![]() 31.12.2016 19:34:25 | |
---|---|
LaMotta: Tästä tuli mieleen jotain niin provosoivaa, etten edes tohtinut kirjoittaa sitä.....vielä. Anteeksi. Unohdin. Mesat ovat oikein arkkipaskoja. Sekin lienee itsestään selvää, eikä tarvitse perusteluja. Helpottiko? :D (PRSiä on täällä vain 3 ja vain yksi korealainen. Siksi päätin potkaista ko yhteydessä itseni suuntaan. Pitihän se arvata että joku muukin sai osuman) En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 31.12.2016 19:37:42 (muokattu 31.12.2016 19:39:20) | |
BugBadWolf: Mesat ovat oikein arkkipaskoja. Sekin lienee itsestään selvää, eikä tarvitse perusteluja. Helpottiko? :D No ei kun olen yhden ainoan kerran kokeillut bänditreeneissä jotain mesaa. Siitä nappulaviidakosta ei saanut mitään tolkkua eikä hyvää ääntäkään sen puoleen tai siitä johtuen. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 31.12.2016 19:40:41 | |
LaMotta: No ei kun olen yhden ainoan kerran kokeillut bänditreeneissä jotain mesaa... Mesan kanssa tehdään asiat vähän eri tavoilla. Kun sen oppii, ei ne niin kummallisia ole. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 31.12.2016 19:47:12 | |
BugBadWolf: Mesan kanssa tehdään asiat vähän eri tavoilla. Kun sen oppii, ei ne niin kummallisia ole. Tähän asiaan ne Mesalla varmaan on heränneet kun ovat tehneet jotain vaikkapa Stiletto tai TransAtlantic. Niissä kun ei ole nappuloita kuin se ihan normimäärä ja muutenkin vastaavat käyttäjälle kuten muutkin vahvistimet. Tarjoilevat sitä Mesan fiilistä, mutta helpommassa paketissa. Toki säätövaroja kun ei ole, niin ne on tehtaalla optimoitu siihen mesan käsitykseen hyvästä, mutta sehän ei ole huono vaihtoehto sekään :-). Sitten ne isot markit ja rectot varmaan vaatii vähän enemmän käsitystä siitä mitä on tekemässä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 31.12.2016 20:27:35 | |
BugBadWolf: Haluan nyt tässä yhteydessä muistuttaa, että tämä nimenomainen kitara on linkattu mukaan kertomaan, millaista kapinetta myytiin huomattavasti suuremmalla rahalla ja estottomilla kehuilla. En ole toki samaa mieltä tämänkään hintapyynnöstä, mutta se ei ollut jutun pointti. Ehkäpä olen ilmaissut itseäni vähän epäselvästi, kun tästä asiasta onnistuttiin saamaan niinkin suuri näytös. Itse en kyllä voisi käsittää kirjoitusta "tuollaista kitaraa myytiin kolmellasadalla tms" kovin monella tavalla, mutta ehkäpä kyse ei ollut niinkään asioiden riitelemisestä. Haluaisitko kenties auttaa minua kirjoittamaan aiheesta niin, että kenellekään ei jää väärintulkinnan mahdollisuutta? ;D Ja kyllä. Joulun alla on ollut noita lahjakitaroita useammassakin postimyyntikatalookissa. Se, oliko se lopulta Anttila vai joku samanlainen ei liene oleellista (puolen vuosisadan jälkeen ihan jokainen muisto ei välttämättä ola ihan täydellinen). Sen jupakan pointti oli tietenkin kertoa, minkälaatuisesta laitteesta on oikeasti kyse. Asia lienee käsitelty. Puolustuksen puheenvuorossa haluttiin vain hälventää sadan viidenkympin pyytäjän otsaan virtuaalisesti tintattua Mustanaamion pahaa merkkiä, joka kenties oli ylitulkintaa puolustuksen suunnalta. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 31.12.2016 20:59:38 | |
