Twinkle 02.04.2025 00:08:13 | |
---|
mpekkanen: Jos ei tee kauppoja f2f, niin se on ihan ajan kysymys, milloin joutuu huijatuksi. Mitä enemmän tekee yksityisten kanssa kauppaa, niin sen varmemmin se paska osuu kohdalle. Väitän että valtaosa ei kuitenkaan tule koskaan huijatuiksi vaikka ne tekisi kuinka paljon kauppaa netissä. todennäköisesti kaikille tulee vähintään yrityksiä eteen, mutta vielä kun ne on tätä tasoa kuin ne on niin aika helppo niitä on edelleen väistellä. Sitä minä kyllä olen miettinyt että missä vaiheessa tässä touhussa tulee vastaan se ratkaiseva saturaatiopiste - ihmiset alkaa tiedostaa että huijareita liikkuu, mikä sitten johtaa siihen että ne ei mene huijauksiin jonka jälkeen huijauksia ei enää kannata tehdä. Edelleen ihmisiä menee näihin, joten niitä kannattaa tehdä ja edelleen on ihmisiä, joille netissä tapahtuva huijaus on niin vieras ilmiö että ne lankeaa aika yksinkertaisiin ja verraten helposti tunnistettaviin huijauksiin. |
msalama 02.04.2025 06:20:21 | |
---|
Mutta entäs jos käy niin, että älykkäämmät AI-avusteiset huijausyritykset yleistyvät ja ihmiset ryhtyvätkin jälleen suosimaan turvallista kivijalkaostamista? Koska sitten ollaan jo astetta pahemmalla tasolla näihin narkkinaurettavuuksiin verrattuna. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
wavelength 02.04.2025 08:26:35 (muokattu 02.04.2025 08:27:12) | |
---|
Twinkle: Väitän että valtaosa ei kuitenkaan tule koskaan huijatuiksi vaikka ne tekisi kuinka paljon kauppaa netissä. todennäköisesti kaikille tulee vähintään yrityksiä eteen, mutta vielä kun ne on tätä tasoa kuin ne on niin aika helppo niitä on edelleen väistellä. Koputan puuta, mutta reilun parinkymmenen muusikoiden.net-vuoden ja useiden kymmenien (satojen?) etukäteismaksulla ja Postin tai Matkahuollon välityksellä tehtyjen torikauppojen jälkeen oma huijausyrityssaldoni on pyöreät nolla. Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine |
msalama 02.04.2025 09:08:44 | |
---|
Normi hoksnokalla ja maalaisjärjellä selvinnyt itsekin tähän asti, juu, mutta olen arvokkaammissa hankinnoissa kuitenkin siirtynyt joko F2F- tai virallisesta (netti)kaupasta ostamiseen. Pienemmässä tilpehöörissä (putket, ämyrit tms.) olen edelleen käyttänyt musonetin toria, mutta kuten sanottu, aivo käyntiin niin sujuuhan se. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
mpekkanen 02.04.2025 09:44:32 (muokattu 02.04.2025 10:20:32) | |
---|
msalama: Normi hoksnokalla ja maalaisjärjellä selvinnyt itsekin tähän asti, juu, mutta olen arvokkaammissa hankinnoissa kuitenkin siirtynyt joko F2F- tai virallisesta (netti)kaupasta ostamiseen. Pienemmässä tilpehöörissä (putket, ämyrit tms.) olen edelleen käyttänyt musonetin toria, mutta kuten sanottu, aivo käyntiin niin sujuuhan se. Minä en tee enää kuin f2f kauppoja tai sitten ostan liikkeestä. Yhden kerran huijattiin vähän reilu satanen ja se riitti minulle kun ostin soittokelvottoman soittimen. Jos f2f ei käy jostain syystä tai kauppapaikka on liian kaukana, niin en tee sellaisia kauppoja. Se on myös silläkin tapaa ihan hyvä juttu, että jos ei itse viitsi matkustaa jonkin