Gary the pine 19.12.2016 22:03:45 (muokattu 19.12.2016 22:04:58) | |
---|
BugBadWolf: En ole koskaan nähnyt yhtään hienoa Fenderiä. Sellaisia ei ole olemassakaan. On niitä, tosi hienoja, vaikka en osaakaan Stratolla soittaa, niin silti kykenen niiden kauneuden tunnustamaan. Edit. niin, onhan niitä muitakin fenkkuja juu, mutta rato tuli ekana mieleen... Tulin, näin, paskoin housuun. |
BugBadWolf 19.12.2016 22:03:57 | |
---|
Jucciz: Minullakin on kaksi sellaista... Miten se hienous niissä ilmenee? Täsä yhteydessä epäilen kuitenkin, että käsittelemme sanaa hienous eri tavoilla. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 19.12.2016 22:07:39 | |
---|
Gary the pine: On niitä, tosi hienoja, vaikka en osaakaan Stratolla soittaa, niin silti kykenen niiden kauneuden tunnustamaan. Minusta ne Fenderit ovat yleensä niinkuin amerikkalainen lava-auto. Ei niistä oikein hienouksia löydä. Käytännölliäisyyttä toki vähän enemmän (jos ei sattuisi olemaan stratoissa kaikki asiat väärissä paikoissa itselle). Karkeatekoisia työkaluja, nääs ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Jucciz 19.12.2016 22:08:19 | |
---|
BugBadWolf: Miten se hienous niissä ilmenee? Täsä yhteydessä epäilen kuitenkin, että käsittelemme sanaa hienous eri tavoilla. Oikeastaan kaikilla aisteilla sen voi havaita: jos jokin vempele sekä näyttää, tuntuu, tuoksuu että kuulostaa hyvältä, se on jo paljon. Maku on testaamatta, mutta pitäähän jotain jättää vanhoillekin päiville koettavaksi. |
BugBadWolf 19.12.2016 22:09:59 | |
---|
Jucciz:... Maku on testaamatta, mutta pitäähän jotain jättää vanhoillekin päiville koettavaksi. Minä tiedän miltä kitarankielet maistuvat. Kokeilin matkia Hendrixiä jo taaperoikäisenä. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
LaMotta 19.12.2016 22:14:38 (muokattu 19.12.2016 22:16:06) | |
---|
Kuinka tästä tuli taas merkkisota? Tuossa 100 000 hinnassa ei ole mitään tolkkua. Merkistä riippumatta. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Gary the pine 19.12.2016 22:16:51 | |
---|
BugBadWolf: Minusta ne Fenderit ovat yleensä niinkuin amerikkalainen lava-auto. Ei niistä oikein hienouksia löydä. Käytännölliäisyyttä toki vähän enemmän (jos ei sattuisi olemaan stratoissa kaikki asiat väärissä paikoissa itselle). Karkeatekoisia työkaluja, nääs ;D Niin no, kukin tykkää mistä tykkää. En minäkään perusväri-stratoista lämpene, mutta olen muutamia tosi kauniita maalaamattomia nähnyt missä on käytetty hirmu kauniita puita ja viimeistelyssä ei ole hosuttu. Aina se kauneus ei ole sitä kilsan päähän kiiltävää bling-blingiä, överi-helmiäistä ja bindauksia joka kantissa, virittimissä ja namiskoissa. Kauniit puut, rauhallinen habitus ja semmonen tasapainoinen olemus. Alkaa vissiin ikä näkymään lausunnoissa... Tulin, näin, paskoin housuun. |
BugBadWolf 19.12.2016 22:17:52 | |
---|
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
LaMotta 20.12.2016 09:31:44 | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
hollstro 20.12.2016 10:21:02 | |
---|
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
BugBadWolf 20.12.2016 13:27:31 (muokattu 20.12.2016 14:01:15) | |
---|
