Aihe: Behringer pedaaleita/Harley benton pedaalit
1 2 3 4
Insane Kane
08.03.2013 14:48:54
Gabe: Voihan se olla etten ymmärrä termiä aivan kunnolla. :) Kun puhutaan edullisista kitarakamoista niin minusta esimerkiksi Squierin CV:ssä tai Yamahan Pacificassa on hyvä hinta-laatusuhde, kun taas jokaisessa Harley Benttonin kitarassa jota olen kokeillut on ollut todella huono hinta-laatusuhde vaikka ovatkin halpoja kuin näkkäri. Eikä tuo hyvä hinta-laatusuhde koske mielestäni pelkästään halpoja esineitä. Mielestäni Mad Professorin Sweet Honeyssakin on erinomainen hinta-laatusuhde, ainakin siinä on erinomaisesti vastinetta rahoille.

Näitähän jokaisella on oma näkemys ja se heille suotakoon.
Mut sää oot väärässä ja minä oikeassa. =)
Debitille?
JaaGeRMaisTeR
08.03.2013 16:58:19
Gabe: Voihan se olla etten ymmärrä termiä aivan kunnolla. :) Kun puhutaan edullisista kitarakamoista niin minusta esimerkiksi Squierin CV:ssä tai Yamahan Pacificassa on hyvä hinta-laatusuhde, kun taas jokaisessa Harley Benttonin kitarassa jota olen kokeillut on ollut todella huono hinta-laatusuhde vaikka ovatkin halpoja kuin näkkäri.

Se on melko mallikohtanen tuo huono hinta/ laatu suhdelukema. Itellä kun nuita benttoneita on muutama ollut niin rr kopio oli aivan kauhea susi mutta tuollainen wb floikka seiska oli kyllä mahti soitin :) vähän harmittaa että menin myymään. Mutta vain ihan vähän.
Näin on!
trih
08.03.2013 18:51:50
JaaGeRMaisTeR: Se on melko mallikohtanen tuo huono hinta/ laatu suhdelukema. Itellä kun nuita benttoneita on muutama ollut niin rr kopio oli aivan kauhea susi mutta tuollainen wb floikka seiska oli kyllä mahti soitin :) vähän harmittaa että menin myymään. Mutta vain ihan vähän.

Jos tuote on hyvä ja hinta halpa, niin on se mun mielestä hyvä hinta-laatusuhde. Esim. tuo behkun vihreä TO800, jonka ostin t-kaupan poistomyynnistä uuden mallin alta alle 20e hintaan. Eli mulla on tuota parempaa, himoittua ja laadukasta ensimmäistä sarjaa. Nythän tuotannossa on eri tyypit linjalla ja tuotteen värisävy, ja tätä myöten soundi, eri vihreä, näin on isot pojat huudellu. Myös HM300 menee tähän kategoriaan helposti. Samaten Hughes & Kettnerin Warp-pedaali t-kaupan poistosta 20e on mielestäni hyvä hinta-laatusuhde, metallikuorinen ufosärisijä bassolle. Näitähän riittäisi.

Huonohko hinta-laatusuhde oli mielestäni Blackstarin DIST-X pedaalissa. Ostin sen ekan julkaisun kalleimman version, yli 200e. Ei ollut mielestäni sen arvoinen, ei tarjonnut kovinkaan erikoista soundia. Takkiin tuli. Nykyään ostaisin metalliin putkisäröpedaaliksi Bugeran 6260.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Gabe
08.03.2013 19:24:01
Insane Kane: Näitähän jokaisella on oma näkemys ja se heille suotakoon.
Mut sää oot väärässä ja minä oikeassa. =)

Suotakoon :) Mutta emmekö me olleet pitkälti samaa mieltä? :D
naavanka_
08.03.2013 19:26:59
trih: Jos tuote on hyvä ja hinta halpa, niin on se mun mielestä hyvä hinta-laatusuhde. Esim. tuo behkun vihreä TO800, jonka ostin t-kaupan poistomyynnistä uuden mallin alta alle 20e hintaan. Eli mulla on tuota parempaa, himoittua ja laadukasta ensimmäistä sarjaa. Nythän tuotannossa on eri tyypit linjalla ja tuotteen värisävy, ja tätä myöten soundi, eri vihreä, näin on isot pojat huudellu. Myös HM300 menee tähän kategoriaan helposti. Samaten Hughes & Kettnerin Warp-pedaali t-kaupan poistosta 20e on mielestäni hyvä hinta-laatusuhde, metallikuorinen ufosärisijä bassolle. Näitähän riittäisi.