Kefiiri: Asia lienee käsitelty....ylitulkintaa puolustuksen suunnalta. Minun puolestani joutaa mennä unohduksiin koko soppa. Selvästi suurin ongelma tämän foorumin keskusteluissa on se, että asennellaan sanoja toisten suihin ja käsitetään - mielestäni tahallaan - asiat väärin. Minusta kaikessa musiikkilaitteisiin liittyvässä uskomusmaailmassa pitäisi tehdä suursiivous. On kasakaupalla sellaisia asioita, joista on vain jotenkin päätetty porukalla uskoa että niitä pitää arvostaa. Pitäisi keikuttaa nykyisin yleisesti hyväksyttyjä totuuksia niin kauan, että kaikki roska putoaa pois kyydistä ja vain oikeasti olemassaolevat asiat jäisivät elämään. Se ei näköjään onnistu, koska lauma tuntee jo viattomimmankin kysymyksen uhkaksi ja seuraavaksi foorumi onkin pieni Irak, jossa kaikki ampuvat kaikkia. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 31.12.2016 22:09:46 | |
BugBadWolf: Minun puolestani joutaa mennä unohduksiin koko soppa. Selvästi suurin ongelma tämän foorumin keskusteluissa on se, että asennellaan sanoja toisten suihin ja käsitetään - mielestäni tahallaan - asiat väärin. Minusta kaikessa musiikkilaitteisiin liittyvässä uskomusmaailmassa pitäisi tehdä suursiivous. On kasakaupalla sellaisia asioita, joista on vain jotenkin päätetty porukalla uskoa että niitä pitää arvostaa. Pitäisi keikuttaa nykyisin yleisesti hyväksyttyjä totuuksia niin kauan, että kaikki roska putoaa pois kyydistä ja vain oikeasti olemassaolevat asiat jäisivät elämään. Se ei näköjään onnistu, koska lauma tuntee jo viattomimmankin kysymyksen uhkaksi ja seuraavaksi foorumi onkin pieni Irak, jossa kaikki ampuvat kaikkia. Mitäs jos niin onkin jo tehty ajat sitten ja ne oikeat asiat ovat nyt elossa ja muut torpataan joukolla? | |
![]() 31.12.2016 22:26:02 (muokattu 01.01.2017 01:00:11) | |
Tuntuu, että vaikka puhumme vintage kitaroista, niin siihen vaikuttaa väkisin sen mielipiteen esittäjän ikä. Joskun jossain vaiheessa alkoi tuntumaan, että kokemusta taisi olla enemmän noista vintage viineistä :) ...Ja itse en laske Sorbusta ja Aperiittaa, miksikään vintageksi ;D Joo, kun itse aloittelin soittoa/rämpytystä 80-luvun alkuvuosilla ja ikää hieman vajaa 10. Silloin ei ollut nettiä. Silloin ei ollut edes keltaista pörssiä ja musaliikkeiden valikoima oli muutenkin aika suppea verrattuna jo sitten 80-luvun loppuun ja 90-luvulle. Tosin 90-luvun lopulla sitten alkoi jo netin vaikutuksesta häviämään soitinkauppoja. Toki siihen vaikutti monet muutkin tekijät. EU toi mukanaan, kun siihen liityttiin, amerikan kitaroihin tuntuvan lisän ja dollarin kurssi on kyllä muutoinkin heitellyt. Tuolloin 80-luvun alussa ei siis 5500(ja nykyään enää noin 4000) asukkaan pikkukylässä ollut paljoa vaihtoehtoja. Lähin oikea kaupunki oli Jyväskylä 100 km päässä ja ei sielläkään ollut vielä silloin suuria soitinliikkeitä tai niiden valikoimat olivat aika suppeita, niin uusien kuin vanhojenkin osalta. Noita monia Japanin halvempia kitaroita oli sitten muutamien kavereiden isoveljillä ja itsellä oli monenkinlaisa kokeilussa. En nyt tähän listaa enemmän mitään, koska joku pahoittaa mielen siitäkin. Ne eivät vaan olleet hyviä ja päätin hankkia uuden, vaikka ei sekään mikään kauhean hyvä tai järkevä ratkaisu ehkä näin jälkikäteen ajateltuna ollut. Aika reilusti tuli sitten 90-luvulla kokeiltua näitä vanhempia 60 ja70-luvun aasialaisia kitaroita. Siihen vaikutti sekin, että oma musamaku ja soittaminenkin oli hieman muuttunut siitä metalli ja punk osaston soitosta tuonne bluesin ja slidekitaroinnin puolelle. Sujuvasti soitan ja kuuntelen kyllä vieläkin monenlaista musaa. Ehkä soittopuolella on tuo kovempi vauhti ja agressio jo jäänyt... 