Aihe: Squier Classic Vibe 60 Stratocaster
1 2 3 4
Tami
31.10.2011 23:25:40

Tsugu Way: Nostetaanpas tämä, niin ei tarvi uutta ketjua skujun classic vibeista aloittaa..

Onko täällä Squierin (keikkailevia) aktiivisoittajia? Vai onko tämä ikuinen "kakkostrato"?

No jaa aktiivisoittajista en tiedä... Itsellä tuo cv on ollut ykkössoittimena jo parisen vuotta. Mä olen vaihtanut tallablokin teräksiseen, vain koska semmoinen sattui olemaan laatikossa. Muuten perus-strato-viilaukset, eli treblebleed ja sieltä/täältä ruuvailu ja herkistely ovat riittäneet....samat jutut olen tehnyt( ja ne pitää tehdä) lähes kaikkiin mulla käyneisiin kitaroihin. Mikkeinä mä olen kokeillut kaikenmoisia, mutta tuon alkuperäiset ovat aina palanneet takaisin. Eivät ole mitenkään ihmeelliset, mutta ajava asiansa.

Hyvä soitin, joka on ajanut "oikeat" kalliimmat kitarat pois taloudesta ja tienannut hintansa jo aikaa sitten. Nämä paremmuusjutut ovat niitä makuasioita, mulle tuo sopii.

Sami/ www.pilkkuband.fi
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
h.e.k.a
01.11.2011 07:18:51
Tsugu Way: Nostetaanpas tämä, niin ei tarvi uutta ketjua skujun classic vibeista aloittaa..

...Mutta jos mikit osoittautuu kehnoiksi, niin voisin kyllä harkita tähän parempia mikkejä. Olettekos Classic Viben soittajat vaihdelleet näihin mikkejä? Jos kyllä, niin mitä? Ajattelisin kyllä (en tiedä miksi), että edulliset mikit pitää laittaa, kun on edullinen kepukka.

Satulahan tässä vaikuttaa vaatimattomalta ja ahtaalta. Pitänee ehkä vaihtaa.. Oletteko vaihtaneet? Entä mitä muita muutoksia olette tehneet?

Onko täällä Squierin (keikkailevia) aktiivisoittajia? Vai onko tämä ikuinen "kakkostrato"?

Itselläni on käytössä Classic Viben pohjalta tehty Simon Neil signature-malli*, ja tuossa nimenomaan mikit saivat meikäläisen päätymään tähän malliin. Kyseessähän on ihan kiinanpeli, jossa on muutamia Simonin luottostraton ominaisuuksia/optioita, joihin nämä mikitkin lukeutuvat. Mikeissä käytetään sekä alnico III- että V-magneetteja, ja tuo toimii mielestäni erittäin loistavasti. Riffittelyssä saa tarpeeksi bottnea ja ohuempien kielten kohdalla soundi ei kuitenkaan mene liian teräväksi.

Keikoilla mukana tämä ja Musarin JP6, ja molempia tulee käytettyä erittäin ahkerasti.

* http://www.fender.com/products/search.php?partno=0301028540
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Tsugu Way
01.11.2011 08:59:31
Tami: Muuten perus-strato-viilaukset, eli treblebleed

Mikä on treblebleed?
Ja rokki soi!
Vetehinen
01.11.2011 09:54:30 (muokattu 01.11.2011 10:00:20)
Tsugu Way: Mikä on treblebleed?

Tässä käyttäjän Aki selventämänä yksi oma toteutus aiheesta:
http://muusikoiden.net/artikkelit/884
One man's trash is another man's treasure.
DGV
01.11.2011 11:27:07
Puhtaasti humppari-osastolla pyörineen kitaristin pöljiä kysymyksiä, osa 1.

Noissa CV stratoissa on kummassakin vaihtoehdossa ilmeisesti varsin matalan ulostulon yksikelaiset? Jos haluaisi ostaa tuollaisen ja vaihtaa tilalle varsin kuumat yksikelaiset, mitä vaihtoehtoja kannattaisi harkita?

Laadusta on kuulunut pelkkää hyvää. llmeisesti tällainen kitara voisi toimia varsin hyvin aihiona, josta tekee itselleen sopivan varsin edullisesti? Miten tämä suhteutuu muihin vastaavanhintaisiin stratoihin? Normi-Squier jää ilmeisesti laadullisesti heikommaksi? Miten esim. Tokai?

Olisiko taas kuitenkin fiksumpaa ostaa suoraan valmiiksi itselleen sopiva strato vähän kalliimmalla?