tuotteen takia kauppapaikalle, niin tuskin sellaista tuotetta kannattaa ostaa muutenkaan. Suosittelen tällaista tapaa myös muillekin! E: Ja kaksi kertaa on f2f kaupat peruuntuneet kun soitin on ollut huomattavasti huonommassa kunnossa kuin myyjä alkujaan oli kertonut. Molemmissa tapauksissa mm valokuvat olivat vanhoja ja ajalta jolloin kitarassa ei ollut vielä kulumaa. Molemmissa tapauksissa myyjällä oli myös paljon positiivista palautetta kaupoista ja jos siihen olisin uskonut, niin huijatuksi olisin tullut. |
msalama 02.04.2025 12:14:14 | |
---|
Joo, siis en minäkään mitään kitaroita tms. ole ostanut aikoihin kuin F2F tai liikkeestä, mutta täällä musonetin torilla on silti muutamia luotettavia vanhoja jäseniä joilta kauko-ostan putkia ym. pienempää edelleen. Mutta siis kyllä, pääsääntöisesti naamasta naamaan ja/tai kivijalasta vähemmällä väännöllä ja kankunrevityksellä, vaikka joskus himpan enemmän maksaisikin. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
pjtr 03.04.2025 17:16:31 | |
---|
Timo iski jälleen...Ok sai 30€.. Olkaa tarkkoina.Varmaan hällä vaikea elämä takana...ja edessä. mennään Ouluun yhddessä häntä auttamaan.... |
jaripat 04.04.2025 07:39:22 | |
---|
Sellanen vinkki tulee mieleen, että usein näitä huijauksia tuntuu sattuvan viikolopun alla, kun on kiire saada rahaa "kamaan". Eli, jos on pakko tehdä arveluttavaa kauppaa, niin mieluummin alkuviikosta. Hiljattain ostin (=maksoin) soittimen torilla, oli "tunnistettu myyjä", jolla paljon tavaraa kaupan. Myyjällä ei ollut mobilepayta, niin maksoin "tyttöystävän tilille". Tavara ei sitten tietenkään tullut, joten tein rikosilmoituksen. Sitten otti yhteyttä "kaveri", jonka myyntitiliä oli kuulemma hänen tietämättään käytetty. Sitten otti yhteyttä "tyttöystävä", joka oli hämillään poliisin kiinnostuksesta. Sanoin molemmille (vaikka en tiedä oliko tässä lopulta mukana kolme ihmistä, vaiko vain yksi ja sama puupää), että ihan sama mulle, asia on vireillä ja poliisin näkökulmasta lienette kaikki rikoskumppaneita ko. asiassa. No, rahat tuli kohta takaisin korkojen kanssa, mutta petoshan siinä tapahtui ja poliisi siis hoitaa asiaa edelleen. Mut joo, en enää tee hätäisiä kauppoja ainakaan to-la tienoilla kovin herkästi. |
abassimo 04.04.2025 16:31:26 | |
---|
Ite oon tehnyt silleen, että ostaessa en tee kauppaa kenenkään sellaisen kanssa mnetissä, jolla ei ole kommentteja onnistuneista kaupoista profiilissaan. Mielellään ne kommentit kanssa sellaisilta jäseniltä jotka täällä ovat pyörineet vuosia. Varmaan osan mahdollisista kaupoista karsii pois, mutta ehkäisee hyvin kusetetuksi tulemista. Näin ainakin omien kokemusten mukaan, koska kertaakaan en ole tullut huijatuksi täällä. Kaupat toki mielellään aina kasvokkain siitä huolimatta. |
Jaketsu 04.04.2025 23:52:40 | |
---|
abassimo: Ite oon tehnyt silleen, että ostaessa en tee kauppaa kenenkään sellaisen kanssa mnetissä, jolla ei ole kommentteja onnistuneista kaupoista profiilissaan. Mielellään ne kommentit kanssa sellaisilta jäseniltä jotka täällä ovat pyörineet vuosia. Varmaan osan mahdollisista kaupoista karsii pois, mutta ehkäisee hyvin kusetetuksi tulemista. Näin ainakin omien kokemusten mukaan, koska kertaakaan en ole tullut huijatuksi täällä. Kaupat toki mielellään aina kasvokkain siitä huolimatta. Itte toimin tismalleen samalla tavalla ja toistaiseksi joka ikinen kauppa on sujunut oikein mallikkaasti. |
