Aihe: Uusi täysputkicombo Harley Benton GA15
1 2 3 4
Pop Corn
17.07.2013 11:53:52
matti_: Mutta olisi minulla kysymyskin. Haluaisin tehdä tuosta nuppimallin. Kannattaisiko ostaa jostain toinen samanlainen ja alkaa rauhassa rakentelemaan, vai onko tähänkin olemassa joku "avaimet käteen ikearatkaisu" ? Myös Fender Champion 600, joka tällä hetkellä on vara/kotistyrkkarina, olisi kiva saada nuppikokoon. Kulkisi vielä pienemässä repussa :)

Tosta vähän motivaatiokuvia:

http://www.agileguitarforum.com/showthread.php?tid=8179

Kaveri kertomansa mukaan teki "muutamassa" tunnissa Bugera V5 kombosta putkinupin. Himottavan näköistä jälkeä sai kyllä aikaan. :)

Ei mulla mitään neuvoja ole, mutta eiköhän tuo tehtävissä ole jos ei peukalo ihan keskellä kämmentä ole.
.
Twinkle
17.07.2013 18:03:52
matti_: Mutta olisi minulla kysymyskin. Haluaisin tehdä tuosta nuppimallin. Kannattaisiko ostaa jostain toinen samanlainen ja alkaa rauhassa rakentelemaan, vai onko tähänkin olemassa joku "avaimet käteen ikearatkaisu" ? Myös Fender Champion 600, joka tällä hetkellä on vara/kotistyrkkarina, olisi kiva saada nuppikokoon. Kulkisi vielä pienemässä repussa :)

Sellaista "avaimet käteen"-ratkaisua tuskin on, mutta saksassa myydään tämmöisiä:
https://www.tube-town.net/ttstore/p … 5291_TTC-Headshell-Lemberg--15.html

Tuolla täytetään excelliin vahvistimen koko, minkä mukaan muut numerot sitten lasketaan. Sitten ne tekaisee niistä numeroista vahvistimen kotelon. Asiakkaalle jää tuossa toki askarreltavaa, myyvät puuvalmiina noita joten esimerkiksi tolexit ja hardwaret pitää nakeloida erikseen. Hintakin on aika iso, 65 eurosta ylöspäin mutta tuo on joka tapauksessa ihan hyvä vaihtoehto sellaiselle, jolla ei ole puutyökaluja olemassa. Yllättävän paljon hommaa siihen jää siltikin, esimerkiksi vahvistimen kiinnikkeiden poraus täytyy itse tehdä. Se on viheliäistä hommaa ja siinä tarttee kyllä olla aika tarkkana.

Jos taas ei välitä siitä, minkälaiselta lopputulos näyttää, niin voihan tosta harrikasta ottaa kajarin irti ja vetää rungon sirkkelillä puoliksi. Sitten siihen jää sellainen käännetyn U:n muotoinen pala, joka toimii jalkoina eikä putken kannat, muuntajat ja sen sellaiset sitten haraa maahan. Ruma siitä tulee kuin perkele, mutta käytännössä se ei myöskään maksa mitään.
matti_
18.07.2013 00:08:36

Twinkle: Ruma siitä tulee kuin perkele, mutta käytännössä se ei myöskään maksa mitään.

:D Sopisi kyllä minun "imagoon"! (tein itse, säästin".. täytyypä vaihtaa allekirjoitukseksi)

Ajattelin kyllä sellaista vähän putiikimpaa systeemiä. Jos tekisi/teettäisi "samaa sarjaa" nuppikotelot tuolle ja sille Fender Champion 600:lle ja lisäksi 10" ja 12" kaapit, niin se olisi kivaa.
Twinkle
18.07.2013 04:47:25
matti_: Ajattelin kyllä sellaista vähän putiikimpaa systeemiä. Jos tekisi/teettäisi "samaa sarjaa" nuppikotelot tuolle ja sille Fender Champion 600:lle ja lisäksi 10" ja 12" kaapit, niin se olisi kivaa.

No se on tietty mahdollista, kumpikaan nyt ei ole mikään amerikan temppu jos on välineet olemassa tai mahdollisuus niitä käyttää. Lisäksi vaihtelee myös se, että mille korkeudelle tekemisessään asettaa sen riman, etenkin viimeistelyssä se alkaa tuntua. Kandee myös varmaan ottaa huomioon se, että vaikka noita häkkyröitä tekisi itse, niin materiaaleihin menee rahaa jonkin verran. nuppikotelossa hardwaret maksaa pari kymppiä jos lähtee tälle kulmat/kahva/jalat-linjalle, puut sahattuna saa johonkin 30 euroon vaikka Bauhausista. Viimeistelymateriaalit maksaa kympin-pari, riippuen tyytyykö maalaamaan vai vetääkö tolexit pintaan. Tolexi on liimoineen kalliimpi vaihtoehto.

Ettei se välttämättä ole sitä "tein itse, säästin" -hommaa vaan niistä tulee yleensä tekijänsä näköisiä. Nykyään kun kaikensorttista pikkukaappia saa asevelihintaan, niin kyllähän se projektilta pohjaa syö ainakin säästömielessä. Toisaalta, oleellista tässä on tosiaan se, että jos ite askartelee niin saa semmoisen kuin haluaa tai ainakin semmoisen kuin sattuu tulemaan, menee syteen tai saveen niin on ainakin kamat mitä ei ikinä tule muualla vastaan.
JaaGeRMaisTeR
18.07.2013 05:11:12
Twinkle: No se on tietty mahdollista, kumpikaan nyt ei ole mikään amerikan temppu jos on välineet olemassa tai mahdollisuus niitä käyttää. Lisäksi vaihtelee myös se, että mille korkeudelle tekemisessään asettaa sen riman, etenkin viimeistelyssä se alkaa tuntua. Kandee myös varmaan ottaa huomioon se, että vaikka noita häkkyröitä tekisi itse, niin materiaaleihin menee rahaa jonkin verran. nuppikotelossa hardwaret maksaa pari kymppiä jos lähtee tälle kulmat/kahva/jalat-linjalle, puut sahattuna saa johonkin 30 euroon vaikka Bauhausista. Viimeistelymateriaalit maksaa kympin-pari, riippuen tyytyykö maalaamaan vai vetääkö tolexit pintaan. Tolexi on liimoineen kalliimpi vaihtoehto.

Ettei se välttämättä ole sitä "tein itse, säästin" -hommaa vaan niistä tulee yleensä tekijänsä näköisiä. Nykyään kun kaikensorttista pikkukaappia saa asevelihintaan, niin kyllähän se projektilta pohjaa syö ainakin säästömielessä. Toisaalta, oleellista tässä on tosiaan se, että jos ite askartelee niin saa semmoisen kuin haluaa tai ainakin semmoisen kuin sattuu tulemaan, menee syteen tai saveen niin on ainakin kamat mitä ei ikinä tule muualla vastaan.

Rupes huvittamaan tuo, että kun ite tekee tulee sellanen ku haluaa.. Ite jos kaapin tekisin olis se varmaan linnunpönttö sekä etu että takaovella johon voi ehkä elementit saada jollain pysymään kiinni :D
V
mopar
18.07.2013 13:00:21

JaaGeRMaisTeR: Rupes huvittamaan tuo, että kun ite tekee tulee sellanen ku haluaa.. Ite jos kaapin tekisin olis se varmaan linnunpönttö sekä etu että takaovella johon voi ehkä elementit saada jollain pysymään kiinni :D

Mulla on niin että ku tekee ite, saa just semmosen ku sattuu tulemaan... :P
http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)