Aihe: Hukummeko pian kitaroihin
1 2 3 4 514 15 16 17 18
LaMotta
08.04.2016 22:23:00

Vähemmän noita kitaroita on kuin saman kohtalon kokevia vanhahkoja omakotitaloja joita tulee jäämään käsiin läjä päin.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
hollstro
08.04.2016 22:34:56

LaMotta: Vähemmän noita kitaroita on kuin saman kohtalon kokevia vanhahkoja omakotitaloja joita tulee jäämään käsiin läjä päin.

Kitaran voi lähettää mihin vain. Taloa ei yleensä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
BugBadWolf
08.04.2016 22:35:02
LaMotta: Vähemmän noita kitaroita on kuin saman kohtalon kokevia vanhahkoja omakotitaloja joita tulee jäämään käsiin läjä päin.

No onneksi niitä ei ole kuin yksi. Näissä on kuitenkin se etu, että hädän hetkellä näitä voi lämmittää kitaroilla. Se ei onnistu uudemissa röttelöissä. Ja sillä aikaa kun on lämmintä ihan luonnostaan, voi taas keräillä talven varalle uutta varastoa ;D

Tiedähäntä miksi nyt taas näin, mutta jospa möisi tuon toisen Mark V:n sittenkin helvettiin ja alkaisikin mustekalaharrastajaksi. Se voisi olla pitkässä juoksussa palkitsevin tapa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
08.04.2016 22:36:00
hollstro: Kitaran voi lähettää mihin vain. Taloa ei yleensä.

Vaan eipä se nyt ihan kauhean viisasta ole sekään, että kaikki muuttaisivat helsinkiin työttömiksi. Halvemmallahan sitä muualla vanhassa, jopa omassa töllissään eläisi.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
LaMotta
08.04.2016 22:47:32

BugBadWolf: No onneksi niitä ei ole kuin yksi. Näissä on kuitenkin se etu, että hädän hetkellä näitä voi lämmittää kitaroilla. Se ei onnistu uudemissa röttelöissä. Ja sillä aikaa kun on lämmintä ihan luonnostaan, voi taas keräillä talven varalle uutta varastoa.

Niin no gibson palaa kuumemmalla liekillä mutta fender palaa pidempään. Vai oliko se toisin päin?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
hollstro
08.04.2016 22:56:01

BugBadWolf: Vaan eipä se nyt ihan kauhean viisasta ole sekään, että kaikki muuttaisivat helsinkiin työttömiksi. Halvemmallahan sitä muualla vanhassa, jopa omassa töllissään eläisi.

Helsingissä on monta tuhatta työpaikkaa auki. Muttei montaa tuhatta kohtuuhintaista asuntoa.
BugBadWolf
08.04.2016 22:58:02
hollstro: Helsingissä on monta tuhatta työpaikkaa auki. Muttei montaa tuhatta kohtuuhintaista asuntoa.

Onko helsingissä vähemmän työttömiä kuin avoimia työpaikkoja?
hollstro
08.04.2016 23:27:56

BugBadWolf: Onko helsingissä vähemmän työttömiä kuin avoimia työpaikkoja?

Ei. Mutta jokainen avoin työpaikka on jostain syystä auki. Niitä on noin 4500.
tuskiz
08.04.2016 23:30:08
hollstro: Ei. Mutta jokainen avoin työpaikka on jostain syystä auki. Niitä on noin 4500.

Tyypillinen Helsinkiläinen puoliaristokraatti on sellainen otus ettei se tahdo tehdä mitä tahansa marginaalityötä mitä useimmat avoimet työpaikat taitaa ollakkin, tämä plus suomen lepsu sosiaaliturva minkä kanssa voi eleillä melko rennosti.
BugBadWolf
08.04.2016 23:38:31
hollstro: Ei. Mutta jokainen avoin työpaikka on jostain syystä auki. Niitä on noin 4500.

2600 ja risat. Lueskelin läpi. En usko että puhelinmyynnin ja 0-tuntisten tarjoajien lisäksi yksikään noista ilmoituksista on paikalla kahden viikon päästä.

No jaa. Burman kielen tulkkia saattaa haetuttaa pidempäänkin.
Laulava Kylätohtori
09.04.2016 08:44:59 (muokattu 09.04.2016 08:47:47)
tuskiz: Tyypillinen Helsinkiläinen puoliaristokraatti on sellainen otus ettei se tahdo tehdä mitä tahansa marginaalityötä mitä useimmat avoimet työpaikat taitaa ollakkin, tämä plus suomen lepsu sosiaaliturva minkä kanssa voi eleillä melko rennosti.

Onkos meillä täällä ehta kokoomusnuori?

BugBadWolf: 2600 ja risat. Lueskelin läpi. En usko että puhelinmyynnin ja 0-tuntisten tarjoajien lisäksi yksikään noista ilmoituksista on paikalla kahden viikon päästä..

Nykynuoriso on niin ahnetta. Ei riitä, että toiset antaa jalomielisesti töitä, vaan sen päälle kehdataan alkaa vielä vinkumaan palkkaa... Eikö mikään riitä?
They pass too much electricity. -SRV
joku muu sikko
09.04.2016 12:56:03 (muokattu 09.04.2016 12:59:59)
Tulevat sukupolvet ei enää tarvitse kitaroita, koska kaikki vain räppää konebiitin päälle ja sekaan sämplätään pätkiä vanhoista biiseistä. Jou mään- Bronx gangsta muthafucka, yeah.
se on kiliju päivöä -Haitaripartio-
hallu
09.04.2016 14:49:39
joku muu sikko: Tulevat sukupolvet ei enää tarvitse kitaroita, koska kaikki vain räppää konebiitin päälle ja sekaan sämplätään pätkiä vanhoista biiseistä. Jou mään- Bronx gangsta muthafucka, yeah.

Ottamatta kantaa varsinaisesti kitaroihin, en voi uskoa, että moinen skenaario tulevaisuudesta voi olla mitenkään mahdollinen. Siis että kulttuuri köyhtyisi ja pelkistyisi jolloin kakki tekee vaan jotakin. Kaukana historiassa on se aika kun kakki vaan joikasi nuotiolla jonkun toteemin ympärillä, mutta sen jälkeen kulttuuri ja musiikkikulttuuri erityisesti on rikastunut muunatutunut ja muuttunut kokoajan vain monimuotoisemmaksi ja kaikki eivät varmasti tule tekemään jotakin samaa vaan se tulee olemaan entistä pirstaleisempaa ja hajoaa entisestään kakenlaisiin genreihin ja sekeneihin samaan aikaan kuin myös niitä vanhoja juttuja harrastetaan ja tehdään.

Käsittääkseni Sibeliusakatemian kansanmusiikkiosastolla edelleen opetetaan jouhinkon soittoa eikä jouhikko edes edusta mitään kovin isoa musiikillista trendiä. Varmasti tulevaisuudessa vanhojen tapojen rinnalle tulee koko joukko uusia tapoja tehdä asioita ja koneellisen ja elektronisen musiikin saralla näkymät ovat yhtä rajattomia kuin itse avaruus ja miksei muuallakin. Esimerkiksi robotit voi ohjelmoida soittamaan perinteisiä soittimia mikä tarjoaa häkellyttäviä visioita mitä tulevaisuudessa saatamme nähdä.

Toki tiedän, että jopa yliopistollisella tasolla on oppineet esittäneet huolensa viihdekulttuurin ja median aiheuttavan ihmiskunnan laajamittaista henkistä degeneroitumista. Huoli voi olla aiheellinenkin ja toki lyhytjänteisyys, keskittymiskyvyttömyys, ja lopulta näköalattomuus, voi johtaa kulttuuriseen köyhtymiseen. Minä olen vain optimisti enkä voi kuvitella että ihmiskunnalle voisi käydä niin huonosti, vaan uskon kaikkiin murroksiin liittyvän saman pelon kaiken loppumisesta ja tuhoutumisesta kun ei osata kuvitella mitä se uusi on jota rakennetaan ja kun ei voida vielä nähdä kriisin tuolle puolelle sitä millä tavalla ihmiset nousee entistä jalompina uuteen huomiseen. Niinhän sitä jo kaheksankytluvun alussa kun syntetisaattorit tulivat populaarimusiikkiin, ihan oikeasti oltiin huolissaan ihan täsmälleen samasta asiasta kuin nytkin. Miten käy kitaran, miten käy perinteiden..... ei niille mitenkään käy. Ne elää ja hengittää ja me ja lapsemme vaalii niitä ihmiskunnan aarteina.

Minä olen sitä mieltä, että kulttuuri on ainoa asia millä on mitään merkitystä. Se oin meidän perintö ja se on ainoa tärkeä ja uljas asia mitä ihmiskunta on kyennyt luomaan. Se on se aarre mitä meidän tulee vaalia ja aina niin kauan kuin yksikään ihminen hengittää, sitä jollakin tasolla tullaan myös vaalimaan. Toki menneisyydessä on jälkiä kulttuureista jotka ovat painuneet historian hämäriin ja niistä on enää rippeitä jäljellä, mutta ne eivät vielä edusta sitä suurta saavutusta jonka äärellä nyt olemme, vaan ne ovat vain rippeitä siitä kehdosta jossa nykyinen maailman kulttuuri on saanut alkunsa.

Kitara on osa sitä ja siksi se ei tule koskaan kokonaan katoamaan.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
FastEddie
09.04.2016 16:00:10

JuSu: Pesetkö sä kitaroitasi pesukoneessa?

JuSu

Uskotko sinä, että sukat häviävät pesukoneessa...

Hondo, Morris, Dia, El Maya, hyi hitto. Näillähän "soitettiin" 70-luvulla, sormet veressä, epävireessä, kauheella soundilla.

Kukaan ei voi kaivata näitä kitaroita!
If you think you are too old to rock n roll, then you are
hollstro
09.04.2016 16:51:07 (muokattu 09.04.2016 20:17:29)

BugBadWolf: 2600 ja risat. Lueskelin läpi. En usko että puhelinmyynnin ja 0-tuntisten tarjoajien lisäksi yksikään noista ilmoituksista on paikalla kahden viikon päästä.

No jaa. Burman kielen tulkkia saattaa haetuttaa pidempäänkin.

Riippuu lähteestä jota katsot. TE-keskuksessa on nyt yli 16 000 työpaikaa auki Suomessa, Uudellamaalla 5700, eikä tuonne tule läheskään kaikkia avoimia työpaikkoja. Asiantuntijatehtäviä mm. ei tuota kautta kierrätetä, vaan ne menevät muihin kanaviin tai jopa verkostojen kautta.

Mutta jos on sitä mieltä että töitä ei ole tarjolla niin sitenhän se on niin.

Mutta takaisin asiaan.
niviman
09.04.2016 18:40:38 (muokattu 09.04.2016 18:46:26)
FastEddie: Hondo, Morris, Dia, El Maya, hyi hitto. Näillähän "soitettiin" 70-luvulla, sormet veressä, epävireessä, kauheella soundilla.

Kukaan ei voi kaivata näitä kitaroita!

Muistan kuinka vielä 80-luvun loppupuolella halvimmat musiikkiliikkeessä myytävät kitarat olivat käytännössä soittokelvottomia. Kun soittoharrastukseni elpyi vuoden 2005 paikkeilla olin hämmästynyt kun halvimmatkin sähkökitarat olivat ihan kohtuullisesti soivia. Tuotantoteknologia oli kehittynyt reilussa 15 vuodessa valtavasti.
BugBadWolf
09.04.2016 20:31:49
hollstro: Riippuu lähteestä jota katsot. TE-keskuksessa on nyt yli 16 000 työpaikaa auki Suomessa...

Ja työttömiä on laskutavasta riippuen 300 000 - puoli miljoonaa.

On turhaa kuvitella että työttömyys on oma vika. Sillä tavalla sulkee vain silmänsä todellisuudelta.

Mikä onkin nykypäivän tapa puhua ja tehdä politiikkaa.
hollstro
09.04.2016 20:59:28

BugBadWolf: Ja työttömiä on laskutavasta riippuen 300 000 - puoli miljoonaa.

On turhaa kuvitella että työttömyys on oma vika. Sillä tavalla sulkee vain silmänsä todellisuudelta.

Mikä onkin nykypäivän tapa puhua ja tehdä politiikkaa.

Miten tämä nyt liittyy tähän keskusteluun? Politiikan voisi siirtää toiseen ketjuun.
BugBadWolf
09.04.2016 21:00:41
hollstro: Miten tämä nyt liittyy tähän keskusteluun?...

...kysyi mies joka aiheesta aloitti.
hollstro
09.04.2016 21:56:59

BugBadWolf: ...kysyi mies joka aiheesta aloitti.

Niin, sinä heitit tämän kommentin asian sivusta:
"Vaan eipä se nyt ihan kauhean viisasta ole sekään, että kaikki muuttaisivat helsinkiin työttömiksi. Halvemmallahan sitä muualla vanhassa, jopa omassa töllissään eläisi."

Tähän itse asiaan sulla ei ole ollut vielä annettavaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)