![]() 07.05.2009 12:40:41 | |
---|---|
Gretsch6120: Laitanpa lusikkani soppaan soittajana sivusta seuraavana. En voi uskoa! Jo toisen kerran tässä ketjussa: http://omglol.kerrolisaa.com/1/9613.gif "Vakosametti - sopii sulle, ei mulle." | |
![]() 07.05.2009 13:07:54 (muokattu 07.05.2009 13:08:44) | |
Gretsch6120: -> Käypä markkina-arvo mielestäsi määriytyy ulkomaisten nettikauppojen hintojen perusteella?? Eli soittimien hinnat samoiksi kuin ulkomailla ja se on sit oikein? Siltä varalta, että olet oikeasti tosissasi, kommentoinpa tätä pikaisesti: Juuri näinhän se nykypäivänä menee, ja niin sen pitääkin mennä. On toki olemassa muutama syy ostaa kotimaasta kalliimmalla (palvelu, paikallinen saatavus, jollain aloilla ehkä sopivampi tuotevalikoima jne), mutta pohjimmiltaan rankka kilpailu on ainoa syy, jokavaikuttaa kauppojen hintoihin (sisäänostohinnan lisäksi, mutta lienee lähes sama kaikille). Internet ja EU ovat tehneet ihmeitä rajojen ylitse menevät kilpailun mahdollistamiseksi, ja siitä on hyötyä kaikille kuluttajille. Tästä syystä lompakollaan äänestäminen on yksittäisen kuluttajan ainoa tapa vaikuttaa yleiseen hintatasoon. Jos näin ei tee, hinnat nousevat kilpailun puuteen ja kauppiaan nousevan katteen vuoksi ja varsinkin pienillä markkinoilla syntyy helposti kartelleja, jotka ovat kuluttajalle vahingoksi. Tämän kehityksen hedelmiä voikin sitten ihailla aina, kun käy esimerkiksi suomalaisessa ruokakaupassa. Ja sitten kommentti itse huutokaupasta: Olin jo houkuttelemassa kaverianikin mukaan, mutta kun näkee tarjolla olevan tavaran, niin eipä tarvinne vaivautua paikalle.. ~ Love broke out and I forgot it's war. | |
![]() 07.05.2009 13:49:39 | |
Gretsch6120:Aivan oikein, kilpailuta vain. Mikäil satut olemaan työelämässä; entä jos työnantajasi alkaisi kilpailuttamaan sinun palkkaasi vaikka jonkun toisen kanssa; kumpi tekee saman työn halvemmalla. Valtaosa palkoista kilpailutetaan. Yllättäen se on kuitenkin joku halpatyömaa joka samat asiat tekee rutkasti halvemmalla, joten työpaikat valuu sinne. Ehkä se ei ole sitä että tässä kylillä huudellaan ja kysellään että "kuka tekee halvimmalla?" vaan vähän isommassa mittakaavassa ja ilmeisesti vähän paremmin piilossa kun et ole itse sitä huomannut. | |
![]() 07.05.2009 15:11:00 | |
elsewhere: ...mutta pohjimmiltaan rankka kilpailu on ainoa syy, jokavaikuttaa kauppojen hintoihin (sisäänostohinnan lisäksi, mutta lienee lähes sama kaikille). Internet ja EU ovat tehneet ihmeitä rajojen ylitse menevät kilpailun mahdollistamiseksi, ja siitä on hyötyä kaikille kuluttajille. Joo, on tietenkin hyvä, että tavaraa voi ostaa netin kautta, mutta tuohon sisäänostohintaan pitää puuttua. Luuletko, että dv247 ja thomann ostavat kitaransa samaan hintaan, kuin Suomalaiset maahantuojat/liikeet? Kyllä vain nuo myyntivolyymit ja määrää aika paljon tuota tukkumyyntihintaa. Ts. Mitä enemmän ostetaan suomalaisista kaupoista, sitä enemmän nämä uskaltavat myytävää tilata (koska uskovat tavaran liikkuvan) ja sitä kautta hinta heille pääsääntöisesti