santa 05.04.2025 08:10:20 | |
---|
pjtr: Timo iski jälleen...Ok sai 30€.. Olkaa tarkkoina.Varmaan hällä vaikea elämä takana...ja edessä. mennään Ouluun yhddessä häntä auttamaan.... Kukas tämä timo oikein on? |
kekehe 06.04.2025 10:44:59 | |
---|
Its only Rockn Roll |
lavaamo 06.04.2025 17:18:42 | |
---|
kekehe: Tätä ilmoitusta varoisin: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1997079 Tarjosin piruuttani ja sanoin että voin noutaa niin yllättäen Kitara onkin Turussa. "Ilmoituksessa on virhe". Tänään perustettu jäsenyys. Sama kaveri on tehtaillut näitä nimerkkejä ja ilmoituksia jo jonkin aikaa, saisiko IP:n bännättyä? ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ |
ituvirtanen 06.04.2025 17:44:06 | |
---|
lavaamo: Sama kaveri on tehtaillut näitä nimerkkejä ja ilmoituksia jo jonkin aikaa, saisiko IP:n bännättyä? Jonkun kannattaisi nyt soittaa perään ja kysellä pääsisikö Turppuun katsomaan sitä soitinta. |
wavelength 06.04.2025 19:07:32 | |
---|
kekehe: Tätä ilmoitusta varoisin: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1997079 Tarjosin piruuttani ja sanoin että voin noutaa niin yllättäen Kitara onkin Turussa. "Ilmoituksessa on virhe". Tänään perustettu jäsenyys. Antti Tuomo Tapani Koistisella on kieltämättä jännä sähköpostiosoite ja käyttäjätunnus Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine |
Arkka 06.04.2025 19:32:43 | |
---|
lavaamo: Sama kaveri on tehtaillut näitä nimerkkejä ja ilmoituksia jo jonkin aikaa, saisiko IP:n bännättyä? Ei taida auttaa muuten kuin hetkellisesti kun nykyään aika harvalla on pysyvä IP, eli normaalisti se vaihtuu jatkuvasti. Vois se silti toki olla hyvä vaikka shadow bannata, niin kovimmissa tehtailuinnoissa ei välttämättä saisi montaa ilmoa ilmoille (heh) samana iltana. |
1123454 06.04.2025 21:09:31 | |
---|
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1997270 Tää heppu on tänään laittanut taas kolme ilmoo. Edellisellä kerralla tein rikosilmoituksen ja oletin että olisi jättänyt meidät rauhaan mutta Jos useampi teistä tekis netin kautta rikosilmoituksen niin jos sitten tämän kohdalta loppuis. Niin, tai sitten ei. LAITTAKAA.POLLIISILLE TIETOA. |
erty 06.04.2025 22:15:53 | |
---|
Ton tyypin koijaukset tunnistaa helposti siitä et kaikki ilmotukset on aina sähkökitarat/baritonit-osastolla, nimimerkistä riippumatta :D |
ak69 07.04.2025 00:33:11 | |
---|
1123454: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1997270 Tää heppu on tänään laittanut taas kolme ilmoo. Edellisellä kerralla tein rikosilmoituksen ja oletin että olisi jättänyt meidät rauhaan mutta Jos useampi teistä tekis netin kautta rikosilmoituksen niin jos sitten tämän kohdalta loppuis. Niin, tai sitten ei. LAITTAKAA.POLLIISILLE TIETOA. Koistisen Antti se siellä taas koittaa kartuttaa pirikassaa? |
teleman 08.04.2025 07:02:22 | |
---|
|