tender.insanity 04.08.2016 07:44:36 | |
---|
Tästä vähän Maiden soundin metsästystä, eli Clairvoyantia Gallien Krueger 2000CPL:llä. Soittoa ei kannata paljoa kuunnella, kun vedetty kerralla purkkiin lapsen katsoessa pikkukakkosta vieressä: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5738957/Clairvoyant.mp3 Alkuperäinen enempi vasemmalla ja oma raita oikealla. Suoraan linjaan siis, jolloin vahvarista piti omilla säädöillä leikata yläpää veks. Kaapin kautta näin ei tartte tehdä mutta stereona suoraan linjaan saa nauttia ihqusta stereo choruksesta. Tästä vielä pelkkä kitararaita. https://dl.dropboxusercontent.com/u/5738957/ClairvoyantGUITAR.mp3 Suht lähelle näin pikaisesti päästy ainakin omaan korvaan. |
tender.insanity 05.08.2016 10:20:07 | |
---|
|
oksatboys 05.08.2016 19:35:00 | |
---|
Hienoa soundia! Nyt voit myydä mulle ton ML250sen studiovahvariks ;D Ois just kova. Ei veis säilytys tilaa paljoa ja sais kasaria jos kasaria tarvitaan. Kamarunkkaus on kuin laittaisi rahaa pankkiin jonkun muun tilille. |
tender.insanity 05.08.2016 19:40:55 (muokattu 05.08.2016 19:44:08) | |
---|
oksatboys: Hienoa soundia! Nyt voit myydä mulle ton ML250sen studiovahvariks ;D Ois just kova. Ei veis säilytys tilaa paljoa ja sais kasaria jos kasaria tarvitaan. Haha =) Oot nyt jo varmaan viides joka tahtoo ostaa pois. Tällä hetkellä toi 250ML ajaa lähinnä päätteen virkaa, mutta tosi kiva silläkin on soitella. Tällai parin viikon 250ML kokemuksella ja kahden päivän 2000CPL kokemuksella sanoisin, että 250ML toimii paremmin kaapin kanssa ja 2000CPL suoraan linjaan. Mutta kokeiluja tehdään kunhan perheellisenä kerkiää. Ei kyllä kaduta kumpikaan hankinta. Käyttämätön kitara vaihtui 250ML:ään ja toi 2000CPL oli tosi edukas. Saas nähdä jos tuon 100MPL:nkin tuosta hankkii. |
tender.insanity 07.08.2016 12:54:13 | |
---|
|
tender.insanity 09.08.2016 17:24:33 | |
---|
|
Tirehtööri 14.08.2016 21:09:02 | |
---|
Mullahan on tästä nuppiversio eli 250RL! Huollettu hurinaton peli... Kevyt ja pieni mutta soundi on tosiaan kohdillaan. Mielestäni monona eli yhdellä kaapilla menee kivasti, kahdella kaapilla en juurikaan huomannut lisäarvoa. 4x12 kaapilla rankka ja raskas soundi jolla soittelee ilokseen. Leikkaa kyllä läpi mukavasti toisin kuin trankut yleensä. Tai ainakin itsellä tämän kaltaisia kokemuksia ollut esim. Randallin kanssa. |
tender.insanity 15.08.2016 07:50:09 | |
---|
Tirehtööri: kahdella kaapilla en juurikaan huomannut lisäarvoa. Tuossa kai se ratkaiseva tekijä on käyttääkö chorusta vaiko ei. |
hallu 15.08.2016 09:30:33 | |
---|
Kertokaapa kuuluuko Kallen Grugerista selaista lievää suhinaa (ei siis pörinää eikä sirinää vaan semmoinen vieno "tuulenvire") silloin kun vahvistin on päällä, vaikka vahvistimeen ei menisikään sgnaalia? Kysyn tätä siksi, että mulla on itselläni tuo Sessionette ja siinä semmoinen pieni suhina kuuluu. Minulle kerrottiin, että se suhina on transistorivahvistimen ominaisuus ja että ne kaikki pitää pientä kohinaa. en uskonut asiaa koska olen nähnyt transistorivahvistimia kun ei kohise (esimerkiksi EBS Session bassovahvistin on hiljainen). Tulikin mieleen, että jospa näissä nykyvahvistimissa on se kohina suodatettu jollakin konstilla, mutta noissa kasarivehkeissä se olisi jätetty kuuluviin. Muistini on niin hatara että en oikein muista kiinnittäneeni kaheksankytluvulla huomiota moiseen kohinaan, mutta ainakin Peavey Renow saattoi hyvinkin pitää vastaavaa kohinaa. Mutta siis kohiseeko Kallen gregerit? Korostan vielä että kohinalla ei mielestäni ole merkitystä, mutta kun sen kerran pani merkille kotisoitossa niin kyllä sen huomaa, mutta ei se häiritse kun ei anna sen häiritä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
tender.insanity 15.08.2016 09:37:43 | |
---|
hallu: Kertokaapa kuuluuko Kallen Grugerista selaista lievää suhinaa (ei siis pörinää eikä sirinää vaan semmoinen vieno "tuulenvire") silloin kun vahvistin on päällä, vaikka vahvistimeen ei menisikään sgnaalia? Vähän noista mun molemmista ääntä lähtee, mutta eipä sillä ole mulle ainakaan mitään merkitystä. |
hallu 15.08.2016 09:40:56 | |
---|
tender.insanity: Vähän noista mun molemmista ääntä lähtee, mutta eipä sillä ole mulle ainakaan mitään merkitystä. Okei tämä oli kaipaamani tieto. Ei sillä ole merkitystä, mutta en halunnut hyväksyä minulle annettua selitystä, mutta tämä auttaa siinä :-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Ruutukunkku 15.08.2016 09:44:12 | |
---|
tender.insanity: Ei kyllä kaduta kumpikaan hankinta. Käyttämätön kitara vaihtui 250ML:ään ja toi 2000CPL oli tosi edukas. Paljos tommosesta 2000CPL köyhtyy? Netissä oli hintahaarukka aikamoinen. Voimassa olevaa myynti-ilmoitusta ei osunu silmään ollenkaan. You are number six |
Tirehtööri 15.08.2016 09:52:24 | |
---|
tender.insanity: Tuossa kai se ratkaiseva tekijä on käyttääkö chorusta vaiko ei. Heh, tottakai chorus on aina päällä...! Tosta laitteesta saa huoltamalla hiljaisen pelin, kyllähän niillä alkaa olla jo sen verran ikää että kannattaa huollattaa. Kohinat ja suhinat alkaa muodostumaan haasteiksi kun soitetaan oikeilla volumeilla, kotona nysväillessä se nyt on varmaan yks ja sama. On se hämmentävän ruudikas peli. Ja tosiaan just niin levyiltä tuttu kuin vaan voi olla. |
tender.insanity 15.08.2016 09:57:45 (muokattu 15.08.2016 09:58:53) | |
---|
Pitäisiköhän nyt ostaa toi 100MPL, kun tyrkyllä olisi? Hinta olisi hyvä. Ja hassuna juttuna, että toinen tulisi kaupan päälle. Tämä toinen ei lähde käyntiin jostain syystä. |
tender.insanity 15.08.2016 10:00:41 (muokattu 15.08.2016 14:55:08) | |
---|
EDIT |
hallu 15.08.2016 10:38:07 | |
---|
Tirehtööri: Heh, tottakai chorus on aina päällä...! Tosta laitteesta saa huoltamalla hiljaisen pelin, kyllähän niillä alkaa olla jo sen verran ikää että kannattaa huollattaa. Kohinat ja suhinat alkaa muodostumaan haasteiksi kun soitetaan oikeilla volumeilla, kotona nysväillessä se nyt on varmaan yks ja sama. On se hämmentävän ruudikas peli. Ja tosiaan just niin levyiltä tuttu kuin vaan voi olla. Tottakai kamppeet pitää huolattaa ja itsekin huollitin oman Sessionetteni. En tarkoittanut volumeen reagoivaa häiriötä (hurinoita ja pörinöitä) vaan se perus suhina joka tulee melko samanlaisena aina vahvistimen päällä ollessa. Sen verran bongasin, että löysin sen saman suhinan myös tuosta EBS session bassokombosta, mutta se on vain vähän hiljaisempi (pienempitehoinen vahvistinkin) ja sen kuullakseen pitää kuunnella ihan kohtisuoraan kaiutinelementin pölykupin tietämillä. En aikonut tähän asiaa enempää takertua kunhan halusin vain tarkistaa, että onko kyse transistorivahvistimen ominaisuudesta. Niin minulle sanottiin, mutta en uskonut vaan eiköhän se ole uskottava nyt. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
tender.insanity 16.08.2016 08:18:58 | |
---|
Eilen aukaisin 250ML:n sen verran että sain eturitilän pois, eli koko vahvistinosa irti jne. Pääsin vähän pölyjä putsailemaan. Toisessa kajarissa on pieni reikä kartiossa. En kyllä ole ihmeempiä vaikutuksia sillä huomannut, enkä tosiaan ole edes vahvistimen omilla kaiuttimilla soittanut kuin pari kertaa koittaen että ne toimivat. Pitää joskus panostaa ja tilata ihan uuden uutukaiset. |
Jäärä 16.08.2016 15:40:24 | |
---|
tender.insanity: Tuosta kasari KISSiä kauheassa flunssassa nopeasti kasaan rykäistynä. Soolot perinteisesti päin vittua, mutta kuuluu asiaan https://www.youtube.com/watch?v=zftwBrl2q7U&feature=youtu.be Tämähän kuulostaa aivan 80-luvun jynkkyleffan soundtrackilta. Hienoa! Tekee mieli kasvattaa takatukka ja viikset aina kun kuulee tällaista soundia. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
ÄrGee 16.08.2016 16:00:57 | |
---|
Luulin että kitaristi ostaa itselleen vanhetessaan Straton tai Lespan. Toiset ostavat sitten Gallien Kruegerin ja alkavat hakemaan korneja kasarisoundeja ;) Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
tender.insanity 16.08.2016 16:45:41 | |
---|
ÄrGee: Luulin että kitaristi ostaa itselleen vanhetessaan Straton tai Lespan. Toiset ostavat sitten Gallien Kruegerin ja alkavat hakemaan korneja kasarisoundeja ;) Se on se nostalgia. Lapsuuden suosikkilevyjen soundi vihdoin käsissä, niin minkäs teet. Lespa ja strato ovat käyneet ja lähteneet. Hyijyi. |