Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 522 23 24 25 2633 34 35 36 37
Jucciz
19.03.2015 01:48:45
Gabe: Bugeran kannattaisi panostaa tuohon logon kiinnitykseen vähän enemmän. Tämän tästä näkyy torilla Bugeran kaappi josta on logo tippunut pois.

Heh, ihan samalla tavalla kuin BMW:n kannattaisi panostaa vilkkuihin. Ei nimittäin kovinkaan monessa Bemarissa näytä vilkku toimivan, mitä nyt on liikennettä havainnoinut. Käännytään ja ohitetaan, usein sangen ripeästikin, mutta vilkut vaan jostain syystä ei pelaa kovinkaan monessa kotterossa, liekö jokin tyyppivika tuolla merkillä.
JaaGeRMaisTeR
19.03.2015 01:55:05
Jucciz: Heh, ihan samalla tavalla kuin BMW:n kannattaisi panostaa vilkkuihin. Ei nimittäin kovinkaan monessa Bemarissa näytä vilkku toimivan, mitä nyt on liikennettä havainnoinut. Käännytään ja ohitetaan, usein sangen ripeästikin, mutta vilkut vaan jostain syystä ei pelaa kovinkaan monessa kotterossa, liekö jokin tyyppivika tuolla merkillä.

Voi olla tuo Saksan lainsäädäntö. Ei nuita vilkkuja ole myöskään Audissa tai Mersussa.
Rämppy
19.03.2015 09:29:56
Jucciz: Heh, ihan samalla tavalla kuin BMW:n kannattaisi panostaa vilkkuihin. Ei nimittäin kovinkaan monessa Bemarissa näytä vilkku toimivan, mitä nyt on liikennettä havainnoinut. Käännytään ja ohitetaan, usein sangen ripeästikin, mutta vilkut vaan jostain syystä ei pelaa kovinkaan monessa kotterossa, liekö jokin tyyppivika tuolla merkillä.

Ko. merkkien omistajat ovat tunnetusti niin persaukisia, että täytyy säästää suuntavilkkua. Se nimittäin kuluu käytössä.
Saahan sitä sanoa.
tender.insanity
19.03.2015 09:38:19
Rämppy: Ko. merkkien omistajat ovat tunnetusti niin persaukisia, että täytyy säästää suuntavilkkua. Se nimittäin kuluu käytössä.

Tuosta tuli mieleen kun pari kesää sitten oli täällä lehdessä juttua, että joku oli käynyt tankkaamassa Ferrarin täyteen ja poistunut maksamatta. Jutussa lukikin jotenkin että kalliin auton hankkimisen jälkeen ei riittänyt raha menoveteen =)
B-tone-flat
19.03.2015 09:39:12
Rämppy: Ko. merkkien omistajat ovat tunnetusti niin persaukisia, että täytyy säästää suuntavilkkua. Se nimittäin kuluu käytössä.

Kaasupedaali tuntuu myös usein hirttävän kiinni, varsinkin liikennevaloista lähdettäessä. Ja eritoten yöaikaan. :)
Marshall Amps have a Black Tone and thundering sound of a good ol' Alabama Train.
sustain65
19.03.2015 17:22:34
Aika monessa sähkökitaran myynti-ilmoituksessa on kuvattu tummahko kitara vasten vaaleaa seinää niin, että itse kitara jää liian tummasävyiseksi, jotta siitä näkisi kunnolla kitaran värin ja kunnon. Noissa tapauksissa kameran automaattivalotusta pitäisi korjata kamerassa esim. puolikkaan tai kokonaisen pykälän (EV) verran ylöspäin eli plus-merkkisesti, jotta kitara näkyisi kunnolla. Se kitara kun kiinnostaa, ei seinä. Valotuksen korjaus ennen kuvan ottoa onnistuu hyvin monessa kännykkäkamerassakin.
markkuilari
26.04.2015 05:35:05
Voisiko olla mahdollista, että torille tulisi pakolliseksi laittaa puhelinnumero, niin kuin muissakin ajan tasalla olevissa myyntipalstoilla on tapana(treffipalstat ovat sitten erikseen). En tiedä mistä tämä "housuun p...kominen" puhelinnumeroon liittyen näissä piireissä kumpuaa. Joskus oli olemassa puhelinluetteloita, mistä jokaisen numero oli saatavissa, eikä siinä ollut mitään ihmeellistä. Itsellä ollut sama numero periaattessa nmt ajoista lähtien, eikä mitään ongelmia ole ollut. Miksi sitä numeroa pitää varjella? Avautumiseni johtuu lähinnä siitä, että olisin ostanut mnet torilla olevan kitaran, samalla paikkakunnalla pikaisesti käydessäni, mutta ei ollut yhteystietoja saatavilla. Jokainen jolla on myynnissä kitara Vantaalla ilman puhelinnumeroa, ehkä olisi kannattanut laittaa se numero sinne ilmoitukseen, 95% varmat kaupat män ohi.
Gary the pine
26.04.2015 06:25:46
markkuilari: Voisiko olla mahdollista, että torille tulisi pakolliseksi laittaa puhelinnumero, niin kuin muissakin ajan tasalla olevissa myyntipalstoilla on tapana(treffipalstat ovat sitten erikseen). En tiedä mistä tämä "housuun p...kominen" puhelinnumeroon liittyen näissä piireissä kumpuaa. Joskus oli olemassa puhelinluetteloita, mistä jokaisen numero oli saatavissa, eikä siinä ollut mitään ihmeellistä. Itsellä ollut sama numero periaattessa nmt ajoista lähtien, eikä mitään ongelmia ole ollut. Miksi sitä numeroa pitää varjella? Avautumiseni johtuu lähinnä siitä, että olisin ostanut mnet torilla olevan kitaran, samalla paikkakunnalla pikaisesti käydessäni, mutta ei ollut yhteystietoja saatavilla. Jokainen jolla on myynnissä kitara Vantaalla ilman puhelinnumeroa, ehkä olisi kannattanut laittaa se numero sinne ilmoitukseen, 95% varmat kaupat män ohi.

Voi olla, tosin silloin pitäis kaikille saattaa pakolliseksi myös punaiset villasukat, jopo ja inkapipo...

Ajat muuttuu eskoseni, tai markkuilariseni, ennen ei ollut puhelinkopissa luettelon kimpussa ku pultsareita käärimässä sätkää sivusta 643 tai pikkupentuja Anu Saukon jäljillä. Nyt on jos jonkinlaista skannaus- ja bottiohjelmaa intterweebbi täynnä yhteystietojen ja sähköpostien kalastelua varten. Sitä en tiedä mitä kaikkea ne nigerialaiset niillä kuvittelevat tekevänsä, eikä edes kiinnosta.

Mun numero on salainen ja se on oma valinta, eikä tapanani ole sitä jaella yhtään mihinkään julkisesti näkyville, vaikka se markkuilaria harmittaakin. Jos multa menee sen vuoksi joku impulsiivikauppa ohi, niin sitten menee.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Alfons Åberg
26.04.2015 08:20:03
Mun mielestä jokainen saa myydä niillä yhteystiedoilla, millä haluaa. Ostaja tekee sitten osta -tai ostamattajättämispäätöksen harkintansa mukaan. Jälkimmäinen tehdään usein muista syistä kuin puhelinnumeron puutteesta.

Itse alan ottaa tiukempaa linjaa puhelinnumeroon, koska sanoin siviililiittymän irti ja käytän ainoastaan työnantajan puhelinetua puhumistarpeisiin. Ja siihen en todellakaan halua esimerkiksi puhelinmyyjien soittelevan.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
K.Hill
26.04.2015 11:14:44
Käsittämättömiä ovat nekin pölvästit jotka tekevät pikaviestillä kysymyksen tai jopa tarjouksen, mutta eivät sitten kolmeen vuorokauteen kirjaudu lukemaan kysymykseensä tai tarjoukseensa annettua vastausta, joka on saatettu antaa tunti kysymyksen tai tarjouksen jälkeen.Jos ei ole mahdollisuutta kirjautua koneelle, voisi olla yksinkertaisinta soittaa tai lähettää tekstari puhelinnumeroon. Itse laitan aina puhelinnumeron ilmoitukseen, koska vaivattomintahan tuotteesta on keskustella puhelimitse. Kaupanteko pikaviesteillä ei ole kaukana savumerkkien lähettämisestä.
klobasa
26.04.2015 12:14:43
K.Hill: Itse laitan aina puhelinnumeron ilmoitukseen, koska vaivattomintahan tuotteesta on keskustella puhelimitse. Kaupanteko pikaviesteillä ei ole kaukana savumerkkien lähettämisestä.