Huonohko hinta-laatusuhde oli mielestäni Blackstarin DIST-X pedaalissa. Ostin sen ekan julkaisun kalleimman version, yli 200e. Ei ollut mielestäni sen arvoinen, ei tarjonnut kovinkaan erikoista soundia. Takkiin tuli. Nykyään ostaisin metalliin putkisäröpedaaliksi Bugeran 6260.

Damage Controlin putkipurkit oli myös aika kaameita ja maksoivat aivan tolokun paljon.
Gabe
08.03.2013 19:35:18
JaaGeRMaisTeR: Se on melko mallikohtanen tuo huono hinta/ laatu suhdelukema.

Eikä pelkästään mallikohtainen, ainakaan jos kitaroista puhutaan. Varsinkin edullisemmissa malleissa on suuria eroja yksilöidenkin välillä.
Laulava Kylätohtori
08.03.2013 19:44:08
naavanka_: Damage Controlin putkipurkit oli myös aika kaameita ja maksoivat aivan tolokun paljon.

Onko näin? Joskus meinasin sen Blues mallin ostaa, mutta tais olla hyvä, että jäi ostamatta...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
ReBeat
08.03.2013 19:53:34

Laulava Kylätohtori: Onko näin? Joskus meinasin sen Blues mallin ostaa, mutta tais olla hyvä, että jäi ostamatta...

En tiiä niistä DG:n high gain tuotteista mutta itelle ainakin kelpais Liquid Blues aivan muitta mutkitta. http://www.youtube.com/watch?v=fghVDuFo584

Torillahan oli taannoin noin satasella yks ja kattelin että mikäs vittu kun ei kadonnut sieltä alta aikayksikön. Roikkui peräti useita päiviä. Hintalaatusuhde luultavasti kohillaan.
JaaGeRMaisTeR
08.03.2013 20:34:40
Gabe: Eikä pelkästään mallikohtainen, ainakaan jos kitaroista puhutaan. Varsinkin edullisemmissa malleissa on suuria eroja yksilöidenkin välillä.

Tuo oli joo huonosti sanottu iteltä :) kyllä ja täysin samaa mieltä. Yksilöistä piti puhua. Ei siis mallikohtainen, vaan yksilökohtainen.

Mutta siis.. Mikä ettei kannata testata nuita halpoja pedaleita. Itelläkään ei ole oikeastaan kun halppis säröjä ja ajaa asiansa :) vielä vähän ku jaksaa sijoittaa niin sais ne kamat millä pärjään taas n. loppu elämän :D
Näin on!
naavanka_
09.03.2013 00:56:58
Laulava Kylätohtori: Onko näin? Joskus meinasin sen Blues mallin ostaa, mutta tais olla hyvä, että jäi ostamatta...

Ainakin Liquid metal oli kauhea, muita en ole 20min kauempaa testannut.
Kyllä siitä sai semmosen pyöreän hell bent for leather Judas priest särön mutta ei juuri mitään muuta järkevää.
Kaikkea oli joko liikaa tai liian vähän.
iec
10.03.2013 14:40:49

Laulava Kylätohtori: Oletko myymässä Sweet Babyä? Mulla tuollainen jo olikin ennen SHODia, joten A/B-testiä en koskaan voinut tehdä. Tosin SB jatkoi matkaa muutenkin melko nopeasti. Ehkä vähän liiankin nopeasti, sillä nyt tekisi mieli hommata sellainen ihan vaan SHODin kanssa testausta varten, mutta toisaalta onko testi sitten siihen käytettävän rahan arvoinen...

Laitoin sulle pikaviestiä aiheesta Joyo SBOD. (tinkiminen alkakoon :)

-iec
Ja niin päin pois...
mpekkanen
10.03.2013 15:05:08
Ehkä tämä menee hieman aiheesta tai sen vierestä. Joskus kumminkin voi joku laite olla hyvä vaikka se olisi edullinenkin ja se kalliskin voi olla ihan rahansa arvoinen.

Se mitä tässä ajan takaa on se ,että itse saatan soittaa monesti todella edullisella soittimella vaikka vieressä olisi parempikin. Parempi myös hinta laatu suhteeltaan.

Jos listattaisiin kaikista parhaimpia levyjä niin väitän että se lista olisi jokaisella toisenlainen kuin se mitä on tullut vaikka viimeisen vuoden aikana kuunneltua.

