![]() 19.04.2018 17:23:54 | |
---|---|
Guitarfreak: Tai sit johtuu siitä että tän foorumin käyttäjät on vanhoja pieruja ;) Voi olla, tai sitten me "wanhat pierut" ollaan vaan enemmän äänessä. Se muuten saattaa aiheuttaa myös sen "optisen" harhan, että nuoret eivät enää harrastaisi kitaransoittoa kun niitä ei täällä näe, mutta kyse voi siinäkin olla siitä, että nuoret hengailee mieluiten jossain muualla kuin meidän omahyväisten ja itsetyytyväisten keski-ikäisten miesten parissa jotka vaan vasemmistolaisessa peniskateudessamme ostelemme toinen toistaan kalliimpia peniksenjatkeita ja rehvastelemme toisillemme sitten täällä niillä :-D Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 19.04.2018 18:09:08 | |
No niin, 15 ohmin blue alnico saapui viimein ja pääsi kasaamaan AC4:n. Nyt on sitten tämmöinen pläjäys: yläkerralla klassista brittijanglea ja alakerralla tuutataan vähän töpäkämmin. https://muusikoiden.net/dyn/users/157232.jpg Si vis pacem, para bellum. | |
![]() 20.04.2018 01:35:56 | |
Sotakoira Musti: Milläs jengi fiilistelee kotosalla? Kelpuutetaan mukaan myös olohuonevahvarit. Mulla oli pitkään makkarissa Fenderin 15W rumble ja Voxin Mini3 G2. Laitoin molemmat kiertoon koska taloon tulossa vanha tuttavuus, Voxin AC4. Tällä kertaa tosin blue alnicolla. Vahvari on jo tullut ja 70-80 myyty sisältä pois, mutta itse elementti on vielä tien päällä. Keksin sit hyvän tilapäisratkaisun: AC50:n big box -alakaappi ja AC4:n vahvistinosio. Vaimo ei alkuun ollut oikein mielissään, mutta taisimme päästä konsensukseen. Tuo alakaappi on nimittäin jäänyt vähän orvoksi piruksi kun vaihdoin treeniksellä olevaan AC30:een blue alnicot; kaappi syö tonea ja varsinkin volumea jäätävästi. Eli käyttötarkoitus oli lopulta vain olla telineenä AC30:lle. Sopii makkariin hienosti sisutuselementtinä kun päälle laittaa jonkun Ikean hyllylevyn ja sen päälle itse AC4 sitten aikanaan. Ja jos haluaa vähän lisää äänenpainetta AC4:stä, senkun lyö kaapin kiinni. Tässä tämän hetken tilanne: https://muusikoiden.net/dyn/users/157193.jpg Kitarana tietty tyttären pinkki 3/4 Squier :) Et saa makkarisäröä. Hommaa Mesa Studiopreamp, Ostan alle 500. Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin.
Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta.
Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova.
Ditto Looper | |
![]() 20.04.2018 03:41:42 | |
Pelimonni: Et saa makkarisäröä. Hommaa Mesa Studiopreamp, Ostan alle 500. Äh, ihan helposti saa. Kränkkää vaan ja hymyilee nätisti naapureille pihalla tavatessa :) Si vis pacem, para bellum. | |
![]() 20.04.2018 18:48:21 | |
50W Marshall JMP Torpedo Liven kautta Geneleceihin tai luureihin. Kun on tällä setupilla päässyt vetämään niin ei paljon mallintavat sen jälkeen enää napostele. Eniten kuitenkin soitan kotona ihan ilman sähköjä. SAATANAN TONTUT! Heavy-Tiernapojat @ Maihinnousu | |
![]() 20.04.2018 19:00:13 | |
Yamaha THR10X, Marsun code 25 ja uutena heräte ostoksena Line6 Spider V 30, mikä onkin yllättävän hyvän kuuloinen epeli:). | |
![]() 20.04.2018 23:52:27 | |
Progorava: Katana 50. Kuin myös. Aika lailla lyömätön hinta/laatu/monipuolisuus/hupi -suhde. "Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours." | |
![]() 20.04.2018 23:56:00 | |
Kemper on tässä(kin) aika hyvä. :) | |
![]() 21.04.2018 10:07:21 (muokattu 21.04.2018 10:08:26) | |
hallu: nuoret eivät enää harrastaisi kitaransoittoa kun niitä ei täällä näe, mutta kyse voi siinäkin olla siitä, että nuoret hengailee mieluiten jossain muualla kuin meidän omahyväisten ja itsetyytyväisten keski-ikäisten miesten parissa Kyllä tuntuu että kitaran ja basson soittajien määräkin on rajusti vähemmän kuin ennen. Katsoo sitten omaa lähipiiriä nuoremmasta päästä tai lasten kavereiden harrastuksia plus työpaikalla kuultuna, niin harvassa ovat soittajat ja aloittelevat soittajat. Itse olen päätynyt vaikutelmaan että kitara-rock-bändijutut ei enää ole niin nuorten juttu. Ja sitten se otsikon mukainen pakollinen listaus. Nyt soittohuoneessa lojuu Boss Katana Mini. Muuten pääsääntöisesti käytän edelleen Vox tonelab tai Zoom G3 + kuulokkeet. Oikeet vahvistimet soi sitten muualla. - Rock ... erityisesti kasarirock ! - | |
