Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5258 259 260 261 262444 445 446 447 448
Gaines
23.07.2018 08:39:01
Ei se kyllä ole minusta, jos ilmoitus on epämääräinen ja etenkin kuvat kökköjä niin sen kaksi sekuntia sitä tulee katsottua ja siirtyy seuraavaan. Tämä ilmiö on ihan sama muidenkin harrastus/ammattivälineiden myyntitoreilla.

Itse kun asuu kaukana kaikesta ja ostaminen tapahtuu 95%:ti netin välityksellä, niin tähän hommaan kiinnittää kyllä huomiota. Toistaiseksi on kaiken arvokkaamman kamppeen ostanut kotimaisista kivijalkojen nettikaupoista ja sitten lähinnä pedaaliosastoa torilta. Kynnys ostaa arvokkaampaa yksityiseltä näkemättä ja kokematta tuotetta on erittäin korkealla. Mutta se, että lähteä sitten matkustamaan minimissäänkin 400-500km kokeillakseen ei ole sekään kovin herkässä. Siihen vaaditaan kyllä hyvät kuvat, hinta kohdilleen ja asiallinen ilmoitus jonkinlaisella myönteisellä myyntihistorialla.
Sydän lyö ja parta kasvaa.
Haeroe
31.07.2018 17:10:46

Nyt on ennätysmäärä muistiinmerkkaajia kaapilla. Tämähän alkaa käydä mielenkiintoiseksi, kuinka suuriin lukemiin päästään, ennen kuin joku ostaa pois. Spedu(i)llakin on jo aika monta merkkaajaa.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
ibnz
31.07.2018 18:30:29
Tuntuu ettei sillä muistiinmerkkaamisella ole kauheasti väliä lopulta - sehän saattaa olla vaikka vain hintareferenssi jollekulle, joka myy samaa kampetta. Spämmääminen on tehokasta valitettavasti
Huomenna sitten!
K.Hill
31.07.2018 19:25:34
Nihkeää on. Taannoin ei mennyt torilla Mexicon strato 450:llä, mutta Pajalla myytiin satasta kalliimmalla ja varmaan olisi mennyt vieläkin kalliimmalla ellen olisi halunnut suht nopeita kauppoja. Johtuneeko siitä että sieltä voi ostaa velaksi ?
Hirvi
01.08.2018 13:46:06

Mulla on aina mennyt kaikki kamat Torilla kaupaksi. Lähinnä kitarapedaaleja ja vahvistimia. Kunhan hinta on kohdillaan, niin kaupaksi menee sellainenkin kama, josta ensin olen itse ajatellut, että turha edes laittaa myyntiin, koska ei se kuitenkaan ketään kiinnosta. Kerran jopa kohtuullisen ruma sohva vaihtoi omistajaa muusikoiden.netin torin välityksellä.
JPL
01.08.2018 20:22:21 (muokattu 01.08.2018 20:26:12)
Kaikki on lopulta kaupaksi mennyt.

Muutamia sellaisia "haamuostajia" on ollut, kuten esimerkiksi eilen. Luvataan ensin maksaa etukäteen eikä kysytä tuotteesta yhtään mitään muuta kuin viimeistä hintaa. Yhteystiedoiksi mainitaan etunimi/paikkakunta. Sitten kadotaan.

No, näinhän sitä pikaviestin lähettäjä pääsee takuuvarmasti mustalle listalle. Jännää että joillain on aikaa ja energiaa väsätä pikaviesti, minkä ei ole tarkoituskaan johtaa yhtään mihinkään.

Tuollainen ei ole edes rehellistä renkaanpotkintaa. Renkaanpotkimisessa asiallisesti ei ole mitään väärää. Mutta nämä katoajat eli keskiyöllä pikaviestiä lähettävät desperadot vois keksiä ihan jotain muuta ajankulua.

