Aihe: Delaypedaalit
1 2 3 4 5
telecaster67
29.10.2017 11:20:24
No, itse olen alkanut pärjäillä Danelectron de-1 dan echolla. Vanhanaikaista tape delayn kaltaista & slapback- echoa on mahdollista saada esiin. Kaiun tonen säätö on hyvä. Ostetaan sit täältä torilta taas jokin motikka jos leviää käsiin.
Metsäkitaristi. Period.
Pinewood
29.10.2017 11:31:19
Shredator: Analogipurnukoista paras on ollut ylivoimaisesti MP Deep Blue Delay edelleenkin. Se soundi on siinä ja toimii niin loopissa kuin jopa säröisen vahvarinkin edessä. Jos halvalla haluaa päästä, niin Musikdingin Deep Blue-klooni on täysin alkuperäistä vastaava.

DBD ei ole analogipurkki vaan sekoitus analogista ja digitaalista. Vain kuiva signaali säilyy analogisena. Erinomainen purkki se kyllä on ja omaan korvaan kuulostaa "ihan analogiselta". Miedoilla asetuksilla sitä voi pitää käytännössä aina päällä elävöittämässä soundia.
Shredator
29.10.2017 12:04:33

Pinewood: DBD ei ole analogipurkki vaan sekoitus analogista ja digitaalista. Vain kuiva signaali säilyy analogisena. Erinomainen purkki se kyllä on ja omaan korvaan kuulostaa "ihan analogiselta". Miedoilla asetuksilla sitä voi pitää käytännössä aina päällä elävöittämässä soundia.

Allright, mulla oli sitten väärää tietoa. En kyllä erottaisi soundin perusteella.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Tami
29.10.2017 14:21:01

Shredator: Allright, mulla oli sitten väärää tietoa. En kyllä erottaisi soundin perusteella.

Ehdottoman hyvänkuuloinen polkusin..... ja tästähän olisi se dual-versiokin tarjolla. Pitäisköhän kokeilla :-)
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
tomaattiorava
01.11.2017 13:12:29
Jaaha, vitun kivaa. Eilen tuli TC:n flashbackki ja sen kanssa illalla leikittelin. Tänään purkki on täysin kuollu, ei tuu virtaa ei sitte yhtään. Ja paristo on aivan pränikkä.
Kyllä vituttaa että saa samantien alottaa säätämiset voi perkele
Stone
01.11.2017 13:26:45

tomaattiorava: Jaaha, vitun kivaa. Eilen tuli TC:n flashbackki ja sen kanssa illalla leikittelin. Tänään purkki on täysin kuollu, ei tuu virtaa ei sitte yhtään. Ja paristo on aivan pränikkä.
Kyllä vituttaa että saa samantien alottaa säätämiset voi perkele

Käytätkö siis paristoa siinä? Delayt on yleensäkin kovia virtasyöppöjä paristojen suhteen eli muuntajaa kehiin siinä tapauksessa.
Lisäksi jos pedaaliin on pariston kanssa jäänyt plugipiuha kiinni, niin se syö sitä, vaikkei pedaali olisi itse päällä.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
tomaattiorava
01.11.2017 13:36:02 (muokattu 01.11.2017 13:36:32)
Stone: Käytätkö siis paristoa siinä? Delayt on yleensäkin kovia virtasyöppöjä paristojen suhteen eli muuntajaa kehiin siinä tapauksessa.
Lisäksi jos pedaaliin on pariston kanssa jäänyt plugipiuha kiinni, niin se syö sitä, vaikkei pedaali olisi itse päällä.

