Aihe: Krank Revolution
1 2 3 4 5 6 7
Ben_D
05.08.2005 11:30:06

Vaihtakaa nyt saatana joku mun kanssa vahvareita! :D

ENGL powerball ilmotettu Torilla. Vaihto Framus Dragoniin tai Krank Revolutioniin.

Tossa vaihtokaupassa ei välttämättä edes häviä muussa kun hinnassa. Ei taida hirveesti olla vielä varsinkaan Krankia myyty.
januszian
05.08.2005 11:37:02

Tossa vaihtokaupassa ei välttämättä edes häviä muussa kun hinnassa. Ei taida hirveesti olla vielä varsinkaan Krankia myyty.

AIVAN! Ku nyt on kyse enää spykoakustiikasta ja mielihaluista. :) Toisille tiukkaa ja toisille löysää.

Heh, se riippuu ihan vehkeen koosta! :D
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
januszian
05.08.2005 17:20:14

No nyt mä sitte tyyppasin tota Krank Revolutionia ja seuraavaa "koin:"

Kliini oli AIVAN PASKA! Hirvee keskiääninenä puhas. Olihan se puhas ja yläpääkin kilisi mutta tallamikillä täysin käyttökelvoton. Ei auttanut middlen kääntely. Melkeinpä 5150 II huono.

Krank kanava olikin sitten on aikas magee. Mutta jostain syystä mä koin sen yläpään sillä puolella aika hyökkääväks!
Mä laitoin sitten loppujen lopuks sen voice nupin ihan alas eli nollaan jolloin alapää muuttui mun mieluiseksi eli isoksi ja löysäksi! Särössä oli kyllä aivan mieletön presence joka tosta mun Powerballistani puuttuu. Siinä on melko kompressoidun kuulonen ja vähän "siellä jossain" se särö.

Tein A/B:tä Powerballin kanssa puhtailla ja säröillä ja loppukaneetti on että ei toi KRANK kanava oo vaihdon arvonen nyt ku itte sen totesin samaa kaappia ja keppiä käyttäen molemmissa nupeissa. Kaappina ENGL 4x12 vintage normaali kokonen. Tietysti suosii jossain määrin ENGLiä mutta ei se nyt kuitenkaan NIIN paljon vaikuta ja V30:set on mun Mesan kaapissakin. (Vaikka varmasti TÄYSIN erikuulonen kaappi...)

Powerballin puhtaat vetää todella selvän voiton noissa ja ku se särökin on vaan "vähän liian tiukka" niin turhaan mä alan kiroilee niitä muita puuttuvia siinä Krankissa. Ei ole muuten crunch kanavaakaan jota käytän aika paljonkin loppupeleissä.

Powerballissa on vielä varmasti EQ varaa joten ei muuta ku illalla vääntelee ni ehkä sieltä tulee taikasaundia sittenkin! Vaikkei ehkä noin löysää ja murskaavaa kuin Krankista. Se kyllä rukoili että vääntäisin volaa tunteella. Se oli ku Simapullo lämpimässä. :)

Kävin vielä Levytukussa testaamassa Mesan NOMAD 45 nuppia ku oli tarjouksessa 1290 tai jotain sellasta ja se oli aika samanlainen ku Powerball säröltään ja kliini siinä oli myös huono vaikka parempi kuin Krankissa.
En sitte jaksanu enää RECTOA kokeilla ku alko tulee nälkä. Ootin eka n. tunnin ku jotku hevijumalat jotain keppiä testaili... Vissiin ihan "oikeita muusikoita" ku ei maksanu mitään se keppi ja keikasta juttelivat. :)

Nyt sitte lähteä tolle Framus osastolle tutkimaan...
Ben_D
05.08.2005 17:37:17

Tein A/B:tä Powerballin kanssa puhtailla ja säröillä ja loppukaneetti on että ei toi KRANK kanava oo vaihdon arvonen nyt ku itte sen totesin samaa kaappia ja keppiä käyttäen molemmissa nupeissa. Kaappina ENGL 4x12 vintage normaali kokonen. Tietysti suosii jossain määrin ENGLiä mutta ei se nyt kuitenkaan NIIN paljon vaikuta ja V30:set on mun Mesan kaapissakin. (Vaikka varmasti TÄYSIN erikuulonen kaappi...)

Jaahas...että sellasta...no kai se pitää käydä testaamassa..kyllä aika hyvä särö saa lähteä, että vetää vertoja 5150 crunch + mod SD-1 yhdistelmälle.
McNulty
06.08.2005 02:10:02 (muokattu 06.08.2005 02:14:13)
En tiedä miksi kirjoitan näin vanhaan threadiin mutta menkööt:

Tänään pääsin tuota Krank Revolution 1:stä tyypittämään. Alla oli Krankin oma 4x12" kaappi. Testiskittoina käytin Ibanez RG2550 ja PRS SE Soapbaria.

Tässä Testrun #1 eli RG2550:lla soitettuna.

- Kleen-kanavasta:
Lyhyestä virsi kaunis... ei paras, mutta toimiva. Aika alapäävoittoinen clean-saundi ja jotenkin mitäänsanomattoman kuiva ja eloton. Kokeilin kaikilla viidellä mikkivaihtoehdolla, vääntelin volumea ja tonea... kyllä siitä toimivan sai yllättäen DiMarzio/IBZ kaulamikillä ja bassot nupista lähes nollilla. Palaan tuohon Ibanezin mikkihommaan myöhemmin vielä tekstissäni.

- Krank-kanavasta:
Noniin... Gainit tassan femmassa ja jo rupes puntti tutiseen. Jyrää löytyy, ja nuo Presence ja Sweep potikat ovat luksusta. Toimivat todella hienosti ja saundi muokkautuu todella nopeasti vaikka EQ on ns. flat-asetuksissa. Helkkari että jyrähti ja varmaan sai yläkerran mummo paskahalvauksen kun tuuttasin Master 1:stä hiukan volumea lisää. Nerokas laite, meinaan siitä irtosi tapposäröjen lisäksi varsin hyvät Deep Purple rockit... mutta kyllä se homma on niin että ei tuota Krankia humppaan ostella. HIGAIN-jyrä se on jos joku :) Löyty murinat, löyty särinät, löyty sirkkelit. KAIKKI Panterasta Turskanpurija-metalliin ja Dying Fetuksen kauttaa Iron Maideniin. Nyt nuo Ibanezin mikit näyttivät toimivan hyvin... ilmeisesti sopivat tuohon musatyyliin. (siis gainit kaakossa)

Sitten Testrun #2 eli PRS SE Soapbar sylissä:

- Kleen-kanavasta:
Jumaleissön... nyt löyty hunajainen Clean-saundi. Lämmin, pehmeä, kuulas, erotteleva... HYVÄ! Ilmeisesti siis kitaran mikeillä on HEL**TISTI merkitystä tämän tason putkikoneen kanssa. Ne Ibanezin käyttämät DiMarzio/IBZ mikit ovat täydellistä sontaa, kuraa, skeidaa tämän PRS:n rinnalla. Ne vain kuulostivat kylmältä kolinalta Soappien rinnalla. Eli KYLLÄ... Krankista todellakin saa hunajaisen cleanin kun omistaa hieman erilaisen kepakon kuin jonkun hevitikun. Saundi ei mennyt lainkaan ruvelle vaikka ikkunoita helisyttelinkin puhtailla saundeilla :)

- Krank-kanavasta:
No joo, eihän tämä PRS Soapbar yhtä mojovasti räyhännyt kuin nuo Ibanezissa olleet, mutta... Nyt sitä saundimaailmaa löytyi eri tavalla. Miedoista blues-rosoista ihan junttaan asti. Jep P-90:llä lähti Pantera-riffit varsin mukavasti :) Gain kaakossa ja kyllä meinaan jyrähti "hennompikin" soitin. Yllättävän kirkkaana ja selvänä tuo särö kuitenkin pysyy. Se ei siis ole mitään MetalZone-surinaa josta ei saa mitään selvää, vaan higain-murinaa joka iskee 100-0 teräskärkisen mäiskärin kasseille. PRS:n kanssa Gainia sai olla enempi, mutta toisaalta taas, sitä tuossa nupissa piisaa. Parasta oli se kun gainin käänsi lähes nollille ja presence + sweep keskikohdilla, se todellakin toimi hyvänä mietona "crunchina". PRS:n kanssa sain paljon enemmän irti kummastakin kanavasta.

- Jälkipuheet
Niin... rankoilla mikeillä vahvistin oli hyvä ultra-gain jutuissa, clean-osastolla oikeastaan surkea. Hieman kevyemmillä mikeillä nuppi oli bueno. Cleanit pelitti hyvin, gain-osasto oli todella monipuolinen. Uskaltaisin väittää että tuo nuppi on parhaimmillaan sellaisen kitaran kanssa jossa on mahonkirunko, vaahterakannella ja PAF-tyyppiset mikit.

Nupin hinta oli jonkun 1790e ja kaapin hintaa en edes kysynyt. Kai se jonkun 900-1000e maksaa... mutta olipa miehekkään näköinen setti kun "etukankaat" olivatkin kromattua reikälevyä :)

PS. Joku päivä vielä nappaan Dimebuckerin takasin kiinni omaan Stanu Lepaan ja käyn kokeilemassa mitä Krank sanoopi sen kanssa. Pelottaa jo etukäteen meinaan tuo Dimebucker kyykytti hyvin jo omaa Classic 30:stä :))
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
trih
06.08.2005 04:43:41
Jo nyt on vittu :) Pitäisikö kitaristeille ola oma hifilehtensä? Kannattaa hankkia hyvät mikit joilla poimia korvien kuuleman (silmien näkevän) tavaran talteen. Kiitos.

Huh. Jopa helpotti.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
januszian
06.08.2005 11:07:40

Jeps. Toi on varmasti totta. Mä kokeilin sitä Krankia Tokai Les Paul kopiolla koska mulla on himassa Les Paul ja soittelen puhtaita sillä talla mikillä joten Powerball vei voiton tossa kategoriassa ja se sopii mulle.

Varmasti Krank toimii jollain vintage Fenkulla ja saundaa täysin SRV:ltä mutta monipuolisuus on iso kriteeri mulle vahvarissa. Eli ei sillä mitään tee jos ei se kaikilla kepeillä kuulosta hyvältä.

Lähinnä tota kliiniä kelasin niin että jos saatana les paul kopiossa talla mikki soi nätisti niin IHAN mikä tahansa kitara saadaan soimaan nätisti sen jälkeen. :)

Ehkä sitä Krank säröä olis vähän ikävä mutta ei mulla oo aikaa, varaa, jaksamista ruveta mitään kahen nupin settiä kasaamaan.
askomiko
06.08.2005 13:41:10
Kuitenkin ostat kohta. ;)
""Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays they have to fix stuff in the marketing"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
januszian
06.08.2005 13:42:25

niin ostanki... *huokaus...* :)
Nazareth
06.08.2005 15:54:23
Rumia vehkeitä nuo on. Uskon kyllä että saundaavat hyvälle.
"Yks olut ja yks lapin kulta" IMIK #27
Ben_D
07.08.2005 13:09:36

Taidan ostaa minäkin JOS soundaa hyvälle.
Super-Jari
07.08.2005 17:12:29
Minä en taida ostaa.
elbowski
07.08.2005 19:12:58 (muokattu 07.08.2005 19:13:12)
Minä en taida ostaa.

Minä taidan.

E. Mut en vielä pitkään aikaan.
Näen sen silmistäsi, nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?

IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45
Ben_D
07.08.2005 19:15:47

Minä taidan.

E. Mut en vielä pitkään aikaan.

Siinä onkin euro poikineen kerättäväksi.
Super-Jari
07.08.2005 20:09:38
Siinä onkin euro poikineen kerättäväksi.

Mitä tuo sitten maksaa?
Ben_D
07.08.2005 20:16:51 (muokattu 07.08.2005 20:18:56)

Mitä tuo sitten maksaa?

Olikohan toi 1790..
Super-Jari
07.08.2005 20:19:33
Olikohan toi 1790..

Aikamoista. Kallis on. Samaan hintaan saa jo powerballin.
Ben_D
07.08.2005 20:22:54

Aikamoista. Kallis on. Samaan hintaan saa jo powerballin.

Niin saa, mutta Powerball ei ole Krank eikä toistepäin.
Super-Jari
07.08.2005 20:24:09
Niin saa, mutta Powerball ei ole Krank eikä toistepäin.

Joo, mutta kyse onkin siitä että haluan nyt huutaa joka threadissa powerballin ylivoimaisuutta ja tuhovoimaa.
Ben_D
07.08.2005 20:28:56 (muokattu 07.08.2005 20:30:10)

Joo, mutta kyse onkin siitä että haluan nyt huutaa joka threadissa powerballin ylivoimaisuutta ja tuhovoimaa.

Powerballin omistaneena voin sanoa, että ei ole mitenkään ylivertainen vahvistin. Hyvä, mutta ei ylivertainen. Mikä sitten on? Savage? Krank? Bogner?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)