Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5276 277 278 279 280347 348 349 350 351
Larzes
08.06.2023 16:04:43
Sama kaava noissa kaikissa, eli pitäisi joko lähettää jonnekin ja kuriiri tulee hakemaan. Rahoja ei näy koskaan etukäteen tai ovat "melkein" jo siirretty, mutta ei kuitenkaan tilille..
Paskaa soittoa jo syksystä 2008. Kun lukioikäinen tarttui kitaraan niin insinöörihän siitä tuli.
Arkka
08.06.2023 16:15:19

Jos se osoite on pcfcreditbanksfinance@financier.com, eikä financier.comia ole olemassakaan (muuta kuin placeholder spämmisivuna odottamassa domainin myyntiä), voi olla satavarma, että kyse ei ole rehdistä toiminnasta. Ei siis sillä, että uskottava osoite toisi uskottavuutta kun senkin voi väärentää, mutta sillä, että rehdistä pankista tuskin tulee viesti osoitteesta pankkiiri@mainossivu.comista. Tai no, harvemmin pankista tulee muutenkaan mitään mailia, joka sisältäisi oikein mitään tietoa.
studio
10.06.2023 11:59:55
Samainen Nourmac3 nimimerkki ohboy11 kyseli etuastetta jota olen myymässä ja pyysi vastaamaan uuteen osoitteeseen keweif1@yahoo.com.
juhaikonen
10.06.2023 12:05:15
Larzes: Sama kaava noissa kaikissa, eli pitäisi joko lähettää jonnekin ja kuriiri tulee hakemaan. Rahoja ei näy koskaan etukäteen tai ovat "melkein" jo siirretty, mutta ei kuitenkaan tilille..

Niin. Edelleen pätee sääntö että rahat kun näkyy tilillä voi postittaa vaikka Ugandaan. Muuta on turha edes harkita.
ponne
11.06.2023 11:40:43
Itse en ole Muusissa törmännyt Paskasäkkeihin, muualla kyllä. Myyjien laadussa kyllä eroja - jotkut esim. sosiaalisempia ja nöyrempiä.
penahoo
15.06.2023 15:58:34
nourmac3 yrtitti ostaa e-mailin kautta pedaalia, olis maksanut reilusti yli pyynnin ja kyseli tilinumeroa. Alkoi epäillyttää ja lopetin mailin vaihdon.
Muut soittaa, mitä haluaa. Minä soitan, mitä osaan!
nightbird
15.06.2023 21:12:22
ponne: Itse en ole Muusissa törmännyt Paskasäkkeihin, muualla kyllä. Myyjien laadussa kyllä eroja - jotkut esim. sosiaalisempia ja nöyrempiä.

Oho ! Miksi myyjän pitäisi olla nöyrä? Kuulostaa ostajan halulta kyykyttää. Kyllä minun mielestäni rehellinen asiallisuus MOLEMMIN puolin riittää onnistuneeseen myyyntitapahtumaan.
Ja se että pitää minkä lupaa, osa ostajista ei osaa. Esittävät kysymyksiä ja kun niihin vastaa ja vastaus ei kelpaa heille kaupan solmimiseen seuraa synkkä hiljaisuus.
Vähin mitä voisi odottaa on kohtelias " sori, jätän nyt ostamatta".
Ei tavaran tarjoajaa tarvii potkia kuin elukkaa.
Funkånaut
15.06.2023 21:49:18

nightbird: Oho ! Miksi myyjän pitäisi olla nöyrä? Kuulostaa ostajan halulta kyykyttää. Kyllä minun mielestäni rehellinen asiallisuus MOLEMMIN puolin riittää onnistuneeseen myyyntitapahtumaan.
Ja se että pitää minkä lupaa, osa ostajista ei osaa. Esittävät kysymyksiä ja kun niihin vastaa ja vastaus ei kelpaa heille kaupan solmimiseen seuraa synkkä hiljaisuus.
Vähin mitä voisi odottaa on kohtelias " sori, jätän nyt ostamatta".
Ei tavaran tarjoajaa tarvii potkia kuin elukkaa.

Näitä paskoja ostajia on kyllä vaikka, ja kuinka.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
juhaikonen
16.06.2023 05:00:57 (muokattu 16.06.2023 08:22:40)
Funkånaut: Näitä paskoja ostajia on kyllä vaikka, ja kuinka.