Novoiperkele niinpä näyttäs. Vaihoin pariston ja eloa tuli. Kyllä siinä toisessakin vielä hönkää oli mut eikai sitte tarpeeks. Emmäny tajunnu että muutamassa tunnissa imee pariston tyhjäks, miks ees rakentaa pedaaliin käyttökelvotonta paristo-optiota. Harhaanjohtavaa markkinointia perkele.
Vissiinki musamaailmaan sitten virtalähettä hakemaan...saatana...
Stone
01.11.2017 13:39:54

tomaattiorava: Novoiperkele niinpä näyttäs. Vaihoin pariston ja eloa tuli. Kyllä siinä toisessakin vielä hönkää oli mut eikai sitte tarpeeks. Emmäny tajunnu että muutamassa tunnissa imee pariston tyhjäks, miks ees rakentaa pedaaliin käyttökelvotonta paristo-optiota. Harhaanjohtavaa markkinointia perkele.

Voi siinä käyttää halpis virtalähdettäkin, mutta suositeltavampaa hurinoiden kannalta hommata parempi virtalähde.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
kojones
01.11.2017 13:51:18
tomaattiorava: Novoiperkele niinpä näyttäs. Vaihoin pariston ja eloa tuli. Kyllä siinä toisessakin vielä hönkää oli mut eikai sitte tarpeeks. Emmäny tajunnu että muutamassa tunnissa imee pariston tyhjäks, miks ees rakentaa pedaaliin käyttökelvotonta paristo-optiota. Harhaanjohtavaa markkinointia perkele.

Manuaalissa ilmoitetaan muuntajan minimivirranantokyvyksi 100mA, tavallisessa 9V patterissa on n. 500mAh kapasiteetti, tästä pikaisella laskutoimituksella saadaan viitisen tuntia käyttöaikaa. Tuskin se spedu ihan noin paljon koko ajan vie, mutta onpa sellaisia digispeduja vastaan tullut joille ei 120mA ole riittänyt.
Stone
01.11.2017 14:10:03 (muokattu 01.11.2017 17:02:40)

kojones: Manuaalissa ilmoitetaan muuntajan minimivirranantokyvyksi 100mA, tavallisessa 9V patterissa on n. 500mAh kapasiteetti, tästä pikaisella laskutoimituksella saadaan viitisen tuntia käyttöaikaa. Tuskin se spedu ihan noin paljon koko ajan vie, mutta onpa sellaisia digispeduja vastaan tullut joille ei 120mA ole riittänyt.

Mun ensimmäinen delay aikoinaan oli Red Repeat ja patterilla sitä iloa kesti ehkä vajaan tunnin, kunnes huomasin efektin hiipuvan. Vaihtelee varmasti paljonkin nämä, mutta yleensäottaen virtasyöppöjä delayt ovat olleet.
Demo Harrison
01.11.2017 16:05:14
Halpoja dilsoja tuntuu olevan kuin sieniä metsässä, kuten esim. komeasti nimetty HoTone Tape Eko. Onko käyttökokemuksia tuosta?
Krooninen sävelkorvan tulehdus ja ajoittainen rytmitajuttomuustila
Shredator
01.11.2017 17:08:49

Käys siinä vieressä Custom Boardsilla hakemassa paremmat virtalähteet.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
tomaattiorava
01.11.2017 17:52:05
Shredator: Käys siinä vieressä Custom Boardsilla hakemassa paremmat virtalähteet.

Tääl turuuus.
Tuommosen truetone 1spotin kävin hakemas, hyvä on. Pitäs vielä loppuvuodesta hakea mooerin loopperi ni sitte ois ihan kiva wah-delay-looper-setti kasas. Tuolla virtalähteellä pitäs saaha hönkä nuihin kaikkiin jahka ostaa jotaan splitterpiuhoja väliin, minä näistä kauheesti ymmärrä. Nuorempana kävin läpi useemman multiefektin ja olivat kaikki niin paskoja etten efekteihin oo sen koommin koskenu. Nyt hiljattain taas ruvennu kiinnostamaan mutta yksittäisinä purkkeina...
fretnut
04.11.2017 10:48:21
Pitkään käytössä olleita, aikajärjestyksessä:

Boss DD-3, tällä pääsee jo pitkälle, hieman yksinuottinen.

Ibanez AD-99, delay-aika jää turhan lyhyeksi ja on kookkaampi.