Kiitos ja näkemiin.
Hevijuntti #666 "hevi on junttimusaa!!! junteista ei ole idolsiksi!!! "
Tsugu Way
01.11.2011 14:10:26
DGV: Laadusta on kuulunut pelkkää hyvää. llmeisesti tällainen kitara voisi toimia varsin hyvin aihiona, josta tekee itselleen sopivan varsin edullisesti?

Itelläkin oli tämä vähän ajatus, kun CV.n kotiin toin. Siis kaula tuntuu aivan mahottoman hyvältä omaan käteen. Ja runko on leppää, niinkuin stratossa kuuluu ollakin. Ittelläkin nyt vähän ehkä auki ja epäselvää, että miltä osin aion CV:tä kohentaa..

Miten tämä suhteutuu muihin vastaavanhintaisiin stratoihin? Normi-Squier jää ilmeisesti laadullisesti heikommaksi? Miten esim. Tokai?

Joo, kyllä ne reilusti halvemmat jää - mielestäni. Oon soitellu bulletilla ja olikohan se Affinity, niin kyllä ne jotenkin hempulamman oloisia olivat. En osaa tarkemmin määritellä. Töissä meillä oli se Tokain halvempi strato. Olikohan se AST-33. Niin kyllä CV skuju on ainakin mulle paljon miellyttävämpi. Mutta sitte taas oma japsi-Tokai (AST-50) on monin verroin jämerämpi peli. Mutta sen hinta taitaa pyöriäkin tossa 550-600 eurossa.

Olisiko taas kuitenkin fiksumpaa ostaa suoraan valmiiksi itselleen sopiva strato vähän kalliimmalla?

Tää on perhanan hyvä kysymys. Tästä ois mukava kuulla mielipiteitä.

CV Squier 335e
uusi satula asennuksineen 50e
uudet mikit 150e

on yhteensä 535e

Japsi Tokai maksaa uutena 575e, eli melkein sais tämän. Mutta näihin tokaihin pitäis myös vaihtaa mikit!

Entä Meksikon Fender hintaan 550e!
Ja rokki soi!
J-PPP
01.11.2011 15:09:13 (muokattu 01.11.2011 15:13:49)
Tää on perhanan hyvä kysymys. Tästä ois mukava kuulla mielipiteitä.

CV Squier 335e
uudet mikit 150e

on yhteensä 535e

Osta torilta käytettynä ~250e ja mikit kanssa, jos on pakko vaihtaa. Satulan vaihto ei ole mikään pahollinen homma.

Noitakin liikkuu rutosti käytettynä ja uutenakin saa reilusti halvemmalla, vaikka täältä: http://www.musicstore.de/en_EN/FIM/ … -White-inkl.-Bag/art-GIT0014856-000

Monet ei tykkää noidenkaan mikeistä kun ovat keraamiset ja ilmeisesti vähän kuumemmat, eli kannattaa kokeilla.

EDIT: http://www.musicstore.de/en_EN/FIM/ … 3-Color-Sunburst/art-GIT0020644-000 Jos Standardin ostaisin, niin lähtisi tämä. HSS-mikitys tilalle, niin olisi monipuolinen ja komia.
Tsugu Way
01.11.2011 16:24:57
J-PPP: uutenakin saa reilusti halvemmalla

Juu, minäkin heitin ninnat ihan hatusta. Koetin vaan pohjustaa vertailua, että mitenkä kannattais hankkia. Siis modailtava Squier vai "suoraan parempi strato"..

Eli samassa hintaluokassa CV Squier vs. Tokai AST-30

tai 150-200e lisää ja vaihtoehdoiksi tulee mm. mexicon fender tai japan-Tokai?
Ja rokki soi!
RamoQ
01.11.2011 16:39:38
Tsugu Way: Juu, minäkin heitin ninnat ihan hatusta. Koetin vaan pohjustaa vertailua, että mitenkä kannattais hankkia. Siis modailtava Squier vai "suoraan parempi strato"..

Kyllähän noita mehikofenkkuja sillontällöin ilmestyy torille alhaisin hinnoin. Ei välttämättä huonoja kitaroita nekään..

Jaappanin Tokait ovat ainakin laatupelejä! Ne kaikki yksilöt siis joita itse olen hipelöinyt ja niitä on kiertänyt käsissä useampiakin :)
"Nobody boogie like the boogieman"
h.e.k.a
01.11.2011 17:50:04
Tsugu Way:
CV Squier 335e
uudet mikit 150e

on yhteensä 535e

Japsi Tokai maksaa uutena 575e, eli melkein sais tämän. Mutta näihin tokaihin pitäis myös vaihtaa mikit!

