupaisa" ja epäpyhä.. Orkkis Tele-humppari tallassa, mutta tri-soundilla, tuosta wanhasta Motherbuckerista on sitte otettu "kaikki irti mitä lähtee".. mm. 3 kelaa sarjassa, 2&3-kelat sisäsesti vastavaihe-humpparina, etukela yksin...ja monia muita.. Tonessa on tristage kytkis, eli kolmella erilaisella konkalla voi mennä.. Aika....monimutkainen...8) Jaa nin, toki voi molemmat mikit kytkeä vaikka vastavaiheeseen, tietty. |
mr bluesman 04.09.2006 21:02:12 | |
---|
Kiitos kannusteestasi! Mä omistin aikanani Harmony Les Paulin ,jossa oli melko äkäiset DiMarzion humbuggerit. Rahat loppui ja piti saada kauppaostoksia varten osto-ja myyntiliikkeestä 270 FIM kitarasta ja kovasta kotelosta... pelkät mikit oli 260 FIM/kpl. Sen kitaran kanssa sai nauttia tanakoista saundeista,. mutta mä jäin kaipaamaan jotain - olikohan se sitten Fenkkujen out-of-phase, ehkäpä. Ei-ortodoksit mikitykset on yksi homman suola ja sulla näkyy olevan asenne kohdallaan. Kaikkea pitää kokeilla, se saundi löytyy sitten luonnostaan. Aina voi parannella. P.S. Ton uuden kitaran body on yhdistelmä kotimaista haapaa ja vaahteraa ja tuntuu resonoivan lämpöisästi, toisin kuin pelkäsin. Vaahtera oli kivikovaa ja hankalaa työstää: kaulataskun tekeminen oli puhdasta tuskaa, huh! Basistimme lähti Afganistaniin puoleksi vuodeksi, joten nyt on hyvää aikaa treenata kitaraa ja opetella vaikka uusi soolo sen Albert Kingin ainokaisen lisäksi ;) Keep on truckin' Bluesterveisin
Kari |
Gaines 05.09.2006 13:08:38 | |
---|
Millä vaan, blues ei ole kiinni soittimesta vaan soittajasta fiiliksineen. Yksi äärilaita on juuri tuo ladonseinä ja hevosen jouhet viiden tuuman ruosteisten rautanaulojen välillä, ja toinen sitten mikä tahansa moderni soitin. Näin niinkuin periaatteessa. Itse olen kylläkin päässyt sinuiksi vanhempien Levinien (vm.-42 ja -57) kanssa. Siis akustisen soiton suhteen. Vaikka on niiden kanssa saanut neuvotellakin, että hyväksyykö ne mun rävellystä. Alkuun piti vongata että armahda nyt pääsemään sopivaan moodiin. Tatsi niissä on omanlaisensa. Jäitä ammeeseen Jepson! Herra kylpee pian! |
rosberg 05.09.2006 13:28:33 | |
---|
jos puhutaan tällasesta mukamasbluesista, niin näähän on jo kaikki mainittu mutta jos sulla on warlock niin kyllä se silläkin lähtee jos se tunne on aitoa. elämä voittaa! |
burning wee 06.09.2006 12:35:34 | |
---|
Mun mielestä ultimaatti blueskitara on tietenkin Gibson Firebird... 8) AAMEN TO THAT! Only GIBSON is good enough! |
projekti 06.09.2006 13:00:35 | |
---|
Mun mielestä ultimaatti blueskitara on tietenkin mun omassa kuvassa AAMEN TO THAT! Ultra Pro. |