Pitäisi siis hommata laitteita joille on käyttöä niin silloin ei ole sillä hinnallakaan ihan niin suurta merkitystä kun sitä tulee käytettyä.
Ainakin minulle on kertynyt todella monenlaisia kielisoittimia ja jotkut ovat jopa melko hintaviakin.
Jos minun pitäisi luetella parhaat soittimeni niin siellä olisi varmasti ensimmäisenä ne kalliimmat soittimet,mutta jos taas katsottaisiin soittimia joita olen viime aikoina soitellut niin ne eivät välttämättä olisi siellä parhaimpien listalla.

Minulla on useita tosi hyviä sähkökitaroita ja pedaaleista sanoisin parhaaksi Fulltonen fulldrive 2 pedaalin,mutta sähköisillä soittimilla en ole soitellut useampaan vuoteen.
Martinin backpacker on varmasti ollut kaikista paras ostos ,koska sillä olen soitellut viimeiset pari vuotta kaikkein eniten ja se ei maksa paria sataa enempää edes uutena.
Thimann
10.03.2013 15:49:17
Itselläni oli harrastuksen alussa useampikin, mutta enään jäljellä yksi. Behringerin chorus vaihtui zakk wylden zw-38 chorukseen ja behkun flanger vaihtui bossin vastaavaan. Ainoa jäljellä oleva behringer on delay pedaali ja se on loistava yksilö. Kokeilin bossin dd-7 ja joe satrianin time machine pedaalia. Kuitenkin näistä jäi käteen behringer... Kokonais mielipiteeni näistä on, että hyviä ovat kun olet vasta aloitteleva soittelija. Soundi on ok ja hinta halpa, mutta kun pääset pidemmälle niin todennäköisesti mieli alkaa tehdä vähän parempaa ja hienonpaa jne. Mutta tosiaan tuo delay nyt on ollut tuossa jo reilun vuoden ja en ole ainakaan vielä vaihtamassa. Tuon kestävyys asian tyrmään kyllä täysin, meinaan yhtään pedaalia en rikki saanut ja kyllä niitä on poljettu välillä aikas reippaasti! Eli reippaasti vaan kokeilemaan saa vähän selkoa miltä mikäkin efekti kuulostaa ja sitä kautta pohjaa tähän harrastukseen. Ja hinnassa ei paljoa häviä koska niitä saa 5 yhden bossin hinnalla :) Reilusti vaan kokeilemaan, sitten kun harratus menee vakavammaksi ja keikkailu alkaa niin voi ostella niitä parempia kun tietää jo vähän mitä on hakemassa :)
"It was success that screwed us up" Slash
Sarko
10.03.2013 16:22:36
Joyon Ultimate Drive ja 6-Band EQ vaikuttavat mielenkiintoisilta, hintakaan ei Verkkotukku.fi:ssä kovin päätä huimaa. Jotenkin silti epäilyttää vaikka monilla tuttavillakin on hyviä kokemuksia näistä halpiksista, pitänee vaan kokeilla itse että saa selvyyden.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
RetRolf
11.02.2015 21:03:02
Mielenkiintoista luettavaa. 40 vuoden kitaransoiton kokemuksella väittäisin että 75% soundista tulee soittajan taidoista, sitä ei korjaa millään pedaalilla, oli sitten wamplerit , TC, Bossit tai mitä tahansa. Kun tuo soittotaito on kohdallaan saa melkein millä vehkeillä suhteellisen hyvät soundit. Itse käytän jo tässä keskustelussa mainittu Bad Monkey, Behringerin Spectrum enhanser, boosteri, delay ja compressori, käytän ne rutiinisesti joka keikalla. Olen kokeillut suurin osa pedaleista, onhan niitä hyviä ja varmaan parempiakin jos ihan halutaan oscilloskoopilla ruveta katsomaan, vaan en ole vielä löytänyt syytä miksi vaihtaa. Tiesitte varmaan että jopa Carlos Santana käytti pitkään Bad Monkey pedaalia, se todistakoon ettei se ole brändista kiinni, vaan taidoista ja leikkimielisyydestä innostua hakemaan olevista vehkeistä omaperäistä soundia.
zedder
11.02.2015 22:01:28
Muuten tuo yläpuolella oleva teksti pitää varmaankin ihan paikkansa, mutta jos sattuu "tarvitsemaan" jotakin efektiä syystä tai toisesta, niin kyllä se saattaa soundin pilata jos joku purkki lisää suhinaa vinkunaa tms. häröä signaaliin.