Kaikki on makuasioista kiinni, vertailin tuota hankkimaani peliä pitkään (ABC-testiä kuunteluhuoneessa saman vahvistimen läpi) American Standardiin ja SRV-malliin (näissä hinta 1500-2000e), mutta tuossa soundi oli mielestäni ylivoimaisesti paras. Vielä kun tuntuma osui kohdalleen (tässäkin rima suht korkealla eli verrokkina oma JP6) niin ostospäätös oli helppo tehdä. Toki tuosta joutunee jossain vaiheessa satulaa, tallaa, viritintä ja/tai potikkaa vaihtamaan, mutta tällä hetkellä hemmetin hyvin toimii, ja hinta alle 350e...
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
mattim
02.11.2011 07:03:32

Tsugu Way: Juu, minäkin heitin ninnat ihan hatusta. Koetin vaan pohjustaa vertailua, että mitenkä kannattais hankkia. Siis modailtava Squier vai "suoraan parempi strato"..

Meksikon Fenderiksi suosittelisin tätä:http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/ … at-RW-Sonic-Blue/art-GIT0009068-000

Talossa oli yhtä aikaa myös Tokai:n AST50, Tokai lähti tämä jäi, paremmat mikit ja jämerämpi tuntuma.
komero
02.11.2011 12:50:54
RamoQ: Jaappanin Tokait ovat ainakin laatupelejä! Ne kaikki yksilöt siis joita itse olen hipelöinyt ja niitä on kiertänyt käsissä useampiakin :)

Mulla on Tokai strato vuodelta -94 tai -95 (Fenderin mallinen lapa, täysi replica jostain 60' -stratosta tms) ja se on todella hyvä kitara. Mikkeinä Seymour Duncanin SSL-1:t joka kolossa. Kitara soi akustisesti ja sähköisesti todella hyvin.

Kaupassa olen vertaillut Tokain ja Fenderin stratoja ja ainakin tuossa halvemmassa hintaluokassa Tokait tuntuu olevan järjestään parempia (minun mielestä) kuin Fenderit. Mulla oli -87 American Standard -strato, Tokai oli selvästi parempi kitara.

Mun mielestä Fenderit on hyviä kitaroita, pääsääntöisesti. Mutta Tokait ei tunnu kyllä jalkoihin jäävän.
Gubb3
02.11.2011 16:47:43
Mie kävin Fasulta Fiestan punasen 50's Viben.
Aika ässä peli hintasekseen!

-G
2randpo
02.11.2011 17:08:56

mattim: Meksikon Fenderiksi suosittelisin tätä:http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/ … at-RW-Sonic-Blue/art-GIT0009068-000

Talossa oli yhtä aikaa myös Tokai:n AST50, Tokai lähti tämä jäi, paremmat mikit ja jämerämpi tuntuma.

Mun mielestä tuossa Classic playerissa on huomattavan paljon kireämpi kielten jännite
ja lisäksi selvästi kapeampi kielten väli. Siis stankkuun ja skujuun verrattuna. Että siinä mielessä "jämerämpi" tatsi kyllä. Mutta kuka tykkää mistäkin.
tsim
03.11.2011 20:43:17
2randpo: Mun mielestä tuossa Classic playerissa on huomattavan paljon kireämpi kielten jännite
ja lisäksi selvästi kapeampi kielten väli. Siis stankkuun ja skujuun verrattuna. Että siinä mielessä "jämerämpi" tatsi kyllä. Mutta kuka tykkää mistäkin.

Miten voi olla kireämpi kielten jännite, jos skaala on molemmissa 25,5" ja sama kielisetti. Muistaakseni CP 60:ssä on kielten väli sillassa 53mm ja CP 50S:ssä 52,5mm. (10,5mm tallapalat)Melko normaaleja lukuja Mexico tai Squier stratoissa. Itsellä tällähetkellä käytössä nuo CP 50s ja Squier CV60 strato. Squierin kaula hieman ohuempi syvyyssuunassa kuin CP 50s, leveys suunnileen sama.
2randpo
03.11.2011 21:12:55 (muokattu 04.11.2011 09:02:05)

tsim: Miten voi olla kireämpi kielten jännite, jos skaala on molemmissa 25,5" ja sama kielisetti. Muistaakseni CP 60:ssä on kielten väli sillassa 53mm ja CP 50S:ssä 52,5mm. (10,5mm tallapalat)Melko normaaleja lukuja Mexico tai Squier stratoissa. Itsellä tällähetkellä käytössä nuo CP 50s ja Squier CV60 strato. Squierin kaula hieman ohuempi syvyyssuunassa kuin CP 50s, leveys suunnileen sama.