LaMotta: Mikähän tuossakin maksaa? Enpäs tiedä, mutta arvaan... ;D - Johtaja! JOHTAJA!! Ne meksikolaiset hölmöilee kännissä siellä tuotannossa ja kolhii kitaroita koko ajan. Minähän sanoin, että ei tuu mittää siitä 50:n sentin tuntipalkasta. Saadaan vaan känniset tohelot linjalle. - Kuulkaahan nyt Jones. Jos maksamme niille koko dollarin, ne ovat niin sekaisin että tuotanto pysähtyy kokonaan. Muutenkin alkaa voitto valua jo alle viidentuhannen prosentin. Jotain täytyy keksiä. - Mutta voitaishan me tehä hyviä kitaroita... - PASKAPUHETTA! Sellaisia ei tässä firmassa ole tehty ikinä. Muista nyt että jos sitä huumehullua neekeriä ei olisi ollut soittamassa stratoa väärinpäin, koko linja olisi muutettu lapiotehtaaksi jo 70-luvulla. Jonesin on hyvä muistaa tämä raamatunlause. "On synti antaa hölmön pitää kultansa". - Niimmukku ne on kipsonillaki jättäny kirveet pois viimeistelystä ja ostanu rullan santapaperia... - Juujuu Jones. Logot kuitenkin maalataan edelleen telalla. Sitäpaitsi niiden myynti perustuu vain siihen, että Les-Paulien normaali elinkaari ennen lapavammaa lasketaan minuuteissa. Kuulkaa, ei se maailma nyt sillälailla toimi, että tässä alettaisiin hyviä kitaroita tekemään. Me tekisimme hyviä kitaroita, Gibson tekisi hyviä kitaroita ja niin edelleen. Parempi idea on nyt tarpeen. Tässä vaiheessa herrat vetäytyvät tuumaustauolle. - Kuulkaahan Jones... - Herra johtaja? - Katseletteko televisiota? - Kyllä herra johtaja. Diiliä tulee katseltua ja... - AHAA! - ?!?! - Sain idean! Siitä Diilin päätohelosta tuli mieleeni politiikka. Siitä taas maantiede. Olettekos koskaan nähnyt suomalaisten työministeriä? - En herra johtaja. - No kannattaisi katsoa. Kuulkaahan. Siellä takapajulassa on niin tyhmää porukkaa, että niille menee läpi ihan mikä vain - No jaa? Onhan meilläkin ollut Reagan ja.. - SUU POIKKI! - Kyllä herra johtaja. - No niin. Ottakaahan kynä (ei siitä kasasta jolla piirretään lankkujen muodot jätepuuhun, vaan ihan oikea, toimiva hyvä). - Kyllä herra johtaja. - Ja nyt kirjoittakaa sanat Suomen Kampanja. - ?!? - Tehkää nyt vain niinkuin sanotaan. Siis Suomen Kampanja. - Done. - Ja nyt tehdään taikoja. Koska niiden hammastikuista liimailtujen bodyjen polttaminenkin on laitonta (perkeleen vihreät hourivat ilmastonmuutoksista ja lyijytetraetyylinkin kiellättivät), pakko ne on myydä. Ostakaa olutta. Halvinta olutta ja säiliöautollinen. - ?!?!? -Juuri niin. Haluan lisää kolhuja kitaroihin. Voisitte myös pistää ahkerimmat rattijuopot hommiin ja vedättää kitaroita narussa autojen perässä. - ?!?!?!? - Katsokaapas Jones. Suomessa asuu omituista väkeä. Kun meillä nakataan kitaranrumilus rikkinäisenä roskikseen, suomalainen väittää sitä relikoituneeksi. - ?!?!?!??!??! - Näin on! Ovat keksineet että kun työkalun paskoo oikein perusteellisesti, siihen ilmestyy jostain mojoa. - Err...Mitä se on? - No helvetistäkö minä sen tiedän Jones? Eikä asia minua edes kiinnosta. Kirjoittakaa sekin ylös. - En vieläkään ymmärrä herra johtaja. - No Jones. Meillä on toheloiden kolhimia kitaroita, pulaa rahasta ja asiakkaista. Onneksi meillä on suomalaisia. Myymme heille nuo paskotut soittimenraadot reliikkeinä, viisinkertaistamme hinnan ja kaikki ovat onnellisia. - Mutta jos suomalaiset hoksaavat.. - Ei ne mitään hoksaa. Niiden silmät ovat olleet todellisuudelta ummessa jo 25 vuotta. Kuumeisen kirjoituksen ääniä. - Ja Jones. - Herra johtaja? - Myydään niitä muillekin. Mistäpä sitä tietää, vaikka hölmöys olisi levinnyt ympäri maailman? Onhan eurooppalaisillakin jo EU. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
toivase 20.12.2016 16:07:49 | |
---|
|
LaMotta 20.12.2016 16:13:10 (muokattu 20.12.2016 16:24:33) | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