80-luvun puolivälin jälkeen alkoi vasta Gibson ja Fender nousta takaisin. Silloin 80-luvun alussa molemmilla merkeillä ei ollut kovinkaan hyvä maine ja ei ne kitarat olleet uutena tosiaan ensimmäisen kitaran ostajalle. Ei edes ne molempien edullisemmat mallit. Toki ne 50/60 ja 70-luvun kyseisien merkkien kitarat olivat silloin halvempia kuin tänään. Olivat kuitenkin käytettynäkin aivan liian kalliita kenellekkään ensimmäiseksi kitaraksi ja ne paremmat aasialaisetkin maksoivat yllättävän suuria summia. Ostin vuosi sitten käytetynä Harley Benton Stratocaster kitaran ja saman merkin pikkucombon yhteensä 50 euron hintaan. Tämä on varmaan merkki, jota ei saisi missään vintageen liittyvässä mainita. Hankin kitaran slidesoittoon ja vahvarin puhtaita soundeja ja pientä volumea varten. Toki tuollainen kitara taitaa maksaa nykyään uutena 80 euroa, mutta jo tuon kitaran laatu oli parempi kuin sen itse hankkimani ensimmäisen stratocasterin silloin 80-luvulla. Siitä maksoin 800 markkaa ja se oli suhteessa silloin todella suuri raha. Jos tuota HB stratoa vertaisi siihen, niin tämän HB:n pitäisi maksaa varmaan euroissa neljä numeroinen summa, että nuo hinnat olisivat laadun ja sen ostovoiman kanssa samoissa. Vahvarilla en olisi tehnyt mitään silloin 80-luvulla tuolla HB:n pikkucombolla, koska ääntä ei lähde tuosta tarpeeksi ja säröä ei saa myöskään kunnolla/riittävästi tai se on muutenkin huono. Silloin aikoinaan mm. Soundi lehdessä oli myydään palsta ja siellä oli käytettyä sähkökitaraa. Ongelma oli vain siinä, että jos joku oli lopettanut soittamisen ja hänellä oli joku halpa ritsa, niin miksipä hän olisi ostanut sellaisia lehtiä tai edes osannut niitä myynti-ilmoituksia mihinkään laittaa. Ne myytiin kaverilta toiselle ja kuulopuheiden mukaan. Jos ei ollut ketään soitosta kiinnostuneita tuttuja, niin halvemmat taisi mennä jonnekkin ullakolle tai ihan roskiin. Varmaan isommissa paikkakunnissa ja kaupungeissa oli asiat toisin. Halvempien soittimien kohdalla oli kuitenkin monella asiat näin. Eli se ensimmäinen sähkökitara oli melko kehno ja ainakin tämän päivän kriteereillä aivan liian kallis. Sitä saatettiin vielä parannella paremmilla mikeillä, mutta ne maksoivat myös useita satasia kappale jo silloin. Nykyään saa suhteessa hyviä mikkejäkin halvemmalla kuin silloin. Ja minulla on ollut yksi 70-luvun Ibanez Rickenbacker basso, joka oli originaalia parempi. Sen tosin hommasin 90-luvulla ja kun tajusin, etten edelleenkään soita bassoa-->Möin sen eräälle kaverille, jolla oli näitä rikun bassoja jo ennestään. Se Ibanez meni muuten hänen ykköskeikkasoittimeksi. Bassoakin on joskus jossain bändeissä tullut soitettua, mutta huomattavasti vähemmän kuin kitaraa. Nuo B.C. Rich NJ Series 80-luvun Japanin kitarat olivat myös todella hyviä. En tiedä, voidaanko puhua vielä vintagesta, koska niitä tehtiin hieman ennen 80-luvun puoliväliä muutamia vuosia. Muutamia Gibsoneita on itsellä ollut ja kymmenittäin on tullut niitä soiteltua sekä kokeiltua. Läpirunkoinen B.C.Rich NJ Series Bich ja Eagle olivat laadultaan huomattavasti parempia kuin yksikään uudempi Gibson jota olen kokeillut(en ole kuitenkaan kokeillyt tuon 80-luvun puolivälin jälkeen reilusti yli 2000 euron uusia Gibsoneita). 