Jucciz 07.05.2005 19:58:50 | |
---|
Mitähän tällä kaiuttimella käytännössä pystyy tehdä? Onko siitä mitään hyötyä? Kunhan tässä kyselen, vaikken putkivahvistinta omaakaan (ainakaan vielä...) MASS:in toiminta nimen omaan perustuu siihen, että siinä kuorma toteutetaan oikealla kaiuttimella, jolloin taajuusvaste pysyy mahdollisimman luontevana ja kuorma on mahdollisimman "luonnollinen" vahvistimen näkökulmasta. Kaiutin on kiinnitetty tiukasti laitteen koteloon eikä se pääse liikkumaan, eli MASS itse ei toki tuota ääntä, vaan "vetää välistä" tuolle mykälle kaiuttimelle sen suuruisen osan äänisignaalista kuin tarve on ja päästää loput kaiuttimelle, joka MASS:in perään on kytketty. |
McNulty 07.05.2005 20:03:00 | |
---|
* impedanssi valittavissa: 2, 4, 8 ja 16 ohmia (ei tarvitse erillistä laitetta joka impedanssille kuten Hot Platen kanssa) Tuohan on nerokasta... ja minä kun pidin Hot Platea hyvänä :)) Jos tää homma nyt menee Framuksen ostamiseksi niin tuollainen Weberhän sen olla pitää!!! "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Jucciz 07.05.2005 20:28:02 | |
---|
Tuohan on nerokasta... ja minä kun pidin Hot Platea hyvänä :)) Jos tää homma nyt menee Framuksen ostamiseksi niin tuollainen Weberhän sen olla pitää!!! Weberin rinnalla Hot Plate on ylihintainen ja säädöiltään yksipuolinen vekotin. :) |
Fide 07.05.2005 21:01:25 | |
---|
Nyt iski TAAS vakava G.A.S... Mites, onko kukaan vertaillut Kochin LoadBox II:seen??? Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
goose 08.05.2005 00:07:02 | |
---|
Kovilla jätkillä on styrkkareissa sisäänrakennettu keinokuorma! =) Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Jucciz 08.05.2005 00:29:54 | |
---|
Kovilla jätkillä on styrkkareissa sisäänrakennettu keinokuorma! =) Sitä onkin sitten kätevä käyttää kakkos- ja kolmosvahvistimessa. Puhumattakaan kaverin vahvistimesta. :) |
goose 08.05.2005 00:55:27 | |
---|
Sitä onkin sitten kätevä käyttää kakkos- ja kolmosvahvistimessa. Puhumattakaan kaverin vahvistimesta. :) Kakkosvahvistin on niin piäni. =) Onhan toi liikuteltavuus kieltämättä weberissä vähän parempi. Ja soundi myös. Suhteellisen kökkö nimittäin toi Buddan oma attenuaattori. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
LaXu 08.05.2005 01:00:40 | |
---|
Kovilla jätkillä on styrkkareissa sisäänrakennettu keinokuorma! =) Vielä kovemmilla jätkillä onkin Power Scaling. ;P ;) Näemmä Weber pistänyt MASSin uuteen uskoon. Alkuperäisestähän tuolla Harmony-Centralin puolella selvisi, että se värittää soundia. Ehkä sen takia suunniteltu uusiksi? |
Fide 08.05.2005 09:31:48 | |
---|
Kovilla jätkillä on styrkkareissa sisäänrakennettu keinokuorma Ai,oon kova jätkä =)... mutkun ei toi Kochin kuorma ota kuin puolet pois... ja 50W vehkeessä se ei muuten vielä riitä... Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
svilo 08.05.2005 11:25:26 | |
---|
Kovilla jätkillä on styrkkareissa sisäänrakennettu keinokuorma! =) mulla on keinokuorma ranteessa :) - when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time --One mans junk is another mans gold- BluesJam´s Mp3 |
Jucciz 08.05.2005 11:43:15 | |
---|
mulla on keinokuorma ranteessa :) Odotin tätä. Mutta niinhän sen täytyy olla jos kerran päätesärökin lähtee ranteesta. :) |
goose 08.05.2005 12:53:22 | |
---|
Ai,oon kova jätkä =)... mutkun ei toi Kochin kuorma ota kuin puolet pois... ja 50W vehkeessä se ei muuten vielä riitä... Eiku kato portaaton säätö sen olla pitää ;) Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
McNulty 08.05.2005 12:58:49 | |
---|
miul on vahvistimessa volume-potikka :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
ninos 08.05.2005 13:00:26 | |
---|
miul on vahvistimessa volume-potikka :) VAU!! MISTÄ SEMMOSIA VAHVAREITA SAA?!?!? rokke roll |
Volle 08.05.2005 22:08:10 | |
---|
miul on vahvistimessa volume-potikka :) Mulla ei ole. On vaan gain. Nam. |
Niskamies 08.05.2005 22:16:29 | |
---|
Mulla ei ole. On vaan gain. Eli huono vahvistin. Mä voin ostaa halvalla. Meitsi on meshissä. |
efunkelist 08.05.2005 22:56:13 | |
---|
Palattaisko aiheeseen hassut? No, minä se vaan taas oottelen juccizen mainioita klippejä ja pidän ilmassa kysymystä: onko kellään vertailukokemuksia kochin kuormuriin? Pahinta ehkä muusikoiden.netissä on GaASutus... joutuu laittaa tuon weberinkin "listalle" |
Jucciz 10.05.2005 01:39:12 | |
---|
Palattaisko aiheeseen hassut? No, minä se vaan taas oottelen juccizen mainioita klippejä ja pidän ilmassa kysymystä: onko kellään vertailukokemuksia kochin kuormuriin? Palataan aiheeseen välittömästi, kunhan perjantain keikka on tullut heitettyä ja kamat palaavat takaisin tänne, missä voin äänittääkin. Lauantaina klippejä luvassa, mikäli ei kamalaa kiirettä puske. Hauskaa sinänsä, että jengi odottaa soundiklippejä keinokuormasta. Eikös keinokuorman pitäisi olla paras silloin, kun se ei soundaa itse miltään. Orangea ja Uraltonea voin yrittää kurittaa tuon Weberin avulla, joten jos ne kelpaavat demokoneiksi niin hyvä. :) Odotan innolla myös, että pääsen testaamaan tuon MASS:in Line Out:ia. Lähinnä sitä, onko siitä mihinkään. Sille kun on ihan kolmialueinen EQ:kin tuossa... no, kohta ollaan viisaampia. |
svilo 10.05.2005 07:42:30 | |
---|
Palataan aiheeseen välittömästi, kunhan perjantain keikka on tullut heitettyä ja kamat palaavat takaisin tänne, missä voin äänittääkin. Lauantaina klippejä luvassa, mikäli ei kamalaa kiirettä puske. Hauskaa sinänsä, että jengi odottaa soundiklippejä keinokuormasta. Eikös keinokuorman pitäisi olla paras silloin, kun se ei soundaa itse miltään. Orangea ja Uraltonea voin yrittää kurittaa tuon Weberin avulla, joten jos ne kelpaavat demokoneiksi niin hyvä. :) Odotan innolla myös, että pääsen testaamaan tuon MASS:in Line Out:ia. Lähinnä sitä, onko siitä mihinkään. Sille kun on ihan kolmialueinen EQ:kin tuossa... no, kohta ollaan viisaampia. Mr Mass :) - when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time --One mans junk is another mans gold- BluesJam´s Mp3 |
efunkelist 11.05.2005 21:00:12 | |
---|
Joo no sehän niissä soundclipeissä on idea että kuulis vähän värittääkö se sitä soundia vai ei? Siis jos pystyt tekemään sellasta klippiä että on putkiruttua ilman keinokuormaa ja sen kanssa. Luonnollisesti siihen soundiin kyllä vaikuttaa sekin kuinka kyykkyyn kaiuttimia vedetään.. Eikä sekään välttämättä niin paha ole jos soundi vähän keinokuorman myötä muuttuu kunhan se ei huonone :) |