alenee. Tästä syystä lompakollaan äänestäminen on yksittäisen kuluttajan ainoa tapa vaikuttaa yleiseen hintatasoon. Jos näin ei tee, hinnat nousevat kilpailun puuteen ja kauppiaan nousevan katteen vuoksi ja varsinkin pienillä markkinoilla syntyy helposti kartelleja, jotka ovat kuluttajalle vahingoksi. Tämän kehityksen hedelmiä voikin sitten ihailla aina, kun käy esimerkiksi suomalaisessa ruokakaupassa. Eli jos tilaat kaiken ulkomailta, hinnat Suomessa putoavat? - Voi olla, joo, mutta samalla kuolee myös monta pikkuliikettä etenkin pienemmiltä paikkakunnilta, koska katteet eivät riitä. Toisaalta, jos hinnat eivät putoa, ostetaan edelleen ulkomailta, ja silloinkin liikkeet kuolevat -> Suuret menestyvät -> Keskittyminen. Ihan kuin ruokakaupassa. Ja sitten kommentti itse huutokaupasta: Olin jo houkuttelemassa kaverianikin mukaan, mutta kun näkee tarjolla olevan tavaran, niin eipä tarvinne vaivautua paikalle.. Mulla on vähän samat fiilikset. Ei tuolla oikein mitään itseä kiinnostavaa ole, mutta mielenkiinnosta voisin mennä katselemaan "heräteostoksia"... -sf "tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..." | |
![]() 07.05.2009 15:49:57 | |
sticky fingers: Joo, on tietenkin hyvä, että tavaraa voi ostaa netin kautta, mutta tuohon sisäänostohintaan pitää puuttua. Luuletko, että dv247 ja thomann ostavat kitaransa samaan hintaan, kuin Suomalaiset maahantuojat/liikeet? Kyllä vain nuo myyntivolyymit ja määrää aika paljon tuota tukkumyyntihintaa. Ts. Mitä enemmän ostetaan suomalaisista kaupoista, sitä enemmän nämä uskaltavat myytävää tilata (koska uskovat tavaran liikkuvan) ja sitä kautta hinta heille pääsääntöisesti alenee. Ei tämä nyt ihan näin yksioikoista taida olla. Esim. Ibanezin kitaroita saa Suomesta edullisemmin kuin noista mainitsemistasi nettikaupoista, vaikka volyymit tuskin Suomessa ihan samaa luokkaa on. Live long and prosper. | |
![]() 07.05.2009 16:09:52 (muokattu 07.05.2009 16:15:47) | |
Aika kiehuvaksi alkaa mennä juttu tässä... Joo myönnän etten lukenut sitä ilmoa kovinkaan tarkkaan, mutta kuten jo joku aiemmin totesi niin huutokauppa olisi saanut boostia jos sinne olisi laitettu huudettavaksi, joku helmi(fender,gibson yms.) näin kitaristin vinkkelistä vaikkei niitä varastoissa säilytetäkkään, kokemusta on... Kaiken kaikkiaan ihan hyvä tapa saada ainakin mainosta. Hintoihin en puutu, koska listan tuotteita en tunne, niistä osaavat muut sanoa paremmin... Edit: Huutokaupan henkeen yleensä kuuluvat matalat lähtöhinnat ja voihan niihin laittaa hintavarauksenkin :) no hard feelings Hyvää Elämää... | |
![]() 07.05.2009 16:19:24 | |
Calyamaha: Kerro mullekin, mistä tuotteista voi repiä tuollaisia katteita soitinliikkeissä?! Kyllä tänä päivänä tollanen 25% alkaa olemaan maksimikate soittimissa, tarvikkeissa ehkä vähän enemmän. Riippuu ihan tuotteista, mutta usko pois, on niissä soittimissa katetta usein reilusti enemmän kuin 25%. | |
![]() 07.05.2009 16:27:02 | |