70-luvun alusta ollutta G:n LP Recording mallia täällä myös joku kehui ja ei sekään ollut minusta laadullisesti noita kahta NJ Series B.C.Rich kitaraa sen parempi...Tosin LP malliksi aikalailla erikoinen, niiden mikkien ja ehkä ulkonäönkin vuoksi. Noita NJ Series B.C Rich kitaroita oli minulla muutamia muitakin ja kaikkien niiden kohdalla tuo laatu ei ollut ihan noin hyvä kuin siinä Badass tallaisessa Bich kitarassa ja sitten Eagle mallissa. Nämä eivät tosin ole mitään faktaa, vain omia mielipiteitä. Niihin vaikuttaa sitten se soitettava musa ja monet muutkin asiat, joita voi olla joskus hyvinkin vaikea aina kertoa...mikä tekee jostain soittimesta itselle juurikin sellaisen, että siitä tykkää. Eli kyllä sieltä Jaappanin ihmemaasta on lähtenyt monia minuakin miellyttäviä soittimia, mutta noista halvemmista 60 ja 70-luvun edullisemmista kitaroista on osunut näppeihin enemmän kyllä noita huonompia. Se voi johtua omasta iästä, asuinpaikasta ja siitäkin että 80-luvun alussa alkoi metallimusa nousemaan ja tokihan nuoremmat soittajat siitä innostuivat. Eli ei ne telecaster jne. kopiot oikein silloin napanneet kun se haettu soundi oli kuitenkin säröä ja paljon :) Vintage ja kaikenlainen keräily taitaa siis liittyä siihen vintagesoittimien keräilijän/soittajan ikäänkin. Toki myös soitettavaan musaankin. Tällöin on vaarassa se, ettei niitä uudempia hyviä innovaatiota nähdä. Niitä ei edes haluta nähdä uudemmista soittimista, kun itsellä on musiikillinen kiinnostus ja rahatkin niissä vanhemmissa kitaroissa. Ja kyllä itse kokeilemani kaikki Gibson merkkiset kitarat ovat olleet 60 ja 70-luvulta parempia, kuin siis uudemmat. Voi johtua osittain noista malleistakin tai sitten ne on tehty joskus, minusta, paremmin ehkä...en tiedä??? 50-luvun Gibsoneita en ole muistaakseni koskaan mitään kokeillut, joten niiden laadusta en voi sanoa mitään. Epäilen kyllä, ettei noiden 50-luvun LP kitaroiden käyttöarvo ole kuitenkaan ihan niin kova kuin mitä noista tosiaan pyydetään. Ainakin itse teettäisin jollakin hyvällä soitinrakentajalla sellaisen LP kitaran kuin maksaisin aidosta jonkun 50 000 euroa. Joissain 50-luvun Gibsoneissa on ainakin tuo talla muutamissa malleissa myös ihan ilman intonaatio säätöä. Siis vain tuollainen rautatangonpala ja en kyllä usko, että tuollainen talla on ainakaan kitaran toiminnan kannalta ihan paras ratkaisu. Olipa se soitin sitten muutoin tehty ihan miten hyvin tahansa. Fendereissä ei ole minusta ihan noin tuo asia, mutta en ole soittanutkaan kuin 60-luvun Fendereillä ja näillä uudemmilla. Eli minusta jopa uusissa Fenkuissa on todella hyviä kitaroita. Toki noissa vanhemmissa on ajan patinaa ja ehkä jonkinlainen tarina. Se historia ja omat mieltymykset voivat tehdä siitä kyllä vieläkin paremman, mutta jo 60-luvun Fenderinin stratot maksavat aivan tajuttomia summia. Myöskin ihan jokainen kitaran, merkistä riippumatta, paranee kun sitä ahkerasti soittaa. Sitä oppii käyttämään ja sen kanssa elämään ja soittamaan. Huomaa miten se toimii ja jopa sen huonoja puolia oppii hyödyntämään. Tämäkin