Käytössäni oli Harley Benton delay, hankin sen tilalle Boss:in vastaavan tuotteen. En osannut sen jälkeen soittaa sen paremmin, mutta kyllä se tilannetta kuitenkin paransi kun ylimääräinen kohina poistui.
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
phiit
11.02.2015 22:21:34 (muokattu 11.02.2015 22:21:52)
RetRolf: Mielenkiintoista luettavaa. 40 vuoden kitaransoiton kokemuksella väittäisin että 75% soundista tulee soittajan taidoista, sitä ei korjaa millään pedaalilla, oli sitten wamplerit , TC, Bossit tai mitä tahansa. Kun tuo soittotaito on kohdallaan saa melkein millä vehkeillä suhteellisen hyvät soundit. Itse käytän jo tässä keskustelussa mainittu Bad Monkey, Behringerin Spectrum enhanser, boosteri, delay ja compressori, käytän ne rutiinisesti joka keikalla. Olen kokeillut suurin osa pedaleista, onhan niitä hyviä ja varmaan parempiakin jos ihan halutaan oscilloskoopilla ruveta katsomaan, vaan en ole vielä löytänyt syytä miksi vaihtaa. Tiesitte varmaan että jopa Carlos Santana käytti pitkään Bad Monkey pedaalia, se todistakoon ettei se ole brändista kiinni, vaan taidoista ja leikkimielisyydestä innostua hakemaan olevista vehkeistä omaperäistä soundia.

Koska on Santana käyttäny Digitechin Bad Monkeyta? Ettet nyt sekota näihin BadMonkey skobeihin? http://www.badmonkeycc.com/
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
RetRolf
12.02.2015 09:07:23
Vuosia sitten luin Carlosin pedalboareista, (yhdessä niistä) oli DigiTechin Bad Monkey (oli myös TS9). Tuo sinäänsä sivuseikka. Minkä halusin tuoda esille oli se että suuret taituritkin ovat huomanneet että hinta/brandi ei poissulje sen että saa aikaansa huippu soundin. On niitä huonoja ja halpoja uten monet tässä ketjussa mainitsee, vaan on myös tosi kalliita ja huonoja. Muistan hyvin eräässä opena air konsertissa 80 luvulla, kaikki ihmetteli mistä tuo mahtava skitta soundi tulee, styrkkarina oli vanha putkiradio (mikitetty tottakai). Tuo soundin hakeminen on itse asiassa hyvin mielenkiintoinen asia itse olen melkein tullut siihen tulokseen että mitä vähemmän tavaraa pickuppien ja esi/pääte asteen välillä on, niin sen parempi, riippuu tottakai styrkkarista. Styrkkarin loop send/returnin väliin kannattaa myös kokeilla laitta pedaalit, sävyerot saattavat olla huomattavat.
phiit
12.02.2015 10:59:43 (muokattu 12.02.2015 11:00:22)
RetRolf: Vuosia sitten luin Carlosin pedalboareista, (yhdessä niistä) oli DigiTechin Bad Monkey (oli myös TS9). Tuo sinäänsä sivuseikka. Minkä halusin tuoda esille oli se että suuret taituritkin ovat huomanneet että hinta/brandi ei poissulje sen että saa aikaansa huippu soundin. On niitä huonoja ja halpoja uten monet tässä ketjussa mainitsee, vaan on myös tosi kalliita ja huonoja. Muistan hyvin eräässä opena air konsertissa 80 luvulla, kaikki ihmetteli mistä tuo mahtava skitta soundi tulee, styrkkarina oli vanha putkiradio (mikitetty tottakai). Tuo soundin hakeminen on itse asiassa hyvin mielenkiintoinen asia itse olen melkein tullut siihen tulokseen että mitä vähemmän tavaraa pickuppien ja esi/pääte asteen välillä on, niin sen parempi, riippuu tottakai styrkkarista. Styrkkarin loop send/returnin väliin kannattaa myös kokeilla laitta pedaalit, sävyerot saattavat olla huomattavat.

Ok, ei sillä siis Bad Monkeyhan on oikein oiva overdrive, on sitä myös joillain basisteillakin (esim Chuck Garric / Alice Cooper) käytössä tuolla isossa maailmassa ja ei Digitechin tuotteet yleensäkään musta kategorisoidu halpiksiin.

Laitteiden hinnallahan ei ole mitään tekemistä soundien kanssa.
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)