![]() 19.07.2012 16:49:27 | |
---|---|
Twinkle: On, tykkään kanssa: http://koti.kapsi.fi/~twinkle/melat.jpg Kumminkin voisin jopa väittää, että tuo kuvassa näkyvä AR500 on parempi soitin kuin SG3000s, joskin jälkimmäinen on hintsusti mielekkäämpi soittaa kun ensiksimainitussa on tuota sähköä vähän liiankin kanssa. Pitää varmaan tulostaa tää kuva työpaikan seinälle ja fiilistellä sitä samalla tavalla kuin Collateral -elokuvassa se tumma taksikuski sitä postikorttia. http://1.bp.blogspot.com/_7QzTivhVT … 0/collateral+postcard+sea+motif.jpg Mutta missäs hinnoissa sitten tuollaisen AR300:n pitäisi liikkua? Nimimerkillä kiinnostunut myös ko. mallista. shitfuck inc. | |
![]() 19.07.2012 17:34:20 (muokattu 19.07.2012 17:34:42) | |
benny: Mutta missäs hinnoissa sitten tuollaisen AR300:n pitäisi liikkua? Nimimerkillä kiinnostunut myös ko. mallista. Tuo minkä fox linkitti on vähän optimistinen, toki se on ihan täys keräilykappale jo. Vähän kunnosta riippuen niitä on näkynyt tonnin kummallakin puolella (enemmän yläpuolella kuitenkin), mutta ne on saanut aika paljon runtua tai niistä on vaihdettu osia. | |
![]() 19.07.2012 19:05:38 | |
Twinkle: Tuo minkä fox linkitti on vähän optimistinen, toki se on ihan täys keräilykappale jo. Vähän kunnosta riippuen niitä on näkynyt tonnin kummallakin puolella (enemmän yläpuolella kuitenkin), mutta ne on saanut aika paljon runtua tai niistä on vaihdettu osia. Ei se paha hinta ole Japanin Les Paulista. Toisaalta, onhan seki aika paljo rahaa. shitfuck inc. | |
![]() 19.07.2012 19:32:20 | |
benny: Ei se paha hinta ole Japanin Les Paulista. Toisaalta, onhan seki aika paljo rahaa. Pakko sanoa että mie olen tosi huono arvioimaan noiden hintoja, voi olla että olen ton tonnin kanssa aika metsässä. Tosiasia on se, että noidenkin kanssa on aikalailla myyjän markkinat, niitä ei ihan joka päivä ole jaossa niin sellaisen halutessaan, on melkein maksettava se mitä sillä on hintaa. | |
![]() 19.07.2012 20:15:31 | |
Twinkle: Pakko sanoa että mie olen tosi huono arvioimaan noiden hintoja, voi olla että olen ton tonnin kanssa aika metsässä. Tosiasia on se, että noidenkin kanssa on aikalailla myyjän markkinat, niitä ei ihan joka päivä ole jaossa niin sellaisen halutessaan, on melkein maksettava se mitä sillä on hintaa. Katsoisin, että ehkä kumminkin "tänä päivänä" noi on siellä tonnin "pahemmalla puolella" ostajan kannalta. 2000-luvun ekoina vuosina noitten Ibanez Artistien hinnat "pompsahti" todella paljon, ja kysyntää on jatkuvasti. Vähän mallista riippuen nuo hinnat on hiihdelly jo muutaman vuoden melko korkealla. Osasyynä on myös se, että noista tehtiin yllättävän pieniä sarjoja, lisäksi niitä on maailmalta ostettu aika paljon "takaisin kotiin" eli Japanin kitaraharrastajat on noita ostelleet kovasti. Tuolla edellisellä sivulla viitattiin aiheeseen "keikkakitara vs. studio/himakitara". Tosiaan melko moni vintageskeban (tai muun kovin hinnakkaan) omistaja ottaa tien päälle jonkun "huolettomamman", tai paremminkin helpommin ja halvemmalla korvattavissa olevan, jos joku vahinko sattuu. Tästähän menettelystä itse asiassa alko noitten relikoitujen skebojen esiinmarssi.. eli keikalle saattavat nuo "kovat nimet" ottaakin sen orkkis-vintagen sijasta jonkun viime vuonna tehdyn näköispainoksen. Itse asiassa Joe Walsh taitaa olla yksi harvoista, jolla on keikalla mukana jotain -60 LP Standardin tapaista alkuperäissoitinta.. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 19.07.2012 20:57:32 | |
kyllä omalla kohdalla tuo yammu(setä) on enempi sängynaluskitara kuin että nappais sen entisaikojen mukaan joka paikkaan, toki saattaa syynä olla jo tuo 4.7kg kitaranpaino+laukku päälle varmaan pari kiloa :D hitto kun liian myöhään vaan heräsin ton kitaran ylivertasuuteen ja sillon kun noita ois saanu muutamilla satosilla, ei niitä tullu kerättyä läjää :( kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 19.07.2012 22:44:29 | |
korvaoo: hitto kun liian myöhään vaan heräsin ton kitaran ylivertasuuteen ja sillon kun noita ois saanu muutamilla satosilla, ei niitä tullu kerättyä läjää :( Toisaalta ehkä hyvä niin, jos olis kymmenkunta samanlaista niin se oma ei tuntuis enää niin spesiaalilta :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. | |
![]() 20.07.2012 00:07:59 | |
Gabe: Toisaalta ehkä hyvä niin, jos olis kymmenkunta samanlaista niin se oma ei tuntuis enää niin spesiaalilta :) ei noita kyllä ikinä oo ollu isosti myynnissäkään, tonnisia ois saanu jossain vaiheessa 3 kerrallaan ja kaks tonnisia jokusen sillontällön, tais mennä 10 vuotta kun näin ekan 3 tonnisen kaupan ja se makso sillon jo paljon :/ kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 20.07.2012 08:57:43 (muokattu 20.07.2012 09:01:33) | |
Kaikki pelit hoitaa asiansa. En mä vasaroissakaan niin paljon eroja nää. Ei sillä että mulla olis varaa ostaa white falconia, mutta ei se mua harmita. Jos mulla olis reilusti varaa niin heti ostaisin, mutta se ei loppu peleissä muuttais silti mitään muuta kun omaa oloani. Sanoisin kuitenkin että alle satasen kitaran ostoo kannattaa harkita pistääkö huntin päälle.. sen jälkeen on aika sama ja voimaan tulee sitte omat tykkäykset. | |
![]() 20.07.2012 10:06:12 | |
Kontiak: Tosin jos keikalla näkee soittajalla kalliimman puolen kitaran, niin se tarkoittaa todennäköisesti sitä, että sen soittajan itsensä mielestä se kannatti roudata sinne keikkapaikalle. Tääkin voisi olla 1500 ja 500 euron ero. onko sillä mitään merkitystä mitä soittaja ajattelee? ;) | |
![]() 20.07.2012 10:10:38 | |
Karppander: Kaikki pelit hoitaa asiansa. En mä vasaroissakaan niin paljon eroja nää. Tuo on ihan totta..ei tänä päivänä juurikaan ihan käyttökelvotonta soitinta liikkeistä löydy. ;) Mutta, jos sallitaan pari lausahdusta/havaintoa vuosien takaa.. Soittomaikkani sanoi joskus muinoin, että oppilaan soitinvalinnassa tulee lähteä siltä pohjalta, että "ei nuukailla" vaan ostetaan soitin sieltä oman budjetin ylärajalta. Vasaroista sen verran, että onhan niissä eroja niissäkin. Kyllä se ammattimies hommaa Fiskarssia, tai True Temper Rockettia ennemmin ku käy Honkkarista ostamassa burman-poikien joulutinasta valaman kätöstyksen. Toki silläkin satunnainen harrastelija sen muutaman naulan koputtelee puuhun, mutta ei se ole omiaan "kovaan käyttöön". Painopiste, ergonomia ja materiaalit on jotain ihan muuta. Toki sitten hintakin on moninkertainen.. Sama on tuolla konepuolella, ei siellä asentajilla näe Hong-Hungin kiintolenkkejä eikä Hajo-siko Hetikö -tehtaan pihtejä. Vaikka niilläkin se "satunnainen harrastaja" ruohonleikkurinsa jollain lailla kasaan pivoilee.. Että jos joutuu tuon otsikon mukaisen kysymyksen itseltään kysymään, tuskin on ihan pro-työkalua hommaamassa. Jos tarvitsee ostaa halpa ja hyvä, on useimmiten sitten ostettava molemmat, sanoo vanha kansa. Jos taas tuon kysymyksen esittää jollekin toiselle osapuolelle, haluaa joko "heittää kuittia" että mitenkäsvarten nyt noin kalliin skeban ostit, tai sitten haluaa tiedonhaluisasti jotain selvittää.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 20.07.2012 10:18:15 | |
Miten musta tuntuu, että ne joilla ei ole sitä 1500 euron kitaraa, kovasti uskoo että se 500 euron kitara on tasan yhtä hyvä kuin laatukitara. No joo, olin joskus itsekin sitä mieltä, kunnes satsasin parempiin kitaroihin ja silloin ainakin itse sen eron tajusi vasta. Ei ole tainnut omaan silmään vielä osua kirjoitusta, jossa joku molempien hintaluokkien kitaroiden omistaja hehkuttaisi sen 500 euron kitaran yhtä hyväksi kuin laatukitaran. SILKKAA PASKAA | |
![]() 20.07.2012 10:20:05 | |
Räkkipeli: Miten musta tuntuu, että ne joilla ei ole sitä 1500 euron kitaraa, kovasti uskoo että se 500 euron kitara on tasan yhtä hyvä kuin laatukitara. No joo, olin joskus itsekin sitä mieltä, kunnes satsasin parempiin kitaroihin ja silloin ainakin itse sen eron tajusi vasta. Ei ole tainnut omaan silmään vielä osua kirjoitusta, jossa joku molempien hintaluokkien kitaroiden omistaja hehkuttaisi sen 500 euron kitaran yhtä hyväksi kuin laatukitaran. Ja vasaroissa sama juttu, kun pääsee kunnon Vaughanilla naulaamaan, ei paljon enää Honkkarin vitosen vasarat napostele.. ;) | |
![]() 20.07.2012 10:21:20 | |
Räkkipeli: Miten musta tuntuu, että ne joilla ei ole sitä 1500 euron kitaraa, kovasti uskoo että se 500 euron kitara on tasan yhtä hyvä kuin laatukitara. No joo, olin joskus itsekin sitä mieltä, kunnes satsasin parempiin kitaroihin ja silloin ainakin itse sen eron tajusi vasta. Ei ole tainnut omaan silmään vielä osua kirjoitusta, jossa joku molempien hintaluokkien kitaroiden omistaja hehkuttaisi sen 500 euron kitaran yhtä hyväksi kuin laatukitaran. Kuulostaa Activia-mainokselta =D | |
![]() 20.07.2012 10:26:09 (muokattu 20.07.2012 10:28:03) | |
Räkkipeli: Miten musta tuntuu, että ne joilla ei ole sitä 1500 euron kitaraa, kovasti uskoo että se 500 euron kitara on tasan yhtä hyvä kuin laatukitara. No joo, olin joskus itsekin sitä mieltä, kunnes satsasin parempiin kitaroihin ja silloin ainakin itse sen eron tajusi vasta. Ei ole tainnut omaan silmään vielä osua kirjoitusta, jossa joku molempien hintaluokkien kitaroiden omistaja hehkuttaisi sen 500 euron kitaran yhtä hyväksi kuin laatukitaran. ite taas tullu just toisinpäin, ekat kitarat oli niitä kalliimmanpuoleisia ja oikeasti noissa kalliimmissa on erona se että saattaa olla hienommin koristeltuina reunalistoilla ym "hienouksilla" esim Les Paul Custom vs Les Paul Studio, kuitenkin käteen kumpikin on ihan ja yhtä sitä samaa. Halvemmissa kitaroissa myös säästää paljon ihan simppelillä mikkien vaihdolla ja saat paremman kitaran kuin 3x hintainen. Mutta kukin tyylillään, ite kuitenkin tiedän että se on ihan sama millä soittaa niin homma toimii, ei ne kalliit kitarat ainakaan paremmaksi soittajaksi tee :) Nykyään on kiva näperrellä jostain halvoista kitaroista omanlainen soitin mitä ei kaupasta saa.. :) | |
![]() 20.07.2012 10:30:25 | |
phiit: ite taas tullu just toisinpäin, ekat kitarat oli niitä kalliimmanpuoleisia ja oikeasti noissa kalliimmissa on erona se että saattaa olla hienommin koristeltuina reunalistoilla ym "hienouksilla" esim Les Paul Custom vs Les Paul Studio, kuitenkin käteen kumpikin on ihan ja yhtä sitä samaa. Halvemmissa kitaroissa myös säästää paljon ihan simppelillä mikkien vaihdolla ja saat paremman kitaran kuin 3x hintainen. Mutta kukin tyylillään, ite kuitenkin tiedän että se on ihan sama millä soittaa niin homma toimii, ei ne kalliit kitarat ainakaan paremmaksi soittajaksi tee :) Tai sitten ostaa halvalla kalliin käytetyn kitaran. Aikoinaan ostin oman '89 Ibanez Jemin hyväkuntoisena hintaan 4200,- kun samaan aikaan levytukku myi tuosta uudempaa (ja huonompaa) versiota hintaan 18000,- Halvalla saa hyvää kun osuu oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Jos tarjolla olisi nyt 500e hintaan 80-luvun lopun RG550 niin eipä montaa hetkeä tarvitsisi miettiä ostaako sen vaiko "hyvän" uuden 1500e Ibanezin. | |
![]() 20.07.2012 10:31:43 | |
tender.insanity: Tai sitten ostaa halvalla kalliin käytetyn kitaran. Aikoinaan ostin oman '89 Ibanez Jemin hyväkuntoisena hintaan 4200,- kun samaan aikaan levytukku myi tuosta uudempaa (ja huonompaa) versiota hintaan 18000,- Halvalla saa hyvää kun osuu oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Jos tarjolla olisi nyt 500e hintaan 80-luvun lopun RG550 niin eipä montaa hetkeä tarvitsisi miettiä ostaako sen vaiko "hyvän" uuden 1500e Ibanezin. no tuo tietty toinen erinomainen pointti, käytettynä ehdottomasti kannattaa katella niitä kalliimpia soittimia, 95% omista kamoista on käytettynä ostettua muutenkin, paitsi piuhat, plekut ja kielet :P | |
![]() 20.07.2012 10:33:17 | |
phiit: Mutta kukin tyylillään, ite kuitenkin tiedän että se on ihan sama millä soittaa niin homma toimii, ei ne kalliit kitarat ainakaan paremmaksi soittajaksi tee :) Tämä on toinen essentiaalinen pointti varmasti. Niinkuin vasaroissa, tekijä mies eli ammattimies vaatii ne laadukkaimmat vehkeet, kuin sitten harrastajille kelpaa halvemmatkin. Itse nyt tietenkin voin puhua vain omasta puolestani soittoharrastukselleni omistautuneena nyt jo 11 vuotta, että mitä enemmän ammattimaiseksi soittajaksi on tullut, sitä enemmän sitä vaatii työkaluiltakin. Ja kyllähän sitä nauttii, kun pääsee satsaamaan kunnon vehkeisiin. Kun on soittanut vaan niin paljon, on alkanut arvostamaan niitä laatukriteereitä huomattavasti enemmän kuin ennen. SILKKAA PASKAA | |
![]() 20.07.2012 10:35:43 (muokattu 20.07.2012 10:37:51) | |
Räkkipeli: Tämä on toinen essentiaalinen pointti varmasti. Niinkuin vasaroissa, tekijä mies eli ammattimies vaatii ne laadukkaimmat vehkeet, kuin sitten harrastajille kelpaa halvemmatkin. Itse nyt tietenkin voin puhua vain omasta puolestani soittoharrastukselleni omistautuneena nyt jo 11 vuotta, että mitä enemmän ammattimaiseksi soittajaksi on tullut, sitä enemmän sitä vaatii työkaluiltakin. Ja kyllähän sitä nauttii, kun pääsee satsaamaan kunnon vehkeisiin. Kun on soittanut vaan niin paljon, on alkanut arvostamaan niitä laatukriteereitä huomattavasti enemmän kuin ennen. määritellään "ammattimaisuus", on sitä 5v tullu elettyä päivätyönä muusikkona ja ihan perustason työkaluilla jotka elivät keikkabussin perässä niin helteessä kuin pakkasessakin :) parhaimmillaan 80 keikkaa vuodessa, enkä nähnyt mitään tarvetta lähteä päivittelemään soittimia kun nuo nyt toimivat, älä korjaa jos se ei ole rikki ..tosin tämä koski bassoja :P | |
![]() 20.07.2012 10:39:29 | |
No mutta tietenkin, kun muusikoiden paremmuudesta kilpaillaan niin jos tulee tasapeli, niin kisa ratkaistaan ostokuiteilla. Uutena ostettu tietysti edellä käytettynä ostettuja. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)