kid ego 02.03.2014 14:41:02 | |
---|
Begemoth: Oletko ehtinyt vertailla esim. Cool rails:a ja vintagea, että mitenkä eroavat toisistaan. Coll rails on aika läpinäkyvä ja hot rails tukkoinen minusta, mutta hyviä mikkejä molemmat. Yllä mainitut termit on täysin tuntemattomia mulle, mutta Vintagessa on selkeästi vähiten jytyä noista. Aika vähän mulla on keskimikille käyttöä, jos on ollenkaan, mutta halusin muiden mikkien toimivan sovussa Hot Railsin kanssa. "Oon Jari, kun se on Atte." - Linda |
Muovinen 03.03.2014 13:37:23 | |
---|
Vuosi ilman teleä sai riittää ja kotiin jää testipätkän päätteeksi blondi ESPin 400-sarjan "Kitarapaja" telecaster. Erinomaisen tasapainoinen ja helpposoittoinen peli. Ikäisekseen oikein hyvässä kunnossa ja vaalea pleksi on hienosti kermaantunut. Lisäksi lautaan jää Insane Kanen sienekäs phaser. |
Laulava Kylätohtori 03.03.2014 14:40:24 | |
---|
Palmerin pedal board. Se on nyt sitten totuuden hetki edessä, kun lauta saapuu. Pakko valita Ne Oikeat lautaan, pari pedaalia varoiksi kaappiin ja loput torille. Kaikki kalliit aarteeni, miten tuskallista teistä onkaan luopua... *kyynel* Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Paul80 03.03.2014 15:18:20 | |
---|
Viikon sisällä tuli taas ostettua kitarakamaa. Vaimo tykkää... Nyt tarttu mukaan kitaralaukku. |
Gabe 03.03.2014 15:20:12 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Palmerin pedal board. Se on nyt sitten totuuden hetki edessä, kun lauta saapuu. Pakko valita Ne Oikeat lautaan, pari pedaalia varoiksi kaappiin ja loput torille. Kaikki kalliit aarteeni, miten tuskallista teistä onkaan luopua... *kyynel* No niin, se on kova paikka. Oletko jo hahmottanut mitkä jää ja mitkä lähtee? |
Muovinen 03.03.2014 15:42:35 | |
---|
Gabe: No niin, se on kova paikka. Oletko jo hahmottanut mitkä jää ja mitkä lähtee? Niijust, tänne tarvitaan etukäteis- ja sisäpiiritietoa, ennenkuin menevät jokajonnen kuolailtavaksi torille! |
Laulava Kylätohtori 03.03.2014 15:53:33 | |
---|
^^ Kyllä jonkinlainen käsitys alkaa olemaan. Tosin nuo uutuudet pitää nyt testata vielä ensin. Soul-Bender on ja pysyy minulla, ei hätää... ;) Mutta tulipa tehtyä oikein mehukas kauppa juuri. Guitarsystemsin Tony's Bender Tool Standard. Tätä olen himoinnut jo pitkään. Mielenkiinnolla odotan, miten suhtautuu Soul-Benderiin ja S0r0n Tonebender mkII:seen... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Myrkky Nuoli 03.03.2014 16:07:32 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Palmerin pedal board. Se on nyt sitten totuuden hetki edessä, kun lauta saapuu. Pakko valita Ne Oikeat lautaan, pari pedaalia varoiksi kaappiin ja loput torille. Kaikki kalliit aarteeni, miten tuskallista teistä onkaan luopua... *kyynel* Voi kunpa se oliskin näin yksinkertaista. Voin sanoa, että rumba pahenee entisestään. Nyt sulla on tosi tiukat kriteerit, koska lautaan ei mahdu loputtomasti romua. Alat pyöritellä pedaaleja ihan sekopäisesti ja myyt heti pois kaikki laudasta pudonneet. Valitettavasti kadut myyntejäsi parin viikon päästä kun tajuat, että uudet on ihan vehkeestä ja oikeastaan se edellinen oli kuitenkin hyvä kun tämä uusi on parempi riffi A:n kanssa, mutta edellinen oli close enough sekä B:n, että A:n kanssa. No sitten sä hommaat sen vanhan takaisin, kunnes tajuat, että eihän se toimi tuon fuzzin takana ja joudut järjestelemään koko laudan uudestaan, että sun tonebenderit reagoi volapotikkaan niin kun niiden kuuluu. Joudut pyörittelemään niitä tuntitolkulla, että saat ne loogiseen järjestykseen mahtumaan niin, että niitä on helppo polkea ja ei yläriviä polkiessaan osu alarivin potikoihin yms. Sitten alkaa piuhojen kanssa spedeily, jotta säästät tilaa ja takaraivossa naksuttaa koko ajan, että meniskö tuohon vielä joku Mooerin ritsa kuitenkin, tai onkohan pedaalilauta jo lähtökohtaisesti väärän kokoinen/muotoinen. Ihan varmuuden vuoks. Jos sinulla on yhtään taipumusta samanlaiseen bipolaariseen sekoiluun kun minulla niin noin vuoden sykleissä täytät lautasi romulla vain tyhjeentäksesi sen uudestaan kun "en mä näitä oikeasti tarvitse." Sit sä myyt taas romua ja voi jeesus, että alkaa kaduttamaan. Sitten lauta on taas vuoden sisään täynnä. Onnea valitsemallasi tiellä! Itsehän olen "laudassa 0 säröpedaalia" -vaiheessa menossa, mutta oma custom oktaavifuzzini odottaa käsinmaalausta vaimon siskon kämpillä. Laudassahan ei ole luonnollisesti siltikään tilaa sille. Helppoa tämä ei ole. Suosittelen funtsimaan heti alusta alkaen, että "niitä oikeita" ei välttämättä ole olemassakaan ja johonkin on vaan tyydyttävä. Muuten jäät lillumaan ikuiseen avichi-nirvana limboon, jossa tyytyväisyyden valo ainoastaan vilkahtelee epämääräisesti ja herättelee toivoasi vain, jotta voisit pettyä uudelleen. Have fun! Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
kekkuliheikki 03.03.2014 16:18:13 | |
---|
:D :D :D Aisaatana. En allekirjoita. |
Jucciz 03.03.2014 16:25:47 | |
---|
Muovinen: Vuosi ilman teleä sai riittää ja kotiin jää testipätkän päätteeksi blondi ESPin 400-sarjan "Kitarapaja" telecaster. Tervetuloa kerhoon! Kohtalotoveri vaatii kuvia. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Kaihua 03.03.2014 16:39:17 | |
---|
Tommosen hain vantaalta; Fender strato 60th anniversary commemorative 2014. http://www.fender.com/series/americ maple-fingerboard-2-color-sunburst/ Itsekin samaa mallia viikko pari sitten kuolasin. Saatavuutta tiedustelin paikallisesta liikkeesta mutta myivät eioota :/ Päädyin sitten tilaamaan American deluxen, oli specsit riittävän lähellä - kaulaliitos, radius jne.. Tällä viikolla pitäisi saapua uusi keppi! Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen |
klobasa 03.03.2014 16:57:32 | |
---|
Luojan kiitos itellä on aina fiilis, että jos piuha ei mene suoraan kitarasta vahvistimeen tuntuu, että jotain katoaa soundillisesti välille. Ei käy kateeksi joidenkin pedaalirumba. Itsellä ollut viimeisen kolmen vuoden aikana kaksi pedaalia. Nekin oli suurimman osan ajasta laatikossa käyttämättöminä. Olen ollut kuivilla ainakin puolitoista vuotta. |
Gabe 03.03.2014 17:20:52 (muokattu 03.03.2014 17:21:14) | |
---|
Laulava Kylätohtori: ^^ Kyllä jonkinlainen käsitys alkaa olemaan. Tosin nuo uutuudet pitää nyt testata vielä ensin. Soul-Bender on ja pysyy minulla, ei hätää... ;) Mutta tulipa tehtyä oikein mehukas kauppa juuri. Guitarsystemsin Tony's Bender Tool Standard. Tätä olen himoinnut jo pitkään. Mielenkiinnolla odotan, miten suhtautuu Soul-Benderiin ja S0r0n Tonebender mkII:seen... Joku päivä sorrut sen myymään minulle! ;) Mielenkiintoinen hankinta tuo Bender Tool, on tullut itsekin vilkuiltua sitä. Pistähän raporttia sitten! |
Muovinen 03.03.2014 21:51:23 | |
---|
Jucciz: Tervetuloa kerhoon! Kohtalotoveri vaatii kuvia. Kiitos! Kävin treeniksellä kurittamassa pikku-Orangea ja Carlsbroa ja varsinkin AD30:n kanssa tuo tele on ns. match made in heaven. Ja vaikka mitä pedaalia koitin siihen väliin, niin aina vaan tele ja vaffari oli paras yhdistelmä yksistään. Mutta tuollakaan kitaralla en saanut rangemasteria toimimaan oikein mitenkään päin. En tiiä mikä siinä on, monethan tuota kehuu, mutta mulle tuo spedu ei vaan toimi. Taitanee mennä torille. https://dl.dropboxusercontent.com/u/42095568/ESP400tele.jpg |
Gabe 03.03.2014 21:54:31 | |
---|
Muovinen: Kiitos! Kävin treeniksellä kurittamassa pikku-Orangea ja Carlsbroa ja varsinkin AD30:n kanssa tuo tele on ns. match made in heaven. Ja vaikka mitä pedaalia koitin siihen väliin, niin aina vaan tele ja vaffari oli paras yhdistelmä yksistään. Mutta tuollakaan kitaralla en saanut rangemasteria toimimaan oikein mitenkään päin. En tiiä mikä siinä on, monethan tuota kehuu, mutta mulle tuo spedu ei vaan toimi. Taitanee mennä torille. https://dl.dropboxusercontent.com/u/42095568/ESP400tele.jpg Upea! Tuo Orange myös. |
PIM 03.03.2014 22:07:43 | |
---|
En tyytynyt tavanomaiseen. |
Jucciz 03.03.2014 22:41:22 | |
---|
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
flirtti 03.03.2014 23:07:05 | |
---|
Kaihua: Itsekin samaa mallia viikko pari sitten kuolasin. Saatavuutta tiedustelin paikallisesta liikkeesta mutta myivät eioota :/ Päädyin sitten tilaamaan American deluxen, oli specsit riittävän lähellä - kaulaliitos, radius jne.. Tällä viikolla pitäisi saapua uusi keppi! Jep, comm... "c"-mallia taitaa olla aika vähän yleensäkin. Ainakin verrattain. Näin just sen hankkineena en uskalla testailla muita malleja. Esim. juuri Deluxea. Ties vaikka olis kaikin puolin sopivampi ;) Kielet meni heti uusiksi- nickeliin päin. Ja tuo 2-point tremolon säätö vielä hakusessa. Viiloja kun ei vieläkään ole, 9-kielillä kärvistelen. Yritän tottua tosin niihinkin. Kun saan commemorativen täyteen tikkiin, (ja maksettua), kaasua riittää kyllä muihinkin usa-malleihin. Onnea Deluxen johdosta! "Dogs Run Free - Why Don't We". |
flirtti 03.03.2014 23:16:33 | |
---|
"Dogs Run Free - Why Don't We". |
PIM 04.03.2014 08:56:54 | |
---|
flirtti: Upea kitara. Urpouttani kysäsen, että mikä mikä? Kiitos kysymästä. Kaunokainen on Aurora Guitarsin ( http://www.auroraguitars.fi/) näkemys aiheesta Gretsch Duo Jet -57. En tyytynyt tavanomaiseen. |