![]() 21.04.2018 10:18:41 | |
Mikä olisi hyvä efektiloopilla varustettu makkarivahvistin? Olisi hyvä saada looper ja delay looppiin. Himon ajamana! | |
![]() 21.04.2018 10:53:42 | |
Absoluto: Mikä olisi hyvä efektiloopilla varustettu makkarivahvistin? Olisi hyvä saada looper ja delay looppiin. Koch Twintone 2 on tohon tarkoitukseen ehkä paras. Se on eräs niistä putkivahvistimista, joka ei omassa käytössäni edes tarvinnut keinokuormaa ja jos halusi sellaista käyttää, niin sepä löytyi vehkeestä sisäänrakennettuna. Kuten kaikki muutkin herkut. Twintone 3 vahvaristahan se keinokuorma on poistettu. Kirjoitin artikkelin tuosta vahvarista jossa ylistin sitä maasta taivaaseen :-) https://muusikoiden.net/artikkelit/2104 Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 21.04.2018 14:01:15 | |
Kimmo72: Jamaha THR10X Sama. Brown I -kanavalla ja samoilla asetuksilla soitettu kans varmaan viis vuotta. Pääsä -Jeszse | |
![]() 21.04.2018 15:15:40 | |
Sotakoira Musti: Bändikaverilla oli tuommoinen treeniksellä. Mikitettiin (SM57) kun tehtiin demoja ja hyvälle kuulosti. Kivasti erilainen kuin mun vox, kitarat eriytyi tallenteilla hyvin. Tosta saa kyllä makeat säröt pihalle, kun verrokkina on vaikkapa twin reverb :) Mitäs elementtiä olet ajatellut? Hyvä kuulla! En ole vielä elementtiä oikein funtsinut mutta tuo alkuperänen on niin perkeleen middlekäs että säröpedaaleitten kanssa menee vaikeeks. Eli jotain vähän kuopallaan olevaa, mutta ei mielellään niin herkkää että volyymitaso entisestään kasvaa. Saa ehdottaa! | |
![]() 21.04.2018 15:50:36 | |
Osteri: Kyllä tuntuu että kitaran ja basson soittajien määräkin on rajusti vähemmän kuin ennen. Katsoo sitten omaa lähipiiriä nuoremmasta päästä tai lasten kavereiden harrastuksia plus työpaikalla kuultuna, niin harvassa ovat soittajat ja aloittelevat soittajat. Itse olen päätynyt vaikutelmaan että kitara-rock-bändijutut ei enää ole niin nuorten juttu. Monella nuorella ei ole enää kykyä jaksaa keskittyä opettelemaan. Eipä tää päde pelkästään nuoriin näinä päivinä eli nettiaikana. Vaikka sitä manaa tiettyjä asioita nykyään, et ennen sitä ja tätä, niin aika samalla tavalla ne asiat tais olla silloin ennenkin, näin vanhempana sitä vain ajattelee enemmän. Ennen nettiä kuitenkin piti löytää muuta tekemistä, niin toki silloin oli sen takia enemmän soittajiakin. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 21.04.2018 16:33:50 | |
Metalkallo: Monella nuorella ei ole enää kykyä jaksaa keskittyä opettelemaan. Eipä tää päde pelkästään nuoriin näinä päivinä eli nettiaikana. Vaikka sitä manaa tiettyjä asioita nykyään, et ennen sitä ja tätä, niin aika samalla tavalla ne asiat tais olla silloin ennenkin, näin vanhempana sitä vain ajattelee enemmän. Ennen nettiä kuitenkin piti löytää muuta tekemistä, niin toki silloin oli sen takia enemmän soittajiakin. No kyllä täällä maltsussa näkee useinkin nuoria kulkemassa kitarareppu selässä. Voi olla, että se mitä me omassa elämässämme nähdään tai oletetaan näkevämme, ei ole kummiskaan koko totuus. Voi myös olla, että kun virikkeiden määrä on räjähtänyt ja harrastusmahdollisuuksia on enemmän kuin omiksi tarpeiksi, niin musan parista on ehkä kaikonnut vaan se väki joka soittlee vaan aikaa tappaakseen,mutta ne joilla on palo ja kipinä tehdä musaa tekee sitä joka tapauksessa ajasta toiseen. Mä vaan siis en usko tohon "ei näistä nuorista ole soittajiksi" ajatteluun. En usko myöskään siihen, että netin äärellä muniin puhaltelu olisi millään tapaa antoisampaa tekemistä kuin soittaminen. Minä olen omassa elämässäni nähnyt kyllä että nuoria kiinnostaa musiikki ja että nuoret suhtautuvat musiikkiin paljon meitä vanhempia avarakatseisemmin kun musa ei ole enää kapinaa eikä sillä ole sosiaalista tehtävää, niin nää penskat kuuntelee ihan mitä vaan ja soittaa myös. Ne lukot on enemmän meidän setien ja tätien päässä. Enemmän nykyisin näkee sitä, että naiset ja erityisesti nuoret naiset ottaa luontevasti kitarat ja bassot haltuun. Mä luulen, että saadaan olla tulevaisuudessa vielä ihmeissämme siitä mitä kaikkea meidän nuoret puuhaakaan. Itse epäilen, että tärkein syy tähän optiseen harhaan (että nuoret ei tee musaa) on nämä pari ylikansallista mediayhtiötä jotka hallitsevat todellisuuttamme. Ne päättää mikä soi radiossa (ja tiedä kuinka paljon ne voi vaikuttaa siihenkin mitä verkosta löydämme ja kuuntelemme). Tuolla kellareissa kuitenkin syntyy edelleen kiinnostavaa musiikkia ja kiinnostavia näkökulmia ja sitä tekee myös nuoret. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 22.04.2018 11:13:16 (muokattu 22.04.2018 11:14:36) | |
Sama havainto kuin Hallulla. Paljonhan junnuja näkyy liikuskelevan kitarapussit selässä. En jaksa uskoa, että kitaransoitto olisi mihinkään kuolemassa. Elää ja voi hyvin, mutta sähkökitara ei ole entisaikojen tapaan popmusaa leimaava soitin vaan yksi muiden soittimien ja koneiden joukossa. Menipä ohi aiheen...mulla on kotona Bluetone Barfly. Maukas 5W combo, jota olen käyttänyt lisäkaapin kanssa myös muutamalla pikkukeikalla. VVR-potikkaa pyörittelemällä saan volat kotisoittotasolle soundin kärsimättä. En pahemmin soittele kotona isommilla säröillä. Muutenkin polkaisen säröt pedaaleista. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
![]() 22.04.2018 15:38:54 | |
En minäkään kyllä tarkoittanut, että nuoret olisivat huonoja soittajia tai kitara kuolemassa. Nykyäänhän on musiikista ylitarjontaa ja soittajia pilvin pimein, mutta moni myös lopettaa kesken harrastuksensa, mutta näin asiat on olleet ennenkin, sitä itse kirjoitin myös. Ei ne asiat niin erilaisesti ole nykyäänkään Suomessa, mutta netti muutti paljon maailmaa. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 22.04.2018 15:49:59 | |
Metalkallo: ............. mutta netti muutti paljon maailmaa. Niinpä :-) netti toi valon maailmaan. Netti saattaa mullistavuudessaan jättää varjoonsa jopa kirjapainotekniikan keksimisen. Vaikea enää edes muistaa sitä pimeyden aikaa ennen internettiä. Ensimmäiset foorumit joilla aloin pyöriä oli vuosituhannen vaihteessa usenetin uutisryhmät joita varten piti tietokoneella olla erillinen ohjelma. Olin aikoinaan vähän skeptillinen kun nämä www-foorumit tuli ja esimerkiksi silloin kun tämä ryhmä on perustettu 2002 tai 2003, olin vielä niin vannoutunut uutisryhmien tilaaja etten vielä edes kussut www-foorumeiden suuntaan kunnes 2009 viimein uskoin, että usenet on kuollut ja kuopattu ja siirryin pakotettuna nykyaikaan :-D. Nyt sitten vierastan naamakirjaa, instagramia, whatsapia ja mitä perkeleitä niitä nyt onkaan :-D . Enkähän mä ala olla aika tukevasti jo pudonnut kelkasta kaiken kehityksen suhteen. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 27.04.2018 15:25:25 | |
Kun kerran ketjun aloitin niin tässä henkkoht lopputulos. AC50 big boxin päälle 1,99€ Ikeasta hyllylevy joka askarreltiin yhdessä pojan kanssa paikalleen. Kuten näette, hyvin tarpeellinen. AC4 nököttää nätisti vieressä ja arvuuttelee käytetäänkö sen blue alnicoa vai naapurin Faneja. https://muusikoiden.net/dyn/users/157339.jpg Ja kyllä lähtee hyvät soundit. Si vis pacem, para bellum. | |
![]() 27.04.2018 15:54:01 | |
hallu: No kyllä täällä maltsussa näkee useinkin nuoria kulkemassa kitarareppu selässä. Voi olla, että se mitä me omassa elämässämme nähdään tai oletetaan näkevämme, ei ole kummiskaan koko totuus. Voi myös olla, että kun virikkeiden määrä on räjähtänyt ja harrastusmahdollisuuksia on enemmän kuin omiksi tarpeiksi, niin musan parista on ehkä kaikonnut vaan se väki joka soittlee vaan aikaa tappaakseen,mutta ne joilla on palo ja kipinä tehdä musaa tekee sitä joka tapauksessa ajasta toiseen... Työpaikka kun on turun konsiksen lähellä niin nuoret kera viulu/cello/kitara/puhallinkoteloiden on jokapäiväinen näky. Epäilys on, että sähkökitara on menettänyt jotain suosiostaan, mutta onko tuolla sitten nyt niin väliä, kunhan soittavat jotakin, ja näin näyttäisi olevan? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)