Ibanez AD-9, kuten yllä mutta kompaktimpi. Tästä irtoaa myös "avaruusäänet" kun vääntelee hanikoita lennossa. Edelleen satunnaisesti tuotantokäytössä, on pieni ja pelaa hyvin myös pattereilla.

Nova Delay, soundipuoli melko hyvä, mutta ergonomia ei. Soundit on liian helppo sotkea livetilanteen tiimellyksessä. Modulation -puoli enempi nimellinen. Tap temposta plussaa.

Tästä siirryin vuosiksi räkkipuolelle, Roland SDE-3000, mutta olen etsinyt hiljalleen sille kompaktia korvaajaa, jossa olisi kunnollinen modulation delay -osasto ja tap tempo.

Nyt on käytössä EHX Canyon, joka on tuore ja erittäin lupaava laitos. Käyttökelpoinen soundivalikoima, riittävästi säätövaroja ja ällistyttävällä tavalla toteutettu tap-tempo, tungettuna pikkuruiseen pedaaliin. Kannattaa tsekata.
The Jack
05.04.2018 20:38:37
Olisi kysymys Mad Professorin Deep Blue Delaystä. Eli näitä on useampaa versiota liikkeellä. Välillä lukee alareunassa selvästi Handwired (kalliimpi käsinjohdotettu versio) ja sitten siinä piirilevyllä olevassa tehdasversiossa ei lue mitään, mutta mitä tarkoittaa jossain pedaaleissa lukeva BJF Design? Minusta näitä BJF-designejä on myyty täällä välillä kummillakin kuvauksilla ja hinnoilla, jotka normaalisti poikkeavat toisistaan ainakin 50 e.

Olin jo päättänyt Proffan delayn hankkia, mutta nyt on perhana Tompalla MXR Carbon Copy tarjouksessa melkein samalla hintaa kuin Proffat Torilla. Näistä on kiistelty täällä ennenkin, mutta onko uusia mielipiteitä? Haluaisin soittaa samoilla suht miedoilla asetuksilla sekä särö- että cleanikanavalla, ja ilman efektilooppia. Mulla on ollut käytössä Bossin DD-7, mutta siinä on jotenkin överi ja luonnoton soundi. Haen vaan pientä jälkikaikua enkä mitään Edgen häröilyä. Jos ei tota Bossia käytä vähään aikaa, niin sen käyttö pitää melkein opetella uudelleen.
velipekka
05.04.2018 21:52:59
Olisi kysymys Mad Professorin Deep Blue Delaystä. Eli näitä on useampaa versiota liikkeellä. Välillä lukee alareunassa selvästi Handwired (kalliimpi käsinjohdotettu versio) ja sitten siinä piirilevyllä olevassa tehdasversiossa ei lue mitään, mutta mitä tarkoittaa jossain pedaaleissa lukeva BJF Design? Minusta näitä BJF-designejä on myyty täällä välillä kummillakin kuvauksilla ja hinnoilla, jotka normaalisti poikkeavat toisistaan ainakin 50 e.

Vanhemmissa handwired malleissa taitaa lukea BJF Design ja joissakin uudemmissa tehdasversioissa. Versiot erottaa toisistaan virtajohdon sisääntulosta. Tehdasversioissa se on neliskulmainen ja upotettu pedaaliin kun taas HW malleissa pyöreä ja kohollaan pedaalin kyljessä.
Katso ero vaikka Custom Soundin sivuilta.
Stone
07.04.2018 10:39:24 (muokattu 07.04.2018 13:09:37)

Itse hommasin kokeilu mielessä tällaisen Caline Blue Ocean Delayn, kun sitä mainostettiin mp deep blue delay kopiona, joka bränikkänä posteineen alle 30€ kiinan pojalta tilattuna...tämä voi olla jollekin se "mörkö" tosin.