No jaa, jos kyselijä on laittanut pikaviestin mutta ei sitten vastaa omaan viestiisi tai edes kirjaudu sisään foorumille eipä tainnut kaveri olla kovin vakava ostajaehdokas. Ihan hyvähän se on jos sellaisesta henkilöstä ei kuulu enempää.

Pikaviestin saapumisesta saa nykyään ilmoituksen sähköpostiinki. Koska nykypuhelimissa on sähköpostit saa pikaviestistä tiedon siis lähes samantien. On mielestäni ehdottomasti paras tapa ensikontaktiin (tai muutamaan ekaan viestiin). Kaikista vihoviimeisin ja maailman ärsyttävin keino tehdä kauppaa on tekstarit. Mun puolesta saa jäädä kaupat tekemättä jos kommunikointi hoidettaisiin tekstarein. Syitä miksi puhelinnumeroa ei kannata levitellä netissä on sen verran monia etten jaksa sitä asiaa edes kommentoida.
johanssen
26.04.2015 12:33:02

Kaikilla viestintätavoilla on tullut kauppoja hoidettua ja aina ne ovat edenneet kumpaakin osapuolta tyydyttävään ratkaisuun. Renkaanpotkijat sun muut ovat jääneet sinne matkan varrelle. Puhelu on tietty tosi nopea keino hoitaa homma, jos se on mahdollista. Ainakin niisä matskuissa, jotka ei torilla kauaa vanhene. Tietty kama kun liikkuu alle tunnissa.

Se tietty joskus vähän sapettaa, kun tulee tehtyä aikaa vievät kuvaus- ja selvitystyöt jostain tuotteesta jollekin renkaanpotkijalle, joka ei sitten vaivaudu edes vastaamaan. Mutta meitä on niin moneen junaan.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
markkuilari
26.04.2015 22:43:56
klobasa: Syitä miksi puhelinnumeroa ei kannata levitellä netissä on sen verran monia etten jaksa sitä asiaa edes kommentoida.

Kerro muutama, itse en ole kuullut, eikä ole kokemusta mitä konkreettisia "vaaroja" on siitä, että laittaa myynti-ilmoitukseen numeron. Paljon olen vuosien varrella tehnyt auto/niihin liittyvää kauppaa eri foorumeilla, aina numeron kera ilman ongelmia. Puhelinmyyjät tms, hankkivat ne numerot muualta, kuin myynti-ilmoituksista.

Pikaisella googlettamisella en löytänyt mitään.
klobasa
27.04.2015 08:53:07
markkuilari: Kerro muutama, itse en ole kuullut, eikä ole kokemusta mitä konkreettisia "vaaroja" on siitä, että laittaa myynti-ilmoitukseen numeron. Paljon olen vuosien varrella tehnyt auto/niihin liittyvää kauppaa eri foorumeilla, aina numeron kera ilman ongelmia. Puhelinmyyjät tms, hankkivat ne numerot muualta, kuin myynti-ilmoituksista.

Pikaisella googlettamisella en löytänyt mitään.

No olisko ilmeisin se, että joidenkin antamien yhteystietojen (puhelinnumero ja etunimi.sukunimi@sähköinenposti.fi) perusteella voi suoraan päätellä mistähän osoitteesta kaikki kamat voi käydä keikkaamassa kun talonväki on lomilla. Jokin aika sittenkin eräänkin henkilön ilmoituksista näki selkeästi, että kamat sijaitsi kotona. Myynnissä oli muistaakseni 15-20K verran vahvareita ja kitaroita. Lisäksi ilmoituksesta sai selville, että kitarakamat ei olleet ainoat keikkaamisen arvoiset kalliit harrastusvälineet siinä kotitaloudessa.
Rämppy
27.04.2015 09:10:35
Jokaisella on vapaus laittaa myynti- tai ostoilmoitukseensa just ne yhteystiedot ja toimitusehdot, mitä parhaaksi katsoo. Tällaisesta julkisesti närkästyminen on täysin turhaa varsinkin, kun ei ole tietoa esim. siitä miksi joku ei halua levitellä yhteystietojaan internetissä.
Saahan sitä sanoa.
juuso a
27.04.2015 10:12:41

Kyllä mää oon ainakin ihan pikaviestitse tehnyt kaikki kaupat täällä. Puhelinnumeron voipi laittaa sitten siinä vaiheessa pikaviestitse tarvittaessa kun alkaa olemaan kaupat hierottu. Sitten se vanha kunnon keino, että kattoo miten pitkään kyseinen heebo on ollut mnetissä jäsenenä. Itse en ainakaan osta mitään sellaisilta, jotka on tehneet tunnukset lyhyen ajan sisällä.
Vahvassa syntymähumalassa jo vuodesta 1976
Laulava Kylätohtori
27.04.2015 10:14:45
Rämppy: Jokaisella on vapaus laittaa myynti- tai ostoilmoitukseensa just ne yhteystiedot ja toimitusehdot, mitä parhaaksi katsoo. Tällaisesta julkisesti närkästyminen on täysin turhaa varsinkin, kun ei ole tietoa esim. siitä miksi joku ei halua levitellä yhteystietojaan internetissä.

Voihan syy olla vaikka niin epädramaattinen, että jos sattuu olemaan, vaikka jonkun vähän tunnetumman orkesterin tunnettu hahmo, niin lienee ihan ymmärrettävää, ettei pistä numeroaan jakeluun. Siis täällä myy tavaraa myös todella tunnetut suomalaiset muusikot...

Olen kyllä samaa mieltä, että jokainen saa valita itse, mitkä yhteystiedot ilmoitukseensa laittaa. Ja ostaja saa sitten sen perusteella tehdä omat päätöksensä. Jos pakotetaan tekemään kauppaa puhelinnumeroilla, niin se vain lisää pre paideja, enkä näe, että se on kenenkään etu tai että siitä olisi mitään hyötyä. Eikä sekään takaa, että myyjä olisi heti tavoitettavissa.

Ja kannattaa muistaa, että ihmisiä on erilaisissa elämäntilanteissa. Vaikka itsellä ei ole ongelmia pistää numeroa julkisesti, niin joillain toisella voi olla. Kyllä monilla on salainen numero ihan syystä ja on ymmärrettävää, ettei sitä halua julkisuuteen...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
vmak
27.04.2015 15:22:07
Presidentti: Mun mielestä jokainen saa myydä niillä yhteystiedoilla, millä haluaa. Ostaja tekee sitten osta -tai ostamattajättämispäätöksen harkintansa mukaan. Jälkimmäinen tehdään usein muista syistä kuin puhelinnumeron puutteesta.

Itse alan ottaa tiukempaa linjaa puhelinnumeroon, koska sanoin siviililiittymän irti ja käytän ainoastaan työnantajan puhelinetua puhumistarpeisiin. Ja siihen en todellakaan halua esimerkiksi puhelinmyyjien soittelevan.

Samasta syystä en itsekään laita numeroa myynti-ilmoituksiin, vaikkakin annan sen kyllä pikaviestillä siinä vaiheessa, kun huomaan ostajan olevan oikeasti kiinnostunut tuotteesta. Hyvin on ainakin tähän asti tavara mennyt kaupaksi.
Da Make
27.04.2015 17:05:52
tender.insanity: Tuosta tuli mieleen kun pari kesää sitten oli täällä lehdessä juttua, että joku oli käynyt tankkaamassa Ferrarin täyteen ja poistunut maksamatta. Jutussa lukikin jotenkin että kalliin auton hankkimisen jälkeen ei riittänyt raha menoveteen =)

Olin kerran Espoolaisessa suuressa pyöräliikkeessä kesähessuna.
Sinne tuli Toivo Sukarin näköinen ukko, joskaan ei Topi itse. Sen arvasi siitä että Sukari työmatkaili liikkeen edestä päivittäin hillitysti Porche Carrerallaan.

