![]() 18.07.2012 23:12:02 | |
---|---|
lupailin etten näihin lesotuksiin osallistuis, mutta aikanaan kun tempasin 90 luvun alussa Yamaha sg 3000s:n käteen niin tiesin että olin myyty, siinä sitten varttia ennen liikkeen sulkemisaikaa velipojan kanssa etittiin rahaa, helevetisti liikaa siihen aikaan, tosin asiaa autto että johdatin harhaan aika rankasti turkulaista musamyyjää toisen kitaran kanssa :) vaan pitihän se saaha pois. Nyt kun on päässyt testaamaan myös melkosen laajan repertuaarin muita niin halpiksia kun laatukitaroitakin niin pitää sanoa että sillonen ylihintanen 6000 markan kitara pesee tänäpäivänä 99,9% kaikista kepeistä. Tosin maksanee tuo tänäpäivänä jotain ihan muuta kun 1000e :) se miksi se pesee kaiken, on ihan yksinkertaisuudessaan soundi ja soittotuntuma, laatu ja yleisilme. Ei tarvi isommin selitellä kun tuota pääsee soittamaan. Hiton hankala tätä on selittää tälleen tekstimuodossa kyllä muuten. kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 19.07.2012 00:06:39 | |
korvaoo: Hiton hankala tätä on selittää tälleen tekstimuodossa kyllä muuten. Ja mä luulen että muiden on hiton hankala olla samaa mieltä, vaikka pääsisi kokeilemaankin. SILKKAA PASKAA | |
![]() 19.07.2012 00:08:29 | |
korvaoo: lupailin etten näihin lesotuksiin osallistuis, mutta aikanaan kun tempasin 90 luvun alussa Yamaha sg 3000s:n käteen niin tiesin että olin myyty On muuten kerrassaan mainio soitin! Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. | |
![]() 19.07.2012 00:25:10 | |
Räkkipeli: Ja mä luulen että muiden on hiton hankala olla samaa mieltä, vaikka pääsisi kokeilemaankin. sun mielipide toki, tervetuloa kokeilemaan, tuohan verrokiks joku jonka luulet olevan parempi :) kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 19.07.2012 01:22:36 | |
Gabe: On muuten kerrassaan mainio soitin! On, tykkään kanssa: http://koti.kapsi.fi/~twinkle/melat.jpg Kumminkin voisin jopa väittää, että tuo kuvassa näkyvä AR500 on parempi soitin kuin SG3000s, joskin jälkimmäinen on hintsusti mielekkäämpi soittaa kun ensiksimainitussa on tuota sähköä vähän liiankin kanssa. | |
![]() 19.07.2012 01:47:04 (muokattu 19.07.2012 01:47:45) | |
korvaoo: sun mielipide toki, tervetuloa kokeilemaan, tuohan verrokiks joku jonka luulet olevan parempi :) Tarkoitan sitä, että kitara on palvellut sua hyvin monta vuotta jonka lisäksi sillä on henkilökohtaista tunnearvoa, joten tottakai se sun mielestä voittaa kitaran kuin kitaran. Mutta veikkaan, että moni ei olisi kanssasi samaa mieltä kokeiltuaan sitä. Vai mitä, luuletko tosissaan että jokainen joka sitä kokeilee on ihan että "hei vitsi hei, täähän hakkaa kaikki maailman kitarat satanolla!1"? SILKKAA PASKAA | |
![]() 19.07.2012 01:49:42 | |
sticky fingers: No joo, väsyneenä tuli kiivastuttua, pahoittelut siitä. Mutta ei siinä vertauksessasi silti ollut juuri mitään järkeä, eikä sillä todennäköisesti ole juurikaan todellisuuspohjaa. Nouhätä:-) ei olla pahoillamielin. Jos idessani ei ole mielestäsi järkeä,niin paha minun on vastaankaan väittää;-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 19.07.2012 01:53:03 | |
Räkkipeli: Tää oli munkin mielestä pahemman luokan hevonpaskaa. No juu, olihan se aika kärjistetysti todettu, mutta en sitä ihan hevonpaskaksi tunnusta. Ehdin sentään pikkuisen sitä juttua funtsia, vaikka vertaus vähän turhan taistolainen olikin:-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 19.07.2012 02:02:19 | |
Räkkipeli: Tarkoitan sitä, että kitara on palvellut sua hyvin monta vuotta jonka lisäksi sillä on henkilökohtaista tunnearvoa, joten tottakai se sun mielestä voittaa kitaran kuin kitaran. Mutta veikkaan, että moni ei olisi kanssasi samaa mieltä kokeiltuaan sitä. Vai mitä, luuletko tosissaan että jokainen joka sitä kokeilee on ihan että "hei vitsi hei, täähän hakkaa kaikki maailman kitarat satanolla!1"? Kannattaa muistaa, että etenkin meidän kitaristien maailma on aika pieni;-). Mutta kyllä tuo SG3000 hyvinkin täyttää maailman parhaan kitaran määritelmän. Se oikeataan ei ole enää kitara, vaan "linna espanjassa". Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 19.07.2012 02:45:22 | |