Jos näkyy samanlaisia niin laitetaan nimimerkki jakoon.
- Tone? Gear? Less is less, more is more and much more is almost enough.
iec
04.08.2018 16:38:32

Nyt on mennyt kamppeita jostain syystä tori.fi-sivuston kautta paremmin kaupaksi kuin täällä muusikoiden.netissä. Ja on ollut huonoa tuuriakin. Yksi kyseli Line6 Amplifi 150-vahvaria, mutta mulla olin työkiireitä ja en ehtinyt reagoida riittävän ajoissa kyselyyn. Kysyjä oli sillä välin ostanut jo toisenlaisen kamppeen ennekuin ehdin vastata... Silloin vähän harmitti.

Tällä kertaa laitoin suoraan vaihdetaan-ilmoituksen. Saapa nähdä onko tuo tapa yhtään parempi kuin pelkkä myynti-ilmoitus vaihdetaan-optiolla.

Itse olen ollut aika aktiivinen tyrkyttämään omia myytävia kamppeita ostetaan-ilmoituksiin, mikäli oma kampe on ollut sellainen, jota voisin itse rehellisesti pitää vaihtoehtona ostoilmoituksessa esitetylle kamppeelle. Aika hyvin on porukka vastannut kohteliaasti, mikäli ehdottamani kampe ei kiinnnosta. Tosin on ollut joitakin poikkeuksia, jotka eivät reagoi millään tavalla. Itse kyllä tapaan vastata kohteliaasti, joten en ymmärrä hiljaisuutta. Siinä tapauksessa ymmärrän kyllä, mikäli joku haluaa ostaa vaikkapa kitaran ja sitten joku tarjoaa saksofonia tai hevosta ;)
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
opel99
06.08.2018 11:21:37
iec: Nyt on mennyt kamppeita jostain syystä tori.fi-sivuston kautta paremmin kaupaksi kuin täällä muusikoiden.netissä. Ja on ollut huonoa tuuriakin. Yksi kyseli Line6 Amplifi 150-vahvaria, mutta mulla olin työkiireitä ja en ehtinyt reagoida riittävän ajoissa kyselyyn. Kysyjä oli sillä välin ostanut jo toisenlaisen kamppeen ennekuin ehdin vastata... Silloin vähän harmitti.

Tällä kertaa laitoin suoraan vaihdetaan-ilmoituksen. Saapa nähdä onko tuo tapa yhtään parempi kuin pelkkä myynti-ilmoitus vaihdetaan-optiolla.

Itse olen ollut aika aktiivinen tyrkyttämään omia myytävia kamppeita ostetaan-ilmoituksiin, mikäli oma kampe on ollut sellainen, jota voisin itse rehellisesti pitää vaihtoehtona ostoilmoituksessa esitetylle kamppeelle. Aika hyvin on porukka vastannut kohteliaasti, mikäli ehdottamani kampe ei kiinnnosta. Tosin on ollut joitakin poikkeuksia, jotka eivät reagoi millään tavalla. Itse kyllä tapaan vastata kohteliaasti, joten en ymmärrä hiljaisuutta. Siinä tapauksessa ymmärrän kyllä, mikäli joku haluaa ostaa vaikkapa kitaran ja sitten joku tarjoaa saksofonia tai hevosta ;)

itse olen havainnut kitaroiden kanssa,että vaihto-optio nopeuttaa kauppojen syntyä,kait kaikilla näillä sivustoilla pyörivillä on nurkat täynnä soittimia ja niiden entisestään lisääminen on mahdotonta,ainakin useimmissa myyti-ilmoissa lukee jyrkkä ei vaihdoille
ei se ikä vaan asenne
habakoski
06.08.2018 15:57:01
Kesäaikaan tuntuu olevan vähän hiljaisempaa. Classic Vibe tele meni parilla satasella nopeasti. Uskoin myös Ibanezin basson + Fender -vahvistinkombon menevän heti viikonloppuna, mutta vasta pari kyselyä on tullut.

Jännä juttu, sillä itse melkein ostan ja soitan enemmän kesäaikaan. :)
iec
10.08.2018 10:18:26

Huh... Kaikki myytävänä olleet kamppeeni on viimein myyty ja ostoslistalla olleet ostettu. Toivottavasti ei tarvitse pitkään aikaan ostaa tai myydä yhtään mitään. Pitäisi varmaan keskittyä taas vaihteeksi siihen soittoharjoitteluun.

Jälleen kerran tuli kaupat tehtyä lähinnä tuttujen ja työkavereiden kanssa yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Se yksi kauppa tuli tori.fi kautta. Hieman saattoi auttaa se, että kansalaisopistojen kitarakurssit ovat juuri alkaneet/alkamassa.
Haeroe
10.08.2018 13:59:33

iec: Huh... Kaikki myytävänä olleet kamppeeni on viimein myyty ja ostoslistalla olleet ostettu. Toivottavasti ei tarvitse pitkään aikaan ostaa tai myydä yhtään mitään. Pitäisi varmaan keskittyä taas vaihteeksi siihen soittoharjoitteluun.

Laitetaas kello käyntiin, kauanko menee siihen, kun seuraavan kerran kama liikkuu jompaan kumpaan suuntaan. Jos kello tikittää ensi vuoden puolelle, olen hämmästynyt. Kielet etc. eivät tietenkään kelloa pysäytä.

Itse aiheeseen: Proffan spedu lähti säällisessä ajassa. Komero ei kiinnosta edes vaihdossa. GAS vaivaa, ja sitä pitäisi rahoittaa.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
iec
10.08.2018 15:12:45

Haeroe: Laitetaas kello käyntiin, kauanko menee siihen, kun seuraavan kerran kama liikkuu jompaan kumpaan suuntaan. Jos kello tikittää ensi vuoden puolelle, olen hämmästynyt. Kielet etc. eivät tietenkään kelloa pysäytä.

Heh, tämäpä se on pelkona mullakin itseni tuntien :D
VIPMetal
10.08.2018 15:54:21

iec: Heh, tämäpä se on pelkona mullakin itseni tuntien :D

Alkuvuodesta tein saman lupauksen. Helvetillinen vahvistimenvaihtobuumi, jonka jälkeen lupasin olla ikuisesti tyytyväinen. Että mitään en myy. Ostaminen oli sallittu. Mutta nyt on kauhea kuume jälleen johonkin muutokseen. Ei mitään muuta syytä kuin vaihteluntarve. =/ Voi käsi.
iec
10.08.2018 18:01:48

VIPMetal: Alkuvuodesta tein saman lupauksen. Helvetillinen vahvistimenvaihtobuumi, jonka jälkeen lupasin olla ikuisesti tyytyväinen. Että mitään en myy. Ostaminen oli sallittu. Mutta nyt on kauhea kuume jälleen johonkin muutokseen. Ei mitään muuta syytä kuin vaihteluntarve. =/ Voi käsi.

Olisikin hauska tilanne jos löytäisi omat viestit viikon välein keskusteluista: "Ei, En osta enää ikinä mitään kitarakamaa" ja "Hei, ostin taas kitarakamaa"

Eikä tuo skenaario ole edes kaukaa haettu :D

Vilkaisin muuten huvikseni tarkemmin sun kitarakamahistoriaa ja nyt tiedän miksi Kokkolan seudulla on niin vähän myynnissä kitarakamppeita - sinä olet ostanut ne kaikki ;) Tai ehkä siellä vain oikeasti käytetään Keskipohjanmaa-lehden omaa toria, ennemmin kuin muusikoiden.nettiä.
niviman
10.08.2018 18:30:09
Huonosti laaditut myynti-ilmoitukset ovat itseasiassa hyödyllisiä - ne karsivat huonoja ostokohteita. Mikäli onnistuu löytämään asiallisesti laaditun myynti-ilmoituksen on myytävä tavarakin todennäköisesti kunnossa. Tai kääntäen: jos ilmoituksessa on kaikki viturallaan on turha odottaa tavarankaan olevan hintansa väärti.

Huonosti laadituissa ilmoituksissa tuote on kuvattu kaukaa samanväristä taustaa vasten. Itse kuvassa tarkennus voi olla epätarkka. Mikäli kuvia on useampia kaikki kuvat ovat lähikuvia ja yleiskuva puuttuu. Vaihtoehtoisesti kuvaaminen jätetään kokonaan tekemättä ja lainataan kuva netistä. Myytävä tuote on tietenkin "aivan samanlainen kuin kuvassa". Tekstiin pitää saada ainakin yksi asiavirhe. Erityisesti voidaan mainita, että tuote ei kaipaa mitään esittelyjä oli se kuinka harvinainen tahansa.

