Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5192 193 194 195 196347 348 349 350 351
Kipponi
30.05.2021 10:54:04
munkero: Vähän sama. Se on kyllä hieno kuvio kun ostaja käy ensin asiakseen nostamassa useemman satasen, lyö ne mulle käteen ja mun pitää asiakseen käydä työntämässä ne takasin pankkiin. Järkevää ja tehokasta. Eiku.
Juu ja sitten, kun tilille tulee 1k€+1 niin pankki epäilee rahanpesusta ja samalla ne pesee tuhansia miljardeja kolmenkymmenen eri firman kautta KRKlle.
Se vituttaa myös, kun itsellä aina hätärahaa ja 50€ seteleitä(automaatista tule isompaa)"karmea läjä"(jos nyt vaikka pesukone hajoaa). Pankista jos menee vaihtamaan isommiksi, niin palvelumaksu+kuulustelut päälle.
Esim. Euromaster ei meinannut ottaa 750€ vastaan käteistä noita 50€ seteleitä, kun hain renkaat? Sanoin vaan, että muuta ei ole.
Talousasioiden (diletantti positiivisessa mielessä) homekoira.
munkero
30.05.2021 10:59:56
Kipponi: Juu ja sitten, kun tilille tulee 1k€+1 niin pankki epäilee rahanpesusta ja samalla ne pesee tuhansia miljardeja kolmenkymmenen eri firman kautta KRKlle.
Se vituttaa myös, kun itsellä aina hätärahaa ja 50€ seteleitä(automaatista tule isompaa)"karmea läjä"(jos nyt vaikka pesukone hajoaa). Pankista jos menee vaihtamaan isommiksi, niin palvelumaksu+kuulustelut päälle.
Esim. Euromaster ei meinannut ottaa 750€ vastaan käteistä noita 50€ seteleitä, kun hain renkaat? Sanoin vaan, että muuta ei ole.

Suosittelen töihin menoa ja säännöllisiä palkkatuloja niin ei pankista hirveesti kysellä. Toinen on tietty se että lopettaa jatkuvan käteisen kanssa puljaamisen niin ehkä moiset epäilytkin vähenee?
Itekki joskus soitellu.
Kipponi
30.05.2021 11:04:55
munkero: Suosittelen töihin menoa ja säännöllisiä palkkatuloja niin ei pankista hirveesti kysellä. Toinen on tietty se että lopettaa jatkuvan käteisen kanssa puljaamisen niin ehkä moiset epäilytkin vähenee?
Mielummin käteisellä, kuin velka+korot vaikka tuotahan rahoitusyhtiöt haluaakin. Nehän inhoaa käteistä, kun se on heidän toiminnasta pois.
Koronkiskurit.
Talousasioiden (diletantti positiivisessa mielessä) homekoira.
Sjömanni
30.05.2021 11:15:13
munkero: Vähän sama. Se on kyllä hieno kuvio kun ostaja käy ensin asiakseen nostamassa useemman satasen, lyö ne mulle käteen ja mun pitää asiakseen käydä työntämässä ne takasin pankkiin. Järkevää ja tehokasta. Eiku.

Ja sit: "Eikö sulla oo vai antaa kymppiä takasin?"
Loppu on seurausta. Lion # 79
Guitarfreak
30.05.2021 12:19:16
Käteisessä tarttuu korona. Niin ne kaupassakin sanoo :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Metalkallo
30.05.2021 12:24:32
Guitarfreak: Käteisessä tarttuu korona. Niin ne kaupassakin sanoo :D

No käsiä ei kannata pistää naamalle kun käteistä koskettelee tai kun ulkona oleskelee. Pesee vaan kädet kotona tai kaupassa.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Gary the pine
30.05.2021 14:12:29
Sitten kun se lähimaksu / magneettiviivamankeli / kännysovellus ei toimi taikka muuten vaan on kaikki linjat tukossa pankin suuntaan ja jää ne muovirahamiehen saunakaljat ja jälkikasvun lauantaipussi Prisman hihnalle, voi cash is king-aatteen mies korkata vaikka vittuillessaan taskulämpimän Karhun siinä vieressä.
Tulin, näin, paskoin housuun.
rautapieru
30.05.2021 15:10:50

munkero: No sillä saa kaupasta puhelimen. Seuraava ongelma?

No sitten se netti siihen..

Rahanivaskat turhaan hupenee.

Ja kun niitä piruja pitää latailla koko ajan. Nyt mennää kolme viikkoa yhdellä latauksella.

On helppoa, halpaa ja mukavaa olla vähän vanhanaikainen :)
Monkey see, monkey do.
munkero
20.06.2021 10:49:37
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1659554

https://www.kaksikitaraa.com/tuote/ … 1-standard-weathered-black-kaytetty

Nyt on paha. Saattaahan se olla sama keppi ja ihan asiallisesti liikkeellä... Mutta numerohaulla ei löydy mitään, uusi käyttäjä jne. Painan itselleni varoitusta ja mode tehköön ratkaisunsa.
Itekki joskus soitellu.
dajackal
20.06.2021 11:00:52
munkero: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1659554

Damnit, munkero oli jokusen minuutin nopeampi - juuri olin kommentoimassa samaa. Kyllä tämä melko selvä kusetus on, muistaakseni kaksikitaraa-liikkeen linja oli että kitarat ei ole muualla myynnissä. Tuo "postikulut sisältyy hintaan" herättää aina epäilyksiä kun hinta on jo valmiiksi halpa.
munkero
20.06.2021 11:17:05
dajackal: Damnit, munkero oli jokusen minuutin nopeampi - juuri olin kommentoimassa samaa. Kyllä tämä melko selvä kusetus on, muistaakseni kaksikitaraa-liikkeen linja oli että kitarat ei ole muualla myynnissä. Tuo "postikulut sisältyy hintaan" herättää aina epäilyksiä kun hinta on jo valmiiksi halpa.

Mutta kaksikitaraa sivuilla keppihän on myyty. Eli onko klassinen edellisen omistajan kuvat keissi?

Ja tämänkin vois mun mielestä suoraan kieltää. Kuten kaikki muut "kuvat netistä" tyyppiset keissit. Eli torille vain omia kuvia, tai ei lainkaan. Suoraan poistoon kaikki missä on thomannin tms. kaupan kuvat.
Itekki joskus soitellu.
munkero
20.06.2021 11:19:13
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1659555

Tähänkään ei löytynyt numerohaulla mitään. Hämärähommia?
Itekki joskus soitellu.
mpekkanen
20.06.2021 11:42:16
dajackal: Damnit, munkero oli jokusen minuutin nopeampi - juuri olin kommentoimassa samaa. Kyllä tämä melko selvä kusetus on, muistaakseni kaksikitaraa-liikkeen linja oli että kitarat ei ole muualla myynnissä. Tuo "postikulut sisältyy hintaan" herättää aina epäilyksiä kun hinta on jo valmiiksi halpa.

Hieman ihmetyttää, miten joku liike voi taata, ettei esim myyntitilissä oleva soitin ole ns muualla myynnissä?
Joskus aikaisemmin Kaksi Kitaraa liikkeestä kommentoitiin, että heillä myytävät soittimet ei ole missään muualla myynnissä!?!?!?!
Myyntitilihän toimii niin, että soitin viedään liikkeeseen ja sen myynnistä menee jonkinlainen osuus yritykselle. Soittimen voi kuitenkin hakea myös pois myyntitilistä, olipa syy sitten mikä tahansa.
Mikä silloin estää, ettei myyntilissä olevaa soitinta voisi myydä myös yksityisesti, vaikka olisikin samaan aikaan myyntitilissä? Ehkä samalla hinnalla ja jopa samoilla kuvillakin...
kid ego
20.06.2021 11:42:51
munkero: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1659555

Ei löydy minunkaan numerollani, joten parempi varmaan odotella lisätodisteita.
"Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti
Pauli Lappalainen
20.06.2021 11:46:48
mpekkanen: Hieman ihmetyttää, miten joku liike voi taata, ettei esim myyntitilissä oleva soitin ole ns muualla myynnissä?
Joskus aikaisemmin Kaksi Kitaraa liikkeestä kommentoitiin, että heillä myytävät soittimet ei ole missään muualla myynnissä!?!?!?!
Myyntitilihän toimii niin, että soitin viedään liikkeeseen ja sen myynnistä menee jonkinlainen osuus yritykselle. Soittimen voi kuitenkin hakea myös pois myyntitilistä, olipa syy sitten mikä tahansa.
Mikä silloin estää, ettei myyntilissä olevaa soitinta voisi myydä myös yksityisesti, vaikka olisikin samaan aikaan myyntitilissä? Ehkä samalla hinnalla ja jopa samoilla kuvillakin...

Ei kait sitä muu estä kuin liikkeen ja myyjän välinen sopimus.
Jos sovitaan, niin sopimuksesta pidetään kiinni puolin ja toisin, eikö?
mpekkanen
20.06.2021 11:55:52 (muokattu 20.06.2021 12:00:01)
Pauli Lappalainen: Ei kait sitä muu estä kuin liikkeen ja myyjän välinen sopimus.
Jos sovitaan, niin sopimuksesta pidetään kiinni puolin ja toisin, eikö?

Olisiko tässä kuitenkin tullut joku sekaannus käytetyn ja myyntitili soittimen kanssa. Voi olla että olen itsekin ymmärtänyt tämän asian väärin.
Liike voi varmasti kertoa varmuudella, ettei käytetty soitin ole muualla myynnissä. Myyntitilissä olevasta taas ei voi ja ainakaan tähän asti ei ole mikään liike, mitä minulle on tullut vastaan, velvoittanut ettei soitinta saa myydä muualla. Myyntitistähän saa edelleenkin hakea myös soittimen pois...

E: sitten vielä sellainen lisäys, ette nuo myyntitili soittimet aina näy liikkeiden nettisivuilla. Ei koske mitään liikettä erityisesti, mutta tällaisiakin tapauksia on tullut vastaan. Nettisivuilla käytetty on liikkeessä paljastunut myyntitili soittimeksi.
abassimo
20.06.2021 12:05:41
munkero: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1659555

Miten numeron ei löytyminen numeropalvelusta kielii siitä, että kyseessä kusetus? Oma numero ei muun muassa tuolta löydy, jotta oman elämän salapoliisit ei kaivele sitä esille erikseen; tässäkin taustalla muutamat pellehermannit aiemmin tehdyistä kaupoista.
Suddenly diu diu
Juho L
20.06.2021 12:30:42
munkero: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1659554

https://www.kaksikitaraa.com/tuote/ … 1-standard-weathered-black-kaytetty

Nyt on paha. Saattaahan se olla sama keppi ja ihan asiallisesti liikkeellä... Mutta numerohaulla ei löydy mitään, uusi käyttäjä jne. Painan itselleni varoitusta ja mode tehköön ratkaisunsa.

Poistin ilmon ja pyysin pistämään ilmoituksen itse otetuilla kuvilla.

-— Moderaattori —-

Generally speaking, when I have had a cup of tea I don't want another one, and therefore prefer a maitre d' to maintain a respectful distance from my table and only replenish my libations when politely summoned.
mike tapping
20.06.2021 12:31:10 (muokattu 20.06.2021 12:32:29)
muistaakseni kaksikitaraa-liikkeen linja oli että kitarat ei ole muualla myynnissä.

Mulla ei itse asiaan ole muuta sanottavaa, mutta kyllähän tuolla puodilla on tälläkin hetkellä tori.fi-sivuilla kitaroita myynnissä muun romppeen ohella.

https://www.tori.fi/kaksikitaraa
dajackal
20.06.2021 14:39:00
mike tapping: Mulla ei itse asiaan ole muuta sanottavaa, mutta kyllähän tuolla puodilla on tälläkin hetkellä tori.fi-sivuilla kitaroita myynnissä muun romppeen ohella.

https://www.tori.fi/kaksikitaraa

Tarkoitetaan siis sitä, että jos jokin tuote on liikkeellä myynnissä, niin sitä ei kaupitella *yksityisen myyjän toimesta* missään muualla. Muutenhan tuo on liikkeen puolelta ihan normaalia toimintaa - myyntikanavahan se on tori.fi:kin.

Onhan se tosiaan mahdollista, että tuo myyjä on ostanut kitaran tuolta liikkeestä (enpä huomannutkaan että se oli jo myyty - en ymmärrä miksei jo myytyjä tuotteita voi poistaa sivuilta sen sijaan että laitettaisiin vain tuollainen "loppu varastosta" status; käytettyjä ei tule toista samanlaista kuitenkaan) ja nyt myy sitä itse mutta liikkeen kuvilla. Todennäköisyydet eivät kuitenkaan tätä tue, sen verran moniin feikki-ilmoituksiin on nyysitty kuvat juurikin Kaksi kitaraa / Nettikitara / Kitarakuun sivuilta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)