hallu 20.12.2016 17:55:29 | |
---|
BugBadWolf: Enpäs tiedä, mutta arvaan... ;D - Johtaja! JOHTAJA!! Ne meksikolaiset hölmöilee kännissä siellä tuotannossa ja kolhii kitaroita ............................ hölmöys olisi levinnyt ympäri maailman? Onhan eurooppalaisillakin jo EU. Ei helveta, että meinas kahvit tirskahtaa näppikselle :-D. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Durty 21.12.2016 13:56:56 | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 21.12.2016 14:05:01 | |
---|
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
hallu 21.12.2016 14:35:38 | |
---|
Durty: Siitä edullista kaiutinjohtoa kotistereoihin: https://www.hifihuone.fi/tuotteet/k … elit/nordost-odin-20m-kaiutinjohto/ On se kallista lakua :-D . Noissa hifisysteemeissä on kuitenkin se etu kitarasysteemeihin verrattuna, että jossakin vaikkapa kaiutin johdossa sen eron voi mitata ja esittää lukuna jolloin kuka tahans avoi arvioida onko sillä asialla merkitystä vai ei. Mojoa ei voi mitata ja porukka ei oikeasti edes tiedä mistä tappelee kun tappelee kitaroista ja merkeistä :-D. Fender Stratosta ja telestä olen sitä mieltä, että ne suunnitletiin edullisiksi kitaroiksi ja siksi en itse näe mitään mieltä useiden tuhansia hintalapussa. Ainoa on tietenkin vintagesoittimien keräilyarvo. Ymmärrän toki, että harvinainen keräilyesine voi olla arvokaskin. Se että vanha strato olisi automaattisesti parempi kuin uusi strato, on aika paksu väite jota minä en vaan suostu uskomaan, vaikka kuka mitä väittäisi. Ei sillä, minä soitan sekä telecasteria että strratocasteria ja molemmat kotoani löytyy ja tykkään niistä tosi paljon. Ne on hyviä työkaluja, mutta semmoista epämääräistä lisäarvoa vaikkapa naarmuista ja kolhuista en ymmärrä. Fender teki maailman ensimmäiset (tai ainakin ensimmäisiin lukeautuvat) sarjatuotanto kitarat ja nähdäkseni tarkoittaa että niitä saa kaupasta jos sattuu tarvitsemaan. Ei niitä tarvitse mystifioida, ne on vaan kitaroita. Gibsonit on alusta alkaen suunniteltu hienoiksi kitaroiksi ja niissä korkeampi hintalappu on helpompi hyväksyä, mutta kaupasta niitäkin saa. Kävin Gibsoneita käpistelemässä rivillisen LesPauleja kokeiltuani tuli mieleen, että ne on kaikki ihan samanlaisia. Tuntuisi että "yksilö" on halavan kitaran tunnusmerkki ei kalliin. Halvassa kitarassa saatat saada hyvän "yksilön" jos sulla käy tuuri, mutta kalliit kitarat on kaikki hyviä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
antikristus 21.12.2016 14:47:35 | |
---|
hallu: Halvassa kitarassa saatat saada hyvän "yksilön" jos sulla käy tuuri, mutta kalliit kitarat on kaikki hyviä. Aika hyvin kiteytetty. Jackson-mies |
BugBadWolf 21.12.2016 14:56:44 | |
---|
hallu:.. jos sulla käy tuuri, mutta kalliit kitarat on kaikki hyviä. Olisiko kuitenkin niin, että kalliissa paskan yksilön saaminen on vähemmän todennäköistä? Riippuu toki siitä kalliin määritelmästä. Valitettavan paljon romuja olen omistanut niiltä kahdelta suurimmalta merkiltä. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
hallu 21.12.2016 15:19:48 | |
---|
BugBadWolf: Olisiko kuitenkin niin, että kalliissa paskan yksilön saaminen on vähemmän todennäköistä? Riippuu toki siitä kalliin määritelmästä. Valitettavan paljon romuja olen omistanut niiltä kahdelta suurimmalta merkiltä. Saatat olla oikeassa, mutta yli tuhannen euron lankuissa se ei ole enää anteeksiannettavaa.... Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |