Aihe: Kaksi nuppia, yksi kaappi
1 2 3
Laulava Kylätohtori
05.12.2019 10:35:06
JuSu: Testasin niinkin, että olisin ajanut toista nuppia vain toiseen elementtiin ja toista toiseen. Ei noista elementeistä kumpikaan yksin soi yhtä kivasti, kuin ne soivat yhdessä. V30 on herkempänä noista tietty dominoiva, mutta selkeästi se G12T-75 tuo oman mausteensa myös. Oikein mainio yhdistelmä.

Eikä se muutenkaan kuulosta yhtä hyvältä, jos käyttää vain toista elementtiä 2x12" kaapissa. Riippuu tosin elementistä ja eq:lla saa hyvin kompensoitua, mutta itse hautasin kokeilujen päätteeksi ajatuksen 2x12" kaapista, missä on kaksi eri elementtiä ja niitä voi käyttää yhdessä tai erikseen.

Tosin kyllä tuo voi joissain tilanteissa toimia paremminkin, eli kaikki riippuu kaikesta.

Menee joo vähän hifistelyksi, mutta menköön.

Totta on kyllä sekin, että tuollaisen nuppiswitcherin hinnalla kyllä saisin toisen samanlaisen 2x12" -kaapin, kotikaappi kun on 'vain' se HB:n perus-2x12". Mutta tuntusi vähän hassulta, että ois kotona kaksi 2x12" -pinoa... Tai no jaa... Hmmm... Uhka vai mahdollisuus? =)

JuSu

Mä en varsinaisesti näe, mitä lisäarvoa se toinen kaappi tuo verrattuna tuollaiseen parempaan switcheriin. Jos kerran tarkoitus on käyttää sitä kaappia molemmille, niin eikös switcheri ole kaikin puolin kätevämpi. Ja jos ne kaapit pistää päällekkäin, niin eihän ne samalta kuulosta. Vierekkäin taas vie paljon tilaa. En mä näkisi, että on automaattisesti viisaampaa ostaa toinen kaappi, vaikka sen samaan rahaan saisikin.

Entäs joku ammattimies? Eikö sellaisista joku rakentaisi äkkiä tuollaisen, mikä olisi luotettava, mutta kuitenkin vielä kohtuullisen hintainen.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Gaines
05.12.2019 10:45:00
JuSu: Mutta tuntusi vähän hassulta, että ois kotona kaksi 2x12" -pinoa... Tai no jaa... Hmmm... Uhka vai mahdollisuus? =)

JuSu

Niin no :) Mulla on olohuoneessa 2kpl 2x12 kaappia ja yksi 4x10, pari nuppia ja vielä 1x12 combo, lisääkin sopii :)
Sydän lyö ja parta kasvaa.
Kefiiri
05.12.2019 11:06:51
Juhani_t: Ei ne hajoa. Ihmettelin joskus miksi soitto kuuluu nupin sisältä hiljaa vaikka volumet oli selällään. Kaiutinjohto oli unohtunut ja soitto kuului muuntajasta.

Välillä näinkin, itsekin joskus ihmeissäni kuuntelin soittoani vanhan Voima-vahvistimen muuntajasta. Mutta olen käynyt varovaisemmaksi.
En ole musiikin asiantuntija.
Gypsy
06.12.2019 19:33:46
Juhani_t: Ei ne hajoa. Ihmettelin joskus miksi soitto kuuluu nupin sisältä hiljaa vaikka volumet oli selällään. Kaiutinjohto oli unohtunut ja soitto kuului muuntajasta.

Kaverit tuossa taannoin rikkoivat minun yhden Marshallini kun ei ollut kaappipiuhaa.
Aamen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)