hallu: Kannattaa muistaa, että etenkin meidän kitaristien maailma on aika pieni;-). Mutta kyllä tuo SG3000 hyvinkin täyttää maailman parhaan kitaran määritelmän. Se oikeataan ei ole enää kitara, vaan "linna espanjassa". Tosin kohta Espanja on siinä jamassa, että linna siellä on sama asia kuin 500 euron kitara. SILKKAA PASKAA | |
![]() 19.07.2012 02:55:08 | |
Minusta tuntuu siltä, että jotkut tässä threadissa ottaa turhan vakavasti internetin. Se nyt on ihan pöhkö ajatuskin että joku täysin tosissaan ja yksiselitteisesti esittäisi, että SG3000s on ultimaattinen mela kaikille ja ihan kaikkeen ilman pisaaraakaan sarkasmia. | |
![]() 19.07.2012 03:52:00 | |
Twinkle: Minusta tuntuu siltä, että jotkut tässä threadissa ottaa turhan vakavasti internetin. Se nyt on ihan pöhkö ajatuskin että joku täysin tosissaan ja yksiselitteisesti esittäisi, että SG3000s on ultimaattinen mela kaikille ja ihan kaikkeen ilman pisaaraakaan sarkasmia. No sitähän tuossa ylhäällä sanottiin. SILKKAA PASKAA | |
![]() 19.07.2012 07:12:51 | |
Tottahan räkkipeli toki haastelee siinä että jollekkin joku muu passaa varmasti käteen paremmin, siinäkin että tuolla toki on tunnearvoa kun tuota on nuoruudessa rontannut jokapaikkaan ja monet hienot ja vähän kamalatkin muistot tuon kanssa on koettu (muummoassa yksi rivimuusikko ihastui tuohon niin täysin että ei luopunut nukkumaan mennessäänkään tuosta vaan sai jo vähän väkivaltaakin käyttää pelastaakseni tuon :D) itse topicciin niin tossa makaa sopivaisesti noin 500 arvoisia keppejä parikin ja aina niistä vaan löytää jotain pientä moitittavaa, ei ehkä isoa mutta jotain kuitenkin. Yamaha käväs huollossa ekaa kertaa varmaan valmistumisensa jälkeen ja siitä hiottiin nauhat sekä kiristeltiin ruuvit, siinä sen moitinnat. kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 19.07.2012 10:30:56 | |
Twinkle: Kumminkin voisin jopa väittää, että tuo kuvassa näkyvä AR500 on parempi soitin kuin SG3000s, joskin jälkimmäinen on hintsusti mielekkäämpi soittaa kun ensiksimainitussa on tuota sähköä vähän liiankin kanssa. Vähemmillä sähköillä pääsee jollain AR 300:lla.. Tuossa olis yks, mutta "lähtöhinta" on kovin optimistinen. ;) http://www.ebay.de/itm/Error?item=200792716452
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 19.07.2012 11:39:59 | |
Räkkipeli: Tosin kohta Espanja on siinä jamassa, että linna siellä on sama asia kuin 500 euron kitara. Tämä oli hyvä:-D. Nythän Urpilainen neuvotteli vakuudet kondikseen, niin ei muuta kuin suuria tuottoja odottelemaan;-). Espanjan kiinteistökuplahan on kai ollut sitä luokkaa, että toivottavasti kukaan ei ole linnastaan maksanut enempää kuin on varaa menettää. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 19.07.2012 12:02:11 | |
HeavyMachinery: Mikä on siinä 1500€ kitarassa parempaa kuin 500€ kitarassa ? Ihan alun kysymykseen sanoisin että jos oma 500 euron kitara alkaa arveluttamaan niin jotainhan siinä itse on jo havainnut oman soittelun aikana ilman muihin vertailuakin. Jos eroja haluaa hakea vertailun kautta, niin ei muuta kuin keppi mukaan ja kauppoihin vertailemaan. Tod.näk. asiat siellä hieman selviää. Itse olen näin toiminut ja se on varsin avartavaa kokemusta eikä myyjät edes ole kohdelleet huonosti. Koska hinnan perusteella ei paremmuuksia kuitenkaan voi yleistää, niin lopputulos hyvän 500 euron kepin kanssa on se, että joihinkin kalliimmin hinnoitelluihin malleihin verrattuna eroa ei ole ja joihinkin toisiin eroa taasen selkeästi löytyykin. Ketjussa aikaisemmin on puhuttu yksilön merkityksestä. Itselleni merkitsevät käteen sopivuus, pintaviimeistelyn laatu, hyvät puut ja akustinen sointi. Sähköillä ja mitä lavassa lukee, ei ole niinkään mitään merkitystä hankintavaiheessa. Tarvittavat parannusosat saa kaupoista ja torilta. Mun mielestäni jotenkin noin.... Nykyinen kitaroiden laatu "yleisesti" hintahaarukassa € 400-900 on jo sellaista ettei sitä ainakaan lavalla tarvitse anteeksi pyytää. Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita.... | |
![]() 19.07.2012 12:09:54 | |
Kyllä noissa 1500 kitaroissa laatu on tasaisempaa kuin halvemmissa malleissa. Mutta ainakin itse olen löytänyt todella päteviä soittimia alle 500€ hintaluokasta. Nurkassa on tällä hetkellä kaksi kitaraa joiden yhteishinta taitaa olla alta 600€. Silti molemmat toimii keikoilla erittäin hyvin. Hyvin viimeisteltyjä ja helpposoittoisia molemmat. Tässä hintaluokassa kannattaa unohtaa keinutallat ja muut hienoudet ja keskittyä mahdollisimman yksinkertaisiin soittimiin. Toki täytyy myöntää että vaikka soittovuosia alkaa jo kohta olla 20 täynnä, en ole ammattilainen. Tällä 10-20 keikan vuositahdilla pärjää hyvillä perussoittimilla. Jos keikkamäärät nousisi sinne 50-100 vuodeessa, tulisi hommattua paremmat työkalut. Sanotaan nyt silti, että jonain kauniin päivänä kun rikastun ja lakkaan köyhtymästä tilaan joltakulta suomalaiselta kitaravalmistajalta Sen kitaran. :) Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. | |
![]() 19.07.2012 14:07:41 | |
fox: Vähemmillä sähköillä pääsee jollain AR 300:lla.. Tuossa olis yks, mutta "lähtöhinta" on kovin optimistinen. ;) http://www.ebay.de/itm/Error?item=200792716452 Joo, tommoista kolmihunttista aattelin ostaa tuon kaveriksi, on vähän arvokas ainakin tuo kyseinen. Minulle välttäisi sellainen versio, mikä ei ole keräilijä-sertifikoitu, kun tuon viissatkun aion entisöidä samalla tavalla kuin tuon SG3000s:n, liikuttelisin osia kumminkin paikasta toiseen, halvemmasta harvinaisempaan. | |
![]() 19.07.2012 14:35:27 (muokattu 19.07.2012 14:36:37) | |
Vainottu: Kyllä noissa 1500 kitaroissa laatu on tasaisempaa kuin halvemmissa malleissa. Mutta ainakin itse olen löytänyt todella päteviä soittimia alle 500€ hintaluokasta. Nurkassa on tällä hetkellä kaksi kitaraa joiden yhteishinta taitaa olla alta 600€. Silti molemmat toimii keikoilla erittäin hyvin. Hyvin viimeisteltyjä ja helpposoittoisia molemmat. Tässä hintaluokassa kannattaa unohtaa keinutallat ja muut hienoudet ja keskittyä mahdollisimman yksinkertaisiin soittimiin. Toki täytyy myöntää että vaikka soittovuosia alkaa jo kohta olla 20 täynnä, en ole ammattilainen. Tällä 10-20 keikan vuositahdilla pärjää hyvillä perussoittimilla. Jos keikkamäärät nousisi sinne 50-100 vuodeessa, tulisi hommattua paremmat työkalut. Sanotaan nyt silti, että jonain kauniin päivänä kun rikastun ja lakkaan köyhtymästä tilaan joltakulta suomalaiselta kitaravalmistajalta Sen kitaran. :) täällä soittovuosia 22 ja eri mieltä, varsinkin keikoille ei kannata mitään kalliita roudailla juurikin sen takia ettei siellä ketään kiinnosta / kuule millä soitat :) ja vähempi riski peruskepeillä kuin millään 1500e arvoisella kepillä jonka joku idiootti mahdollisesti niin halutessaan voi sosialisoida tai joka yksinkertaisesti vaan voi mennä rikki :) | |
![]() 19.07.2012 15:07:47 | |
phiit: täällä soittovuosia 22 ja eri mieltä, varsinkin keikoille ei kannata mitään kalliita roudailla juurikin sen takia ettei siellä ketään kiinnosta / kuule millä soitat :) ja vähempi riski peruskepeillä kuin millään 1500e arvoisella kepillä jonka joku idiootti mahdollisesti niin halutessaan voi sosialisoida tai joka yksinkertaisesti vaan voi mennä rikki :) Tosin jos keikalla näkee soittajalla kalliimman puolen kitaran, niin se tarkoittaa todennäköisesti sitä, että sen soittajan itsensä mielestä se kannatti roudata sinne keikkapaikalle. Tääkin voisi olla 1500 ja 500 euron ero. http://www.truthinshredding.com | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)