voi olla vain omakohtainen harha, mutta tällaisen olen laittanut merkille. Varmasti on jokaiselle sellaisia soittimia, jotka käy räpylään paremmin kuin toiset. Se on kuitenkin jo toinen asia... Jos ne mahdollisesti vintage soittimet ovat omasta mielestä sen arvoisia, niin siitenhän sellainen kannattaa ostaa. Itse teettäisin sellaisen, jos ei kaupasta saa valmiiksi hyvää tai riittävän hyvää itselleen...ilman niitä vintagelisiä. Minusta kun ihan kaikki soittimet kannattaa hankkia vain käyttöön. Itsellä on toki nytkin ihan liikaa soittimia, mutta ne eivät ole mitään vintage(paitsi yksi hiukan vanhempi National sähkökitara) tai keräilypelejä muutenkaan. Olen ihan tietoisesti hävittänyt kaikki arvokkaimmat soittimet, koska noilla edullisemmillakin saa sen aikaiseksi mitä nykyään kotosalla tarvitsen. Myyntiin menee tulevaisuudessa lisääkin soittimia, mutta en tee sitä millään kiireellä. Lisäksi soitan paljon slidellä ja enää ei kiinnosta jatkuva vielä ja vielä paremman soundin etsiminen. Se kun ei lopu koskaan, jos ei sitä kamarumbaa itse lopeta. E: Korjailin muutamia kirjoitusvirheitä(saattoi vielä joitakin jäädä) ja lisäsin muutaman pienen ykstyiskohdan ja vuoden. Hyvää uutta vuotta kaikille !!!! | |
![]() 31.12.2016 22:30:24 (muokattu 31.12.2016 22:35:39) | |
mpekkanen: Tuntuu, että vaikka puhumme vintage kitaroista, niin siihen vaikuttaa väkisin sen mielipiteen esittäjän ikä. Vintege ja kaikenlainen keräily taitaa siis liittyä siihen vintagesoittimien keräilijän/soittajan ikäänkin. Tässä on tietty näkökohta. Joskus kun juttelin erään soitinliikkeen pitäjän kanssa niin hän sanoi, että nuoremmalle soittajasukupolvelle esim Fenderit on ei-mitään. Nada. Ne ei niitä niinku pidä oikein yhtään minään, niin että niitä ei niille saa myytyä. Ne on kasvaneet esp, ibanez ja mitä lie (soitto)kaman mukana. Itse kun en ole kasvanut minkään soitinten mukana niin pidän paska-PRSsiä parempina kuin mitä G tai F kykeni tekemään edes 50-luvulla. PROVO. Tintit on alkuperäisiä, koska ne on mojo-alkuperäisiä. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 31.12.2016 22:36:46 | |
BugBadWolf: seuraavaksi foorumi onkin pieni Irak, jossa kaikki ampuvat kaikkia. Tämä lienee koko muusikoiden.netin kautta aikojen yksi legendaarisimmista kommenteista. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. | |
![]() 31.12.2016 22:46:09 | |
LaMotta: Tässä on tietty näkökohta. Joskus kun juttelin erään soitinliikkeen pitäjän kanssa niin hän sanoi, että nuoremmalle soittajasukupolvelle esim Fenderit on ei-mitään. Nada. Ne ei niitä niinku pidä oikein yhtään minään, niin että niitä ei niille saa myytyä. Ne on kasvaneet esp, ibanez ja mitä lie (soitto)kaman mukana. Itse kun en ole kasvanut minkään soitinten mukana niin pidän paska-PRSsiä parempina kuin mitä G tai F kykeni tekemään edes 50-luvulla. PROVO. Tintit on alkuperäisiä, koska ne on mojo-alkuperäisiä. Juu, mutta harvemmin noita nuorempia sukupolvia kiinnostaa vintagen määritelmä yleensäkään. Pekkanen tapansa mukaan satuilee asian vierestä ja pihvi on jossain missä lie. | |
![]() 31.12.2016 22:46:26 | |