Puoli-ilmaiseksi pitäisi kaikki saada. Jos tavara on uudenveroinen kuitteineen kaikkineen niin joku 30 pinnan alennus uuteen verrattuna ei näköjään riitä nykyään.
Kyllä täällä selkeästi näkyy ihmisten talousahdinko kun roina ei kierrä. Renkaanpotkijoita riittää ja itse en edes viitsi vastailla aina kun tietyt kysymykset jo paljastaa onko ostaja tosimielellä vai yrittääkö vain tinkiä jo valmiiksi halvasta hinnasta. Yleensä ne kaupat on syntyneet siten että ostaja ottaa luurin käteen ja soittaa ja kyselee ne tärkeät kysymykset ja monasti on saanutkin pyynnin tai sitten pienen asiaan kuuluvan tinkin kera.
Oma lukunsa on vielä nämä urpot jotka tyrkyttää vaikka mitä paskaa vaihdossa perämoottoreista alkaen, vaikka laittaa tarkat kriteerit vaihdokeille.
phiit
16.06.2023 09:34:23
juhaikonen: perämoottoreista alkaen, vaikka laittaa tarkat kriteerit vaihdokeille.

no joskus voi osuakin, kyllähä se kannattaa aina tarjota vaihdokkia vaikkei ole ilmotuksessa mainittukaan. monesti puolin toisin on tullu vaihdot tehtyä ihan kokeilemalla kepillä jäätä
juhaikonen
26.06.2023 12:51:42 (muokattu 26.06.2023 13:00:34)
No niin, nythän meni jännäksi. Puolalainen herra otti yhteyttä ja kysyi haluanko tehdä kansainvälistä kauppaa. Kuulemma järjestyy kuljetukset hänen kauttaan. Vastasin ytimekkäästi että postitan vaikka Mongoliaan kunhan raha näkyy ensin tilillä. Saas nähdä miten etenee...suosittelen samaa lähestymistapaa muillekin, ettei tarvitse itkeä palstalla jälkeenpäin.
Ps..en pidätä henkeäni odotellessani myönteistä vastausta.
makoskela
26.06.2023 17:12:17
juhaikonen: No niin, nythän meni jännäksi. Puolalainen herra otti yhteyttä ja kysyi haluanko tehdä kansainvälistä kauppaa. Kuulemma järjestyy kuljetukset hänen kauttaan. Vastasin ytimekkäästi että postitan vaikka Mongoliaan kunhan raha näkyy ensin tilillä. Saas nähdä miten etenee...suosittelen samaa lähestymistapaa muillekin, ettei tarvitse itkeä palstalla jälkeenpäin.
Ps..en pidätä henkeäni odotellessani myönteistä vastausta.

Jos kyseessä on Guitarian-liikkeen omistaja niin kolme soitinta olen hänelle myynyt.
Posti hakee soittimen kotoasi. Ensin liikkuu raha.
"It's a long way to the top if you wanna rock and roll"
juhaikonen
26.06.2023 17:33:50 (muokattu 26.06.2023 17:35:08)
makoskela: Jos kyseessä on Guitarian-liikkeen omistaja niin kolme soitinta olen hänelle myynyt.
Posti hakee soittimen kotoasi. Ensin liikkuu raha.

Kyseessä juurikin sama herra. Katsotaan nyt....
Ihmetyttää vain homman kannattavuus. Mitenkään alehinnalla en ole myymässä.
Mutta sehän ei ole minun asiani huolehtia moisesta.
Larzes
26.06.2023 18:47:03
juhaikonen: Kyseessä juurikin sama herra. Katsotaan nyt....
Ihmetyttää vain homman kannattavuus. Mitenkään alehinnalla en ole myymässä.
Mutta sehän ei ole minun asiani huolehtia moisesta.

Kyllä ne aina lopulta maailmalla hyvään hintaan kaupan menee.

https://reverb.com/shop/guitarian
Paskaa soittoa jo syksystä 2008. Kun lukioikäinen tarttui kitaraan niin insinöörihän siitä tuli.
makoskela
26.06.2023 20:06:17
Larzes: Kyllä ne aina lopulta maailmalla hyvään hintaan kaupan menee.

https://reverb.com/shop/guitarian

Näin on. Alella en ole myynyt. Laatukamaa toki ja melko harvinaista tavaraa. Eritoten
ESP tuntuu maistuvan.
"It's a long way to the top if you wanna rock and roll"
awkwardlarry
27.06.2023 12:47:32 (muokattu 27.06.2023 12:49:19)
Noniin lisää varotusta tosta Teemu Sjöblomista. On varmasti tosi tuttu kaveri ainenkin osalle täällä, sen perusteella kun eilen tein pientä taustatutkimusta.

Koitti meikää lähestyy kahesta eri puhelinnumerosta ekalla kerralla onnistui huijaamaan. Ei ollut onneksi kovin isosta rahasummasta kyse mutta vituttaahan se. Kuitenkin kun googlettelin niin joltain oli 1000 euroa saannut huijattua. Olkaa tarkkana. Eli myy tyhjää tilisiirto/postitus taktiikalla.

Tässä puhelinnumerot, joilla ollut minuun yhteydessä:

+358 45 359 1581
+358 40 480 4563
juhaikonen
27.06.2023 14:36:15
awkwardlarry: Noniin lisää varotusta tosta Teemu Sjöblomista. On varmasti tosi tuttu kaveri ainenkin osalle täällä, sen perusteella kun eilen tein pientä taustatutkimusta.

Koitti meikää lähestyy kahesta eri puhelinnumerosta ekalla kerralla onnistui huijaamaan. Ei ollut onneksi kovin isosta rahasummasta kyse mutta vituttaahan se. Kuitenkin kun googlettelin niin joltain oli 1000 euroa saannut huijattua. Olkaa tarkkana. Eli myy tyhjää tilisiirto/postitus taktiikalla.

Tässä puhelinnumerot, joilla ollut minuun yhteydessä:

+358 45 359 1581
+358 40 480 4563

Mikä nikki?
awkwardlarry
27.06.2023 15:28:31
juhaikonen: Mikä nikki?

Moi, lähesty mua mun oman ilmotuksen kautta tekstiviestillä, kun olin muutamaa pedaalia kartottamassa, haluisiko joku myydä. Eli ei ole tän sarjahuijarin muusikoiden net -tunnusta tiedossa.

Tein kyllä rikosilmoituksen, jotta tämä kaveri saataisiin joskus vastuuseen. Alkaa varmaan olla aika monta tapausta tällä kaverilla alla, että ei kohta enään "lievä petos" riitä.
AnttiU.
29.06.2023 16:22:22 (muokattu 29.06.2023 16:23:08)

awkwardlarry: Moi, lähesty mua mun oman ilmotuksen kautta tekstiviestillä, kun olin muutamaa pedaalia kartottamassa, haluisiko joku myydä. Eli ei ole tän sarjahuijarin muusikoiden net -tunnusta tiedossa.

Tein kyllä rikosilmoituksen, jotta tämä kaveri saataisiin joskus vastuuseen. Alkaa varmaan olla aika monta tapausta tällä kaverilla alla, että ei kohta enään "lievä petos" riitä.

Samainen sankari onnistui multa huijaamaan 200 € + postit. Olin tehnyt ostoilmoituksen Darkglassin pedaalista, mihin hän tarjosi asiallisesti viestien. Laittoi usean kuvan spedusta. Sovittiin et laitan maksun kun on laittanut paketin postiin ja laittaa mulle seurantakoodin. Koodi tuli ja maksu meni. Jäi kuva ihan asiallisesta kaverista. Viikon jälkeen rupesin ihmetteleen, ku pakettia ei kuulu. Otin postiin yhteyttä ja heidän mukaan koko pakettia ei oltu edes viety postiin. Otin yhteyttä ko. kaveriin ja kovasti lupaili et on postin kanssa yhteyksissä... Sitten törmäsinkin tähän viestiketjuun ja Facebookissa myös Mnetin ryhmän keskusteluun. Rikosilmoitus myös täällä tehty.

10 vuotta onnistuneita mnetin torikauppoja takana ja sit osuu tämmösiä munapäitä vastaan. :)
Elämässä on tärkeintä ettei tee virheitä
Eforsber
29.06.2023 20:39:51
juhaikonen: Mikä nikki?

heavybass132

Kyseinen tyyppi yritti minullekin myydä pedaalia ostoilmoituksen kautta. Kiitos tämän palstan homma kuihtui kasaan ennen kuin raha vaihtoi omistajaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)