Mahdollisesti mainitaan joku pikkuvika jonka korjaamiseen ei ostajalta mene kuin pari minuuttia mutta jota myyjä ei jostain syystä ole itse tehnyt.

Joskus suorastaan harmittaa kun näkee miten myyjät tekevät taitamattomuuttaan kaupankäynnin itselleen hankalaksi. Ei se ilmoituksen tekeminen mitään rakettitiedettä ole. Yksi hyvä kuva ja perustiedot kohteesta riittävät pitkälle.
hallu
10.08.2018 18:46:21
niviman: Huonosti laaditut myynti-ilmoitukset ovat itseasiassa hyödyllisiä - ne karsivat huonoja ostokohteita. Mikäli onnistuu löytämään asiallisesti laaditun myynti-ilmoituksen on myytävä tavarakin todennäköisesti kunnossa. Tai kääntäen: jos ilmoituksessa on kaikki viturallaan on turha odottaa tavarankaan olevan hintansa väärti.

Huonosti laadituissa ilmoituksissa tuote on kuvattu kaukaa samanväristä taustaa vasten. Itse kuvassa tarkennus voi olla epätarkka. Mikäli kuvia on useampia kaikki kuvat ovat lähikuvia ja yleiskuva puuttuu. Vaihtoehtoisesti kuvaaminen jätetään kokonaan tekemättä ja lainataan kuva netistä. Myytävä tuote on tietenkin "aivan samanlainen kuin kuvassa". Tekstiin pitää saada ainakin yksi asiavirhe. Erityisesti voidaan mainita, että tuote ei kaipaa mitään esittelyjä oli se kuinka harvinainen tahansa.

Mahdollisesti mainitaan joku pikkuvika jonka korjaamiseen ei ostajalta mene kuin pari minuuttia mutta jota myyjä ei jostain syystä ole itse tehnyt.

Joskus suorastaan harmittaa kun näkee miten myyjät tekevät taitamattomuuttaan kaupankäynnin itselleen hankalaksi. Ei se ilmoituksen tekeminen mitään rakettitiedettä ole. Yksi hyvä kuva ja perustiedot kohteesta riittävät pitkälle.

Tuo on muuten täysin totta, pikkuvikoja ei ole olemassa. Jokainen vika myyntiartikkelissa on ollut myyjälle ylivoimainen korjata ja siksi ne pitää aina hinnoitella. Jos vika on pieni, niin silloin myyjä laittaisi sen kuntoon eikä sitä tarvitsisi edes mainita. Siksi pikkuvikoja ei ole olemassa ;-).
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
BugBadWolf
11.08.2018 14:26:55
Joskus mietityttää, ovatko ihmiset ostamassa ilmotuksia, vai niissä myytävää romua. Viitsivät loukkaantua omista "standardeistaan" poikkeavista ilmoituksista...

Nooh... Itse nappaan kuvan paskalla puhelimella lähinnä näyttääkseni laitteen olevan olemassa. Lisäkuvia ovat joskus pyydelleet ja saaneet. Kyselyihin vastataan puhelimessa, tai muilla viestimenetelmillä. Koesoitot yleensä johtaneet kauppaan. Itse asiassa niiden suhteen taitaa onnistumisprosentti olla 100%.

Kannattaa muistaa että kenenkään ei ole pakko ostaa mitään. Jos ihmisellä on tarve kiukutella ilmoituksesta, ei hän oikeasti halua ostaa mitään ja tarvitsee vain tekosyyn jättää ostamatta. Siinä tilanteessa kannattaa kurkistaa peiliin ja sanoa vastaan pällistelevälle naamalle; "Suksi kuuseen torilta. Et oikeasti halua tuhlata rahojasi".

Ja Hallu; Ei niitä kaikkia pikkuvikoja vaan viitsi fiksailla. Mahdotonta? Vain, jos laiskuus lasketaan voittamattomaksi esteeksi ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
11.08.2018 15:17:49
BugBadWolf: ......

Ja Hallu; Ei niitä kaikkia pikkuvikoja vaan viitsi fiksailla. Mahdotonta? Vain, jos laiskuus lasketaan voittamattomaksi esteeksi ;D

No ei tietenkään, innostuin taas ilmaisemaan kantani turhan jyrkästi. Mutta sen verran pysyn kuitenkin puheitteni takana, että korjaamattomien pikkuvikojen kanssa kannattaa olla tarkkana, että miksi ei ole korjattu.
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
tuskiz
11.08.2018 16:28:32
BugBadWolf: Joskus mietityttää, ovatko ihmiset ostamassa ilmotuksia, vai niissä myytävää romua. Viitsivät loukkaantua omista "standardeistaan" poikkeavista ilmoituksista...

Nooh... Itse nappaan kuvan paskalla puhelimella lähinnä näyttääkseni laitteen olevan olemassa. Lisäkuvia ovat joskus pyydelleet ja saaneet. Kyselyihin vastataan puhelimessa, tai muilla viestimenetelmillä. Koesoitot yleensä johtaneet kauppaan. Itse asiassa niiden suhteen taitaa onnistumisprosentti olla 100%.

Kannattaa muistaa että kenenkään ei ole pakko ostaa mitään. Jos ihmisellä on tarve kiukutella ilmoituksesta, ei hän oikeasti halua ostaa mitään ja tarvitsee vain tekosyyn jättää ostamatta. Siinä tilanteessa kannattaa kurkistaa peiliin ja sanoa vastaan pällistelevälle naamalle; "Suksi kuuseen torilta. Et oikeasti halua tuhlata rahojasi".

Kun ihmetellään ja ostetaan tavaraa netistä pitkien välimatkojen päästä, kyllä minusta selkeästi suurin syy kauppojen syntymättömyyteen torilla on juurikin paskat kuvat ja varsinkin paska kuvaus. Paskoista kuvista tuli eteen tälläinen eilen: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1383835
Nippa nappa saa selville että kyseessä on Telecasteri eikä juuri muuta, surkuhupasimmat kuvat mitä oon hetkeen netti-ilmoissa nähnyt. Puhutaan "erittäin näyttävästä loimuvaahterakannesta" jota ei ylivalottuneista ja kahden metrin päästä napatuista kuvista näe. Samaan syssyyn se yksi toinen jamppa jonka myynti-ilmoissa kitarat tasapainoilee aina rappusten kaiteen päällä.
Sitten on näitä kuvauksia tyyliin "joo duncanin mikit" Mitkä mikit, mikä malli? "joo kaikki muutettu paitti otelauta ja väri hehjuum" eikä yhtään kuvia muutoksista. Oikeasti minusta juttu on juurikin päinvastoin, että jossei myyjä viitsi käyttää viittätoista minuuttia elämästään kyhäämään kunnollisen myynti-ilmoituksen johon ottaa kunnolliset, yksityiskohtaiset kuvat niin ei häntä varmaan oikeasti kiinnosta saada kamaansa kaupaksi, ei minullakaan ole aikaa kysellä lisäkuvien ja kuvausten perään ja siirryn toiseen myyjään.

Samat jampat tottakai tulee sitten tänne ketjuun valittelemaan kun mikään ei myy ja sen jälkeen yleinen-alueelle miten Sipilä vei työt ja naiset.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
BugBadWolf
11.08.2018 20:27:38
hallu:...että korjaamattomien pikkuvikojen kanssa kannattaa olla tarkkana, että miksi ei ole korjattu.

Tämä on oikein siinä tilanteessa, jos ei voi ostohetkellä todeta pikkuvian todellakin olevan pikkuvika. Pieni "vanhan putken kohina" voi todellisuudessa olla jotain paljon kalliimpaa.

Pitäisi varmaan kuitenkin kiittää. Otin pari tuntia sitten itseäni niskasta kiini ja kävin vanhan markkikolmosen kanssa pajalla poistattamassa tuulettimesta rikkinäisen katkaisijan ja varmistamassa että on ok. ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)