sticky fingers: Joo, on tietenkin hyvä, että tavaraa voi ostaa netin kautta, mutta tuohon sisäänostohintaan pitää puuttua. Luuletko, että dv247 ja thomann ostavat kitaransa samaan hintaan, kuin Suomalaiset maahantuojat/liikeet? Kyllä vain nuo myyntivolyymit ja määrää aika paljon tuota tukkumyyntihintaa. Tuohon volyymiin vedotessa pitäisi F:ssä olla kaikkein halvimmat hinnat. Kuitenkin suomalaisia soitinkauppoja verrattaessa asia on jyyri päinvastoin. Suuret menestyvät -> Keskittyminen. Ihan kuin ruokakaupassa. -sf Kyllä. Vähittäismyynnissä tuo jättikeskittyminen (lue monopolimainen asema) tuppaa vain nostamaan hintaa. Mutta kaupan tavoite onkin: osta halvalla, myy kalliilla = maksimoi voitto and fuck the rest riffi, nyt | |
![]() 07.05.2009 16:34:27 | |
Näin muistelinkin: 1) EU:n kilpailulainsäädäntö kieltää kartellit (hintojen sopiminen jne.) 2) Sana "OVH" (ohjevähittäishinta) on kielletty sana tänä päivänä, koska maahantuoja ei saa ohjeistaa jälleenmyyjää millään tavalla hinnan asettelussa eli antaa tuotteille ns "ovh -hintaa", vaan jokainen myy tuotteen haluamaansa hintaan. Tietenkin jokaisella yrityksellä on olemassa hinnasto (= ovh -hinnasto), josta sitten myönnetään eri asiakasryhmille erisuuruisia alennuksia (esim. jälleenmyyjille, isoille ostajille jne.), mutta hinnastoon ei saa painaa muuta kuin "Hinta €" eikä esim. "OVH €". Esim. Thomannin sivuilla ei puhuta enää ovh:sta. Siellä on vain hinta. riffi, nyt | |
![]() 07.05.2009 16:35:24 (muokattu 07.05.2009 16:37:44) | |
Melkein kuin lukis ihan muuta kuin muusikoiden netin palstaa kun keskustellaan hinnoista, työvoimasta sun muusta :-) Pari asiaa mitä ite olen huomioinut noissa hinnoissa sekä hinnoittelussa. 1) Eihän suomalainen musiikkiliike voi hinnoitella aivan suoraan sen mukaan mitä joku ulkomainen nettimusiikkiliike laittaa hinnaksi, tämä nyt ei ole kauhean viisasta verrata suoraan näin, koska kyllä Suomessa olevan liikkeen kauppias joutuu miettimään niitä kustannusia mitä syntyy jotta tuote voidaan laittaa kaupan hyllylle myytäväksi ja nämä kustannukset järjestään ovat isommat kuin keskieuroopan nettimusiikkiliikkeissä joiden toimintaidea/periaate on ihan toisenlainen kuin ns. henkilökohtaista myyntityötä fase to fase tekevän myyjä liikkeen. 2) Hintaan ainakin lisäävänä tekijänä verrattuna esim. Saksaan Englantiin -(riippuen tietysti missä tuote valmistetaan jne.) vaikuttaa miedän maantieteellinen sijainti, kyllähän tuotteet joudutaan edelleenkin kuljettamaan kun ei ole keksitty telporttia johon vaikka kitarat voi laittaa ;-) (vakuutukset, rahdit ym.). - Suomen maassa oleva verotuskäytäntö/veropohja ja muut yleiset pakolliset kustannukset, vielä osittain maan omat lait (kunnes EU:n siirtymät on ohi jne. eli ns. maan omat jutut, mukaanlukien yleinen hinta- sekä palkkataso (jollainhan sen myyjänkin pitää elää, maksaa verot/vakuutukset/kodin vuokrat ym. mitä jokaisen meistä pitää maksaa (Suomi ei ole mikään halpa maa asumiskustannuksiltaan verrattuna muihin maihin). Toki myyjälle voidaan maksaa sairaan huonoa palkkaa mutta käsi sydämmelle, kuinka moni teistä on valmis