![]() 26.01.2015 16:37:11 | |
---|---|
Gabe: Ei kannata missään nimessä hommata kitaraa joka ei sovi omaan kouraan. Etenkin tässä hintaluokassa sen pitää istua kuin hanskan. AM Deluxet skippaisin suosiolla jos on mahdollisuus törsätä. . Itse asiassa en oo varma onko vara törsätä.. Eihän tuo haittais vaikka about tonnin hinnalla löytyis kelpo peli. Tai vaikka tietysti halvemmallakin jos sattuu kohdalle. Mutta tuo omaan kouraan sopivuus on kyllä nyt SE juttu. Verrokkina kun toimivat kotona ennestään asuvat kolme stratoa. Ja testaillessa vertaa koko ajan niihin. ja niinhän se pitää mennäkin. Olen määritellyt itselle kolme osa-aluetta, mitkä täytyy nyt toteutua. Aikoinaan kun vaihtelin eri kitaramerkkejä ja -malleja holtittomasti niin aina tuli tingittyä jostain kohden. Mutta nyt täytyy täyttyä kaikki: 1. Laatu (mitä kaikkee se ikinä sitten tarkoittakaan) 2. Ulkonäkö (vintagehenkisyys ainakin ulkoisesti) 3. Omaan kouraan sopivuus millilleen! Se on jännä, että tuo viimeinen kohta ei ole välttämättä paljoakaan suhteessa kitaran hintaan. Esimerkiksi minun 2006 vuoden japsi-Tokai istuu täydellisesti minun käpälääni. Hinta oli silloin uutena 575 euroa. Se onkin ainoa kitara jota en ole koskaan vaihtanut. Niin joo, onhan se tuo kohta 2. myös selainen, että ei vältämättä ole sidoksissa hintaan.. Blues is allright! | |
![]() 26.01.2015 17:26:04 | |
American Deluxe ruusupuuotelaudalla on just hyvä vehje. Selectiä ei saa kuin vaahteralla ja siitä tahmalakasta en tykännyt yhtään, siksi mulla onkin Select Teleen ympättynä Warmothin kaula. | |
![]() 28.01.2015 21:24:25 | |
Tsugu Way:Ameirican Deluxea. Onko teillä kokemusta tuosta? Itellä oli puolisen vuotta tuollanen 3-tone sunburst Am Deluxe strato SSS-mikityksellä ja vaahteraotelaudalla. Tykkäsin kovasti muuten mutta sähköpuoli ei ollu mun juttu. S1-kytkentä ja noiseless mikit anto kyllä paljon vaihtoehtoja mutta jotaki siitä puuttu. Jotenki "steriiliksi" koin sen soundin. Meinasin siihen liikkeessä teettää kokonaan uuen vaihtopleksin uusine mikkeineen ja potikoineen mutta sitte tuliki toinen kitara vastaan ja deluxe meni kokonaisena vaihtoon... Muutenhan siinä oli speksit ihan täyttä kultaa. Kaula oli oikein mukava; satiinilakattu, radius 9,5-14 ja sitte vielä miellyttävänä lisänä se kaulaliitoksen viiste. Akustinen sointi oli oikein mainio ja se deluxen talla on mun mielestä huomattavasti miellyttävämpi käyttää ku standardin. Tämä toki enempi makuasia. Eikähän stankulla ja deluxella taida olla hintaeroa ku pari sataa, käytettynä varmasti ero vielä kaventuu. Jos paikallisessa liikkeessä deluxe roikkuu niin kannattaa ehdottomasti kokeilla vaikka ällöttävän modernilta näyttääkin :) (Itsekin pidän stratoissa ja teleissä enemmän vintage-lookista..) Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen | |
![]() 01.02.2015 18:08:19 | |
Gabe: Ei kannata missään nimessä hommata kitaraa joka ei sovi omaan kouraan. Etenkin tässä hintaluokassa sen pitää istua kuin hanskan... Oliko siinä lavassa oltava Fender? Jos ei niin tietty kun pistät speksilistaa jollekin kotimaiselle puuhaajalle niin saat varmasti mieluisen. Niinhän siinä kävikin, kun hylkäsin ajatuksen, että hankittavan kitaran pitää olla niin helkkarin vintagea - ja Fenderiä ja stratoa, että valtavan testailurumban aikana ensin karisi pois vintage. Sitten Fender - ja lopuksi Stratocaster. Eli loppupeleissä ostin Amfisoundin Hallan :-O Siinä varmaan toistakymmentä kitaraa hintaluokassa 1000+ euroa testatessa aloin painottaan nimenomaan laatua, omaan käteen sopivuutta ja helppoa soitettavuutta, niin kävi niin, että tämä käytetty Amfin Halla voitti kaikki testaamani stratot. Piti vaan vähän tehdä töitä tuon oman vintage- ja strato-pakkomielteeni kanssa. Mutta mitäpä minä nyt tähän stratocaster-ketjuun tulen kehumaan Amfisoundia? No tuli sen verran paljon tässä ketjussa vinkkejä hankintaan kysellä, että vähän niinkuin haluan Klousata tämän mun hankintaurakan :-) Toisaalta onneksi talossa kuitenkin vielä asuu pari Fender Stratocasteria, joten sen puolesta oikeus on jatkossakin tässä ketjussa kummitella ;-) Blues is allright! | |
![]() 01.02.2015 18:35:12 | |
Olen tässä pidempään haikaillut ns super stratoa. Olen käynyt läpi Jacksonin Soloistit, Charvelin Socalit jne jne... mutta aina vaan tuo oma 2011 American Standard tuntuu paremmalta, mutta kun sillä ei saa kunnon metalli-soundeja... Onko ehdotuksia stratomaisista humbuckereilla varustetuista (ei floikkaa) vai pitäisikö vaan suosiolla hankkia musta HSS American Standard? | |
![]() 01.02.2015 18:43:27 (muokattu 01.02.2015 19:05:49) | |
steelduck: ... aina vaan tuo oma 2011 American Standard tuntuu paremmalta, mutta kun sillä ei saa kunnon metalli-soundeja...Onko ehdotuksia? Aktiivimikkisetti nykyiseen Stratoon? http://www.musiciansfriend.com/acce … ingle-coil-active-guitar-pickup-set http://www.seymourduncan.com/products/electric/sets/blackouts_singl_1/ http://www.dragonfireguitars.com/Ac … -Set-Your-Choice-of-Colors-2096.htm (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 01.02.2015 20:53:03 | |
steelduck: Olen käynyt läpi Jacksonin Soloistit, Charvelin Socalit jne jne... mutta aina vaan tuo oma 2011 American Standard tuntuu paremmalta, mutta kun sillä ei saa kunnon metalli-soundeja... Charvelilta on tullut uusia 2015 malleja, kuten tämä: http://www.thomann.de/fi/charvel_pro_mod_san_dimas_style1hs_hto.htm Ihme jos ei kelpaa, nuohan tulee Fenderin tehtaalta suoraan samoista puista. Vai muistanko väärin, että Fender osti Charvelin? | |
![]() 01.02.2015 22:48:56 | |
Krice: Charvelilta on tullut uusia 2015 malleja, kuten tämä: http://www.thomann.de/fi/charvel_pro_mod_san_dimas_style1hs_hto.htm Ihme jos ei kelpaa, nuohan tulee Fenderin tehtaalta suoraan samoista puista. Vai muistanko väärin, että Fender osti Charvelin? No perhana... Kiitos. :D | |
![]() 02.02.2015 18:28:03 (muokattu 02.02.2015 18:28:44) | |
Krice: ...muistanko väärin, että Fender osti Charvelin? Et. Tarkemmin sanottuna taisi käydä jotensakin niin, että Fenderin tytäryhtiö nimeltään KMC Music osti Charvelin, joka on vain yksi sen merkeistä. Nykyään Gretsch, EVH, Jackson ja monet muutkin ovat osa emoyhtiö FMIC:aa, eli tutummin Fenderiä. Myös Gibson omistaa aikas monta aiemmin itsenäistä yhtiötä. Tässä viestissä on ainakin osa näistä yhtiöistä mainittu: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=11691913#p11691913 D'oh! | |
![]() 02.02.2015 19:17:07 | |
Enpä olisi uskonut, mutta kyllä se taitaa olla floikka oikea talla mun Stratoon. Vaikkakin ite haen tosta aika perinteisiä Strato-klangeja sinkkumikeillä. Vire pysyy Schallerilla komeesti ja temppuja voi tehdä moisella roisejakin. Ainoa hiukan treeniä vaativa homma on tuon herkkyys - vintage-henkistä pikkuvipatusta varten pitää olla kevyt tatsi kammesta. Tän se olisi Henkkakin laittanut. Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos | |
![]() 02.02.2015 19:51:11 | |
Groke: Et. Tarkemmin sanottuna taisi käydä jotensakin niin, että Fenderin tytäryhtiö nimeltään KMC Music osti Charvelin Joo, katselin noita uusia malleja niin tuossahan se tulee heti alussa, että kepit tehdään Fenderin Meksikon tehtaalla. https://www.youtube.com/watch?v=w-V76odEzEs | |
![]() 03.02.2015 06:56:29 | |