Olin melkoisen yllättynyt, että tämän hintaluokan pedaali kuullostaa noinkin hyvälle. On muuten myös eka delay itselläni, joka tuntuisi toimivan vahvistimen edessä, kun vahvistin itsessään säröllä.
Kyllä tämä menee ainakin omassa kategoriassani vähintään sinne top 2 heittämällä, mitä 15 v. aikana delay/echo purkkeja olen testannut. Hinta huomioiden, niin tämähän on todellinen Jackpot.

Olen omistanut myös arvostetun suomalaisen pedaalinikkarin uskollisen kopion mad professorin dpd:sta ja kyllä tämä muistikuvani mukaan myös kokolailla samalta kuullostaisi.

Lämmin soundinen peli, jota helppo säätää ja jossa "nauhakaiku" fiilistä lisänä.

https://youtu.be/s3wMJDmZHOQ

https://en.m.audiofanzine.com/guita … ue-ocean/user_reviews/r.112708.html
The Jack
07.04.2018 12:34:47
velipekka: Vanhemmissa handwired malleissa taitaa lukea BJF Design ja joissakin uudemmissa tehdasversioissa. Versiot erottaa toisistaan virtajohdon sisääntulosta. Tehdasversioissa se on neliskulmainen ja upotettu pedaaliin kun taas HW malleissa pyöreä ja kohollaan pedaalin kyljessä.
Katso ero vaikka Custom Soundin sivuilta.

Kiitos. Nyt tälläkin hetkellä Torilla myynnissä myyjän mukaan BJF Designed versio, eli edes omistaja ei tiedä tätä edellä kertomaasi. Täytyy ihmetellä taas kerran suomalaisen insinöörin viisautta, kun pitää kaikista maailman sanoista valita ne ainoat kaksi joilla aiheuttaa maksimaalista hämmennystä. Miksi helvetissä pitää BJF Designed painaa molempiin versioihin?

Mun vaaka alkaa kallistua Carbon Copyyn, kun on semmoinen analoginen perinnevaihe käynnissä. Mad Professor olisi säröillä ilmeisesti parempi, ja Carbon Copy saattaa mennä mössöksi. Nämä kaikki halpakopiot on poissuljettuja, kun en ihan periaatteessa suostu ostamaan toisen tekemän työn kopiota (poislukien vakiintuneet universaalit kitaramallit). Uskon että soundi voi olla ihan sama, mutta ostan kaiken sillä periaatteella että omistan sen lopun ikää ja en halua tehdä sadan euron kompromissia. Tämä delay tulee olemaan tällä kertaa viimeinen ostos muuten valmiiseen lautaan, enkä halua muuta kuin TrueBypassin merkkivalmistajalta. Proffaa ja MXR:ää on jo valmiina, ja muut ottaisi pahasti silmään.
Stone
07.04.2018 12:53:46 (muokattu 08.04.2018 09:41:13)

The Jack: Proffaa ja MXR:ää on jo valmiina, ja muut ottaisi pahasti silmään.

Entäpä, jos ei tuijottaisi pedaaleja, vaan antaisi korvan kertoa mikä kuullostaa hyvälle? :D

Ei...älä ota tuota vakavasti, kunhan länkytän mitä länkytän ;)
Ihan oikein, kyllä sitä itse tietää omat tarpeensa kuin periaatteensa ja mihin haluaa sijoittaa.
Kyllä minullekkin kelpaisi, että koko oma kalusto olisi vaikkapa kotimaista ja vahvistuspuoli pääasiassa jo onkin.
Pelimonni
08.04.2018 17:36:01
Herkkumajoneesi: Terve! En löytänyt yhtäkään yleispätevää kirjoitusta täältä delayhyn liittyen. Mitä delaytä käytätte, miksi ja mitä suosittelisitte? Itseä houkuttelisi ostaa tuo Voxin Joe Satrian time machinen tai sitten Mad professorin deep blue delayn.

Ite vedän stereona Alesis Quadraverb.
Tykkään, kun left right 7ms ero. Tulee lisää häntää.

Flashbackissä oli hyvä modulation delay. Muuten mitäänsanomaton.
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)