tekemään minimiliksalla töitä jne. Tuossa ylempänä siis muutama pointti miksi hinnat eivät ole täällä halvempia kuin ulkomaiden liikkeissä (on tästä tosin ihan hyvin poikkeuksiakin). Aina ei hinta ole ulkomaiden liikkeissä edes halvempi, tästä vaikka muutama esimerkki, käytän vertailussa Thomann ja Fazer Musiikki ja Levytukkua: Mitä hinnoista olen ihan fakta tietona katellut ja omistan molemmat tuotteet niin voin kertoa seuraavaa: Ibanez JS1200CA on Thomannilla kalliimpi kuin Levytukku Oy:ssä (voin kertoa että ero on selvästi Levytukku Oy:n eduksi tai siis oli ja on edelleenkin). Hughes and Kettner Switchbalde combo 50W putkivahvistin Silloin kun tämän ostin viime kesänä niin lähtöhinta Fasulla oli 1499 ja tuolloin hinta oli Thomannilla 1599 ja on edelleen ovh Thomannilla isompi kuin Fasulla, tosin nyt myyvät sitten tuota 1199 hintaan (lieneekö tuossa rahti mukana). Joka tapauksessa nuo kaksi tuotetta ostin Suomesta halvemmalla kuin ulkomaan nettikaupasta Thomann eli ei nuo aina ole siis halvempia, lisäksi itse tykkään henkilökohtaisesta palvelusta, joka on minulle sopiva tapa, takuu asiat on ainakin minulle helpompi hoitaa kotomaan liikkeen kanssa jos jotain tulee jne. (ei se välttämättä ole vaikeaa ulkomaan liikkeissäkään). Tällä kun puhuttiin tuosta tuotteen hinnoittelusta/hinnoista ja mahdollisesta kusetuksesta niin kattokaas noita Thomann hintoja, itellä ainakin on silmiin osunut jostain syystä tuotteita joissa ovh on Suomen kauppojen liikkeitä korkeampi? Liekö kyseessä kusetus? vaiko vaan joku ihme hinnoittelukoukero? Tuotteen kate mikä se on en lähde arpomaan koska ns. kate % voi olla laskettavissa yksittäisessä tuotteessa mutta pitää muistaa, että likkeellä on kokonaisuutena jokin yksi tietty kokonais kate % johon pyritään, eli jos toisesta tuotteesta ei saada hintaa joka kattaa määritetyn katteen niin se menetys korvataan toisen tuotteen hinnoittelussa "lisänä" jne. (koska kyllä myyjän pitää omistaan huolta pitää eikä tuottaa tappiota). Ihan sama monesti tai ainakin itellä tuttua juttua on ns. nämä alennusmyynnit eli annetaan vaikka uudesta tuotteesta 20 % alennus, no helppo se on antaa kun siihen pitää oikeasti laskea myyjän toimesta ns. alennusvarausprosentti. Kyllähän hinnoista voi tinkiä, hinnoista voi itkeä ja purra hammasta sekä kiroilla ja lompakollaan vaikuttaa ostopäätöksissään siihen, että mitä liikettä haluaa rahoittaa eri asia on vaikuttaako se miten sitten markkinoihin. Kuvitellaan, että kukaan ei ostaisi Suomen musaliikkeistä enää mitään, no mitä tämä merkitsisi -> markkinata muuttuisivat mutta miten -> tulisko kenties ulkomaan nettimusaliikkeille monopoliasema Suomen suhteen? nousisiko hinnat sen takia kun et voisi ostaa kuin ulkoman netistä? vai tulisko tänne kenties virosta joku myyjä ja heittäisi Lidlin tyyppisen puljun pystyyn ja ei maksaisi riittävästi palkkaa tai edes palkkaisi suomalaisia kun vaaditaan liikaa liksaa jne.? Taisin eksyä jo aika pitkälle itse asiasta eli hyvää tarkoittavasta topikista joka tänne laitettiin tiedoksi kiinnostuneille :-) Itse ostan kotimaasta sen takia, että ne mitä olen ostanut, olen saanut halvemmalla kuin esim. Thomannilta, olen luonut hyvät suhteet pariin hovihankkijaani henkilökohtaisella tasolla -> saan hyvät alet, hyvän palvelun, voin juoda kupit kahvia ja rupatella vaikka niitä näitä ja viihtyä ja siinä sivussa ostan sen mitä tarvin ja eikä tarvi vinkua hinnoista ja purra hammasta ylellä. Jos olisin hankkinut ulkomailta niin tukisin jotain multikansallista isoa konsernia joka ei anna mulle henkilökohtaista palvelua eikä jatkossakaan muuta kuin listahinnat ja olen pelkkä tilausnumero/nimi rekisterissä josta lähtee mainoslehtistä kerran kuussa. Mielummin luon suhteet kotomaan myyjiin, joilta tulee hyvä palvelua ja alun jälkeen myös hinnoittelu tiphataa kohdilleen ja tuen suomalaista työtä eikä raha valu ulkomaille ja minä sekä kauppias ovat molemmat tyytyväisiä ja myös tämä kantaa ja edesauttaa työpaikkojen säilymistä kotimaassa eikä joudu pelkästään ulkomaiden nettifirmojen vietäväksi. Sorry pitkä stoori ja toivottavasti en aiheuttanut herneitä nenään kenellekään, MAKE LOVE NOT WAR :-) Edit: Huomasin just, kyllä ainakin tuon Switchbladen kohdilla on Thomannin nettisivuilla OVH 1599 eli puhutaan ainakin osassa tuotteita ovh:sta, tämä vain äkkinäinen huomio! | |
![]() 07.05.2009 16:41:07 | |
PappaSF: Edit: Huomasin just, kyllä ainakin tuon Switchbladen kohdilla on Thomannin nettisivuilla OVH 1599 eli puhutaan ainakin osassa tuotteita ovh:sta, tämä vain äkkinäinen huomio! Osassa näyttäisi tosiaan olevan. Tanan kriminaalit!! riffi, nyt | |
![]() 07.05.2009 16:43:34 | |
Olen käyny f:llä suht harvakseltaan mutta silti todennut että samat fenkut lojuu hyllyissä kellastuneine hintalappuineen. No tietysti osa näistä on esittelymalleja, mutta muutama vähän erikoinen signature-keppi on selvästi ollut myymättä pitkään ja ne ovat olleet välillä tarjouksessakin (hinta vieläkin liian kova rumasta kepakosta). Näitä kepakoita olisi kyllä kauppias voinu uskaltaessaan laittaa myyntiin mutta ei. Ja miten muuten kävi alkuperäisen hieman mauttoman arvaukseni kanssa. Ei nyt kusetus ihan, mutta tylsä huutokauppa osaltaan liian kovilla aloitushinnoilla. | |
![]() 07.05.2009 18:56:45 | |
washburn: Ei tämä nyt ihan näin yksioikoista taida olla. Esim. Ibanezin kitaroita saa Suomesta edullisemmin kuin noista mainitsemistasi nettikaupoista, vaikka volyymit tuskin Suomessa ihan samaa luokkaa on. Juu ei, siksi siellä olikin tuo "pääsääntöisesti" :). Aika vähän mä soittimien myynnistä ja ostamisesta tiedän, mutta noin yleensä suuremmat ostot saadaan halvemmalla yksikköhinnalla niin tukku- kuin vähittäiskaupassakin... -sf "tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..." | |
![]() 07.05.2009 19:00:17 | |
Kyllä. Vähittäismyynnissä tuo jättikeskittyminen (lue monopolimainen asema) tuppaa vain nostamaan hintaa. Mutta kaupan tavoite onkin: osta halvalla, myy kalliilla = maksimoi voitto and fuck the rest Mutta vaikka Suomessa soitinkauppa keskittyisikin, on nuo ulkomaiset toimijat silti painamassa osaltaan hintoja alaspäin, joten soitinliike Suomi ei voi kohtuuttomasti hintojaan nostaa. Ruokaa on huono vähittäiskaupata ulkomaille kovin suurissa määrin, jos ei lasketa mausteita ja kuivalihaa yms... -sf "tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..." | |
![]() 07.05.2009 19:07:46 | |
s8na: Olen käyny f:llä suht harvakseltaan mutta silti todennut että samat fenkut lojuu hyllyissä kellastuneine hintalappuineen. No tietysti osa näistä on esittelymalleja, mutta muutama vähän erikoinen signature-keppi on selvästi ollut myymättä pitkään ja ne ovat olleet välillä tarjouksessakin (hinta vieläkin liian kova rumasta kepakosta). Näitä kepakoita olisi kyllä kauppias voinu uskaltaessaan laittaa myyntiin mutta ei. Ja miten muuten kävi alkuperäisen hieman mauttoman arvaukseni kanssa. Ei nyt kusetus ihan, mutta tylsä huutokauppa osaltaan liian kovilla aloitushinnoilla. Itellä kun ei tarvetta juuri tällä hetkellä tai sanotaan ettei ole kauheata ostokuumetta niin tuota varastohuutokauppalistaa lukiessa osu silmään alla oleva rivi: CGX171CCA ELEKTROAKUST. NYLONKIELINEN / YAMAHA 70,00 869,00 talla irti, mikki rikki (ovh on alempi kuin mitä tuollaisen ostin n. ehkä 2 vuotta sitten silloin ovh oli yli 900 euroa) eli tuossa ovh ei ole ns. "ylihintainen" vaan ihan tavanomainen. Lähtöhinta tuolla on huutokaupassa 70 euroa, joten jos joku saa tuollasen huudettua vaikka 200 eurolla ja osaa pistää tallan ja mikin kuntoon niin saapi suht hyvän elektroakustisen nailonkielisen, tuolla pärjää aika kivasti (itelläni kun tuollainen on, ei varmaan maailman paras nylonkielinen mutta ihan laadukas, sointi vahvistettuna ihan kiva). En kyllä ite pidä 70 euron alotushintaa tuosta hirveen pahana, mutta tietysti jokainen miettii asioita omalta kohdaltaan. Olis kyllä ihan tietysti kiva jos oisivat laittaneet kalliimpiakin kitaroita huutokaupattavaksi, mutta ei se ainakaan itteäni haittaa ja varsinaisista huutopaikkafirmoistahan voi tehdä löytöjä myös noista kalliimmista vehkeistäkin, eikös joku just huutanu vähän aikaa sitten itelleen Andyn komian kepin :-) | |
![]() 07.05.2009 22:25:48 (muokattu 07.05.2009 22:26:12) | |
s8na: Olen käyny f:llä suht harvakseltaan mutta silti todennut että samat fenkut lojuu hyllyissä kellastuneine hintalappuineen. No tietysti osa näistä on esittelymalleja, mutta muutama vähän erikoinen signature-keppi on selvästi ollut myymättä pitkään ja ne ovat olleet välillä tarjouksessakin (hinta vieläkin liian kova rumasta kepakosta). Näitä kepakoita olisi kyllä kauppias voinu uskaltaessaan laittaa myyntiin mutta ei. Ja miten muuten kävi alkuperäisen hieman mauttoman arvaukseni kanssa. Ei nyt kusetus ihan, mutta tylsä huutokauppa osaltaan liian kovilla aloitushinnoilla. Olen huomannut saman asian. Jos voittaisin lotossa, kävisin varmaan hakemassa pari pois :), niin säälittäviltä ne näyttävät. Jaakko Parantaisen "sanoin": "Kitara on hyötylaite, kitara tykkää, että sillä soitetaan." | |
![]() 08.05.2009 15:35:58 | |