Ziggy Bubba: Enpä olisi uskonut, mutta kyllä se taitaa olla floikka oikea talla mun Stratoon. Vaikkakin ite haen tosta aika perinteisiä Strato-klangeja sinkkumikeillä. Vire pysyy Schallerilla komeesti ja temppuja voi tehdä moisella roisejakin. Ainoa hiukan treeniä vaativa homma on tuon herkkyys - vintage-henkistä pikkuvipatusta varten pitää olla kevyt tatsi kammesta. Tän se olisi Henkkakin laittanut. Onko kyseessä itse floikalla tuunattu strato? Vai sellainen Fenderin malli, jossa on Schaller tehdasasennuksena? | |
![]() 03.02.2015 15:21:03 (muokattu 03.02.2015 18:39:39) | |
sustain65: Onko kyseessä itse floikalla tuunattu strato? Vai sellainen Fenderin malli, jossa on Schaller tehdasasennuksena? Tähän on edellinen omistaja laittanut Schallerin. Tämä löytyi panttilainaamon nettisivuilta halvalla, aika karussa kunnossa. Säätöjen ja tuoreiden kielien kanssa tästä mex stankusta tuli oikein passeli soittopeli. Seuraavaksi laitan hommatut Dimarzion Areat tähän vakiomikkien tilalle. E: Tältä näyttää tämä reilu 10v Stankku Meksikosta: https://dl.dropboxusercontent.com/u … 0Strat%20%2702%20%28Straight%29.jpg Musta tai tortoise pleksi voisi sopia punaisen rungon ja valkosten mikkien kanssa. Thompalla on jotain, mutta onko tietoa mistä löytyy hyvää pleksi-valikoimaa? Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos | |
![]() 04.02.2015 21:22:49 | |
S916338 Guitar Info Your guitar was made at the Fullerton Plant (Fender - CBS Era), USA in the Year(s): 1978 - 1981 Onko nämä fendereiden sarjanumerot uniikkeja vai onko jokaisella ko. mallin kitaralla tämä sarjanumero? Tämä sarjanumero on oletettavasti kaulasta. Onko bodyssä sama sarjanumero jossain? Onko jenkkifenkkujen bodyssä ylipäätään mitään sarjanumeroa/aitousleimaa missään? Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. | |
![]() 05.02.2015 06:38:14 | |
Ziggy Bubba: Tähän on edellinen omistaja laittanut Schallerin. Tämä löytyi panttilainaamon nettisivuilta halvalla, aika karussa kunnossa. Säätöjen ja tuoreiden kielien kanssa tästä mex stankusta tuli oikein passeli soittopeli. Seuraavaksi laitan hommatut Dimarzion Areat tähän vakiomikkien tilalle. E: Tältä näyttää tämä reilu 10v Stankku Meksikosta: https://dl.dropboxusercontent.com/u … 0Strat%20%2702%20%28Straight%29.jpg Musta tai tortoise pleksi voisi sopia punaisen rungon ja valkosten mikkien kanssa. Thompalla on jotain, mutta onko tietoa mistä löytyy hyvää pleksi-valikoimaa? Hyvännäköinenhän tuo! Hitsi kun Fenderiltä saisi valmiina floikallisia stratoja. Tai saa custom shopista, mutta ne on sellaisia aivan överisti valmiiksi paskottuja. Pleksien saatavuudesta ei mitään käryä. | |
![]() 05.02.2015 07:19:23 | |
sustain65: Hyvännäköinenhän tuo! Hitsi kun Fenderiltä saisi valmiina floikallisia stratoja. Tai saa custom shopista, mutta ne on sellaisia aivan överisti valmiiksi paskottuja. Pleksien saatavuudesta ei mitään käryä. Eikö se richie sambora signature käy? | |
![]() 05.02.2015 09:17:13 | |
sustain65: Hyvännäköinenhän tuo! Hitsi kun Fenderiltä saisi valmiina floikallisia stratoja. Tai saa custom shopista, mutta ne on sellaisia aivan överisti valmiiksi paskottuja. Pleksien saatavuudesta ei mitään käryä. Tompalta ei löytynyt kuin 11 fenkkua floikalla. | |
![]() 05.02.2015 10:08:08 | |
sustain65: Hyvännäköinenhän tuo! Hitsi kun Fenderiltä saisi valmiina floikallisia stratoja. Tai saa custom shopista, mutta ne on sellaisia aivan överisti valmiiksi paskottuja. Pleksien saatavuudesta ei mitään käryä. Vaikka ei ihan puhdas strato olekkaan, niin kannattaa tutustustua jos floikkaa halajaa: http://www.charvel.com/en-FI/guitars/?section=promod | |
![]() 05.02.2015 17:10:20 | |
To-do: Opettele Fenderin ja Thomannin sivujen hakujen käyttö. Charveleistakin voisi löytyä sopiva. Kiitos vinkeistä! | |
![]() 05.02.2015 17:19:36 | |
Onhan siellä Fenderinkin sivuilla nykyisin tosiaan mm. Dave Murray strato. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)