Siksi kirjoitin "mun mielestä" kun en mitään mittauksia tai speksien vertailuja ole tehnyt. Sen sijaan olen testannut useampaa CP 60:tä ja stankkua rinnakkain. Voin siis toki olla väärässä. Yksittäisten kielten välien kapeudesta olen kuullut muidenkin mainitsevan, vaikka voihan sekin olla ihan tuubaa. Onkohan noissa kaulakulmat samanlaiset?

Edit.: Entä satulan korkeus? Kaulan reliefhän on CP:ssa hankalampi pitää optimaalisena. Ja radius on CP 60:ssä isompi kuin skujussa ja stankussa, mikä sekin vaikuttaa soittotuntumaan.

Classic vibe on kyllä suht samalla tavalla paksulti muovilakattu kuin CP.
toukoheinä
31.12.2011 10:55:36
täällä on yksi tyytyväinen classic vibe 60 aktiivikäyttäjä.
ostaessa testailin oulun soitin ja tarvikkeessa jenkki stratoja ja näitä squierin classic vibe 50 ja 60 stratoja.
squierin cv 60 soittotuntuma ja soundi vakuutti minut,soundi oli jopa parempi ku monissa jenkki/mim stratoissa.
ei tarvinnu asiaa kauaa miettiä ei muuta ku pullansyöjälle rahat kouraan ja squieri äkkiä kotia.

nyt on paikallaan lace sensor 25th Anniversary Golds Copperheads mikki setti(ostettu mnetin torilta)
orkkis rimpula takatallan heitin nurkkaan ja nakkasin paikalleen prs:n tallan,ei voi muuta sanoa ku että toimii!!!

kuva omissa kuvissa
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi
saha
04.01.2012 12:03:03
toukoheinä: täällä on yksi tyytyväinen classic vibe 60 aktiivikäyttäjä.
ostaessa testailin oulun soitin ja tarvikkeessa jenkki stratoja ja näitä squierin classic vibe 50 ja 60 stratoja.
squierin cv 60 soittotuntuma ja soundi vakuutti minut,soundi oli jopa parempi ku monissa jenkki/mim stratoissa.
ei tarvinnu asiaa kauaa miettiä ei muuta ku pullansyöjälle rahat kouraan ja squieri äkkiä kotia.

Itsekin kävin kyseisessä paikallisessa testailemassa 50- ja 60-stratot.

Pitikin laittaa heti jotain nurkista myyntiin, että opiskelijan budjetilla kestää hakea mahdollisimman pian cv60:sen. Tuohon kun nytkäsee tallaan vaikka JB juniorin niin ei ole kuin hyvää sanottavaa.
kato mua mama mä oon yhen miehen sightseeing
VIPMetal
05.01.2012 10:23:24

saha: Itsekin kävin kyseisessä paikallisessa testailemassa 50- ja 60-stratot.

Pitikin laittaa heti jotain nurkista myyntiin, että opiskelijan budjetilla kestää hakea mahdollisimman pian cv60:sen. Tuohon kun nytkäsee tallaan vaikka JB juniorin niin ei ole kuin hyvää sanottavaa.

Itekki tuli tommonen 60's strat lipastettua rumpalilta syksyllä. On kyllä äärettömän hyvä tatsi tossa, kielet nuolee otelautaa ja vaimo nuolee isäntää, kun oli niin edullinen vielä.

Aloin tässä pohtimaan, että miten ootte lähtenyt modaamaan tuota vielä paremmaksi? Mikit? Talla, mikä ois hyvä?
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
saha
08.01.2012 15:50:50
VIPMetal: Itekki tuli tommonen 60's strat lipastettua rumpalilta syksyllä. On kyllä äärettömän hyvä tatsi tossa, kielet nuolee otelautaa ja vaimo nuolee isäntää, kun oli niin edullinen vielä.

Aloin tässä pohtimaan, että miten ootte lähtenyt modaamaan tuota vielä paremmaksi? Mikit? Talla, mikä ois hyvä?

Viitsitkö käyttää pleksiä auki sen verran, että voisit kertoa onko tallamikin kuopassa tilaa humpparille? Jos on, niin torilta aika äkkiä itse lähden metsästämään Super Distortionia, JB:tä, Duncan Customia tai muuta vastaavaa luotettavaa perustyökalua.
kato mua mama mä oon yhen miehen sightseeing
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)