Silvertown 05.06.2021 11:05:07 | |
---|
fox: Mielenkiintoista! Näissä kyllä hyvät puuosat ja metallit yhdistyvät huippumikrofoneihin. Sekä telen että straton mikrofonit väliotolla ovat mielestäni huippuja, humbukkereista ei ole kokemusta. Down the road wherever |
Mikko1978 05.06.2021 16:44:11 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Oliko niissä väärä soundi, vai miksiköhän jäivät niin lyhyeksi innovaatioksi? Eikö noita top load -optiolla varustettuja talloja ole tehty pitkin historiaa ja tälläkin hetkellä on monta tuollaista mallia tarjolla. |
Mikko1978 07.06.2021 19:51:20 | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 07.06.2021 19:58:11 | |
---|
Mikko1978: Eikö noita top load -optiolla varustettuja talloja ole tehty pitkin historiaa ja tälläkin hetkellä on monta tuollaista mallia tarjolla. Varmaankin joo. En ole niin telemiehiä, että olisi tullut seurattua, mutta ei vaan ole sattunut omaan silmään. Paitsi jossain halpiksissa Squjuissa, ym... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
PIM 12.06.2021 16:57:11 | |
---|
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Stone 13.06.2021 19:35:15 (muokattu 13.06.2021 19:42:26) | |
---|
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
PIM 13.06.2021 21:53:17 | |
---|
Stone: Oho! Mikä HB tele mallisarja kyseessä? TE-90? Te-90FLT Orange blast on tarkka mallimerkintä. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Stone 13.06.2021 22:00:37 | |
---|
PIM: Te-90FLT Orange blast on tarkka mallimerkintä. Se oli siis se, upean näköinen yksilö luonnossa ja onnea onnistuneesta hankinnasta. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
msalama 14.06.2021 06:01:13 (muokattu 14.06.2021 06:02:57) | |
---|
Käsittämätön hintalaatusuhde näissä Bentonin Harleyn tekeleissä. Kerro heti lisää. Ei irvisteleviä nauhoja? Ei kuolleen kuuloisia laatikoita kaulalla? Puut soivat hyvin akustisesti? Ei liian vempulan oloista rautaa? Kaula istuu tiukasti taskussaan? Ei kauheasti skrubuja pinnoitteessa? Filtertron-kloonit OK? Siis enhän mä mitään kolmatta astetta muuten tässä peräänkuuluta, mutta kun saatan Skujun sijaan hyvinkin ostaa aivan samanlaisen itsellenikin talousteleksi :) Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
Stone 14.06.2021 08:49:10 (muokattu 14.06.2021 08:51:49) | |
---|
msalama: Kerro heti lisää. Ei irvisteleviä nauhoja? Ei kuolleen kuuloisia laatikoita kaulalla? Puut soivat hyvin akustisesti? Ei liian vempulan oloista rautaa? Kaula istuu tiukasti taskussaan? Ei kauheasti skrubuja pinnoitteessa? Filtertron-kloonit OK? Siis enhän mä mitään kolmatta astetta muuten tässä peräänkuuluta, mutta kun saatan Skujun sijaan hyvinkin ostaa aivan samanlaisen itsellenikin talousteleksi :) Tuo tele saatavilla 15-20 viikon sisällä Thonmannin sivujen mukaan. Eipä ole ainut benton tele, joita ei löydy heti varastosta, kun benton te-52 saatavilla 7 - 10 viikon sisällä. Hyvin on kauppa käynyt. Itse tilasin jo kerran te-52 mallin, mutta jouduin prioriteetti syistä lykkäämään sitä ja nyt ne onkin sopivasti sitten loppu... "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
msalama 14.06.2021 09:41:57 | |
---|
Hankkubenkku Red Blastia oli. Tilasin. Raporttia seuraa. Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
PIM 14.06.2021 11:16:19 | |
---|
msalama: Kerro heti lisää. Ei irvisteleviä nauhoja? Ei kuolleen kuuloisia laatikoita kaulalla? Puut soivat hyvin akustisesti? Ei liian vempulan oloista rautaa? Kaula istuu tiukasti taskussaan? Ei kauheasti skrubuja pinnoitteessa? Filtertron-kloonit OK? Siis enhän mä mitään kolmatta astetta muuten tässä peräänkuuluta, mutta kun saatan Skujun sijaan hyvinkin ostaa aivan samanlaisen itsellenikin talousteleksi :) Ei niin mitään vikaa. Tiistaina pääsen testaamaan treeneissä tositoimissa niin osaan sanoa soundeista sitten paremmin. Näissä kannattaa huomioida se, että osa 90FLT malleista on senkaibodyllä ja kaulalla ja osa saarnibodyllä ja vaahterakaulalla ja ensinmainittu painaa 3,3 kiloa (ainakin tämä yksilö) ja viimeksi mainittu n. neljä kiloa, mikä mulle ainakin on jo aivan no-no. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Stone 14.06.2021 11:58:45 | |
---|
msalama: Hankkubenkku Red Blastia oli. Tilasin. Raporttia seuraa. Ahaa... hienoa, että mieleinen vaihtoehto väri löytyi. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
msalama 14.06.2021 13:22:42 | |
---|
Kiitoksia, hyvä kuulla että laatu nykyisin korkealla. Ja joo, kyllä toi redblastikin riittävän reteen näkönen oli, joten sillä mennään ja järkytetään :D Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
msalama 14.06.2021 13:25:21 | |
---|
mikä mulle ainakin on jo aivan no-no. Mun -73 LP Deluxe painaa 4.4 kg, joten tottumusta on. Tosin joo, onhan se nelisen kiloa rapiat jo aika helvetin painava kitaraksi. No, kumpi vaan käy silti kyllä... Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
PIM 16.06.2021 09:50:03 | |
---|
Aivan oivallisesti sopi käteen ja miellytti korvaa OrangeBlast eilisissä reeneissä. Lähti just sellanen kirkas hurinaton humpparisointi, mitä olen viime aikoina oppinut arvostamaan. Kaffepaussin aikana kävin hiomasienella pari kertaa läpi otelautanauhojen välit niin sai otelaudan reunaan omaan käteen sopivan pyöristyksen. Aiemmin oon karsastellut näin tasisia otelautoja (radius 350mm eli n. 14"), mutta kun pyöristää otelaudan reunat niin johan sopii käteen näin vintagempiin otelautoihin tottuneellekin. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
El_Jyrkkä 25.07.2021 10:22:22 | |
---|
PIM: https://muusikoiden.net/dyn/users/170750.jpg Mun viimeisin telehankinta keskiviikolta. Käsittämätön hintalaatusuhde näissä Bentonin Harleyn tekeleissä. Hyvä hankinta, mulla on ollut nyt suunnilleen 6kk tuo Black Blast. Käytin ammattilaisella, jossa siistittiin nauhat ja laitettiin säädöt viimeisen päälle, jonka jälkeen tämä on oikeastaan vienyt mulla ykköskitaran paikan. Uliuliuli. |
mike tapping 19.08.2021 16:31:18 (muokattu 20.08.2021 19:00:22) | |
---|
Jeejee, ilmoittaudun kerhoon GrassRootsin telellä, josta tämän kuvan jo tuonne ostin kitarakamaa-ketjuun postasin. https://muusikoiden.net/dyn/users/171428.jpg Kuten jo kirjoittelin aiemmin että kun tuossa on perusasiat kunnossa niin siitä on hyvä lähteä tuunaamaan/turaamaan. Mielenkiintoisia pikkuasioita on jo tullut vastaan kuten se että hieman yllättäen fenderin vintage-speksin viritinkoneisto meni heittämällä paikalleen. Toisaalta kontrollilevyn potikoiden reiät olivat pari milliä pienemmät kuin "oikeissa kitaroissa" mutta porallahan noita sai avattua. Vaihdoin mikkikytkimen ja potikat kunnollisiin ja juotin piuhat kiinni. Vähän jäi hiottavaa sillä volume ei mykistä kitaraa ja tonekin on vähän erikoinen. :D Pitänee tarkistaa kytkennät ja tarkistaa potikoiden kunto... Käytin tätä Lollarin sivuilta löytynyttä kytkentäkaaviota, mutta olikos jotain muita hyväksi havaittuja kytkentöjä _kolmeasentoiselle_ kytkimelle? https://www.lollarguitars.com/picku … ring-diagrams/TeleWiringDiagram.pdf Editoidaanpa tähän jatkot eli tarkistin kytkennät ja löysin kytkentävirheeni. Meinasin aluksi laittaa Dimarzion mikkejä tuohon, mutta kun Levytukulla ei juuri nyt ole niitä niin poistin Mnetin torilta Fenderin 51 nocaster -setin jonka asentelin paikoilleen. Telen tallamikin asentaminen voi olla hieman hankalaa ja tuohon settiin ovat näköjään vintagesyistä johtuen laittaneet kusenpolttamat talttapääruuvit tekemään touhusta vielä pykälän verran veemäisempää. :D Mikkikytkimen hattu ei tietenkään sovi uuteen kytkimeen eli käytävä paikallisessa sovittelemassa. Pleksiä takaisin asetellessa totesin, että kaulamikin kolo on liian ahdas. Piti sitäkin sitten veistellä, mutta nyt on sekin kunnossa. Äkkiseltään testattuna tuo 51 nocaster -setti kuulostaa kyllä makealta joten tällä erää ei muuta kuin että ää fantastista! |
Gaines 28.08.2021 09:32:04 (muokattu 28.08.2021 09:33:30) | |
---|
Kokoelma täydentyi hiljattain -84 sunburst Telecasterilla: https://muusikoiden.net/dyn/users/171563.jpg Toploadermalli, jossa on satulapalat joka kielelle ja paksut nauhat. Varsin mainio kaulaprofiili, huomattavasti paksumpi kuin nykyisissä. Puntari näyttää 3,57kg painoksi, kevyehköltä tuntuu. Leppärunko käsittääkseni, vaahterakaula. Harmi että mikit ovat kärsineet vuosien aikana ja etenkin tallamikki ujeltaa bändivolyymeillä soittaessa. Jotain häikkää on, kuoren yläosakin on käyristynyt koveraksi. Ihan kuin olisi saanut lämpöä. Täytyy alkaa etsimään uutta mikkisettiä, ehkä jotain vähän spesiaalimpaa. Sydän lyö ja parta kasvaa. |
msalama 30.08.2021 17:01:19 | |
---|
Jaa Telecaster? Huomennahuomennahuomenna tapahtuu aijaijaijaijai :D I'll keep ya posted... Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos |