kojones 27.09.2015 14:36:28 | |
---|
|
arijuki 27.09.2015 15:15:45 | |
---|
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King |
SirElwood 28.09.2015 08:05:25 (muokattu 28.09.2015 08:14:13) | |
---|
kojones: Ihan hyviä arvoja ne mitatessa antoi. Myin ne pois ja ostin koko rahalla näitä vastaavia: http://www.tubes-store.com/product_info.php?products_id=60 Erinomaisia putkia. Hyvä valinta. Jos vahvistimia askartelee itse, kannattaa valita muuntaja jossa on etuasteelle myös 12,6V hehkutoisio. Saa tehtyä helposti automaattisen valinnan itä- ja länsiputken välille. Päätteen vaiheenkääntöineen voi sitten vetäistä tavallisesta 6,3 volttisesta käämistä. Toimii tietysti paremmin jos etuasteputkia on yksi tai kaksi, jolloin 12,6 volttisen käämin ei tarvitse olla kovin järeä. Tosin fiksusti laitettu mekaaninen, ja mahdollisesti lukittava kytkin on myös idioottivarma. Väärässä asennossa ei tapahdu putkille mitään vahinkoa. Ääntä vaan ei tule läpi. E: Fiilasin. |
SirElwood 28.09.2015 19:23:33 | |
---|
SirElwood:Tosin fiksusti laitettu mekaaninen, ja mahdollisesti lukittava kytkin on myös idioottivarma. Väärässä asennossa ei tapahdu putkille mitään vahinkoa. Ääntä vaan ei tule läpi. Lainaan itseäni. Tässä kuvitusta: http://mia-amps.net/images/hehkut.png |
Master Of The Universe 29.09.2015 22:10:12 | |
---|
NOS-putki mun perse. Kestää paremmin. Saundierot liiolteltuja. Tulkitkoon kukin miten tykkää. All guitars are gold tops, the rest are just mistakes. |
kojones 29.09.2015 22:24:04 (muokattu 29.09.2015 22:25:34) | |
---|
SirElwood: Lainaan itseäni. Tässä kuvitusta: http://mia-amps.net/images/hehkut.png Tämä kertoo heti enempi kuin edellinen kirjoitus. Plussaa paukkuu. E: tosin oon omissa vehkeissä pistäny ton pinnin 9 maihin, kai se ainakin teoriassa häiriöitä vähentää, ainakaan niiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Ja mitäpä noita vaihtamaan kun kerran on sisään laitettu :D |
SirElwood 30.09.2015 07:49:00 | |
---|
kojones: Tämä kertoo heti enempi kuin edellinen kirjoitus. Plussaa paukkuu. E: tosin oon omissa vehkeissä pistäny ton pinnin 9 maihin, kai se ainakin teoriassa häiriöitä vähentää, ainakaan niiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Ja mitäpä noita vaihtamaan kun kerran on sisään laitettu :D Kyllä se varmaan niitä käytännössäkin vähentää, mutta vaikutus audiotaajuuksilla ja tyypillisissä kitarakoneissa on pieni. VHF-taajuuksilla yleisesti käytetty ECC85 sisältää myös samaisen suojan ja on ihan tarpeen jos esimerkiksi ULA-purkin haluaa saada toimimaan kunnolla. Tosin näillä taajuuksilla (~100MHz) myös putken päällä oleva metallihuppu on tarpeellinen. Joskus pitäisi kokeilla miten nämä neuvostoputket suoriutuvat suurtaajuustehtävistä. |
käsi 30.09.2015 22:38:39 | |
---|
Kysympä tässä ketjussa. Onko antaa vinkkiä firmasta/henkilöstä tms, joka voisi tunnistaa putkia ja mittauttaa ne? mulla on vanhoja pääteputkia ja etuaste putkia laatikoissa. Osasta on kulunut aikalailla kaikki merkinnät pois. Etenkin noi etuaste putket kiinnostaisi saada selville mitä ne on, en enää ite muista. Osa niistä on peräisin Marshallin jcm900 sarjan nupista, osa on muista vahvistimista mitä mulla on ollut. MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa |
Laulava Kylätohtori 30.09.2015 22:42:13 | |
---|
käsi: Kysympä tässä ketjussa. Onko antaa vinkkiä firmasta/henkilöstä tms, joka voisi tunnistaa putkia ja mittauttaa ne? mulla on vanhoja pääteputkia ja etuaste putkia laatikoissa. Osasta on kulunut aikalailla kaikki merkinnät pois. Etenkin noi etuaste putket kiinnostaisi saada selville mitä ne on, en enää ite muista. Osa niistä on peräisin Marshallin jcm900 sarjan nupista, osa on muista vahvistimista mitä mulla on ollut. Jucciczellahan on pelit ja vehkeet sekä kompetenssia NOSseista ja muistakin vanhoista putkista.... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
käsi 30.09.2015 22:46:39 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Jucciczellahan on pelit ja vehkeet sekä kompetenssia NOSseista ja muistakin vanhoista putkista.... jes. Kiitosta. ite epäilen että noi on Sovtekkiä, JJ, Electro-harmonixia tms peruskauraa, mutta en nyt tiedä voiko ihan vanhoiksi kaikkia noista luokitella. Muutama on tod.näk luokkaa 20-vuotta vanhoja. MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa |
Jucciz 30.09.2015 23:30:29 | |
---|
käsi: Kysympä tässä ketjussa. Onko antaa vinkkiä firmasta/henkilöstä tms, joka voisi tunnistaa putkia ja mittauttaa ne? mulla on vanhoja pääteputkia ja etuaste putkia laatikoissa. Osasta on kulunut aikalailla kaikki merkinnät pois. Etenkin noi etuaste putket kiinnostaisi saada selville mitä ne on, en enää ite muista. Osa niistä on peräisin Marshallin jcm900 sarjan nupista, osa on muista vahvistimista mitä mulla on ollut. Multa löytyy testeri, mutta mittaan vain ne putket, jotka voin luotettavasti tunnistaa. En halua rikkoa mitään, joten tuntematonta tyyppiä olevat putket jätän rauhaan. Toisaalta n. 99 prosenttia kitaravahvistimien etuasteputkista on ECC83/12AX7-tyyppisiä. Laita vaikka pikaviestiä. |
s8na 07.12.2015 21:55:29 (muokattu 07.12.2015 21:56:31) | |
---|
Tällanen putkilo tuli vastaan, onko kellään käryä onko kova? Tekstit putkessa on seuraavat: "Phillips ECC83, 2A1 (epämääräinen pyörylä) 1 H" http://1drv.ms/1R5AJRb Kiinnitin vaan huomiota et tää rööri tuntu kuulostavan kivemmalle kun nykyputket etuspedaalissa, vaikka en oikein putkiuskovainen ookkaan. Täytyy ehkä kääntyä. |
Jucciz 07.12.2015 22:00:12 | |
---|
s8na: Tällanen putkilo tuli vastaan, onko kellään käryä onko kova? Tekstit putkessa on seuraavat: "Phillips ECC83, 2A1 (epämääräinen pyörylä) 1 H" http://1drv.ms/1R5AJRb Kiinnitin vaan huomiota et tää rööri tuntu kuulostavan kivemmalle kun nykyputket etuspedaalissa, vaikka en oikein putkiuskovainen ookkaan. Täytyy ehkä kääntyä. Englantilaista tuotantoa noiden koodien perusteella. Tiiä vaikka ois Mullardin tehtaalta. Hyviä nuo on. |
s8na 07.12.2015 22:01:22 (muokattu 07.12.2015 22:03:39) | |
---|
Jucciz: Englantilaista tuotantoa noiden koodien perusteella. Tiiä vaikka ois Mullardin tehtaalta. Hyviä nuo on. Kiitos tiedosta. Ilmottelen lahjoittajalle josko haluaa takaisin kun ei kaveri tienny mitä lahjaksi anto. Jos ei niin menee käyttöön. :) |
VIPMetal 09.11.2018 18:54:34 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1067 päivää vanhaan aiheeseen! Mutta ajankohtainen aina. Oletteko millä putsailleeet noita vanhojen putkien pinnejä? Jostain luin, että soundiinkin se vaikuttaisi... meinasin muutenkin tilata taas putkia, mutta Googlen avulla tästä ketjusta löysin oman myynti-ilmoituksen missä idioottima luovuin JAN GE, Telefunken, RCA ja Raytheon -pareista. Rankaisen siis itseäni, enkä osta kuin Sovtekkia. =D |
Jucciz 09.11.2018 20:06:44 | |
---|
VIPMetal: Mutta ajankohtainen aina. Oletteko millä putsailleeet noita vanhojen putkien pinnejä? Jostain luin, että soundiinkin se vaikuttaisi... meinasin muutenkin tilata taas putkia, mutta Googlen avulla tästä ketjusta löysin oman myynti-ilmoituksen missä idioottima luovuin JAN GE, Telefunken, RCA ja Raytheon -pareista. Rankaisen siis itseäni, enkä osta kuin Sovtekkia. =D Joulu on jo ovella. Kerro vain, mitä tarttet. :D |
VIPMetal 09.11.2018 22:32:14 | |
---|
Jucciz: Joulu on jo ovella. Kerro vain, mitä tarttet. :D En voi. Pakko rankaista tyhmyydestä itseäni. Prkl. |