Alku-ja loppupelissähän merkitystä on vain sillä, mikä on totta, siis niinkus absoluuttisen kliininen totuus. Ongelma taitaa olla siinä, että asioista muodostuu totena pitämistä, mikä nyt taitaa vaan perustua uskomukseen ja näistä kun muodostuu se oikeassa olemisen taakka, niin siinä sitä ollaan, todistellaan asioita joko vääräksi, tai oikeaksi, argumentteja oman kannan tueksi kyllä löytyy. Voiko sata miljoonaa paskakärpästä olla väärässä? Vain elävät kalat uivat vastavirtaan! Aika kuluneita kliseitä, mut vaan niin hemmetin totta, kaikessa kuluneisuudessaan. Ehkä suurin proplemos lienee siinä, ettei tosiasiat ole omaan mieleen, ettei sillä totuudella oikeastaan olekaan painoarvoa, jos se totuus nimittäin sattuu olemaan jotain muuta, mitä itse julistaa...näin niinkuz myös ize monestakin asiasta väkevää mieltä olleena ja aika monasti on myös mieltään joutunut muuttamaan ja nuttunsa nurin kääntämään. Oikeastaan se oma kokemus on monessakin vaan se juttu, ei tiijä maistuuko paska pahalta, jos ei ite maista, jos kaveri sanoo et maistuu ja ite maistamatta uskoo, se on vaan uskomus. Varmaan valtaosa uskoo maistamatta. Samalla kaavalla, mut vähän eri reittiä käyttäen, aika moni on jallitettu uskottelemaan itselleen jotain, jota sitten julistaa nk. totuutena. Toki kantapäätaktiikalla on hintansa ja fiksu ottaa asioista selvää monelta kantilta, hankkii sopivasti, jos mahdollista, omaa kokemusta ja muodostaa niistä käsityksen. Oppimiskykyä ja totuudelle avointa mieltä, sanoi joku paljon mua fiksumpi joskus, nöyryyden määritelmäksi, simppeli lause kätkee vaan aika paljon sisäänsä. Kuten myös tämä:Kaikki hyvä ei oo aina kivaa... Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... | |
![]() 31.12.2016 23:03:45 | |
antnis: Juu, mutta harvemmin noita nuorempia sukupolvia kiinnostaa vintagen määritelmä yleensäkään. Pekkanen tapansa mukaan satuilee asian vierestä ja pihvi on jossain missä lie. Liittyykö 'vintageen' jonkinlainen ylimääräinen rahanpaska-attitude tai jotain? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 31.12.2016 23:37:37 | |
antnis: Pekkanen tapansa mukaan satuilee asian vierestä ja pihvi on jossain missä lie. Asiallisin kirjoitus pitkään aikaan! -Kenneth | |
![]() 31.12.2016 23:54:55 | |
BugBadWolf: Minusta kaikessa musiikkilaitteisiin liittyvässä uskomusmaailmassa pitäisi tehdä suursiivous. On kasakaupalla sellaisia asioita, joista on vain jotenkin päätetty porukalla uskoa että niitä pitää arvostaa. Pitäisi keikuttaa nykyisin yleisesti hyväksyttyjä totuuksia niin kauan, että kaikki roska putoaa pois kyydistä ja vain oikeasti olemassaolevat asiat jäisivät elämään. Se ei näköjään onnistu, koska lauma tuntee jo viattomimmankin kysymyksen uhkaksi ja seuraavaksi foorumi onkin pieni Irak, jossa kaikki ampuvat kaikkia. Niin, esimerkiksi telecasteria, stratocasteria ja Les Paulia on valmistettu (ja valmistetaan halukkaille edelleen) käytännössä muuttumattomina yli 60 vuotta, ja ne käyvät jatkuvasti kaupaksi. Siitä voisi halutessaan tehdä myös sellaisen johtopäätöksen, että niiden kohdalla on onnistuttu. Että ne ovat ihan aikuisten oikeasti hyviä instrumentteja, joiden ostajat haluavat soittaa nimenomaan niillä, eivätkä jollain muilla soittimilla. Nuo kolme edellä mainittua kun kuitenkin lienevät ne maailman suosituimmat ja myydyimmät kitaramallit, jopa nykymarkkinoilla? Tietenkin sinulla on oikeus omiin käsityksiisi ja mielipiteisiisi, mutta niin on luonnollisesti meillä muillakin. Ja vaikka sinun voi kenties olla vaikea sitä hyväksyä, myös meidän muiden näkemykset saattavat pohjautua omakohtaisiin, jopa useamman vuosikymmenen mittaisiin kokemuksiin erilaisista kitaroista ja vahvistimista. Ei ainoastaan netistä luettuihin keskusteluihin ja "yleisesti hyväksyttyihin totuuksiin". "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - | |
![]() 31.12.2016 23:55:23 | |
LaMotta: Liittyykö 'vintageen' jonkinlainen ylimääräinen rahanpaska-attitude tai jotain? No en minä oikein usko (vaikka joku muu varmasti tämän asian paremmin tietää). Ylimääräinen raha aiheuttaa velttoa kulutuskäyttäytymistä jossa mikään ei oikein tunnu miltään kun kaiken voi saada. Keräilyyn sitä vastoin liittyy intohimoa ja kosolti tunnetta. Hulluuteen saakka se voi mennä niin, että käyttää omat ja varastetut sen intohimon toteuttamiseen. Toisaalta kyllähän rikas joka ei oikein tiedä mitä sillä kaikella rahalla oikein tekisi, voi kätevästi kuluttaa sitä keräilyn avulla. Ja puhuuhan nuo muutamat sijoittamisesta mikä ei ehkä ole ihan niin tolkuton ajatus kuin äkkiseltään tuntuisi varsinkaan nyt epävarmoina taloudellisina aikoina kun pääomat hakevat turvallisia kohteita, niin ehkä asiantuntemuksella tehty vintagen keräily voi turvapaikan rahoille tarjotakin. Mutta kyllä se vaatii perehtymistä ja omistautumista, vaan mikäpä sijoittaminen ei vaatisi. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 01.01.2017 00:36:08 | |
2016 on siirtynyt odottamaan vuoroaan, muuttuakseen ehkä joskus vintageksi ja meistä muutamat ei sitä ole enää 50 vuoden jälkeen täällä todistamassa. Ainoo asia, jonka voin sanoa suurimmalla todennäköisyydellä faktana ja tää on hyvä pitää mielessä, jokainen päivä täällä, on arvokas tallustaa. HYVÄÄ UUTTA VUOTTA JÄBÄT!!! Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... | |
![]() 01.01.2017 00:39:05 | |
LaMotta: Liittyykö 'vintageen' jonkinlainen ylimääräinen rahanpaska-attitude tai jotain? En osaa ihan heti sanoa, pitää miettiä. Ainakin tietynlainen kertakäyttökulttuuri lienee esillä sitä enemmän, mitä nuorempaan asiakaskuntaan mennään. Mutta tuokin voi tosiaan olla aika raaka yleistys. Tai voihan olla, että vintagen arvostaminen on sidoksissa myös siihen, miten pitkälle taaksepäin oma elämä ulottuu, jotenkin perspektiivikysymys siis. | |
![]() 01.01.2017 00:54:37 | |
Niin, vuonna -87 syntyneille, -77 on jo todella vanhaa, monasti niiden Roots-musa on GNR, Nirvana, Metallica, etc...se kun tuoretta oli, niin piltit kakkas vielä vaippoihin... antnis: Tai voihan olla, että vintagen arvostaminen on sidoksissa myös siihen, miten pitkälle taaksepäin oma elämä ulottuu, jotenkin perspektiivikysymys siis. Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... | |
![]() 01.01.2017 00:54:53 | |
Jukka Häikiö: 2016 on siirtynyt odottamaan vuoroaan, muuttuakseen ehkä joskus vintageksi ja meistä muutamat ei sitä ole enää 50 vuoden jälkeen täällä todistamassa. Ainoo asia, jonka voin sanoa suurimmalla todennäköisyydellä faktana ja tää on hyvä pitää mielessä, jokainen päivä täällä, on arvokas tallustaa. HYVÄÄ UUTTA VUOTTA JÄBÄT!!! Nyt olet kyllä asian ytimessä + ja hyvää uuttavuotta myös sinulle ja hei hyvää uutta vuotta koko konkkaronkalle muutenkin :-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)