Se asiakas ilmoitti haluavansa top of the line matkapyörän.
Sille alettiin myydä sanotaan nyt vaikka Gary Fisherin hiilarikeulaista retkipyörää.
Kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes edettiin maksutilanteeseen. Asiakas olisi halunnut kulkupelin päättämäänsä hintaan, joka oli 20% halvempi kuin hintalapussa. Näin ei voi menetellä sillä uusien fillarin katteet eivät välttämättä ole kamalasti tuota korkeampia ja lisämyynnillä pitäisi tehdä rahaa talollekin. Ei tullut kauppoja.

Kohta alkaa kuulua parkkipaikalta ihan hirveä meteli ja kun me liikkeessä olleet ryntäsimme katsomaan, mikä on vialla niin vastaan leijaleva palaneen renkaan haju ja metallinhohto-taivaansinisen ferrarin tuimat takavalot paljastivat "rauhassa kypsyneen, hyvin säilyneen" asiakkaamme osoittavan tällä tavalla mieltään.

Kyllä rahaa on, mutta minä päätän itse mitä sillä teen.

---

Kamalasti ei ole viimeaikoina ollut kiinnostuneita artikkeleistani m.netin torilla.
Tiukkaa tinkimistä ja kaupat jääneet periaattelisista syistä tekemättä. Hyvä huollettu vahvari on menossa, mutta aivan naurettavan halvalla tarjouksella. Kitara olisi mennyt tappiin asti tingattuna mutta se olisi pitänyt kuljettaa Ouluun.

Ei tunnu olevan niin taloudellisesti epätoivoinen tilanne, että tekisi mieli myydä hyvät vehkeet niin halvalla. Kympin voi vielä pudottaa. Tai kaks.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
JaaGeRMaisTeR
27.04.2015 17:36:25
Da Make: Olin kerran Espoolaisessa suuressa pyöräliikkeessä kesähessuna.
Sinne tuli Toivo Sukarin näköinen ukko, joskaan ei Topi itse. Sen arvasi siitä että Sukari työmatkaili liikkeen edestä päivittäin hillitysti Porche Carrerallaan.

Se asiakas ilmoitti haluavansa top of the line matkapyörän.
Sille alettiin myydä sanotaan nyt vaikka Gary Fisherin hiilarikeulaista retkipyörää.
Kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes edettiin maksutilanteeseen. Asiakas olisi halunnut kulkupelin päättämäänsä hintaan, joka oli 20% halvempi kuin hintalapussa. Näin ei voi menetellä sillä uusien fillarin katteet eivät välttämättä ole kamalasti tuota korkeampia ja lisämyynnillä pitäisi tehdä rahaa talollekin. Ei tullut kauppoja.

Kohta alkaa kuulua parkkipaikalta ihan hirveä meteli ja kun me liikkeessä olleet ryntäsimme katsomaan, mikä on vialla niin vastaan leijaleva palaneen renkaan haju ja metallinhohto-taivaansinisen ferrarin tuimat takavalot paljastivat "rauhassa kypsyneen, hyvin säilyneen" asiakkaamme osoittavan tällä tavalla mieltään.

Kyllä rahaa on, mutta minä päätän itse mitä sillä teen.

---

Kamalasti ei ole viimeaikoina ollut kiinnostuneita artikkeleistani m.netin torilla.
Tiukkaa tinkimistä ja kaupat jääneet periaattelisista syistä tekemättä. Hyvä huollettu vahvari on menossa, mutta aivan naurettavan halvalla tarjouksella. Kitara olisi mennyt tappiin asti tingattuna mutta se olisi pitänyt kuljettaa Ouluun.

Ei tunnu olevan niin taloudellisesti epätoivoinen tilanne, että tekisi mieli myydä hyvät vehkeet niin halvalla. Kympin voi vielä pudottaa. Tai kaks.

Kumpi se nyt oli Porsche vai Ferrari?

Joo kysyntää ei ole, mutta eipä tuo ilmoitus itselläni mikään hyvä ole. Takkapuuksi tuollanen susi voisi olla omiaan.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)