Gretsch6120: darrell sanoi: Kävin paikalliselta yrittäjältä kysymässä remonttihommiin tarviketarjouksia ja mahdollisia -% kanta-asiakkaalle. => Saan kuulemma alennusta just niin monta prosenttia kuin haluan. Kannataa kysellä ja kilpailuttaa myös myyntihintaa -> Aivan oikein, kilpailuta vain. Mikäil satut olemaan työelämässä; entä jos työnantajasi alkaisi kilpailuttamaan sinun palkkaasi vaikka jonkun toisen kanssa; kumpi tekee saman työn halvemmalla. Eikö se olisi tasapuolista ja oikeudenmukaista kilpailuttaa kaikki, kun se on paras ratkaisu? Ilmeisesti sutkaukseni oli liian vaikea kahdellekin eri henkilölle, joten valaisen sitä esimerkin avulla. Nämät alennusprosentit ovat vain suhteellisia ja eivät kerro koko totuutta. Tässä aikaisemmin joku kehoitti pyytämään 97% alennusta, jos sitä kerran saan niin paljon kuin haluan. Nooh, vitsi on seuraava. Toki sen alennuksen saan, jos välttämättä haluan. Oletetaan että kauppias laskee voivansa myydä tuotteen ulos kaupasta 100e:lla, ja minä kun haluan alennusta 97%, niin silloin tuotteen OVH:n tulisi olla 3333e. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. | |
![]() 08.05.2009 16:10:37 | |
darrell: Ilmeisesti sutkaukseni oli liian vaikea kahdellekin eri henkilölle, joten valaisen sitä esimerkin avulla. Nämät alennusprosentit ovat vain suhteellisia ja eivät kerro koko totuutta. Tässä aikaisemmin joku kehoitti pyytämään 97% alennusta, jos sitä kerran saan niin paljon kuin haluan. Nooh, vitsi on seuraava. Toki sen alennuksen saan, jos välttämättä haluan. Oletetaan että kauppias laskee voivansa myydä tuotteen ulos kaupasta 100e:lla, ja minä kun haluan alennusta 97%, niin silloin tuotteen OVH:n tulisi olla 3333e. Olioli, etkä helpota yhtään =) Mulla ois myydä sulle polkupyörä, pyydän 10000e mutta saat 97% alennusta. Hyvä kauppa eiks jep, kyseessähän on aito ja käyttämätön Jopo!!! Aurinkoa elämään ja herran siunausta. Isi | |
![]() 08.05.2009 19:56:57 | |
minidriver: Olioli, etkä helpota yhtään =) Mulla ois myydä sulle polkupyörä, pyydän 10000e mutta saat 97% alennusta. Hyvä kauppa eiks jep, kyseessähän on aito ja käyttämätön Jopo!!! Aurinkoa elämään ja herran siunausta. Tämän päivän kiinalaiset chen-lu-pyörät on varmaan ostettu kiinasta 15 eurolla. Sitten ne myydään meille lukottomana ja valottomana (mikä tekee pyörästä lainvastaisen ajaa) hintaan 299e. riffi, nyt | |
![]() 09.05.2009 03:14:49 | |
FensonGibder: Tämän päivän kiinalaiset chen-lu-pyörät on varmaan ostettu kiinasta 15 eurolla. Sitten ne myydään meille lukottomana ja valottomana (mikä tekee pyörästä lainvastaisen ajaa) hintaan 299e. Hauska oli muuten huomata (polkupyöristä kun on puhe) että suomen rahalla verotetaan kiinalaisia polkupyöriä hurjalla 45 prosentin tullilla. Siihen kun lisätään vielä arvolisävero niin kinkkipyörästä valtio ottaa omaan kassaansa melkein 80 prosenttia tuotteen hinnasta veroa. jonkun kiinalaisen chenlu-pyörän hinta jos olisi semmoinen 15 euroa niin rajalla n. 12 euroa menisi kirstuun suorilla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)